13 תשובות
מי אמר את זה?
ותגדיר נשמה
ותגדיר נשמה
מי אומר את זה
שואל השאלה:
בשאלה הקודמת שלי ששאלתי אומרים שלכלבים אין נשמה ורק לבני אדם יש
בשאלה הקודמת שלי ששאלתי אומרים שלכלבים אין נשמה ורק לבני אדם יש
אנונימי
הם חיות
שואל השאלה:
הנה^
הנה^
אנונימי
אבל אתה יודע מה זה נשמה?
לא בטוחה אם התכוונת בקטע הזה אבל אענה בכל זאת-
מבחינת היהדות לבעלי חיים וצמחים אין נשמות. רק לבני אדם. (אלא אם כן בן אדם חוזר בגילגול בתור בעל חיים כדי לכפר על משהו). זאת אומרת שכשכלב מת אז אין לו נשמה שהולכת לגן עדן או גהנום או לגילגול נוסף, הוא פשוט מת וזהו.
אבל כמובן כלבים הם הדבר הכי מושלם בעולם!יש להם תלב הכי רחב שיש!!
מבחינת היהדות לבעלי חיים וצמחים אין נשמות. רק לבני אדם. (אלא אם כן בן אדם חוזר בגילגול בתור בעל חיים כדי לכפר על משהו). זאת אומרת שכשכלב מת אז אין לו נשמה שהולכת לגן עדן או גהנום או לגילגול נוסף, הוא פשוט מת וזהו.
אבל כמובן כלבים הם הדבר הכי מושלם בעולם!יש להם תלב הכי רחב שיש!!
שואל השאלה:
שתדעו לכלב יש נשמה וגם נפש, לכל בעל חיים יש נשמה
שתדעו לכלב יש נשמה וגם נפש, לכל בעל חיים יש נשמה
אנונימי
לאיודע אתם אומרים הרבה את המושג נשמה.. יש מישהו שיכול להגדיר לי אותו?
יש הרבה גישות להגדיר את המושג נשמה. יכול להיות שואל האלה מתכוון לגישה אחת והעונים לגישות אחרות.
קיימות גישות רבות לתפיסת הנשמה, חלקן דתיות וחלקן חילוניות. התפיסות נבדלות בביטויין בספרות, בכתבי דת ובשפה.
נשמה כמהות החיים: על פי גישה זו, נשמה היא עצם העובדה כי אדם מסוים הוא חי, ולא גורם פיזיקלי פשוט. תפיסה זו מצמצמת את הגדרת הנשמה, לעצם העובדה כי האדם מסוגל למצוא משמעות במציאות שסביבו.
נשמה כביטוי לתודעה: על פי גישה זו, הנשמה היא ביטוי לחלק של תודעת האדם אשר מבטא את יכולתו של האדם להתבונן בעצמו ובעולם ולהיות במצב של מודעות סביבתית, בניגוד לחלקים בתודעה שמהותם להגיב כלפיו. במקרה זה, מזוהה הנשמה עם מושג הנפש, כביטוי לפן הרגשי והחוויתי, המעיד על כך שישות מסוימת היא יצור חי, השונה מבחינה פילוסופית ממנגנון פיזיקלי מורכב אחר. על פי תפיסה זו, נשמה היא הגורם המבדיל בין אדם למכונה מורכבת, ומציבה אותו כגורם סובייקטיבי, בעל ערכים אותם הוא מסוגל להשליך על המציאות החיצונית.
נשמה כישות עצמאית: על פי גישה זו, נשמה היא ישות ממשית, חסרת צורה, המסוגלת לקיום שאינו מחויב ותלוי בקיומו הגופני של האדם. כאשר היא נמצאת בגוף היא מהווה המנוע הפנימי ומרכז הבקרה והשליטה שלו, וכאשר היא עוזבת אותו באופן חלקי (בשינה) או לצמיתות (במוות), הגוף מאבד את חיוניותו והופך לחפץ דומם, שאין לו זרם תודעה סובייקטיבי. על פי תפיסה זו, לנשמה קיום במישורים שאינם פיזיים, ועל כן היא כפופה לחוקיות שונה מהחוקיות הפיזיקלית (למשל היא יכולה להיות בכמה מקומות בו זמנית).
יש הרבה גישות להגדיר את המושג נשמה. יכול להיות שואל האלה מתכוון לגישה אחת והעונים לגישות אחרות.
קיימות גישות רבות לתפיסת הנשמה, חלקן דתיות וחלקן חילוניות. התפיסות נבדלות בביטויין בספרות, בכתבי דת ובשפה.
נשמה כמהות החיים: על פי גישה זו, נשמה היא עצם העובדה כי אדם מסוים הוא חי, ולא גורם פיזיקלי פשוט. תפיסה זו מצמצמת את הגדרת הנשמה, לעצם העובדה כי האדם מסוגל למצוא משמעות במציאות שסביבו.
נשמה כביטוי לתודעה: על פי גישה זו, הנשמה היא ביטוי לחלק של תודעת האדם אשר מבטא את יכולתו של האדם להתבונן בעצמו ובעולם ולהיות במצב של מודעות סביבתית, בניגוד לחלקים בתודעה שמהותם להגיב כלפיו. במקרה זה, מזוהה הנשמה עם מושג הנפש, כביטוי לפן הרגשי והחוויתי, המעיד על כך שישות מסוימת היא יצור חי, השונה מבחינה פילוסופית ממנגנון פיזיקלי מורכב אחר. על פי תפיסה זו, נשמה היא הגורם המבדיל בין אדם למכונה מורכבת, ומציבה אותו כגורם סובייקטיבי, בעל ערכים אותם הוא מסוגל להשליך על המציאות החיצונית.
נשמה כישות עצמאית: על פי גישה זו, נשמה היא ישות ממשית, חסרת צורה, המסוגלת לקיום שאינו מחויב ותלוי בקיומו הגופני של האדם. כאשר היא נמצאת בגוף היא מהווה המנוע הפנימי ומרכז הבקרה והשליטה שלו, וכאשר היא עוזבת אותו באופן חלקי (בשינה) או לצמיתות (במוות), הגוף מאבד את חיוניותו והופך לחפץ דומם, שאין לו זרם תודעה סובייקטיבי. על פי תפיסה זו, לנשמה קיום במישורים שאינם פיזיים, ועל כן היא כפופה לחוקיות שונה מהחוקיות הפיזיקלית (למשל היא יכולה להיות בכמה מקומות בו זמנית).
איך אתה יודע?
שואל השאלה:
אני בן
אני בן
אנונימי
שואל השאלה:
ואני פה לא דיברתי על גישה דתית
ואני פה לא דיברתי על גישה דתית
אנונימי
אם "אין להם" אז גם לנו אין
סתם דבר אידיוטי שקבעו
אין טעם להתייחס
סתם דבר אידיוטי שקבעו
אין טעם להתייחס
באותו הנושא: