99 תשובות
לא ממש זה יותר אמונה
לא.
זו הסיבה שאני לא מאמינה.
יאללה גם אני עשיתי מינוס לעצמי.
זו הסיבה שאני לא מאמינה.
יאללה גם אני עשיתי מינוס לעצמי.
ברור שאין
אבל מה שכן יש לי אבולוציה וזה הרבה יותר הגיוני
אבל מה שכן יש לי אבולוציה וזה הרבה יותר הגיוני
לא שידועים לי.
זה אמונה, הרעיון של אמונה זה שאתה מאמין למרות שאתה לא יודע אם זה נכון לא נכון בוודאות
זה אמונה, הרעיון של אמונה זה שאתה מאמין למרות שאתה לא יודע אם זה נכון לא נכון בוודאות
ברגע שתרצי בזה ותאמיני באמת את תראי הוכחות.. אלוקים לא מראה לאנשים הוכחות סתם ככה.. האדם קודם צריך להאמין בזה
אנונימית
אין כי הוא לא קיים. מצטער להיות האיש הרע שהורס לך אבל זה מה יש
לא אין
תירוץ של כל מאמין: אם היה אז זה לא היה אמונה
תירוץ של כל מאמין: אם היה אז זה לא היה אמונה
אני יכולה להגיד שאני חושבת שהוא קיים ויש סיפור על איש שכל החיים שלו הוא בזבז בלראות אם יש אלוקים ואם יש אז מי ובסופו של דבר הוא גילה שאנחנו היהודים צודקים. אז יאללה זה ממש לא בעיה שלנו שיש אנשים שאין להם כוח לראות מה נכון באמת ברגע שאתה מאמין אתה רואה הוכחות. נקודה
היוש,
עם הזמן הבנתי שאלוהים זה משהו שמטרתו לתת תקווה לאנשים, שיהיה להם משהו להאמין ולהאחז בו.
לא משנה כרגע האם הוא באמת קיים לדעתי,
זה משנה מה את מאמינה.
עם הזמן הבנתי שאלוהים זה משהו שמטרתו לתת תקווה לאנשים, שיהיה להם משהו להאמין ולהאחז בו.
לא משנה כרגע האם הוא באמת קיים לדעתי,
זה משנה מה את מאמינה.
נעצתי והפעלתי עדכונים.
לא למדנו תנך שנה שעברה...
כאילו כן למדנו אבל בסך הכל הגשתי סיכום של כמה פרקים מהאינטרנט, עשו במקומי עבודה קבוצתית של דגם ומצגת קבוצתית וקיבלתי 100.
(בעשו במקומי אני מתכוונת ילדים פשוט עשו את כל העבודה מבחירה)
לא התאמצתי, לא למדתי, לא השקעתי.
בגלל שלא הקריאו לנו את הפרקים אז לאט לאט ירדה לי את האמונה ואני מקווה שמישהו יוכל לעזור לי.
לא למדנו תנך שנה שעברה...
כאילו כן למדנו אבל בסך הכל הגשתי סיכום של כמה פרקים מהאינטרנט, עשו במקומי עבודה קבוצתית של דגם ומצגת קבוצתית וקיבלתי 100.
(בעשו במקומי אני מתכוונת ילדים פשוט עשו את כל העבודה מבחירה)
לא התאמצתי, לא למדתי, לא השקעתי.
בגלל שלא הקריאו לנו את הפרקים אז לאט לאט ירדה לי את האמונה ואני מקווה שמישהו יוכל לעזור לי.
אנונימית
שואל השאלה:
אני כמובן מאמינה,בלב שלם!
פשוט...מתישהו ראיתי סרטון של מבנים והריסות של עיר דוד וכל מיני דברים אחרים בירושליים.
וחשבתי לעצמי: הנה, זאת לא הוחכה שהתנ"ך היה קיים? ודוד הייתה אמיתי?
ואם הוא היה אמיתי, כמו שכתוב בתנ"ך אז איך התנ"ך "ידע" שזה יקרה?
אז חשבתי לעצמי... בטוח שזאת סוג של הוכחה לכך שה' קיים,לא?
ורציתי לשאול אם יש איזו שהן הוחכות שה' קיים?
אני כמובן מאמינה,בלב שלם!
פשוט...מתישהו ראיתי סרטון של מבנים והריסות של עיר דוד וכל מיני דברים אחרים בירושליים.
וחשבתי לעצמי: הנה, זאת לא הוחכה שהתנ"ך היה קיים? ודוד הייתה אמיתי?
ואם הוא היה אמיתי, כמו שכתוב בתנ"ך אז איך התנ"ך "ידע" שזה יקרה?
אז חשבתי לעצמי... בטוח שזאת סוג של הוכחה לכך שה' קיים,לא?
ורציתי לשאול אם יש איזו שהן הוחכות שה' קיים?
אנונימית
אתאיסטים אתם צריכים להבין ובאמת לא בקטע רע. אבל תבינו לא הגיוני בשום כיוון שהעולם סתם ככה פופ נוצר בפיצוץ או וואטאבר כי לפי הרבה סיבות זה לא הגיוני שהכל מקרי. במקרה יש גם אוויר שאותם בני האדם נושמים כדי לחיות. במקרה יש את התהליך פוטוסינתזה. תבינו שלפי ההיגיון אם העולם היה נוצר סתם ככה העולם היה באבדון מטורף ולא היה יוצא מהעולם הזה כלום הוא בסופו של דבר היה נכחד. תנסו לחשוב בהיגיון אנשים
ומה תאמרו על אנשים שעברו מוות קליני והם מספרים את כל מה שהם ראו. אותו דבר אל נוצרי שעבר מוות קליני ואחרי שבוע התגייר. מספיק אין לנו על מי לעבוד אלוקים קיים ואלי אפילו לא תחילתן של ההוכחות
העולם מורכב. יש מלא הוכחות לקיומו של אלוקים. פשוט אנשים בוחרים שלא להסתכל עליהן, כי זה יותר נוח
אני לא יודע אם יש הוכחות מוצקות שכן או שלא
אין
זו הסיבה שאני אתאיסטית
זו הסיבה שאני אתאיסטית
אל תחשפי הוכחות לאמונה שלך.
זו אמונה וזה כל הקטע בזה.
זה לא עובדות מוצקות.
זו אמונה וזה כל הקטע בזה.
זה לא עובדות מוצקות.
לדוגמא, אנשים שלומדים מדע, בעיקר ביולוגיה (זו המגמה שאני בה) פשוט בכל דבר אני רואה את אלוקים. איך כל פיפס קטן בגוף המבנה שלו בדיוק כמו שצריך כדי שיתאים לתפקיד, שאם לא יעבוד הכל יקרוס. כל כך הרבה דברים שאי אפשר לתאר. כאילו הכל בגוף מסודר ומאורגן שזה מדהים. זה לא טבעי שדבר כזה יווצר מעצמו. ככל שאני לומדת יותר אני יותר מודה ל-ה' ומתחזקת.
הרי אתם מאמינים במדע לא? אז אתם בוודאי יודעים שהעולם הוא דבר כל כך עצום ומדהים. איך אפשר להאמין שדבר כזה חכם נוצר מעצמו, ועוד ללא מטרה??
עריכה: ממליצה לראות הרצאות של הרב יגאל כהן. באמת רב שמראה את היופי של הדת.
ומי שיש לו שאלות, מוזמן לפנות בפרטי.
הרי אתם מאמינים במדע לא? אז אתם בוודאי יודעים שהעולם הוא דבר כל כך עצום ומדהים. איך אפשר להאמין שדבר כזה חכם נוצר מעצמו, ועוד ללא מטרה??
עריכה: ממליצה לראות הרצאות של הרב יגאל כהן. באמת רב שמראה את היופי של הדת.
ומי שיש לו שאלות, מוזמן לפנות בפרטי.
לכל אלו שכותבים "לא, זו הסיבה שאני לא מאמין" וכך הלאה..
כל הקטע באמונה זה להתלות על משהו שלא בטוח קיים. כשיש לך "משענת" זה תמיד עוזר.
אם תנסו להאמין במשהו אתם תראו שככל שמאמינים ומתחזקים יותר מאמינים יותר.
כל הקטע באמונה זה להתלות על משהו שלא בטוח קיים. כשיש לך "משענת" זה תמיד עוזר.
אם תנסו להאמין במשהו אתם תראו שככל שמאמינים ומתחזקים יותר מאמינים יותר.
לא, ומי שיגידו שכן, לא מבין את סדר הגודל
אם היית מאמינה לא היית צריכה הוכחות מספקות והיית מאמינה ללא ספקות
את לא מאמינה וזה בסדר לא יהרגו אותך
את לא מאמינה וזה בסדר לא יהרגו אותך
תסכלי למעלה בשמיים הוא שם ככה תאמיני יותר
אין אלוהים!
לא, זו אמונה
תקראי את הספר "ההוכחות"
יש אלוקים! אל תאבדי אמונה בו!! תחפשי אותו יותר אם קשה לך לתפוש את הרעיון של בורא עולם כי לפעמים זה באמת עצום מכדי שנבין...
יש אלוקים! אל תאבדי אמונה בו!! תחפשי אותו יותר אם קשה לך לתפוש את הרעיון של בורא עולם כי לפעמים זה באמת עצום מכדי שנבין...
תיראי , הרב יובל אשרוב הכהן
והרב אריק נווה הם יסבירו לך
והרב יגאל כהן.
והרב אריק נווה הם יסבירו לך
והרב יגאל כהן.
לא.
גוצ'י גאנג...
אם היית קוראת קצת באמת על תיאוריות אחרות איך נוצר העולם ולא מתקבעת על אלוהים והתנ"ך, אני יודע להגיד לך אישית, התיאוריות האלה נשמעות לי קצת יותר הגיוניות מאשר יישות ששולטת בכל היקום ויצרה אותנו, אם את בוחרת להאמין שבאמת היה מישהו שחצה את הים לשניים, שבאמת היה את עשרת המכות, אז תהני, אף אחד לא מונע את זה ממך.
אבל להגיד תחשבו בהיגיון? המדע לוקח פה בהיגיון ללא ספק.
אם היית קוראת קצת באמת על תיאוריות אחרות איך נוצר העולם ולא מתקבעת על אלוהים והתנ"ך, אני יודע להגיד לך אישית, התיאוריות האלה נשמעות לי קצת יותר הגיוניות מאשר יישות ששולטת בכל היקום ויצרה אותנו, אם את בוחרת להאמין שבאמת היה מישהו שחצה את הים לשניים, שבאמת היה את עשרת המכות, אז תהני, אף אחד לא מונע את זה ממך.
אבל להגיד תחשבו בהיגיון? המדע לוקח פה בהיגיון ללא ספק.
יש מלא הוכחות ותאוריות אבל כלאחד לוקח אותם למקום פרשנות שלו .אם תחברי את סיפור המפץ הגדול עם האבולציה את תשימי לך שזה מזכיר את סיפור בראשית .שמספרים מה קרה בהתחלה איך נוצר העולם וזה באמת לפני הסדר שכתוב בתורה רק שזה קרה בזמנים של מיליארדי שנים ולא ימים
יש מלא תאוריות הוכחות שרידים
התנך לא בא ללמד על מה שהיה בעולם ,בגלל זה יצירת העולם היא פרק ולא ספר ,התנך בא ללמד על מוסר האדם ובדרך לנהוג דרך חוקים ומצוות.
חוץ מהמשפחה של אדם וחווה היו עוד משפחות שלא דיברו עליהם ואת אדם וחווה לקחו בתור דוגמה בשביל להציג מה היה בתקופה הזאת
קיצר ההוכחות בתיאוריות ובחפצים ארכיאולוגים
וגם אין תשובה נכונה כל אחד בוחר להאמין בפרשנות אחרת
יש מלא תאוריות הוכחות שרידים
התנך לא בא ללמד על מה שהיה בעולם ,בגלל זה יצירת העולם היא פרק ולא ספר ,התנך בא ללמד על מוסר האדם ובדרך לנהוג דרך חוקים ומצוות.
חוץ מהמשפחה של אדם וחווה היו עוד משפחות שלא דיברו עליהם ואת אדם וחווה לקחו בתור דוגמה בשביל להציג מה היה בתקופה הזאת
קיצר ההוכחות בתיאוריות ובחפצים ארכיאולוגים
וגם אין תשובה נכונה כל אחד בוחר להאמין בפרשנות אחרת
כן יש הוכחות אבל לא מתכוון להיכנס לויכוחים כאן
אם תרצי בפרטי
אם תרצי בפרטי
ray, מה שאתה לא מבין, המדע והתורה אינם סותרים אחד את השני.
(חוץ מאולי כמה *תאוריות* אני מדגישה, כי הן גם לא מוכחות, כמו האבולוציה. באמת נראה לכם שהיינו פעם דג??)
(חוץ מאולי כמה *תאוריות* אני מדגישה, כי הן גם לא מוכחות, כמו האבולוציה. באמת נראה לכם שהיינו פעם דג??)
אפילו בתנ"ך עצמו יש יותר מדי סתירות, את צוחקת עליי?
את צודקת שיש מקרים בהם הדת והמדע אינם סותרים אחד את השני, אך ברוב המקרים הויכוחים הם בין הדת למדע.
(באמת נראה לך שהיה נחש שדיבר ופיתה זוג בגן עדן?)
את צודקת שיש מקרים בהם הדת והמדע אינם סותרים אחד את השני, אך ברוב המקרים הויכוחים הם בין הדת למדע.
(באמת נראה לך שהיה נחש שדיבר ופיתה זוג בגן עדן?)
כן מצאו שרידים של מרכאות סוסים בים שיצאו בנ"י
לא קיים דבר כזה זה משהו שחרידים המציאו
מצטערת להרוס את החגיגה
מצטערת להרוס את החגיגה
אנונימית
ray, בתנ"ך עצמו אין שום סתירות, יש קשיים (שאלות). שעליהם המפרשים עונים בתירוצים (תשובות) המיישבים את הדעת. רק שאנשים לא מודעים לפירוש של אותם המילים, ומתחילים לפרש פירושים שגויים המוציאים את הדת כמשהו רע.
התורה באמת הולכת עם המדע, רק שלפעמים היא לא מסכימה עם תאוריות מאוד מסויימות (וזה בסדר, כי אל תשכחו שהיו מקרים שתאוריות הוכחו כשגויות, כי הן לא באמת עובדות מוצקות).
התורה באמת הולכת עם המדע, רק שלפעמים היא לא מסכימה עם תאוריות מאוד מסויימות (וזה בסדר, כי אל תשכחו שהיו מקרים שתאוריות הוכחו כשגויות, כי הן לא באמת עובדות מוצקות).
לא ואנסה להסביר את עמדתי ובנוסף לכך לענות על טענות שהועלו כאן.
אני אתאיסט משום שאין ראיות מספקות (או בכלל) לקיומו של אל כלשהו.
אני לא אומר שאין אלוהים, אני אומר שאין סיבה להאמין שיש.
גוצ'י גאנג~
"לא הגיוני בשום כיוון שהעולם סתם ככה פופ נוצר בפיצוץ או וואטאבר"
המדע לא אומר ש"העולם סתם ככה פופ נוצר", צורת ניסוח המשפט כבר מראה על כך שכמעט ולא חקרת (אם בכלל) על המפץ הגדול.
היקום התפתח ונהיה "יציב" כמו היום במשך מילארדים על מילארדים של שנים, לא ברגע אחד.
ומאיפה הבאת את זה שאם העולם היה נוצר כדרך המפץ הגדול (שרואים שלא למדת עליו) הוא היה נכחד?
איך את בדיוק קובעת הגיון של דבר כלשהו שאפילו לא למדת אותו?
"ומה תאמרו על אנשים שעברו מוות קליני"
מוות קליני הופרך כבר לפני עשרות שנים כדבר שלא קשור *בכלל* לרוחניות.
מוות קליני זו חווית סף מוות, לא מוות מלא ומה שקורה בו זה שהלב מפסיק להזרים דם אך קליפת המוח של האדם עדיין פועלת ומשום כך האדם חווה הזיות וחוויות חוץ גופיות (ניתן לחוות את אותו האפקט בדיוק ע"י ישיבה בתוך צנטרפוגה).
אין שום קשר לעולם עליון או משהו בסגנון.
לשואלת השאלה, גם אני יודע שיש חלקים בתנ"ך שהם אמת, הרי ברור שהוא מבוסס על מקרים כלשהם, עובדה שמצאו שרידים של ערים מתקופות שונות במקרא וגם שרידי בית המקדש ומטבעות עם שמות...
אך למרות כל זה, זה לא מוכיח מציאות אלוהית.
יש גם שרידים של מסכות משבטים עתיקים, האם זה מוכיח את מציאותו של אל הגוגו הקדוש בעל הראש המכונף שמשתכן במעלה ההר? לא.
כאן כדי לעזור~
עצם כתיבת המשפט "באמת נראה לך שהיינו פעם דג??" מראה שלא חקרת כמעט כלום על האבולוציה.
לאבולוציה יש טונות של ראיות.
אוסיף ואומר שהטענה "העולם מורכב מדי בכדי שאני אבין אותו ולכן יש אלוהים" היא חסרת כל היגיון.
זה שאתה לא יודע משהו זה לא מצביע על שום גורם אלוהי.
זה כשל לוגי של אלוהי הפערים.
עוד משהו, מה ההגיון בלהגיד "אם רק תתחיל להאמין באלוהים תראה הוכחות אליו"?
למה שבכלל *אתחיל* להאמין במשהו אם אין לו ראיות וביסוס??
אני אתאיסט משום שאין ראיות מספקות (או בכלל) לקיומו של אל כלשהו.
אני לא אומר שאין אלוהים, אני אומר שאין סיבה להאמין שיש.
גוצ'י גאנג~
"לא הגיוני בשום כיוון שהעולם סתם ככה פופ נוצר בפיצוץ או וואטאבר"
המדע לא אומר ש"העולם סתם ככה פופ נוצר", צורת ניסוח המשפט כבר מראה על כך שכמעט ולא חקרת (אם בכלל) על המפץ הגדול.
היקום התפתח ונהיה "יציב" כמו היום במשך מילארדים על מילארדים של שנים, לא ברגע אחד.
ומאיפה הבאת את זה שאם העולם היה נוצר כדרך המפץ הגדול (שרואים שלא למדת עליו) הוא היה נכחד?
איך את בדיוק קובעת הגיון של דבר כלשהו שאפילו לא למדת אותו?
"ומה תאמרו על אנשים שעברו מוות קליני"
מוות קליני הופרך כבר לפני עשרות שנים כדבר שלא קשור *בכלל* לרוחניות.
מוות קליני זו חווית סף מוות, לא מוות מלא ומה שקורה בו זה שהלב מפסיק להזרים דם אך קליפת המוח של האדם עדיין פועלת ומשום כך האדם חווה הזיות וחוויות חוץ גופיות (ניתן לחוות את אותו האפקט בדיוק ע"י ישיבה בתוך צנטרפוגה).
אין שום קשר לעולם עליון או משהו בסגנון.
לשואלת השאלה, גם אני יודע שיש חלקים בתנ"ך שהם אמת, הרי ברור שהוא מבוסס על מקרים כלשהם, עובדה שמצאו שרידים של ערים מתקופות שונות במקרא וגם שרידי בית המקדש ומטבעות עם שמות...
אך למרות כל זה, זה לא מוכיח מציאות אלוהית.
יש גם שרידים של מסכות משבטים עתיקים, האם זה מוכיח את מציאותו של אל הגוגו הקדוש בעל הראש המכונף שמשתכן במעלה ההר? לא.
כאן כדי לעזור~
עצם כתיבת המשפט "באמת נראה לך שהיינו פעם דג??" מראה שלא חקרת כמעט כלום על האבולוציה.
לאבולוציה יש טונות של ראיות.
אוסיף ואומר שהטענה "העולם מורכב מדי בכדי שאני אבין אותו ולכן יש אלוהים" היא חסרת כל היגיון.
זה שאתה לא יודע משהו זה לא מצביע על שום גורם אלוהי.
זה כשל לוגי של אלוהי הפערים.
עוד משהו, מה ההגיון בלהגיד "אם רק תתחיל להאמין באלוהים תראה הוכחות אליו"?
למה שבכלל *אתחיל* להאמין במשהו אם אין לו ראיות וביסוס??
זו אמונה אחותי את לא אמורה להאמין בגלל הוכחות אלא בגלל האמוננ, אם את מאמינה בגלל הוכחוצ או שההוכחות גורמות לך להאמין יותר זו לא אמונה
אתה יודע מה? נגיד. אין סיכוי, אבל נגיד שהאבולוציה נכונה ואפילו נגיד שפעם היינו תא בודד.
איך התא הזה נוצר? מי הפיק בו חיים? איך מתרחשים כל התהליכים בו? איך יש תנועה פנימית עצמית? וכו...
האבולוציה לא מסבירה שום דבר.
איך התא הזה נוצר? מי הפיק בו חיים? איך מתרחשים כל התהליכים בו? איך יש תנועה פנימית עצמית? וכו...
האבולוציה לא מסבירה שום דבר.
אנונימית
לא. יש כאלה שאומרים שיש. אבל בעיקרון אין. בגלל זה זה אמונה ולא דבר שמבוסס מדעית.
@אנונימית כי זה שיש רוח מעופפת שיוצרת עולמות זה הגיוני יותר?
האנונימית שלמעלה זו אני, בטעות לחצתי אנונימי^
מסכים עם blopydope
תשובה מדוייקת בהחלט.
תשובה מדוייקת בהחלט.
^^^^ יש גם אנשים שחוו מוות קליני ואמרו שהם ראו את ישו מתגלה בפניהם
אתם יודעים מה? אמרתי את הטיעונים שלי. בואו נסכים שלא להסכים, כי אין לי כח כבר להתווכח.
בחירה שלכם אם להאמין או לא.
בחירה שלכם אם להאמין או לא.
אנונימית~
האבולוציה לא מסבירה איך נוצרו החיים אלא איך הם התפתחו.
התאוריה הרווחת של איך התפתחו החיים בפעם הראשונה נקראת "אביוגנזה".
אני לא ממש בקיא בעניין הזה אך יש לא מעט סרטונים ביוטיוב אשר מסבירים את התופעה.
בכל מקרה שיהיה מובן, גם אם את מפריכה את האביוגנזה זה לא מזיז לאבולוציה משום שאין קשר ישיר ביניהן.
אביוגנזה - הווצרות
אבולוציה - התפתחות
האבולוציה לא מסבירה איך נוצרו החיים אלא איך הם התפתחו.
התאוריה הרווחת של איך התפתחו החיים בפעם הראשונה נקראת "אביוגנזה".
אני לא ממש בקיא בעניין הזה אך יש לא מעט סרטונים ביוטיוב אשר מסבירים את התופעה.
בכל מקרה שיהיה מובן, גם אם את מפריכה את האביוגנזה זה לא מזיז לאבולוציה משום שאין קשר ישיר ביניהן.
אביוגנזה - הווצרות
אבולוציה - התפתחות
^^אנונימי
יכול להיות שהדברים בתנך קרו אבל לא בטוח שהם קרו עם אלוהים. נגיד והם קרו מי אמר שאלוהים היה חלק מזה? מבחינתי כל מי שבתורה אומר שהוא דיבר עם אלוהים חולה נפש וכנראה היה על סמים. אבל כמובן זה עניין של דעה ואני לא אתווכח איתך.
יכול להיות שהדברים בתנך קרו אבל לא בטוח שהם קרו עם אלוהים. נגיד והם קרו מי אמר שאלוהים היה חלק מזה? מבחינתי כל מי שבתורה אומר שהוא דיבר עם אלוהים חולה נפש וכנראה היה על סמים. אבל כמובן זה עניין של דעה ואני לא אתווכח איתך.
אם הייתה הוכחה לא היו קוראים לזה אמונה ולא היו כל כך הרבה התלבטויות האם יש אלוהים, אבל לא אתפלא אם מטרת השאלה היא להגיע לחמות/לבחון את התשובות של האנשים כאן
אגב אומרים שמתי שבישראל לא תהיה ממשלה כמו שהיום לא מצליחים להקים ממשלה ולבחור בראש ממשלה אז ימות המשיח יתקרבו והגאולה תגיע
יש ציורים של איך ישו היה נראה
ובאותה מידה אתה יכול להגיד שאלו שראו את ה' בלבלו במוח
ובאותה מידה אתה יכול להגיד שאלו שראו את ה' בלבלו במוח
אם היית מאמינה לא היית שואלת את השאלה הטיפשית הזאת
לא לראות את הקב"ה
התכוונתי כאילו שאומרים שזאת הוכחה ליהדות שבמוות קליני עושים לו משפט
התכוונתי כאילו שאומרים שזאת הוכחה ליהדות שבמוות קליני עושים לו משפט
לא יכול להיות הוכחות לאלוהים כי הוכחה זה דבר פיזי
אלוהים הוא ישות שמימית אז אי אפשר לספק הוכחה ממש
אלוהים הוא ישות שמימית אז אי אפשר לספק הוכחה ממש
אבולוציה: הוכח ותועד על גבי עשרות ומאות מקורות - טוענים שזה בולשיט
אלוהים: ההוכחה הכי גדולה שיש זה ספר שמדבר על שיחים שעלו באש וים שנקרע לשניים - צורחים שזה אמין
אלוהים: ההוכחה הכי גדולה שיש זה ספר שמדבר על שיחים שעלו באש וים שנקרע לשניים - צורחים שזה אמין
לא קיים
אני שמה פה תשובה שעניתי כבר למישהו אחר, יש המון הוכחות מדעיות, סטטיסטיות, שיש ישות מאחורי העולם הזה.
ממליצה לך לקרוא את הספר
"מי מפחד משאלות"
באמת שזה אחד הדברים וממש מבינים הכל והכל הרבה יותר הגיוני.
אם חושבים על זה ברצינות, העולם לא יכול להיווצר מפיצוץ, הסיכויים שזה יקרה סטטיסטית הם אפסיים לגמרי
זה כמו שתראי שולחן ותגידי
אה יכול להיות שהיה פה פיצוץ ואז זה עף והתחבר אחד לשני ואז הברגים נכנסו לכאן
שזה בכלל לא הגיוני
או שתגידי, אה, מישהו עומד מאחורי זה, מישהו יצר את זה.
העולם הוא אותו דבר, מערכת הרבה יותר גדולה ומורכבת. זה הגיוני, זה יותר סביר, וזאת הדרך היחידה שבה העולם יכל להיווצר.
מישהו עומד מאחורי זה.
ויש גם את הקטע של העולם הזה, הוא ריק.
אנשים נולדים ומתים כמו גלגל, ואם מתעמקים רואים שאין פה שום דבר חשוב.
לא משנה כמה כסף תרוויח, מה תעשה, הכל ייעלם כשאתה תעלם,ובתכלס מה כבר עושים פה.
ואז בעצם זה כמו הכנה למקום החשוב, שהוא בעצם העולם הבא.
כמו הכנה כזאת לדבר האמיתי.
ממליצה לך לקרוא את הספר
"מי מפחד משאלות"
באמת שזה אחד הדברים וממש מבינים הכל והכל הרבה יותר הגיוני.
אם חושבים על זה ברצינות, העולם לא יכול להיווצר מפיצוץ, הסיכויים שזה יקרה סטטיסטית הם אפסיים לגמרי
זה כמו שתראי שולחן ותגידי
אה יכול להיות שהיה פה פיצוץ ואז זה עף והתחבר אחד לשני ואז הברגים נכנסו לכאן
שזה בכלל לא הגיוני
או שתגידי, אה, מישהו עומד מאחורי זה, מישהו יצר את זה.
העולם הוא אותו דבר, מערכת הרבה יותר גדולה ומורכבת. זה הגיוני, זה יותר סביר, וזאת הדרך היחידה שבה העולם יכל להיווצר.
מישהו עומד מאחורי זה.
ויש גם את הקטע של העולם הזה, הוא ריק.
אנשים נולדים ומתים כמו גלגל, ואם מתעמקים רואים שאין פה שום דבר חשוב.
לא משנה כמה כסף תרוויח, מה תעשה, הכל ייעלם כשאתה תעלם,ובתכלס מה כבר עושים פה.
ואז בעצם זה כמו הכנה למקום החשוב, שהוא בעצם העולם הבא.
כמו הכנה כזאת לדבר האמיתי.
אנונימית
לא, אין הוכחה לשום יישות אלוהית
אני לא מאמינה שנבראתי על ידי אלוהים, וזו זכותי כי צדיק באמונתו יחיה. רק חבל שיש אנשים כמוך שלא מצליחים לקבל דעות של אנשים אחרים
יש הוכחות לכך שהוא לא קיים :)
לא. זו בדיוק אמונה. להאמין במשהו, בלי לדעת אם הוא קיים באמת או לא. להאמין זה פשוט להאמין. אין הוכחות, כי אנשים חושבים שמשהו קיים( אני לא אכנס לזה אם אני חושבת שזה נכון או לא) כי זה מה שהם מאמינים בו. את לא יכולה להוכיח אמונה. זה כמו להוכיח תקווה או משהו כזה
אנונימית
אין אני גם לא מאמינה
אין הוכחות וודאיות הכל על סמך אמונה אם את בוחרת להאמין אז בכיף אם לא בחירה שלך
כאן לעזור ולשאול~
בבקשה תלך לחקור על האבולוציה ואז תחזור.
האבולוציה בשום פנים ואופן אומרת שנוצרנו מהקוף.
מה גם אני יכול להבטיח לך שאתה, כמוני לא נבראנו אלא נוצרנו והתפתחנו בתוך הרחם של אמא שלנו במשך 9 חודשים.
בבקשה תלך לחקור על האבולוציה ואז תחזור.
האבולוציה בשום פנים ואופן אומרת שנוצרנו מהקוף.
מה גם אני יכול להבטיח לך שאתה, כמוני לא נבראנו אלא נוצרנו והתפתחנו בתוך הרחם של אמא שלנו במשך 9 חודשים.
ומה עם זה שלפי התנך העולם קיים 5000 ומשהו שנה, אבל זו עובדה מוכחת שהוא קיים מיליוני שנה? זו הוכחה סוטרת.
אנונימית
"מתישהו ראיתי סרטון של מבנים והריסות של עיר דוד וכל מיני דברים אחרים בירושליים.
וחשבתי לעצמי: הנה, זאת לא הוחכה שהתנ"ך היה קיים? ודוד הייתה אמיתי?
ואם הוא היה אמיתי, כמו שכתוב בתנ"ך אז איך התנ"ך "ידע" שזה יקרה?
אז חשבתי לעצמי... בטוח שזאת סוג של הוכחה לכך שה' קיים,לא?
ורציתי לשאול אם יש איזו שהן הוחכות שה' קיים?"
יש חלקים בתנך (המאוחרים יותר) שכן קרו, אבל לא נטען שהם נכתבו ע"י אלוהים אלא ע"י נביאים או אנשים אחרים.
ככה שדוד כן היה קיים כנראה, אבל אף אחד לא ידע שהוא יתקיים לפני שהוא נולד.
החלק היחיד בתנך שנטען שנכתב ע"י אלוהים הוא התורה, חמשת החומשים, ואין שם שום מקרה שיש עדויות שבאמת קרה עד כמה שאני יודע, ויש שם המון מקרים שאנחנו יודעים עובדתית שלא קרו כמו סיפור הבריאה, המבול, מגדל בבל ועוד.
וחשבתי לעצמי: הנה, זאת לא הוחכה שהתנ"ך היה קיים? ודוד הייתה אמיתי?
ואם הוא היה אמיתי, כמו שכתוב בתנ"ך אז איך התנ"ך "ידע" שזה יקרה?
אז חשבתי לעצמי... בטוח שזאת סוג של הוכחה לכך שה' קיים,לא?
ורציתי לשאול אם יש איזו שהן הוחכות שה' קיים?"
יש חלקים בתנך (המאוחרים יותר) שכן קרו, אבל לא נטען שהם נכתבו ע"י אלוהים אלא ע"י נביאים או אנשים אחרים.
ככה שדוד כן היה קיים כנראה, אבל אף אחד לא ידע שהוא יתקיים לפני שהוא נולד.
החלק היחיד בתנך שנטען שנכתב ע"י אלוהים הוא התורה, חמשת החומשים, ואין שם שום מקרה שיש עדויות שבאמת קרה עד כמה שאני יודע, ויש שם המון מקרים שאנחנו יודעים עובדתית שלא קרו כמו סיפור הבריאה, המבול, מגדל בבל ועוד.
ה' עשה שלא יהיו הוכחות כדי שיהיה לנו את חופש הבחירה, את הבחירה להאמין, טוב ורע.
זה הכל עניין של אמונה .
כי אם היו הוכחות אז כולם היו מאמינים, ואז אין פה את החופש להאמין במה שרוצים.
אבל אם את מאמינה, אז הכל טוב ואם לא אז פשוט לא
זה הכל עניין של אמונה .
כי אם היו הוכחות אז כולם היו מאמינים, ואז אין פה את החופש להאמין במה שרוצים.
אבל אם את מאמינה, אז הכל טוב ואם לא אז פשוט לא
הוכחה מוחשית ומובהקת אין, זו הסיבה שהעולם מורכב גם ממאמינים וגם מלא מאמינים. בתור בן אדם מאמין, ההוכחה הכי ברורה מבחינתי היא הצורה של העולם.. קשה לי להאמין לכל תיאוריות המפץ הגדול. הצורה המיוחדת בה בנוי כל גוף וכל עצם, אין שום סיכוי שנעשתה פה עשייה טבעית לחלוטין. אם רק תמצאי ותחשבי באופן הגיוני, תמצאי מלא הוכחות (קטנות אבל הוכחות) לזה שיש לנו כאן השגחה עליונה. להכל יש סיבה, ויש גם סיבה לזה שאנחנו כאן, יש מי שגרם לזה.
^ האנונימית הראשונה שמעליי, זה קורה מפני שבתנך, לדוגמא, רשום שבשבעה ימים נברא העולם. אך לפי המדרשים, כל יום הוא יום אלוקי. כלומר תחום זמן כלשהו (שיכול להיות מליוני שנים) שהוא נחשב ליום אלוקי אחד. המדע גם תומך בעובדה שהאדם נברא כמה זמן אחרי שהעולם נברא. זה למה.
אנונימית
אין שום הוכחה.. אבל אני מאמינה שיבוא יום בעזרת ה' המשיח יבוא, וכולם יבינו שטעו..
(יש האומרים שהיום הזה קרוב.)
(יש האומרים שהיום הזה קרוב.)
לא כל כך
יש אבל לא יותר ממה שאת יודעת או ממה שאני רוצה לומר
אם את מתכוונת לגדולת ה' אז אחרי שאת מאמינה את יכולה לומר תראו איזה פאר אלוהים יצר
תהליך האביוגנזיה שעל פניו אמור להיות משהו שאמור להיות מאילו אך מי עשה שככה חוקי הפיזיקה יעשו הינה גדולת אלוהים
יש אבל לא יותר ממה שאת יודעת או ממה שאני רוצה לומר
אם את מתכוונת לגדולת ה' אז אחרי שאת מאמינה את יכולה לומר תראו איזה פאר אלוהים יצר
תהליך האביוגנזיה שעל פניו אמור להיות משהו שאמור להיות מאילו אך מי עשה שככה חוקי הפיזיקה יעשו הינה גדולת אלוהים
הוכחה שאלוהים קיים: סתכלו סביבכם תבינו איך כל זה נוצר ולא ניראלי שזה נוצר מעצמו סתם ככה אנשים לא יצאו מהאדמה ובטח שלא מהקופים כי מי ברא את הקופים מסקנה יש אלוהים בעיי
אנונימית
^תודה ששיתפת אותנו בנקודת המבט המלומדת והבוגרת שלך. רואים שאת יודעת להעריך את השיטה המדעית ושבהחלט חקרת את הנושא שאת מבקרת לפני שקבעת שהוא לא הגיוני.
אין כי הוא לא קיים -.-
כמו מפלצת הספגטי המעופפת^
^^השוואה גרועה
לגיטימי לגמרי להאמין שהעולם לא נוצר מעצמו
לגיטימי לגמרי להאמין שהעולם לא נוצר מעצמו
אם את בקטע של הוכחות מתמטיות/ מדעיות, אז אני ממליצה לך לראות את הסירטונים ביוטיוב של oren evron.
אנונימית
אין צורך בהוכחות את צריכה להרגיש ולראות שהוא שם בשבילך ועושה ניסים קטנים
זה תלוי
אני מאמינה ברוחות ועל טבעי, אז כשקורה משהו שאי אפשר להסביר אני מסבירה את זה הכי פשוט: רוח, שד או מלאך
מה שאומר לפי המחשבה וההיגיון שלי שיש אלוהים(:
זה תלוי במה את מאמינה
אני מאמינה ברוחות ועל טבעי, אז כשקורה משהו שאי אפשר להסביר אני מסבירה את זה הכי פשוט: רוח, שד או מלאך
מה שאומר לפי המחשבה וההיגיון שלי שיש אלוהים(:
זה תלוי במה את מאמינה
אגב, המפץ הגדול וכל מה שטוענים שיצר את העולם לא סותר אל אלוהים
תקראי בעלון הידברות יש שם ים הוכחות למציאות ה' יתברך
אם תמשיך לחקור על הוכחות האמונה תרד לך
אין
זו אמונה לכן זה עניין סובייקטיבי, אבל הנה הנקודת מבט שלי..
לדעתי יש משהו שמנהל את העולם הזה, איזה כוח שיצר אותו מנהל אותו וכדומה. רוב האנשים שתשאלי, גם אלו שטוענים שהם לא מאמינים באלוהים יגידו לך שהם מאמינים בכוח עליון כלשהו, לא משנה אם הם קוראים לו הטבע, היקום, אנרגיה כלשהי, קארמה, גורל,(+ כל המשפטים האלה של מה שצריך לקרות קורה, הכל לטובה, הכל קורה בזמנו...) רוב האנשים (חוץ מהאתאיסטים המוחלטים) חושבים שקיים איזשהו סדר בעולם. וככה אני חושבת, לכן אני חושבת שזה לא משנה השם של הדבר הזה, רובנו קוראים לו אלוהים וזה סבבה, הנקודה היא שזה קיים בדברים הכי קטנים, במקרים הכי קטנים, לא צריך הוכחה גדולה- מי שמסתכל טוב רואה
לדעתי יש משהו שמנהל את העולם הזה, איזה כוח שיצר אותו מנהל אותו וכדומה. רוב האנשים שתשאלי, גם אלו שטוענים שהם לא מאמינים באלוהים יגידו לך שהם מאמינים בכוח עליון כלשהו, לא משנה אם הם קוראים לו הטבע, היקום, אנרגיה כלשהי, קארמה, גורל,(+ כל המשפטים האלה של מה שצריך לקרות קורה, הכל לטובה, הכל קורה בזמנו...) רוב האנשים (חוץ מהאתאיסטים המוחלטים) חושבים שקיים איזשהו סדר בעולם. וככה אני חושבת, לכן אני חושבת שזה לא משנה השם של הדבר הזה, רובנו קוראים לו אלוהים וזה סבבה, הנקודה היא שזה קיים בדברים הכי קטנים, במקרים הכי קטנים, לא צריך הוכחה גדולה- מי שמסתכל טוב רואה
לפי מה שידוע לי אין הוכחות בכלל
זה יותר קטע של אמונה
זה יותר קטע של אמונה
לי קרו הרבה דברים מוזרים וניסים שחיזקו לי תאמונה
יש המון ספרי אמונה בכל מיני סגנונות שיכולם להתאים לכל אחד,זה מחזק מאד את הידיעה שה' מלך(:
בהצלחה.
בהצלחה.
היי תשמעי גם אני מאמינה ה' וה' זה כמו רוח לא רואים אותו לא שומעים אותו ואפילו מדענים גילו שיש כזה דבר ה' נגיד והיה איזה מיקראה בעולם ואז הרבנין ראו בתנך וגילו שהיה כתוב את זה לםני שזה קרה
אין אלוהים
כמה בולשיט.
אנשים, אתם יודעים מה ההגדרה של הוכחה?
זה דבר מוחלט שאי אפשר לטעון אחרת.
אנשים שעברו מוות קליני ומספרים מה הם ראו. זו לא הוכחה. אני יכולה להתווכח עם זה! אני יכולה לומר שהוא משקר, או שהייתה טעות המכשירים. או שפשוט היה לו מזל. לפי התנך הכלל לא הייתה תקופת הדינוזאורים, אבל יש הוכחות שכן היו. יש עצמות, יש די אן אי. עם זה אי אפשר להתווכח. אתאיסטים אלה אנשים שבוחרים להיסתכל על העובדות לא על האמונה.
ולדעתי גם לא הגיוני שיש איזה רוח בשמיים עם כוחות על שמסוגל לבנות את הכל. אז אני חושבת שגם ספיידרמן קיים, ושיש דבר כזה ארץ הגמדים. אוי נו בחייכם
אנשים, אתם יודעים מה ההגדרה של הוכחה?
זה דבר מוחלט שאי אפשר לטעון אחרת.
אנשים שעברו מוות קליני ומספרים מה הם ראו. זו לא הוכחה. אני יכולה להתווכח עם זה! אני יכולה לומר שהוא משקר, או שהייתה טעות המכשירים. או שפשוט היה לו מזל. לפי התנך הכלל לא הייתה תקופת הדינוזאורים, אבל יש הוכחות שכן היו. יש עצמות, יש די אן אי. עם זה אי אפשר להתווכח. אתאיסטים אלה אנשים שבוחרים להיסתכל על העובדות לא על האמונה.
ולדעתי גם לא הגיוני שיש איזה רוח בשמיים עם כוחות על שמסוגל לבנות את הכל. אז אני חושבת שגם ספיידרמן קיים, ושיש דבר כזה ארץ הגמדים. אוי נו בחייכם
אנונימית
אנונימית
מי ברא את אלוהים?
הרי כמו שאדם לא יכול להבראות מכלום כך גם אלוהים לא?
אם כן הגענו לאותה נקודת התחלה
מי ברא את אלוהים?
הרי כמו שאדם לא יכול להבראות מכלום כך גם אלוהים לא?
אם כן הגענו לאותה נקודת התחלה
אנונימי
מישום מה ידעתי את התושבה ההיא
למה אלוהים לא מוגבל מה גרם לזה למה אדם חייב להיות יוצר(אני לא מדבר על אדם אני מדבר על היקום)ולאלוהים לא
חשוב להדגיש אני מאמין
מישום מה ידעתי את התושבה ההיא
למה אלוהים לא מוגבל מה גרם לזה למה אדם חייב להיות יוצר(אני לא מדבר על אדם אני מדבר על היקום)ולאלוהים לא
חשוב להדגיש אני מאמין
אנונימי
לא הבנתי מה אתה רוצה לומר
לא הבנתי מה אתה רוצה לומר
אני מאמין
ברור שיש הוכחת מהתנך למה אני מאמין לדעתך סתם כי יום בהיר החלטתי יש עולם=יש אלוהים?
ברור שיש הוכחת מהתנך למה אני מאמין לדעתך סתם כי יום בהיר החלטתי יש עולם=יש אלוהים?
אם את בקטע של הוכחות מתמטיות/ מדעיות, אז אני ממליצה לך לראות את הסירטונים ביוטיוב של oren evron.
אנונימית
מי שאמין לא צריך הוכחות לזה שהוא קיים
אלוקים הוא לא מוגבל - מפני זה ההגדרה שלו. פירוש המילה "אלוקים" - הוא כל יכול, זה אומר שהוא לא אמור להיות מוגבל בכלום, גם לא בזמן.
על העולם אי אשפר להגיד את זה, כי ברור שלעולם יש גיל. בימינו גם המדע מדוה בזה. העניין מוסבר יפה בספר "חובות הלבבות", שער היוחד. הרבה אחרונים אסרו ללמוד אותו, וחלק התירו לאנשים מסוימים בתנאים נסוימים, אבל מי שגם ככה אתאיסט - אין לו מה להפסיד מאותו לימוד, יש לו סיכוי רק להרוויח, אם הוא ישתכנע (אם הוא יהיה מוכן לזה) מכך.
על העולם אי אשפר להגיד את זה, כי ברור שלעולם יש גיל. בימינו גם המדע מדוה בזה. העניין מוסבר יפה בספר "חובות הלבבות", שער היוחד. הרבה אחרונים אסרו ללמוד אותו, וחלק התירו לאנשים מסוימים בתנאים נסוימים, אבל מי שגם ככה אתאיסט - אין לו מה להפסיד מאותו לימוד, יש לו סיכוי רק להרוויח, אם הוא ישתכנע (אם הוא יהיה מוכן לזה) מכך.
לדעתי,אלוהים הוא סך הכל אמונה, דמיון, זה קטע פסיכולוגי,הוא לא באמת קיים.
ברגע שתאמיני שהוא קיים אז "כביכול" את תראי את ההוכחות,אך שוב, כל זה פסיכולוגיה,זה בדמיון שלך.
לכן,הוא לא קיים.
ברגע שתאמיני שהוא קיים אז "כביכול" את תראי את ההוכחות,אך שוב, כל זה פסיכולוגיה,זה בדמיון שלך.
לכן,הוא לא קיים.
האמת שכן, אבל כמבון, שהאפיקורסים פשוט יכחישו את זה.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) ו"את הגמל כי מעלה גרה הוא" שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא אלא גמל לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא אלא חזיר לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשבו להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
1. התגלות של אלוקים לעיני כל עם ישראל ששמעו את קולו. לא ייתכן שעם שלם ימציא לעצמו סיפור על התגלות של אלוקים שמחייב אותו בתרי"ג מצוות עד מסירות נפש ועוד יעבירו את "השקר" לבנים כאמת גמורה מבלי להגיד שהכל "לא אמיתי", חס ושלום. כמו כן, לא ייתכן שמישהו ישכנע אותם שזה קרה, כי העם אמור לדעת הם הם שמעו את קולו של אלוקים או לא. במידה ולא - וודאי שהם לא יקבלו את זה
2. הבטחות שרק בורא עולם שיודע הכל ושולט על הכל יכול לעמוד מאוחריהן: ברכה בשנה השישית לשומרי שנת השמיטה, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שהיא ריקה מגברים. שום איש לא יעיז לתת הבטחות לעם על דברים שאינם בשליטתו.
3. סימני טהרה בחיות טמאות: "תני דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) ו"את הגמל כי מעלה גרה הוא" שליט בעולמו יודע שאין לך דבר מעלה גרה וטמא אלא גמל לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"תנא דבי ר' ישמעאל (ויקרא יא) "ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא" - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא אלא חזיר לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט ע"א).
"וכי משה רבינו קניגי היה? או בליסטרי היה? - מכאן תשובה לאומר אין תורה מן השמים" (חולין ס ע"ב).
4. נבואות שהתגשמו: "וֶהֱפִיצְךָ ה' בְּכָל הָעַמִּים מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד קְצֵה הָאָרֶץ" (דברים כח, סד). בכל זאת הקב"ה הבטיח לנו שישמור עלינו בגלותנו למרות שכל העמים שונאים אותנו: "אַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
5. יש עוד הוכחות. חשבו להדגיש שאנחנו לא טוענים שיש אלוקים כי זה כתוב בתנ"ך, אלא מסבירים למה רק אלוקים יכול לעמוד מאחורי התורה אשר נתן לעמו.
הסיבה שהדתיים משתמשים במשפט הזה, כי ככה אמר רבי נחמן מברסלב זיע"א.
הכוונה שהאמונה האמיתיים מתחילה מהדברים ששם אין לנו הבנה בהם, אז יש מקום לאמונה. שהכל מובן בשכל - אין פה מקום לאמונה.
זה לא אומר שאין הוכחות שכליות למציאות ה' יתברך
הכוונה שהאמונה האמיתיים מתחילה מהדברים ששם אין לנו הבנה בהם, אז יש מקום לאמונה. שהכל מובן בשכל - אין פה מקום לאמונה.
זה לא אומר שאין הוכחות שכליות למציאות ה' יתברך
שמעת על המשפט "איפה שנגמר השכל מתחילה האמונה''? אני חושבת שזה עונה על השאלה שלך
נ.ב רוב האנשים שמשתמשים במשפט הזה הם דתיים (משום מה)
נ.ב רוב האנשים שמשתמשים במשפט הזה הם דתיים (משום מה)