23 תשובות
אנשים גזענים..
אנונימית
צודקת
מה זה ככה? אני נגד אלה שמתנגדים לריבונות של מדינת ישראל ושקוראים לנו כובשים. אני בסדר עם כל השאר
למי את מתכוונת שאת אומר אתם' יש אנשים שגזענים ויש כאלה שמכבדים תעדה
יש סיבה למה אנשים ככ לא אוהבים אתכם
עם כל הכאב אבל אתם גורמים לנו רק לסבל. משתלטים לנו על הארץ
רוצים להרוג אותנו
מה את מצפה ? שנאהב אתכם?
הגיוני שלא כולם ככה אבל בואי..
עם כל הכאב אבל אתם גורמים לנו רק לסבל. משתלטים לנו על הארץ
רוצים להרוג אותנו
מה את מצפה ? שנאהב אתכם?
הגיוני שלא כולם ככה אבל בואי..
אנונימית
אנשים אוהבים להכליל או להתנהג בשיפוטיות.
ואחר כך באים ואומרים למה שופטים אותנו?
ואחר כך באים ואומרים למה שופטים אותנו?
זה אנשים עם מוח קטן לא צריך לייחס להם חשיבות.
תקשיבי אני בטוחה שלא כולם ככה באמת. הייתי בפרויקט עם ערבים כזה יהודים וערבים ואני בכוונה רושמת אתזה. ולא כולם שונאים באמת באמת כאילו אני בטוחה שיש אבל לא כולם.
אני מודעת לעובדה שלא כולם ככה, אני יודעת שיש אנשים שהם ערבים ושלא רוצים לפגוע או לעשות רע.
אבל באותו זמן אי אפשר לדעת הרבה פעמים, כבר קרו מלא מקרים שבו סמכו על ערבים ובסוף יצא שהם אנשים רע, וקרו מקרים שבו יום אחד הם היו נחמדים, יום אחר הם פגעו בהרבה אנשים. זאת הסיבה האישית שלי למה אני נזהרת מערבים, אבל אני לא שונאת את העם הערבי בכללי, אני שונאת מחבלים ושקרנים בכללי.
הסיבה שהרבה אנשים שונאים ערבים זה כי הם שוכחים שהם בני אדם, ושלא כולם אנשים רעים. הם מתייחסים לערבים הערך כמו שפעם התייחסו לנשים או שחורים או אפילו יהודים (וגם עכשיו אבל פחות), כאילו הם לא אנשים עם רגשות אלא חפץ עם סטריאוטיפים שנכונים לכולם, כאילו הם פחות בני אדם מאנשים אחרים.
הם רואים ערבים כמו פצצה מתקתקת לא אנושית שתרצי כל מי שבמרחק 10 מטר ממנה, ואם לא הבן אדם הזה אז הבן שלו, או אח שלו, או אחות שלו או ההורים שלו או החבר הכי טוב שלו. הכי קל לאנשים לשכוח שאנשים אחרים הם גם אנשים ולומר להם "תמותו" כאילו שהמוות שלהם פחות משמעותי משל עצמם.
אל תשכחי יש יהודים שמחונכים מגיל צעיר לשנוא ערבים, כמו שיש ערבים שמחונכים מגיל צעיר לשנוא יהודים.
אבל באותו זמן אי אפשר לדעת הרבה פעמים, כבר קרו מלא מקרים שבו סמכו על ערבים ובסוף יצא שהם אנשים רע, וקרו מקרים שבו יום אחד הם היו נחמדים, יום אחר הם פגעו בהרבה אנשים. זאת הסיבה האישית שלי למה אני נזהרת מערבים, אבל אני לא שונאת את העם הערבי בכללי, אני שונאת מחבלים ושקרנים בכללי.
הסיבה שהרבה אנשים שונאים ערבים זה כי הם שוכחים שהם בני אדם, ושלא כולם אנשים רעים. הם מתייחסים לערבים הערך כמו שפעם התייחסו לנשים או שחורים או אפילו יהודים (וגם עכשיו אבל פחות), כאילו הם לא אנשים עם רגשות אלא חפץ עם סטריאוטיפים שנכונים לכולם, כאילו הם פחות בני אדם מאנשים אחרים.
הם רואים ערבים כמו פצצה מתקתקת לא אנושית שתרצי כל מי שבמרחק 10 מטר ממנה, ואם לא הבן אדם הזה אז הבן שלו, או אח שלו, או אחות שלו או ההורים שלו או החבר הכי טוב שלו. הכי קל לאנשים לשכוח שאנשים אחרים הם גם אנשים ולומר להם "תמותו" כאילו שהמוות שלהם פחות משמעותי משל עצמם.
אל תשכחי יש יהודים שמחונכים מגיל צעיר לשנוא ערבים, כמו שיש ערבים שמחונכים מגיל צעיר לשנוא יהודים.
לא שונאת אף אחד.
אני מתנגדת ונרתעת מאנשים שלא מכירים במדינת ישראל כולה כמדינה של העם היהודי, זה לא אומר שאני שונאת את אותם אנשים.
"לא כל הערבים ככה" - לא מצדיקה שנאה וגזענות, אבל שתינו יכולות להבין מאיפה זה בא, ואני לא יכולה להאשים את אותם האנשים. תביני, לא רק אתם סובלים. כשאני אישית נתקלת בערבי, הלב שלי מחסיר פעימה. אני לא יכולה לדעת מה יקרה בעוד רגע.
לכן את השאלה הזו את צריכה להפנות לאחייך הערבים, תבואי בטענות אליהם. לא אנחנו אלה שרוצחים סתם ככה אנשים רק בגלל הדת שלהם כמעט כל יום. לא?
נכון, את לא מחבלת, את לא רוצחת, אבל זה המחיר שאת צריכה לשלם בגלל העם שלך, בדיוק כמו שמשפחות שכולות בגלל שרצחו להן את בני משפחתן משלמות את המחיר, ופה המחיר הוא יותר כבד. אז אני חושבת שאת צריכה לצאת קצת מהבועה שלך של "יהודים הם גזעניים ורעים", ולהסתכל על התמונה מזווית אחרת.
נכון, זה לא מה שציפית לשמוע, אבל זו האמת. מאחלת לך רק טוב.
אני מתנגדת ונרתעת מאנשים שלא מכירים במדינת ישראל כולה כמדינה של העם היהודי, זה לא אומר שאני שונאת את אותם אנשים.
"לא כל הערבים ככה" - לא מצדיקה שנאה וגזענות, אבל שתינו יכולות להבין מאיפה זה בא, ואני לא יכולה להאשים את אותם האנשים. תביני, לא רק אתם סובלים. כשאני אישית נתקלת בערבי, הלב שלי מחסיר פעימה. אני לא יכולה לדעת מה יקרה בעוד רגע.
לכן את השאלה הזו את צריכה להפנות לאחייך הערבים, תבואי בטענות אליהם. לא אנחנו אלה שרוצחים סתם ככה אנשים רק בגלל הדת שלהם כמעט כל יום. לא?
נכון, את לא מחבלת, את לא רוצחת, אבל זה המחיר שאת צריכה לשלם בגלל העם שלך, בדיוק כמו שמשפחות שכולות בגלל שרצחו להן את בני משפחתן משלמות את המחיר, ופה המחיר הוא יותר כבד. אז אני חושבת שאת צריכה לצאת קצת מהבועה שלך של "יהודים הם גזעניים ורעים", ולהסתכל על התמונה מזווית אחרת.
נכון, זה לא מה שציפית לשמוע, אבל זו האמת. מאחלת לך רק טוב.
