25 תשובות
אל תעשי פשוט. אין סיבה טובה לעשות קעקוע בכללי זה סתם מטמא את הגוף.
זה קצת נורא עפ היהדות אבל לא יודעת אני לא חושבת שזה פסול ורע.
אל תעשי . פשוט אל.
תחשבי על זה שזה נחשב באמת לאחד מהאיסורים הכי גדולים שיש ביהדות..
תחשבי גם על זה שכשתיהי מבוגרת יותר זה יראה זוועה.
פשוט אל תחשבי על לעשות ולא תעשי.
תחשבי על זה שזה נחשב באמת לאחד מהאיסורים הכי גדולים שיש ביהדות..
תחשבי גם על זה שכשתיהי מבוגרת יותר זה יראה זוועה.
פשוט אל תחשבי על לעשות ולא תעשי.
חבל להשחית את הגוף וגם אם תתחרתי אין חזור
עשי מה שבא לך.
אבל שתדעי שזה באותה קטגוריה של לחלל שבת או לאכול חזיר..
זה כתוב מפורש שאסור לעשות כתובת קעקע.
אבל שתדעי שזה באותה קטגוריה של לחלל שבת או לאכול חזיר..
זה כתוב מפורש שאסור לעשות כתובת קעקע.
זה לא כתוב בשום מקום שאסור לעשות קעקועים
עם בא לך תעשי, חיים פעם אחת תנצלי אותם
אנשים יכולם לחיות חיים שלמים בלי לחיות לדקה...
בסופו של דבר את זאת שרואה את הקעקוע ועם את באמת רוצה את זה, תעשי, זה לא משנה מה כולם חושבים!!!
עם בא לך תעשי, חיים פעם אחת תנצלי אותם
אנשים יכולם לחיות חיים שלמים בלי לחיות לדקה...
בסופו של דבר את זאת שרואה את הקעקוע ועם את באמת רוצה את זה, תעשי, זה לא משנה מה כולם חושבים!!!
אנונימית
אנונימית -
זה כתוב שאסור.. אסור השחטה של הגוף ביהדות
זה כתוב שאסור.. אסור השחטה של הגוף ביהדות
שואל השאלה:
מה? האיסור של לעשות קעקוע זה באותה הרמה כמו של לחלל שבת? לא נראלי...
מה? האיסור של לעשות קעקוע זה באותה הרמה כמו של לחלל שבת? לא נראלי...
אנונימית
למי שאמר שלא כתוב שאסור - "וכתובת קעקע לא תתנו בכם" (ויקרא יט,כח).
בנוגע לחומרה - העתקתי מווינט:
יש איסור מוחלט מן התורה לעשות קעקוע מכל סוג שהוא, הדבר חמור יותר מאכילת חזיר. מי שאוכל חזיר עובר עבירה ותוך זמן קצר לא נשאר ממנה כלום ואילו בקעקוע האדם נושא את העבירה על גופו כל חייו. הקעקוע הוא עבירה שבאופיה סותרת את היהדות - הקעקוע נשאר לעולם, ואילו היהדות מחנכת את האדם להיות מוכן לשינויים בחייו כל הזמן. (משיב: הרב אחיה שלמה אמיתי)
יש איסור מוחלט מן התורה לעשות קעקוע מכל סוג שהוא, הדבר חמור יותר מאכילת חזיר. מי שאוכל חזיר עובר עבירה ותוך זמן קצר לא נשאר ממנה כלום ואילו בקעקוע האדם נושא את העבירה על גופו כל חייו. הקעקוע הוא עבירה שבאופיה סותרת את היהדות - הקעקוע נשאר לעולם, ואילו היהדות מחנכת את האדם להיות מוכן לשינויים בחייו כל הזמן. (משיב: הרב אחיה שלמה אמיתי)
אסור רק להקבר עם קעקוע לא? אם כן אז הבנתי שיש אפשרות להסיר את הקעקועים לפני שנקברים
אנונימית
אז תיקון, זה לא כמו חילול שבת : זה יותר חמור מחילול שבת ואכילת חזיר...
ומה שכתבת עם הקבורה, זה דיון אחר.
אם מישהו כבר עשה קעקוע, אז אולי יהיה אסור לקבור אותו..
