136 תשובות
לא חשבתי על זה ככה
אנונימית
מה הבעיה לעמוד בשקט ולהשקע בזכרונות ולהודות כל שניה שאתה בחיים ולא שם אשכרה דקה
אחת
בלבד.
למה תמיד מתלוננים על הכל?
אני דור שלישי לניצולי שואה, אני לא מבינה אנשים לפעמים, הם עברו את כל הזוועות האלה שם ואתה לא יכול לעמוד דקה אחת?
מה הבעיה לעמוד דקה אחת מהחיים שלך בשביל ה6 מיליון שרצחו אותם?
שואל השאלה:
לכבד....? תנסה לחשוב בהגיון אחי... לעמוד? שאתה לדוגמה בבית לבד.. אתה עומד.. ונזכר? נותן משהו? לא נכון.. רק בשביל לא להרגיש חרא אחרי זה
וזה מנהג של גוים לעמוד ככה..
גם בישיבה ואני נזכר וכואב לי אני מכבד אותם... ומה עם כל מה שכתבתי?
אנונימי
זה ממש לא מיותר. לתרץ שזה מיותר בגלל שזה מנהג גויים זה עלוב, גם פירסינג וקעקועים זה מנהגי גויים ולא חסר פה יהודים שעוברים על חוקים בסיסיים של התורה
מה הבעיה לעמוד דקה לזכר הנרצחים והנופלים, זה לכבד את המתים, לכבודם ולזכרם.
שואל השאלה:
לא פוגע באף אחד.. הם מכירים אותי? לא ... תנסו להבין מה אני מתכוון... וכתבתי כבר זה מנהג גוים לעמוד ככה
אנונימי
אני חושבת שהקטע של לעמוד זה יותר בשביל שכולם יעשו משהו ביחד, זה טוב שעושים טקסים ותפילות לזכרם אבל בכל מקום עושים את זה בזמן אחר, לאומת זאת הצפירה היא משהו שקורה בכל מקום באותו הזמן והוא מאחד את כולנו, זה 2 דקות שבהן כל העם עוזב את מה שהוא עושה וחושב על אותם 6 מיליון יהודים יקרים שנרצחו רק על היותם יהודים.
שואל השאלה:
לעמוד דקה לא מכבד את הנופלים.. זה לא מרגישים כלום ואין בזה היגיון, לעומת להתפלל עליהם בשביל הנשמה. וכן זה מנהג גוים.. לא אמרתי שקעוקים וכו' זה בסדר.. אבל בואו חגים שבתות ודברים אחרים אף אחד כאן לא מכבד כולל תשעה באב ומצפים ממני לעמוד ביום השואה
אנונימי
מיותר



מינוסים בואו אלי אוף למה עוקפים עלי במינוסים




יאיי קיבלתי מינוסים.. תודהה חלום חיי
אנונימית
אז למה כתבת את זה ? בשביל שנגיד שאתה צודק? אתה חושב ככה אבל יש אנשים כמוני שממש לא חושבים ככה.
צריך לכבד את הנרצחים האלה כי הם נרצחו בגלל שהם יהודים.
כל כך קשה לכבד?
שואל השאלה:
אז למה אף אחד לא חושב בתשעה באב גם על העבר? אה? בגלל שהכניסו לכם למוח מאז שאתם קטנים הבית ספר וכו'.. שבצפירה עומדים וזהו.. משרד החינוך האלה.. אין לתאר.. ותשעה באב לא מלמדים.. לא עומדים לא צמים אף אחד אה?
אנונימי
אז שב בשקט ואל תעמוד, אתה שוכח מהסיבה למה בכלל עומדים ומתרץ לי שזה מנהג גויים ובלה בלה בלה
שואל השאלה:
כתבתי את זה לראות מה דעתכם ואם יש מישהו שחושב כמוני
אנונימי
שואל השאלה:
אני מתרץ אה... וכולכם מתעלמים מרוב הדברים שאני כותב שם כמו תשעה באב.. תתביישו..
אנונימי
שואל השאלה:
כי זה מנהג גוים.. לכו תלמדו קצת בבקשה
אנונימי
שואל השאלה:
כן.. כואב לי הרגליים. למה אתם לא צמים בתשעה באב לזכר היהודים? ויום כיפור אה? ושבתות.. וכו' ועוד מלא דברים
הבנתי מי זה העם היהודי כנראה לא טעיתי
אנונימי
כמה ילדותי מצידך, אוי, לא מכבדים את תשעה באב אז לא תכבד את יום השואה ואת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה...
עוד אחד שמנסה להגיע לחמות.
אני צמה בכיפור, צמה בתשעה באב, שומרת שבת וקמה בצפירה.
לך תלמד את כל הזוועות שהם עברו, תדבר עם ניצול שואה שאיבד את המשפחה שלו רק בגלל היותו יהודי, ואז תדבר איתי על כאבי רגליים ועל לעמוד בצפירה.
שואל השאלה:
לא מנסה להגיע לחמות.. מנסה לראות מי זה העם היהודי באמת.. ומקבל את התשובה שחשבתי שאקבל.. אנשים שמכניסים להם לראש מאז שהם קטנים וזה מה שהם יודעים... אתה לא יודעים כמה אמת מסתתרת מאחורי כל הדברים האלה כולל העבר של ישראל והרצל וכל ה''אנשים'' שאתם מכירים מפעם ... שבכלל היו נגד התורה ונגד כל השיט הזה
אנונימי
לאנונימית מעלי גם בתשעה באב נרצחו מלא יהודים בגלל גזענות מיותרת
שואל השאלה:
חח זה פשוט הזוי כמה אמת אתם לא יודעים כאן וכן אני יודע שתגידו לי שב בשקט חרטטן.. כי זה מה שיש להם בתת מודע מאז שאתם קטנים... אתם לא יודעים כמה אמת מסתתרת מאחורי כל עם ישראל בעבר בתורה ובשואה...
ואתם יודעים טוב מאוד שאני צודק מאחורי הדברים שרשמתי וממשיכים להתעלם זה הזוי חח
אנונימי
שואל השאלה:
מזרחי גאה.
אנונימי
טוב אחי מה שתגיד, זה כמו לדבר עם קיר, אם אתה חושב שאתה צודקת מלכתחילה למה אתה שואל בכלל? אתה אפילו לא מסביר תאמת שאתה מדבר עליה, ממשיך לתרץ עם אותם הסברים ילדותיים שזה מנהג גויים ושאנחנו ישבנו בבית ספר מאז שהיינו קטנים והקשבנו למה שיש למערכת החינוך להסביר.
שואל השאלה:
טוב.. שתחליטו קצת ללמוד ולרצות לדעת תגידו לי.. ולא ללמוד ולדעת מבית ספר שהכל חאטרות ושטויות וכל הטלוויזיה והתקשורת והשטויות שלהם.. בהצלחה
סך הכל הבעתי דעה ורציתי לדעת מה דעכתם
אה.. ורצוי שקצת טיפה תלמדו תורה.
אנונימי
שואל השאלה:
יום אסל.. אין למי לדבר.. לא משנה מה אני אגיד אף אחד לא יקשיב.. אני רק אגיד את המילה תורה או אמת או עבר מה שבאמת קרה כולם יגידו היי ושתוק ולא רוצים להקשיב ויגידו חארטות.. אז עזוב
אנונימי
חחח הנה עכשיו אתה מתחמק מלהסביר את עצמך... שבת שלום
שואל השאלה:
רוצה הסבר? תסתכל בפרטי
אנונימי
זה מה שאני תמיד אומר אבל אז אומרים לי יגוי
אנונימי
כל מי שרושם מה הבעיה- זה לא בעיה זה פשוט דפוק!
לדעתי לעמוד בשביל לכבד אותם זה ממש דפוק וזה לא עוזר בכלום וכן אני שמחה שלא הייתי שם ואני מודה על זה אבל בדקה הזאת יכולנו לעשות דברים חשובים יותר..
לא חשבתי על זה אף פעם וואו
אלוהים לא עזר להם בשואה, אז לקרוא קדיש?
ברכבת בדרך למחנות המוות הם עמדו ימים שלמים, ברעב, בקור, בצפיפות, בחולי..
תעמוד דקה בשבילם
אנונימי
אתה מביא את זה מהרב אמנון יצחק, אני אגיד לך מה אני עושה. בזמן הצפירה קורא תפילה לעילוי הנפטרים בעמידה, הרי לא חסרות תפילות עמידה, פשוט תעשה לך מנהג כזה. ככה לא תעמוד סתם, אני גם מסכים שלעמוד סתם זה דבילי. עדיף לשאת תפילה לעילוי הנשמות של הנספים, ככה לא עמדת לשווא.
טוב סליחה בשם כל שבע וחצי מיליון היהודים שנרצחו שמבזבזים לך דקה כל שנה מהחיים, מצטערים שאתה כלכך סובל בלעמוד דקה בשנה ולכבד, סליחה אדוני הנכבד שלא עשה כלום למדינה, סליחה
כן זה ממש מיותר זה מנהג גויים ולא עוזר ואפילו מפריע לנפטרים עדיף שתגידו פרק תהילים לעיחוי נשמת
בדיוק זה המינימום^ בואו נעשה את המקסימום
זה מהסיבה שהציונים הראשונים לא היו יהודים כמו הדעה הרווחת אלא סוחרי עבדים גויים שרצו לקחת שטח גדול כדי לשים בו את כל היהודים ממש כמו בגטו
אם תשימו לב תראו שכבר נעלמה היהדות מחיינו (רק בשביל הוכחה פשוטה: אתם יודעים שהיום ו' באלול ה'תשע"ט? לא, נכון? כי זה יהודי)
אני אם אני בחוץ אני עומד אך אומר פרקי תהילים לעילוי נשמתם
אך אם בבית לומד/נותן צדקה/תהילים לעילוי נשמתן גם בלי לעמוד.
לעמוד זה באמת מיותר ולא תורם כלום לעמוד במשך דקה-שתיים ולהזכר כי אפשר לעשות את זה ועושים את זה במשך כל היום. אך אם זה פוגע שאני לא עומד וזה נחשב התרסה אני אעמוד
שואל השאלה:
חשבתי כבר שלא יהיו כאן כאלה בדעה דומה לשלי חח..
אתה מזלזל בתשעה באב? אתה מזמזל באלוקים.. תיהיה אטאיסט כמה שבא לך.
אתה לא יודע כמה אמת אתה מפספס ולא מבין בכלל מה יקרה בעוד 100 שנה.
אנונימי
עזוב אותך חכה הם יגיעו למעלה הסתובבו על המנגל עם שיפוד תקוע בתחת
אתה יודע למה הרבה מזלזלים כביכול?
כי הוא ראה מה הלך שם ולא עשה כלום, אהב לראות את כל הסבל הזה, ילדים ומבוגרים נופלים לבורות המוות, מתים מרעב, נשרפים ונחנקים
ותסתמו עם כל הנסתרות דרכי האל וכל הדבר הזה אין לכם תשובות לשום דבר
אנונימי
זה לא מנהג רק של גויים.
מה הקשר לצבעים? אני לובשת חולצה שחורה אז אני גויה??
עומדים בצפירה כדי לכבד פעם בשנה ולהיזכר במה שקרה שם כי אסור לשכוח ואסור לסלוח.
אני כן נזכרת וכן חושבת על היום הזה כמה ימים אחרי יום השואה.
זה כמו שבן אדם קרוב אלייך מת, בהתחלה זה קשה וכשאתה נזכר זה קשה, אתה חייב לשחרר ולא לחשוב עליו כל הזמן אבל בכל זאת לזכור אותו.
זה לא בשביל להגיד עמדתי, כשעומדים אמורים לחשוב על מה שקרה שם.
אולי החשיבה שלך לא בוגרת כל כך, כשהייתי קטנה חשבתי שלעמוד הצפירות זה טיפשי אבל ברגע שיש לך קצת ידע על מה שקרה שם אתה יכול להבין למה לעמידה בצפירות יש משמעות.
אני חייבת את היום הזה לבכות בו פעם בשנה.
לכל המתיפיפים השואה קרתה בגלל אנשים כמוכם שלא מאמינים שהביאו אותה עלינו , אז נקווה שלא תקרה עוד אחת, אבל בכל מקרה במלחמת גוג ומגוג אתם תמותו אז זה כבר לא משנה
שואל השאלה:
יש המון הסברים ודברים למה אלוקים לא היה בשואה.. לא זוכר את כולם.. אבל אני יודע שאלוקים לא מתערב בדרך הטבע תמיד. וזה סוג של עונש לגביי משהו.
ועובדה עם ישראל עדיין חי וקיים ויהודים.
אנונימי
צודק אחי,בתשעה באב אין צפירה. ועוד אומרים שזה כפייה דתית שהמסעדות סגורות (שהן סגורות בגלל החלטה שלהן כן...)
עזוב גם תשעה באב,אחרי השואה קרה דבר שהמדינה אפילו לא מכירה בו ומסתירה אותו המון זמן,הפרשה הכי מושחטת במדינה ע"י אנשי ה0מאל שבניהם רבין ופרס שחטפו ילדים שנולדו ויש גם עדויות ותיקים על ניסויים בתינוקות הללו (פרשת חטופי תימן) והמדינה עד עכשיו שתקה ולא פתחה את התיקים ודוחה את זה עד שלא יהיה ניתן לעשות דבר בנידון. ותמיד השתיקה ואף רצחה בן אדם הנלחם למען פתיחת התיקים הרב עוזי משולם ז"ל.
די לשחיתות (עוד אומרים שביבי מושחט כן?)
מזל שאני לא מושפע מ"רבנים" כמו רונן שאולוב או אמנון יצחק האלה, הקיצונים האלה שדוחפים להם הרבה שטויות לשכל
אנונימי
הרב עוזי משולם הוא בנדוד של סבתא שלי אדם גדול שתמיד הלך עם האמת ונגד הזרם סבתא שלי סיפרה לי עליו הרבה יהיה זכרו ברוך
הם ימותו בגלל שבמלחמת גוג ומגוג אלוקים יעבד וישמיד את כל אלה שלא האמינו בו ואת כל האנשים הרשעים (כמו שיש באתרינו הקט) ואז לא יהיה יותר אנשים מעצבנים כמוכם
לדעתי כולם צריכים לדווח על השאלה המטומטמת שלך
אנונימית
אתה מכיר אותנו כשאתה שופט אותנו ככה?
אנונימי
אם אלה בסביבת אנשים לפחות תכבד, לי אישית לא משנה אם אתה עומד או יושב בבית שלך אלא אם אתה לוקח את הזמן הזה בשביל לכבד את אותם אנשים, ולתהות מה אתה יכול לעשות כדי למנוע עוולות כאלה.
וגם הבגדים של החרדים זה של גויים, זה מגיע מאירופה ואני די בטוח שלא היו בגדים כאלה בתקופת בית שני, אז מה זה משנה.
אנונימי
כן. זה סך הכל לעמוד זה לא שזה יחזיר את האנשים לחיים אומשו כזה
לא נגד הזרם של היהדות נגד הזרם שכולם פחדו לדבר על הפרשה המדוברת והעוול שהמדינה עשתה לנו והוא לא פחד לדבר ובסוף העלימו אות הבני אלף במדינה המסריחה הזאת אינשאאלה תפשוט רגל אתה מבין??
זה שאתה לא מבין את המשמעות של היום הזה כי אתה כל כך אטום זאת לא אשמתנו.
כשאני עומדת בצפירה אני בוכה כי אני חושבת על מה שקרה שם, זה נקרא לכבד, לחשוב על מה שקרה שם.
אתה לא רוצה לכבד? אל תכבד, אבל אל תגיד לנו מה לעשות כשאין לך כבוד מינימלי לעם שלנו שנרצח.
"יש המון הסברים ודברים למה אלוקים לא היה בשואה"
מה המשפחה שלי עשתה שזה מגיע להם? אתה מבין מה אתה אומר בכלל?
לאף בן אדם לא מגיע למות בדרך כל כך אכזרית.
סבא שלי אשכרה היה צריך לשנות את השם משפחה כדי שלא ידעו שהוא יהודי ובשביל לשרוד! הוא היה אז בן 12 אולי? תחשוב מזה בגיל 12 לשנות את השם משפחה ולהתחבא בלי אוכל, בלי משפחה. ל ב ד.
היום אין לו אף אחד חוץ מסבתא שלי, הילדים שלו והנכדות שלו.
מאמוש תאמיני לי כשתגעי למעלה הנפטרים בשואה יבואו אליך ויתעצבנו שלא קראת עליהם איזה פרק תהילים וידונו אותך למיליון שנות אבדון בגיהנום בגלל המנהג גויים שלך , טפי עליך בושה וחרפה
^^^תגיד לי אתה בסדר בראש?!
סבתא רבתא שלי (לא ביולוגית) ושרדה את השואה, הייתה צריכה לראות את כולם סביבה במחנה ברגן בלזן מתים , גוססים מהמגפות, כולם כמו רוחות מהלכות, אנשים רזים, הייתה צריכה לראות אנשים נשרפים, מקבלים יריות לראש ונופלים לבורות מוות שהם חפרו, לראות אנשים מוכים ע"י הנאצים, מובלת למחנה ברגן 10 ימים ברכבת עם שיער גזוז, היא הייתה צריכה לחזור מהמחנה לארץ ישראל עם טראומה עד מותה?
ואתה מדבר לי על קדיש ואלוהים? תודה רבה באמת.
אנונימי
אתה מיותר לא צריך טובה גם לא צריכים שתקרא עליהם תורה.
זה לא עוזר אם זה לא בא מהלב(:
אנונימית
שואל השאלה:
כל אחד ודעתו. שבת שלום.
אנונימי
איאייא לאתר סטיפס הולך לרדת באופן דרמטי אחוזי הכניסות אחרי מלחמת גוג ומגוג לפי מה שאני רואה כאן
זה מנהג נוצרי
לך תסביר לאנשים...
טוב יאאלה זזתי לאכול שניצל בהצלחה לכם על המנגל
מי שרוצה לעמוד שיעמוד, אני מכיר אישיית משפחות דתיות שיש להם סבים וסבתות שנספו בשואה והם לא עומדים כי הם הבינו שמדובר במנהג גויים, אז אם הם בעצמם לא עושים זאת הרי ברור שזה נטו לכבד את הסביבה ולא את המתים. בגלל זה אם כבר עומדים עדיף לשאת תפילה. גם באוטובוס אני עומד כשאין מקום לשבת, זה לא אומר שאני בכך שעומד מכבד את זכרם של הנספים, אם כבר עמדת תעשה משהו מועיל שאתה לא עושה ביום יום שלך.
זה גם מנהג יהודי.
אין שום מנהג כזה ביהדות^
זה נלקח מהנצרות
אשכרה לוקחים מנהג של מי שרצח את הקורבנות של אותו יום ועושים אותו לזכר הנרצחים
מה הבעיה לעמוד?!
דקה אחת!
זה לא קשור למשהו יהודי ומסרותי ודת.
זה עניין של לעמוד מתוך כבוד, דקה בשביל להפנים ולכבד!
רק בשביל לכבד 6 מליון מהעם שלך שנרצחו!
לעמוד ולכבד, להיזכר בכל ה-6 מליון שסבלו ונרצחו, שהם לא עשו כלום רע!
כי שבת וכיפור ותשעה באב זה מועדים דתיים יום השואה זה יום אבל לאומי בלי קשר לדת אתה צריך לכבד אותם לא כי הם יהודים אלה כי הם בני אדם
זה לא הבעיה של לעמוד כי זה אין לי בעיה.
אבל הבעיה שאם אני לא עומד זה נחשב לא מכבד או אם אני עומד זה אומר שאני מכבד וזה בכלל לא מכבד אותם ולא תורם להם כלום
עזבו, לא אכפת לקיצונים האלה מהנספים
אנונימי
הפוך,אכפת לי מאוד. ולכן אני חושב שלעמוד בצפירה לא עוזר וצריך למצוא תחליף כי לעמוד לא עוזר לנפטרים
יש הבדל בין לעמוד ולהזכר בכל מה שקרה שם לבין לקרוא כמה פסוקים.
אסור לנו לוותר על העמידה בצפירה!
כשקוראים פסוקים אי אפשר לחשוב על הסיבה שעושים את זה.
מה אכפת לי גויים או לא אפילו לא מאמין, אני עומד בשביל להקדיש מעצמי אפילו רק דקה ולא מתלונן על זה.
הלוואי שהצרות של כולנו בחיים יהיו להתעצל לעמוד דקה
אתה עוד בנאדם ממש מטומטם וכפוי טובה בלי כבוד לאנשים שמתו בשבילך ובשביל העם שלך
דווקא שמתפללים ומכוונים לעילוי אותן נשמות זה הכי לחשוב על המתים. עמידה לא תורמת בזה לכלום, תודה באמת שאתה עומד נטו כי כולם עומדים ואתה לא רוצה להיראות שונה. בפועל העמידה שלך שווה ככוסות רוח למת אם אתה לא נושא תפילה אמיתית עבור אותם נספים.
מה קרה?, כואב לך לעמוד דקה או שתיים בשביל לכבד את אותם האנשים שרצחו אותם ומתו רק בגלל היותם יהודים?, בזכות האנשים האלה אתה צריך להודות שיש לך מדינה לחיות בה, אז אתה תתלונן על אם זה צודק או לא?
בוא נראה אותך נשרף או נחנק או חוטף מכות למוות, ונראה אותך בוכה אחר כך אם זה צודק לעמוד דקה דומיה או לא
אם אתה רוצה לעשות משהו מעבר אין בעיה, לך תתרום לניצולים או תתפלל עליהם אם אתה רוצה, אבל אתה תעמוד כמו כולם בזמן הצפירה ותדע לכבד אנשים ששמו תתחת שלהם למענך
כפוי טובה
לא חושבת על זה ככה, זה לא מיותר בכלל זה אפילו נחוץ יותר מאי פעם.. מיליוני אנשים נרצחו על שנאת חינם ועל תאוריות קונספירציה הקשורות לגזע..אנחנו חייבים לאנשים שלקחו מהם את החיים ליזכור אותם ולא לשכוח ולהפוך את מדינת ישראל שהם רצו שתיהיה למדינה הכי טובה שיכולה להיות
אנשים צריכים להבין שאפילו הניצולים שאיבדו משפחות בשואה עומדים בטקסים ובצפירה רק בגלל שזה מה שמקובל והם מכבדים את הסביבה. העמידה של כולם לא תורמת בכלום למתים, זה נטו סמליות ואין מה לעשות זה מנהג גויים כי אם זה היה מנהג של כולם הייתה צפירה עבור כל אדם שמת והיו עומדים בלוויה שלו, מבחינתי אני לא רואה הבדל בין נרצח בפיגועי טרור לבין נרצח בשואה, שניהם נרצחו מאותה הסיבה.
אין שום קשרליהדות או לכלום
20 מיליון חיילים רוסים מתו בשביל להוריד את הנאצים
זה צביעות וגזענות שאכפת לך רק מהיהודים"
אנונימי
מסכימה איתך. עדיך לקרוא תהילים או ללמוד לעילוי נשמתם. לעמוד סתם זה טפשי.
ולמה אתה חושב שאין יום זיכרון לחילים הרוסים?
לא מסכימה בכלל.
אני חושבת שאנחנו צריכים לעמוד הרבה יותר מדקה.
אנשים שחושבים כמוך זה אנשים שלא מעריכים את החיים בתקופה הזאת.
אני חושבת שאנחנו עומדים לא רק בשביל אלה שנספו אלא גם בשביל אלה ששרדו כדי להראות שגם אותם אנחנו מכבדים, ויודעים מה הם עברו.
אני לא יודעת מה איתך אבל לי יש משפחה שנספת בשואה ואני חושבת שהקצת שאנחנו יכולים לעשות זה לעמוד בשבילם דקה אחת. להזכר בכל הסיפורים הנוראיים שלהם ולכבד אותם.
לזכרם? מה הבעיות שלך אתה לא רוצה לעמוד על תעמוד
וואו שומעים דעות כמו שלכם גורם לפשיזם ורצח עם המוני להשמע כמו רעיונות גאוניים
אנונימי
אני גם חשבתי על זה שזה של גויים אבל לא יודעת משהו בי אומר לי לעמוד
הנרצחים בשואה היו רשעים מאוד, לא?
(ציניות)
אנונימי
"משהו אומר בך לעמוד" ^ זה נקרא אפקט העדר
צדיקים טהורים? אם הם היו צדיקים טהורים הם לא היו נרצחים!
אנונימי
זה כולה לעמוד באמת קשה לך לעמוד בשביל לשאול שאלה סתומה כזאת?
תעמוד כמה דקות לא יקרה כלום
אתה מתלונן שאנחנו לא צמים וזה.. אבל תבין שאנחנו יכולים לומר בדיוק ההפך, ולהתלונן על זה שאתה לא עומד דקה שתיים אבל כן צם..
אנונימית
מה הטעם בעמידה סתמית? אתה מבין שאתה עושה את זה נטו כי ככה לימדו אותך, מעולם לא בחרת לחקור מאיפה הגיע מנהג העמידה והצפירה, מה מקורם? פשוט אתה עומד סתם כי כולם עומדים, אם היה מנהג שיורקים תוך כדי הצפירה היית עושה גם את זה מבלי לחקור כי לא באמת אכפת לך.
שואל השאלה:
סליחה שגרמתי לכל הריבים האלה .. סך הכל חילוקי דעות ורציתי לדעת דעות של אחרים ומה הם חושבים קצת עניין אותי

שבת שלום
אנונימי
שואל השאלה:
אשכרה בחמות אה... לול זו לא הייתה המטרה אבל בסדר
אנונימי
^^זה כן עוזר להם
שואל השאלה:
יש בעיה הם הביו? אני לא גאה בזה שאני בחמות ולא בדיוק המטרה שלי..
סתם כתבתי את זה כי כולם חושבים שאני מנסה להגיע לחמות ובדוק כולם נכנסים לפרופיל שלי עכשו לראות מי אני ומו ומה.
אנונימי
שואל השאלה:
עם הביו*
אנונימי
זה עוזר רק לו לחשוב שהוא אדם טוב יותר כי עמד בגלל שכולם עושים את זה, אפקט העדר קיצר
לא, ותהילים ממש עוזר להם
אנונימי
זה מיותר מה גם שלא קובעים אבל בימים אלו(חודש ניסן)
זה עוזר הרבה יותר מעמידה סתמית. גם כשמשתינים עומדים... רק אומר
שואל השאלה:
כמו שאמרת: ''אפקט העדר''
וכמו שאמרתי.... כשקטנים מכניסים שטויות לאנשים בתת מודע ובמוח ודברים לא נכונים, אך כשהם גדלים הם מבינים את זה ומשתנים.. רק חבל שאלה בודדים ולא ההמון.
אנונימי
אם בא לך לעמוד, תעמוד.
אם לא, אז לא...
היהודים בשואה כבר נרצחו וזה שיעמדו בצפירה זה לא מה שיחזיר אותם לחיים.
מקווה שלא להגיע לעולם הנשמות הטהורות, מקסימום לגיהנום, יש שם אנשים מעניינים דווקא, כמו דרווין עליו השלום
והפסד שלי? אני לא מאמין בזה
אנונימי
חפץ בהם שיחזרו בתשובה, אבל כמו שאומרים אם התחלת לשוט עם הספינה ולא תיקנת אותה בחוף כשתגיע ללב ים אתה תתבע וכבר לא תוכל לתקן
יש כאלה שה' לא רוצה כמו אחר
שימשיך לחכות לי, דבר אחד אני מבקש כבר שנים רבות וכלום.
אנונימי
הם עמדו ברכבות ימים שלמים בצפיפות כמו חיות בר כשהם בדרך למוות ולא יכלו לשבת אפילו לשנייה...
ואתה מתלונן על כמה דקות לעמוד בצפירה ולכבד?
השואה הולכת ונשכחת בגלל אמירות כאלו כמו שלך...
גם אתה פועל באפקט הזה.
זאת הדרך של החילונים וזאת הדרך של הדתיים וזאת הדרך של וואטאבר.
לכל אחד יש דרך אחרת לכבד את היום הזה ואתה ממש לא הולך לשפוט אף אחד.
"כשקטנים מכניסים שטויות לאנשים בתת מודע ובמוח בדברים לא נכונים"
אותך חינכו להתפלל אותי חינכו לעמוד ואני מבינה למה זה חשוב ואיך זה עוזר.
אל תשפוט שום דרך, זה לא המקום שלך.
אין דרך יותר נכונה מאחרת.
עומדים כדי להזכר בדקה הזאת אני חושבת על כל הניצולים שעברו את זה
מה זה משנה על זה מנהג של גוים? זה ל מסמל משהו שאסור או לא יודעת
כשכולם עומדים, כל המדינה ביחד זה מאחד את כולם, כולם עוזבים כל מה שהם עושים עוצרים הכל ועומדים לזכר היהודים שנרצחו במהלך השנה רוב האנשים לא חושבים על השואה בכלל כי יש מלא דברים אחרים שמעסיקים אותנו (הרבה אנשים כן חושבים על זה מדי פעם אף אחד לא באמת שכח) אבל שיש את יום השואה אנחנו נזכרים יותר טוב במה שקרה חושבים יותר לעומק מה עושים כדי שדבר כזה לא יקרה שוב חושבים על הסבל שהעם שלנו עבר בשבילנו וגם ככה בצפירה זה מנהג מאוד יפה שאתה רואה ככה את כל האנשים סביבך עוצרים לרגע הכל אף אחד לא מדבר כל אחד חושב עם עצמו על מה שקרה שם על למה אזור שזה יקרה שוב איך אני יכול להיות בן אדם טוב יותר
אותי אישית מאוד מרגש לראות את זה בימי הזיכרון זה מאוד מרגש
יש גם הרבה סרטונים ביוטיוב שרואים איך בכביש או ברחוב כל האנשים עוצרים
זה מנהג שלא קיים בשום מקום בעולם
הרבה אנשים שלא גרים פה מתרגשים מזה חושבים שזה מאוד יפה לעשות את זה
אתה יודע מה האנשים בארצות הברית עושים ביום הזיכרון שלהם? מנגל וברקבקיו ופיקניקים
אנחנו מכבדים את הנרצחים שסבלו משתתפים בכאב שהם חוו ונשבעים שנהיה בני אדם טובים יותר
יש גם אנשים שקוראים תהילים או מתפללים בשבילם שזה גם יפה מאוד
אז תעשה את זה אין בעיה
לא רוצה לעמוד אל תעמוד, העמידה שלך לא שווה כלום אם אתה לא מתכוון לזה
סבתא שלי הייתה דתיה (היא כבר נפטרה) והיא הייתה ניצלות שואה אני בטוחה שהמנהג הזה לא הפריע לה כי הוא של גויים
רואים את הכוונה שלנו כעם להשתתף כולם לעמוד ביחד מלוכדים ולהזכר בעם הגיבור שלנו שסבל בשביל שלנו תהיה מדינה!
"מנהג של גויים" כאילו אני עושה סימן של צלב ואומר ג'יזס קרייסט
אנונימי
לֵב שֹׁמֵעַ
כבר אמרתי אתמול
רשעים שכופרים בא-לוקים הנשמה שלהם מתה ולא זוכה לעולם הבא,יש שלוש דברים רוחניים באדם נפש,רוח,נשמה נפש זה חלק אלוה ממעל ולא נטמאת לעולם היא חוזרת לשבת ליד כיסה כבודו רוח זה חלק החיים באדם הוא מת עם האדם נשמה זה תלוי לכופרים היא מתה למאמינים היא קיימת ועוברת גהנום אם הוא חטא אם לא היא הולכת ישר לגן עדן,יש מקרים(כמו גיחזי,אלישע בן אבויה,יש"ו)שבהם האדם כל כך רשע שיש לו גהנום נצחי אפילו שהוא לא מאמין(לאדם רגיל יש י"ב חודש גהנום)זה כתוב בפרוט בנפש החיים לר' חיים וולאזין

ה' לא חפץ שהם יחזרו בתשובה כבר כתוב שובו בנים שובבים חוץ מאחר(גמרא במסכת חגיגה)
אז תסבירי לי בבקשה איך זה עוזר שאת עומדת? ולמה משפחות שלמות של ניצולי שואה או משפחות של נספים לא עומדים? הרי הם צריכים ראשונים להראות דוגמא חיה למנהג המהולל הזה. ואני שואל שוב אם אמרת שלכל אחד יש דרך משלו מה הבעייה שאנשים ירקו תוך כדי הצפירה אם זה מה שמבחינתם עושה את העבודה? אני מאמין במהות המנהג. אנחנו עומדים כמה פעמים ביום, מה מיוחד בזה? עצם זה שכולם עומדים יחד באותו הדקה זה פשוט אחדות, לא מעבר. המנהג הוא מנהג גויים, את רוצה לנהוג כגויה שיהיה לך לבריאות.
יש דרך
הרי הוא הוא שמע בת קול שאומרת שכול ישראל מוזמנים לעולם הבא חוץ ממנו איך הוא באמת חזר
השם לא היתכוון להחזיר אותו בתשובה והשם כבר מאס בו לגמרי אבל אפילו ככה הוא לא מאס לכלות בריתי אתם ולכן הוא יכל לחזור אבל זה לא אומר שה' ביקש את תשובתו
ברק בדיוק זה מאחד את העם שלנו לכמה דקות מעבר לזה עושים טקסים כל אחד חושב ביום הזה לעצמו מלמדים על זה בבתי ספר
שומעים סיפורים מניצולים יש את הטקס הגדול ביד ושם
יש סרטים בטלוויזיה אנשים בוכים נזכרים חושבים על מה שקרה זה יום להזכר
והצפירה זה עוד משהו ליום הזה לאחד אותנו שכולם עומדים ביחד זה מאוד מרגש (אותי לפחות) זה מראה אחדות כזאת למרות כל המריבות שיש לנו בעם אחרי הכל בדקה הזאת כולנו עוזבים הכל, עוזבים את המריבות את התעסוקה את הטלפון ועומדים נטו בשביל אלה שנרצחו ולא זכו להגיע לפה וחושבים עליהם זה מה שיפה בזה וזה מה שלא הופך את זה למיותר
בכלל לא מיותר
שמואל 2001, אני מעדיף שהנשמה שלי תמות מאשר לחלוק את העולם הבא עם נשמה גרועה כמוך
אנונימי
אנונימי
אני שמח שאני לא יפגוש אותך שם
לֵב שֹׁמֵעַ
כן,אבל הוא לא חפץ בתשובתם
אתה מתייחס לאנשים כמוני מבלי להכיר כאילו אנחנו רוצחים
אנונימי
lianaa
אז למה דווקא לאירוע הזה מדינת ישראל החליטה שיש צפירה ועומדים בה? למה לאורך כל ההסטוריה עם כל הרציחות שהיו לעם היהודי מעולם לא היה מנהג שכזה?
אני אגיד לך למה: כי מדינת ישראל כשקמה רצתה להביא רק יהודים חילוניים למדינה בדיוק כמו חוזה המדינה שלך שהיה יהודי שומר נצרות (הוא לא מל את בנו והיה מדליק את עץ האשוח).

לפחות תביני מה המקור לטקס הזה ומה האינטרס של המדינה שבמקום לקדש טקסים יהודים שנערכו במשך אלפי דורות בחרה בטקס שמקורו בנצרות.
אתה בן? ואתה רושם לול?
אולי בגלל שזה האירוע שנהרגו בו כי הרבה יהודים זה אירוע מאוד גדול בהיסטוריה יש גם יום שואה בין לאומי לא רק בארץ זה אומר זה אחד האירועים הכי גדולים בהיסטוריה של העם היהודי ושל העולם כולו
ויום הזיכרון לחיילי צהל אותו דבר זה למען החיילים וכל האנשים שנהרגו על ידי אנשים שלא רוצים שנהיו פה גם אחד הדברים הכי חשובים
הרי בלי הצבא אף אחד לא היה יכול לחיות פה.. חרדים דתיים חילונים ואתאיסטים..
לאיזה עוד אירועים אתה רוצה שיהיה צפירה? מבחינתי אין לי בעיה
גם אין לי בעיה שאנשים דתיים קוראים תהילים אני גם חושבת שזה חשוב ומכבד
הרבה דברים יהודים עדיין נשמרים במדינה, נכון שרוב המדינה חילונית כן זה קשור לחינוך שנתנו פה פעם
האופי של המדינה עדיין יהודי
יום כיפור כלום לא פתוח חגים גם כמעט שום דבר לא פתוח אין אוטובוסים בשבת
שואל השאלה:
אני בן. ואני רושם לול.. מה הבעיה חח? מה?
אני גיימר .. lol
אנונימי
lianaa

נהרגו המון יהודים בחורבן בית המקדש, נהרגו 24,000 תלמיד רבי עקיבא ונרצחו עוד רבים יהודים לאורך ההסטוריה של העם היהודי ולא עשו שום טקס של צפירות ועמידות. תמיד צריך לכבד את מותם של יהודים, בלי קשר אם נספו בשואה או נרצחו בפיגוע או נהרגו במלחמה. אבל הבחירה של המדינה בטקס שמבוסס על רקע נוצרי כאילו ליהודים אין טקסים מעיד משהו על יחס למדינה ליהדות. זו הנקודה שלי.
צודק אני מסכימה שצריך לכבד את כל היהודים שאי פעם נרצחו כי הם יהודים או שהם נהרגו כשהגנו על המדינה או כל דבר אחר
המדינה לא עשתה לזה שום דבר כנראה בגלל שזה היה ממש פעם וגם בגלל שרצתה לעשות מדינה חילונית
אבל אני מסכימה איתך שצריך לכבד אותם
אז גם לך הכניסו שטויות שאתה צריך לקרוא בספר תורה.
אחי אני איתך ואתה צודק.
רק שכחת להזכיר גם את יום הזיכרון לחללי צה"ל שגם ביום הזה
כל המדינה עוצרת לשתי דקות דומיה.
עכשיו אין לי בעיה לעמוד את הדקות דומיה ולכבד, למרות שאני כמוך
יודע ומבין שזה לא עוזר בשיט לאף נשמה של חלל/נרצח יהודי, כן?
רק יש לי כמה שאלות שאני אשמח שכל ה"חכמים" כאן יענו לי עליהם

1. למה באותן דקות דומיה במקום לשתוק לא אומרים איזה פרק תהילים
שזה באמת יועיל לנשמות של המתים? כולה פרק או כמה שורות
שזה יתאים מבחינת התזמון לשתי דקות? מה קרה?
יצאתם על שואל השאלה ואמרתם לו "כל כך קשה לך לעמוד דקה-שתיים ולכבד?"
סבבה, אני שואל את כולנו "כל כך קשה לעמוד דקה שתיים ולומר בו זמנית
כמה שורות מהתהילים?" הרי להזיק זה בטוח לא יזיק למתים.

2. למה לא עומדים דקה דומיה לזכר הרוגי בית"ר, ששם נהרגו לא 6 מיליון,
שם נהרגו קרוב ל-10 מיליון יהודים!
למה לא עומדים דקה דומיה לזכר 24 אלף תלמידים של רבי עקיבא
שהיו יהודים צדיקים גדולים שבזכותם ובזכות רבי עקיבא היהדות קיימת?
למה לא עומדים דקת דומיה לזכר חורבן בתי המקדש?

לא רק שלא עומדים דקה דומיה לזכר הדברים שרשמתי,
אפילו איזכור בטלוויזיה אין עלזה במדינה שלנו.
בושה לנו שאנחנו לא יודעים לזכור את ההיסטוריה האמיתית של היהדות שלנו,
אלא רק היסטוריה בת כמה עשרות שנים.
אנונימי
מה הזה ההיסטוריה האמיתית השואה וכל המלחמות זה לא היסטוריה האמיתית?
זה פשוט היסטוריה חדשה יותר אולי זאת גם סיבה למה לזה יש צפירות
ואישית אין לי בעיה שיעשו משהו לזכר כל הדברים שאמרת
אבל כנראה שלא עשו כי זה משהו הרבה יותר דתי
^ אין לי בעיה עם ההיסטוריה החדשה יותר,
אבל מה עם הישנה? לא נחשב?
מה יהיה בעוד מאתיים שנה לגבי השואה? יגידו "אֶה,
זה כבר היסטוריה ישנה, לא צריך יום זיכרון לשואה.
לצערינו כבר נכנסו לנו אסונות חדשים יותר"?
אנונימי
מאוד מקווה שלא יגידו ככה בעוד מאה שנה
וגם מקווה שלא יקרה עוד אסון בסדר גודל כמו של השואה
זה לא דתי פה הטעות, זה יהודי, פשוט למדינה אין זיקה ליסודות שלה, זו הייתה אמורה להיות מדינת היהודים אבל למנהיגי המדינה אין זיקה ללאום. היחידים שעוד נלחמים עבור שימור היהדות במדינה אלו המפלגות הדתיות. בקצב הזה להתנהג כיהודי במדינה יהיה בושה.
מה זה משנה מנהג של מי זה? למה תמיד להתלונן תכבד את כל אלו שמתו בשואה תעמוד דקה פעם בשנה מה כזה כואב לך ?
לֵב שֹׁומֵע מה שכתוב בגמרא בגיטין שמתו 32,000,000,000 זה גוזמה מופרעת הם רק רצו לומר מתו המון