אנונימית
אני לא יודעת אם ראית איזה ריב ניהלתי עם "נתנאל" על הגזענות שלו
גם אצלי זה ככה כולם שווים אבל אחרי מה שהערבים עשו לנו קשה מאוד לבטוח בהם הם עזרו לנאצים לרצוח יהודים קרובת משפחה שלי ושלושת ילדיה נספו באוטובוס בפיגוע שהיה בשנת 2001 והפלסטיניים לא משנה איך קוראים להם הם בכול זאת ערבים עושים פיגועים כול שני וחמישי שולחים עלינו רקטות ומאיימים להשמיד אותנו מה אנחנו אשמים שאנחנו שונים לא מגיע לעם היהודי לחיות בשקט ובשלווה כמו כול עם אחר בעולם? לא סבלנו מספיק מהשואה? רק בגלל השנאת חינם הזאת התחילה כול השואה ונגמרה בכך שעשרה מיליון אנשים איבדו את חייהם ומתוכם שש מיליון יהודים שלא עשו כלום לאף אחד אבל בעיני היטלר יימח שמו וזיכרו להיוולד יהודי זה כבר פשע ולכן "הוא חשב שהוא עושה לנו טובה שהוא הורג שישה מיליון יהודים" אם יש לו בעיה עם זה שיבוא לדבר איתנו ושלא יעשה כמו שהערבים עושים ועד שיש לנו סוף סוף בית משלנו ומדינה משלנו הם "טוענים שזאת האדמה שלהם" ובגלל זה אין למדינת ישראל 71 שנה שקט מהם לדעתי הם צריכים להתפשר כאן עשינו בשבילם הכול ויתרנו אפילו על חצי מהארץ בשבילם והם מאיימים עלינו עוד כאילו מי הם שיש להם את הזכות לאיים עלינו ככה? אם הם רוצים משהו שיבואו לדבר ולא להתחיל לרצוח אנשים כי בא להם העיקר לאו"ם לא איכפת מזה בכלל אם היו נטפלים למדינה אחרת האו"ם היה מטפל בזה מזמן ולא נותן לבעיה הזאת להמשיך 71 שנה אם הם טוענים שזאת המדינה שלהם שיביאו הוכחות שבאמת מראות שהם היו כאן פעם הבעיה של אירופה הייתה נאצים היום הבעיה זה מוסלמים שעושים הכול בשקט כדי להשתלט על אירופה עוד מעט הם יטענו ויגידו ככה "כול מדינות אירופה שלנו אם לא תפנו את המדינות בתוך כמה ימים נפתח איתכם במלחמה כמו שעשינו עם מדינת ישראל" בשבילם הם תמיד צודקים והם חושבים שכול העולם שלהם שיחשבו שוב אם הם חושבים שניהיה באמת כול כך טיפשים שניתן להם את מה שהם רוצים הם טועים ובגדול מאוד בגדול אפילו בספר שלהם כתוב שהארץ שלנו אבל הם מתעלמים בכוונה מהפסוק הזה כדי לא להודות בזה שצדקנו גם אם באמת יש להם סיבה הגיונית או לא הגיונית הם יעשו מה שהם רוצים במדינת ישראל הם יעשו הכול כדי "לשחרר את פלסטין מידי הכיבוש הציוני" שיעשו איפוס ויחשבו שוב למה הם בכלל עושים את הדבר האיום והנורא הזה קיצר סתם עם שלא יודע מה הוא עושה כאן ועוד סוחף את רוב העולם להיות נגדנו לא להאמין שרוב העולם לא רוצה בקיומה של מדינת ישראל ועוד מאמין לשקר שעם אחד המציא רק בגלל שלקחו את המדינה שלהם בסוף הערבים יבקשו ממדינות אירופה את השטח שלהם אין לי משהו נגד ערבים אצלי כולם שווים אבל אם הם בגישה כזאת של תנו לנו את כול מה שנרצה ולא נפתח איתכם במלחמה או נשמיד אותכם אם לא תסכימו איתנו זאת גישה שצריך למנוע אותה בכול מחיר שימשיכו לחלום שהעולם באמת ייתן להם את מה שהם רוצים
התכוונת אליי? אני מכלילה רק את המחבלים שעושים הכול כדי שלא נשב בשקט אין לי שום בעיה עם ערביי ישראל העיקר שיכירו במדינת ישראל
הוא לא התכוון אלייך הוא התכוון לשואלת השאלה
אנונימית
למה את מכלילה? לא כולם ככה.