אבל ברור שאסור לעשות סתם ככה (או לא סתם ככה..)
אם מישהו כבר עשה קעקוע, אז אולי יהיה אסור לקבור אותו..
אבל ברור שאסור לעשות סתם ככה (או לא סתם ככה..)
שמעי, לא על הרצון את צריכה להתגבר.
מיותר לשכנע אותך שזה שטויות, כי את מאמינה, אבל חבל שתבזבזי את כל החיים שלך בלי לעשות מה שאת רוצה, את תחיי פעם אחת.
על מה את מודה לאלוהים אם את לא חיה כמו שאת רוצה?
מיותר לשכנע אותך שזה שטויות, כי את מאמינה, אבל חבל שתבזבזי את כל החיים שלך בלי לעשות מה שאת רוצה, את תחיי פעם אחת.
על מה את מודה לאלוהים אם את לא חיה כמו שאת רוצה?
גיל 14 עשיתי קעקועים עם עט, זה נשאר איזה שבוע ואם את שמה לק שקוף זה נשאר יותר. סורי על הטיפ הגרוע ככה אני הייתי עושה
להתמקד בדברים אחרים שישכיחו את העניין
אם את חושבת על זה המון וזה רצון שלך של המון זמן ואם את מתכוונת לצאת מהדת ברגע שתיהי 18 תעשי את זה , לכי על זה, ההורים שלך לא יכולים לשלוט בך
ואם את רוצה לעשות בקרוב תקני מייקאפ להסתרת קעקועים ותסתירי את הקעקוע
ואם את רוצה לעשות בקרוב תקני מייקאפ להסתרת קעקועים ותסתירי את הקעקוע
זה בסדר גמור. תורת כוהנים, קדושים: רבי לעזר בן עזריה אומר: מנין לא יאמר אדם
"אי איפשי ללבוש כלאים", "אי איפשי לאכל בשר חזיר", "אי אפשי לבוא על הערוה, אבל: "איפשי, ומה אעשה ואבא שבשמים גזר עלי כך"? שנאמר "ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי". נימצא פורש מן העבירה. ומקביל עליו מלכות שמים.
בכלל קעקוע בדורנו לא נעשה לשם עבודה זרה. הרב עובדיה השתמש בצד זה כדי להקל.
"אי איפשי ללבוש כלאים", "אי איפשי לאכל בשר חזיר", "אי אפשי לבוא על הערוה, אבל: "איפשי, ומה אעשה ואבא שבשמים גזר עלי כך"? שנאמר "ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי". נימצא פורש מן העבירה. ומקביל עליו מלכות שמים.
בכלל קעקוע בדורנו לא נעשה לשם עבודה זרה. הרב עובדיה השתמש בצד זה כדי להקל.
פתיל - אסור לעשות קעקוע.. אין היתר.. וקעקועים היום כן נעשים לעבודה זרה.. עושים אותם בשביל להעריץ דברים או להסתמך עליהם כמקור שמחה ואמונה. זה עדיין אסור.
הרחבת מאוד את המושג עבודה זרה, שעניינו אל אחר.
זה עדיין אסור כגזרת מלך, אבל אם דרשינן טעמא דקרא, וכשיטת הרמב"ם הדבר אסור משום מנהג עובדי ע"ז זה יותר (טהרת הבית ח"ג).
זה עדיין אסור כגזרת מלך, אבל אם דרשינן טעמא דקרא, וכשיטת הרמב"ם הדבר אסור משום מנהג עובדי ע"ז זה יותר (טהרת הבית ח"ג).
פתיל - עבודה זרה זה הערצה ועבודה של כל דבר מאשר האל ובקעקועים יש בהם מן המנהג של הערצה עצמית ולפעמים אלילות (כשאנשים מקעקעים פרצוף של בן אדם למשל או חפץ או חיה). קעקועים זה אסור, בלי שום היתר בגלל המאפיין של הקעקוע.
אני חלוק עליך בזה. עבודה זרה היא אמונה באל אחר ופולחן שלו.
וקעקוע של חיה על הזרוע שלך שאחרי זה אתה מתלהב ממנה או פרצוף של מישהו זה לא "עבודה זרה" או "פולחן"?
פתיל זה עבודה זרה וסוג של פולחן.. קעקוע אסור...