6 תשובות
סביר להניח שאת מרגישה כאבים "בתוך הברך" אז המקור שלהם הוא בשריר הארבע ראשי ובעיקרון עיסוי לשריר יקל לך על הכאב.
יש תרגיל טוב שבו יושבים ולוחצים עם המרפק על אזור הירך באזורים שמעל הברך, אני מאמין שתמצאי שם נקודות שמקרינות מין "כאב עמוק" וזה יכול להגיע עד הברך. את הנקודות האלה צריך "לגהץ" 6-12 פעמים כמה פעמים ביום.
bמה צריכים לצפות מטיפול בנקודות הכאב- כל מה שצריך לדעת ולקחת בחשבוןb
אחרי עיסוי טוב של נקודות הכאב ניתן לצפות שהמטופל ירגיש טוב יותר ולפעמים עם שיפור משמעותי עד כדי העלמת הכאב המרכזי במקרה של טיפול יסודי וכמובן שבד"כ צריך עוד כמה טיפולים לפתור את הבעיה ולפעמים האזורים המטופלים רגישים אן כואבים מספר ימים או שהכאב מתגבר באופן נסבל לזמן קצר וזו פעולה טבעית בגוף אחרי טיפול ואין מה להיבהל.
מצד שני יש מצבים שהעיסוי לא ייתן תוצאות חיוביות וזה כולל התגברות הכאבים, תחושה כללית של כאב ועייפות, כאבים במקומות חדשים, סימני חבורות במקום הטיפול ואפילו נוקשות נוספת והקטנת טווח התנועה של השריר, לפעמים המטופל מרגיש טוב אחרי הטיפול ואחריו הוא יכול להתחיל להרגיש גרוע ב 24 הקרובות וזה סימן שהשתמשתם כוח רב מידי בטיפול ושהמטופל לא שתה מספיק מים או עבדתם זמן ארוך מדי על הנקודות או על הגוף ובהזדמנות זו אני רוצה לציין שזמן הטיפול לא קובע את האיכות שלו ולא בהכרח טיפול של שעה וחצי טוב יותר מטיפול של חצי שעה מטופלים עלולים לסבול מבחילות במשך זמן מה אחרי טיפול בשרירי הבטן אן המותניים ואחרי טיפול ארוך מדי בשריר הצוואר אפשר לסבול מסחרחורות וכאבי ראש וגם מבחילות.
כדי להימנע מהתופעות האלה שמחבלים בעיסוי טוב או מקלקלים ציפיות צריך לזכור כמה דברים חשובים:
קודם כל קל להחמיץ את הנקודות הבסיסיות ובד"כ נגררים לטפל בנקודות המשניות לכן צריך ללכת לטפל במקור הבעיה כי טיפול בנקודות משנית לא פתור את הבעיה כל עוד נקודת המקור פועלת ומשפיעה על הנקודה המשנית
חשוב להביא בחשבון שטיפול עלול להיכשל רק מפני שטיפלתם בנקודות הלא נכונות
יש מצב שהמטופל בכלל ממשיך לבצע פעולות המעייפות את השריר או חזרה על דפוס פעולה קבוע ואם זוהי פעולה שגרמה לנקודת הכאב מהתחלה אין זה הגיוני לחשוב שהיא לא תחזור בקמבק מטורף אז במקרה הזה אתם לא אשמים ואם תם מטפלים בעצמכם אז תשימו לב לתנועות שגורמות לכם לכאב
אם המטופל מתלונן שהעיסוי לא עזר או שהכאב מתגבר, ייתכן שביצעתם מתיחות מוקדם מידי או חזק מדי (במיוחד ע"י פיזיותרפיסטים) אז שימו לב לזה כי לאנשים רבים הבעיה מחריפה אחרי מתיחות ועדיף לחכות עם המתיחות אחר שטיפלנו בכל הנקודות כי מתיחה מוקדמת ללא טיפול בנקודות עלולות לגרם ליצירת נקודות נוספות ולקיצור השריר וכאשר הנקודות נעלמות השריר חוזר למצבו הטבעי
חשוב לזכור שאם נראה כאילו העיסוי יוצר תסמינים חדשים. יש סיכוי טוב שאילו היו כאבים נסתרים מתודעת המטופל שהיה עסוק בכאב העיקרי ולא שם לב לכאבים אחרים אחרי שהבעיה טופלה במקרה זה אין אשמים והתסמינים ה"חדשים" הם בעצם סימן לשיפור:)
לא מדובר במאמר לייעוץ רפואי. המידע כאן לא נועד להחליף טיפול טוב ומקצועי
יש תרגיל טוב שבו יושבים ולוחצים עם המרפק על אזור הירך באזורים שמעל הברך, אני מאמין שתמצאי שם נקודות שמקרינות מין "כאב עמוק" וזה יכול להגיע עד הברך. את הנקודות האלה צריך "לגהץ" 6-12 פעמים כמה פעמים ביום.
bמה צריכים לצפות מטיפול בנקודות הכאב- כל מה שצריך לדעת ולקחת בחשבוןb
אחרי עיסוי טוב של נקודות הכאב ניתן לצפות שהמטופל ירגיש טוב יותר ולפעמים עם שיפור משמעותי עד כדי העלמת הכאב המרכזי במקרה של טיפול יסודי וכמובן שבד"כ צריך עוד כמה טיפולים לפתור את הבעיה ולפעמים האזורים המטופלים רגישים אן כואבים מספר ימים או שהכאב מתגבר באופן נסבל לזמן קצר וזו פעולה טבעית בגוף אחרי טיפול ואין מה להיבהל.
מצד שני יש מצבים שהעיסוי לא ייתן תוצאות חיוביות וזה כולל התגברות הכאבים, תחושה כללית של כאב ועייפות, כאבים במקומות חדשים, סימני חבורות במקום הטיפול ואפילו נוקשות נוספת והקטנת טווח התנועה של השריר, לפעמים המטופל מרגיש טוב אחרי הטיפול ואחריו הוא יכול להתחיל להרגיש גרוע ב 24 הקרובות וזה סימן שהשתמשתם כוח רב מידי בטיפול ושהמטופל לא שתה מספיק מים או עבדתם זמן ארוך מדי על הנקודות או על הגוף ובהזדמנות זו אני רוצה לציין שזמן הטיפול לא קובע את האיכות שלו ולא בהכרח טיפול של שעה וחצי טוב יותר מטיפול של חצי שעה מטופלים עלולים לסבול מבחילות במשך זמן מה אחרי טיפול בשרירי הבטן אן המותניים ואחרי טיפול ארוך מדי בשריר הצוואר אפשר לסבול מסחרחורות וכאבי ראש וגם מבחילות.
כדי להימנע מהתופעות האלה שמחבלים בעיסוי טוב או מקלקלים ציפיות צריך לזכור כמה דברים חשובים:
קודם כל קל להחמיץ את הנקודות הבסיסיות ובד"כ נגררים לטפל בנקודות המשניות לכן צריך ללכת לטפל במקור הבעיה כי טיפול בנקודות משנית לא פתור את הבעיה כל עוד נקודת המקור פועלת ומשפיעה על הנקודה המשנית
חשוב להביא בחשבון שטיפול עלול להיכשל רק מפני שטיפלתם בנקודות הלא נכונות
יש מצב שהמטופל בכלל ממשיך לבצע פעולות המעייפות את השריר או חזרה על דפוס פעולה קבוע ואם זוהי פעולה שגרמה לנקודת הכאב מהתחלה אין זה הגיוני לחשוב שהיא לא תחזור בקמבק מטורף אז במקרה הזה אתם לא אשמים ואם תם מטפלים בעצמכם אז תשימו לב לתנועות שגורמות לכם לכאב
אם המטופל מתלונן שהעיסוי לא עזר או שהכאב מתגבר, ייתכן שביצעתם מתיחות מוקדם מידי או חזק מדי (במיוחד ע"י פיזיותרפיסטים) אז שימו לב לזה כי לאנשים רבים הבעיה מחריפה אחרי מתיחות ועדיף לחכות עם המתיחות אחר שטיפלנו בכל הנקודות כי מתיחה מוקדמת ללא טיפול בנקודות עלולות לגרם ליצירת נקודות נוספות ולקיצור השריר וכאשר הנקודות נעלמות השריר חוזר למצבו הטבעי
חשוב לזכור שאם נראה כאילו העיסוי יוצר תסמינים חדשים. יש סיכוי טוב שאילו היו כאבים נסתרים מתודעת המטופל שהיה עסוק בכאב העיקרי ולא שם לב לכאבים אחרים אחרי שהבעיה טופלה במקרה זה אין אשמים והתסמינים ה"חדשים" הם בעצם סימן לשיפור:)
לא מדובר במאמר לייעוץ רפואי. המידע כאן לא נועד להחליף טיפול טוב ומקצועי
לגשת לאורטופד.
אלו יכולים להיות כאבי גדילה.
יכול להיות שאת זקוקה למדרסים
יכול להיות שיש כאב אמיתי בברך מפאת חולשה שרירית ולחץ על הסחוס או על הרצועות הצולבות.
יכול להיות שאת בעומס יתר מהאימונים וזקוקה למנוחה.
הכל הכל יכול להיות: לא לחםש פתרונות ושקט נפשי באינטרנט: לגשת להיבדק.
אלו יכולים להיות כאבי גדילה.
יכול להיות שאת זקוקה למדרסים
יכול להיות שיש כאב אמיתי בברך מפאת חולשה שרירית ולחץ על הסחוס או על הרצועות הצולבות.
יכול להיות שאת בעומס יתר מהאימונים וזקוקה למנוחה.
הכל הכל יכול להיות: לא לחםש פתרונות ושקט נפשי באינטרנט: לגשת להיבדק.
את ספורטאית ונערה בגיל הגדילה. על מנת לשלול פגיעה שעלולה להחמיר או להזיק מומלץ לפנות לרופא המתמחה בפציעות ספורט.
בד"כ לקבוצות מקצועניות יש רופא מלווה.
במידה ואין, בכל קופת חולים יש מכוני ספורט.
בד"כ לקבוצות מקצועניות יש רופא מלווה.
במידה ואין, בכל קופת חולים יש מכוני ספורט.
ערב טוב.
יקירה, את הגורם לכאבים יוכל לספק לך רופא-אורטופד, לאחר שתעשי בדיקות/צילומים
לברכיים.
בנערותי רצתי הרבה וסבלתי מכאבי שוקיים, עשיתי צילומים והרופא קבע שזה מבנה העצמות
שלי וברגע שאני יחזק אותם הם יפסיקו לכאוב, למרות הכאבים, המשכתי לרוץ ולעשות תרגילי חיזוק, לאחר תקופה של מספר חודשים, הכאבים לא חזרו.
בשורות טובות.
יקירה, את הגורם לכאבים יוכל לספק לך רופא-אורטופד, לאחר שתעשי בדיקות/צילומים
לברכיים.
בנערותי רצתי הרבה וסבלתי מכאבי שוקיים, עשיתי צילומים והרופא קבע שזה מבנה העצמות
שלי וברגע שאני יחזק אותם הם יפסיקו לכאוב, למרות הכאבים, המשכתי לרוץ ולעשות תרגילי חיזוק, לאחר תקופה של מספר חודשים, הכאבים לא חזרו.
בשורות טובות.
תמשיכי להתאמן, לפי הוראות הרופא/מומחה, אני מקווה שתעלי לגדולות ותעשי חייל.
אני למשל די גבוה ואלה כאבי גדילה גם לי היה את זה ( משחק בהפועל גבעתיים)