אה טוב חשבתי שהתכוונת אליי בגלל כול מה שכתבתי ובאמת לא כולם ככה כול המדינה נולדה למצב כזה של ערבים רעים אני מגיל קטן שומעת את זה כול הזמן עם הזמן למדתי להבדיל בין ערבים טובים לערבים רעים שהם מחבלים הבעיה שהרוב מחבלים ורק המיעוט הם טובים
את מודעת לזה שלא כולם ככה? אפילו רוב מדינת ישראל נגד גיזענות אולי רק ילדים בגילך שלא מבינים כלום מהחיים שלהם .תתעלמי מהם
שמיעי את צודקת שיש הרבה ששונאים אותכם אבל גם אצלכם יש שדונאים אותנו.
אני לא שונאת את כולכם אבל שמיעי הקומץ הקיצוני שלכם הוציא שם רע לכולכם
אני בתוך הראש שלי יודעת שהרוב הערבים הם לא אנשים רעים ושומרי חוק ולא מחבלים אבל בגלל הקומץ הזה של מחבלים כול הערבי שאני אראה אני קצת יותר אחשוד למרות שאני יודעת שרובם לא אנשים רעים
אין מה לעשות בגלל הקומץ הזה של הערבים בכללי גם בעולם יש שם רע לכול הערבים בעולם (וכן וזה מצב דפוק)
אני לא שונאת את כולכם אבל שמיעי הקומץ הקיצוני שלכם הוציא שם רע לכולכם
אני בתוך הראש שלי יודעת שהרוב הערבים הם לא אנשים רעים ושומרי חוק ולא מחבלים אבל בגלל הקומץ הזה של מחבלים כול הערבי שאני אראה אני קצת יותר אחשוד למרות שאני יודעת שרובם לא אנשים רעים
אין מה לעשות בגלל הקומץ הזה של הערבים בכללי גם בעולם יש שם רע לכול הערבים בעולם (וכן וזה מצב דפוק)
שואלת השאלה - מה עם אחוז של גבוה של התנגדות למדינה כמדינה לבית היהודי? מה עם כמות האלימות הגבוהה גם נגד יהודים?
איפה בדיוק אתם פועלים על מנת לעזור לנו אם את טוענת שאתם שונים? שאלה מוצדקת נכון ?
איפה בדיוק אתם פועלים על מנת לעזור לנו אם את טוענת שאתם שונים? שאלה מוצדקת נכון ?
שואל השאלה:
אנחנו תורמים למדינה צבא אנחנו עושים ואנחנו עדיין מקבלים חרא
אנחנו תורמים למדינה צבא אנחנו עושים ואנחנו עדיין מקבלים חרא
אנונימית
אך אתם תורמים למדינה בדיוק? כמה ממכם מתגייסים לצבא?
שואל השאלה:
לא אכפת לי מהשאר אכפת לי מהמשפחה שלי אנחנו (המשפחה) תורמת בהכל בנים עושים צבא ובנות שירות לאומי
לא אכפת לי מהשאר אכפת לי מהמשפחה שלי אנחנו (המשפחה) תורמת בהכל בנים עושים צבא ובנות שירות לאומי
אנונימית
בסדר העניין שאת שואלת את השאלה שאלת על "ערבים" נכון? שאלת על עצמכם כקבוצה.
באותו הנושא: