6 תשובות
לכתחילה עד השקיעה ואל לאחר את זה. בדיעבד עד 13.5 דקות אחרות השקיעה.
"מי שהתפלל תפילת המנחה לאחר ו' שעות ומחצה למעלה יצא. ועיקר זמנה מט' שעות ומחצה ולמעלה עד הלילה לרבנן, ולרבי יהודה עד פלג המנחה שהוא עד סוף י"א שעות חסר רביע.

הגה: ומשערינן שעות אלו לפי ענין היום ואף אם היום ארוך משערינן לי"ב שעות והם נקראות שעות זמניות וכן כל מקום ששערו חכמים בשעות משערינן לשעות אלו (רמב"ם בפירוש המשנה בפרק קמא דברכות).
ואסיקנא דעבד כמר עבד ודעבד כמר עבד. והוא שיעשה לעולם כחד מינייהו, שאם עושה כרבנן ומתפלל מנחה עד הלילה, שוב אינו יכול להתפלל ערבית מפלג המנחה ולמעלה, ואם עושה כרבי יהודה ומתפלל ערבית מפלג המנחה ולמעלה, צריך ליזהר שלא יתפלל מנחה באותה שעה. ועכשיו שנהגו להתפלל תפלת מנחה עד הלילה, אין להתפלל תפלת ערבית קודם שקיעת החמה. ואם בדיעבד התפלל תפלת ערבית מפלג המנחה ולמעלה יצא, ובשעת הדחק יכול להתפלל תפלת ערבית מפלג המנחה ולמעלה.

הגה: ולדידן במדינות אלו שנוהגין להתפלל ערבית מפלג המנחה, אין לו להתפלל מנחה אחר כך. ובדיעבד או בשעת הדחק יצא (בית יוסף בשם אהל מועד ורשב"א) אם מתפלל מנחה עד הלילה דהיינו עד צאת הכוכבים, (אורח חיים, סימן רלג, סעיף א).
בדיעבד גם אם התעכבת במזיד אפשר 13 דק אחרי שקיעה
עד פלג המנחה (אם אתה נוהג להתפלל מנחה קטנה), או עד השקיעה (או עד צאה"כ, לפי שיטות מסוימות).
שואל השאלה:
אישית מעדיף ללכת לפי הדעות המחמירות, תודה על ההבהרה
אנונימי
שואל השאלה:
^תודה רבה
אנונימי
13.5, לא 18 (אמנם יש דעות אחרות, אבל צריך ללכת על פי הדעות המחמירות).