13 תשובות
העולם נהרס לאט לאט
כי אנשים אוהבים להיות פסיבים
כי אנשים פשוט נוראים.
מזעזע
כי כבר עזרתם לה
הם צריכים להיות נטל ולהצטרף כדי להוכיח שהם אננשים טובים?
הם צריכים להיות נטל ולהצטרף כדי להוכיח שהם אננשים טובים?
כולם תמיד בטוחים שיהיו את האנשים שיגיעו אבל אם אנחנו לא נבוא זה לא יקרה..
יש לי חברה צודק תכלס
לעשות קהל מסביבה ממש לא יעזור לה. אם כבר עוזרים לה אין צורך להדחף גם. אפשר לשאול לשלומה וזה גם לא מחייב. כל מה שזה עושה זה להביך אותה עוד יותר כי עכשיו היא בטוחה שכל העולם ראה אותה נופלת
לעשות קהל מסביבה ממש לא יעזור לה. אם כבר עוזרים לה אין צורך להדחף גם. אפשר לשאול לשלומה וזה גם לא מחייב. כל מה שזה עושה זה להביך אותה עוד יותר כי עכשיו היא בטוחה שכל העולם ראה אותה נופלת
אנונימי
"אפקט הצופה מהצד" - אני מציע לך לקרוא על זה, אולי זה יעזור לך להבין למה אף אחד לא עזר חוץ ממך.
כי את בחורה טובה תמיד נותנת שירות אנונימית היא מגיעה במהירות אנונימית אנונימית באה לעזור אנונימית היא העוזרת הגיבוררקרר
יש בפסיכולוגיה כחלק מאלטרואיזם (עזרה לזולת) מושג שנקרא אפקט העומד מן הצד - הרבה פעמים אנחנו נמנעים מלעזור
1.כי אנחנו חושבים שאולי אנחנו לא מספיק מבינים כדי לעזור
2. חושבים שאולי נזיק למי שצריך עזרה
3. אולי לא נעזור לו בגלל משהו שלילי שהוא הביא על עצמו (קורה למשל כשאנחנו עוברים ברחוב ורואים אדם שאנחנו חושדים שצורך סמים אז לא נתרום לו, או אדם זר שתוי שלא נעזור לו...)
אני אישית חושבת שבמקרה שלך אנשים חושבים שהם פשוט לא מספיק יודעים מה לעשות אז הם נמנעים מלעזור אבל זה לא בהכרח שהם מתעלמים וממשיכים בשלהם.
1.כי אנחנו חושבים שאולי אנחנו לא מספיק מבינים כדי לעזור
2. חושבים שאולי נזיק למי שצריך עזרה
3. אולי לא נעזור לו בגלל משהו שלילי שהוא הביא על עצמו (קורה למשל כשאנחנו עוברים ברחוב ורואים אדם שאנחנו חושדים שצורך סמים אז לא נתרום לו, או אדם זר שתוי שלא נעזור לו...)
אני אישית חושבת שבמקרה שלך אנשים חושבים שהם פשוט לא מספיק יודעים מה לעשות אז הם נמנעים מלעזור אבל זה לא בהכרח שהם מתעלמים וממשיכים בשלהם.
^זה נכון, אבל לא הכי מדויק, אפקט הצופה מהצד מדבר יותר על הטלת אחריות על אחרים, כלומר: ככל שהקבוצה של משקיפים מהצד על סיטואציה גדולה יותר, ככה בן אדם בתוך הקבוצה ירגיש פחות צורך לקחת אחריות על הסיטואציה, והסיכוי יותר גבוה שהוא יטיל אותה על אחרים.
אני לא בטוחה עד כמה כל מה שאמרו כאן על אפקט הצופה מהצד נכון לגבי מה שסיפרת שקרה. אמרת שעזרת לה + היית מהיחידים שעזרו לה. משמע, היו כמה שעזרו לה. עכשיו, האם באמת יש צורך לכמות גדולה של אנשים שיעזרו להקים מישהי שנפלה? אם עוד יצטרפו, כמה תועלת הם באמת יביאו?... ברגע שאנשים כבר עושים משהו אין צורך להצטרף סתם כי העזרה לא תהיה משמעותית וכמו שמישהו כבר אמר, הם יכולים להיות סתם נטל.
אפקט הצופה מהצד יכול להסביר למה אלה שלא עזרו לאישה לא עזרו לה. כמובן שבגלל שהיו כבר אנשים שעזרו לה זה אפילו מחזק את האפקט, מפני שהצופים מהצד רואים שמישהו כבר לוקח אחריות, וזה רק מוריד מהם את הצורך לקחת אחריות אפילו יותר.
באותו הנושא: