10 תשובות
כסטודנטית למשפטים למדתי בקורס שנקרא "גנב ההצגות" שהנחה עו"ד צביקה יוגב. מטרת הקורס היתה לעזור לנו להתמודד כאשר מייצגים לקוחות בבית המשפט, שם צריך לעמוד ולפרוס את הטענות בפני שופט (או כמה שופטים) ובפני הצד השני ועורכי הדין שלו.
עו"ד צביקה יוגב, שהוא שחקן לשעבר, לימד אותנו ותרגל איתנו את שיפור הבטחון העצמי, דבר שאותו אתה צריך.
אני מצרפת לך את הקישור לקורס, וממליצה בחום. כדאי שתקרא גם את התגובות בפורום, אותן כתבו אנשים שעברו את הקורס.
ענת עמרני, עו"ד מומחית סטיפס
שלום רב,
בטחון עצמי אינו עניין של אילוף וודאי שאינו קשור לכלבים.
בטחון הוא דבר נרכש וגם נלמד.
כאשר יש צורך לשפר הבטחון, צריך לבחון קודם מדוע הצורך? מדוע אין מספיק בטחון? ממה זה נובע? אחר כך יש מספיק כלים אימוניים כדי לשפר המצב.
בהצלחה,
טלי פלד - מאמנת אישית
ט. מומחית סטיפס
התשובה הראשונה של ענת נראית מעניינת ופרקטית. הייתי מוסיפה שגם אפשר להיעזר בחוג למשל לאמנויות לחימה, או למשחק, או לעמידה על במה, משהו שנותן ביטחון חיצוני וזה בדרך כלל גם משפיע פנימית.
שתי מילים: אימון אישי.
אימון אישי בהחלט. כזה המשלב עבודה עם תת המודע
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס
יקירי אמון איש י הוא כלי מצויין להגדרת מטרות והישגיות בחיים.. מאמן טוב יגיע איתך מהר מאד לתובנות והצלחות
בחר לך אחד כזה ושיהיה בהצלחה רבה..
שלום רב!

לשאלתך לחיזוק הביטחון העצמי, טיפול בתמציות פרחי באך יכול מאוד לעזור לך.

התמציות הרלוונטיות:
CENTAURY - נותן חוזק פנימי "עמוד שדרה", יכולת לעמוד מול אנשים בבטחון.
CERATO - בטחון עצמי, הקשבה לקול הפנימי, חזק בדעתו/ החלטי.
LARCH - לאמון בעצמו וחיזוק הביטחון העצמי.

אלו התמציות העיקריות, ישנם עוד תמציות שיכולות להיות רלוונטיות עבורך וזה על ידי איבחון של מטפל מוסמך בפרחי באך שבודק לעומק את שורש הבעיה.

את התמציות הנ"ל ניתן להשיג בבתי טבע ובפארמים השונים, ולבקש לרקוח את התמציות הנ"ל.

שיהיה בהצלחה!

יפעת שכטר מומחית סטיפס
מנסיון עם כמה מלקוחותי.
בטחון עצמי הוא צורה של הסתכלות על החיים.
תחשוב על זרקור ועל מה שהוא מאיר בלילה.
הזרקור ניתן לכיוונון לכיוונים שונים.
אם מפעיל הזרקור בוחר לשים אותו על הכשלים של עצמו, על המחזורים, על הלקויים ועל המגבלות, או על האילוצים והקשיים הצפויים
אז זה מה שהעיניים של המפעיל יראו.
אני מכיר דרך לתרגל אנשים לראות את האפשרי, הטוב, המגיע לך, הדרך שתזכה לתמיכה מאחרים והשמחה בשעשייה אפילו אם בדרך יהיו מכשולים ועיכובים.

תרגול כזה הינו בהתאמה אישית ומתחיל ממה שאת/ה כן יכול/ה לעשות בכיוון זה.
בהדרגה אני מתקיל אותך במצבים יותר ויותר תובעניים מבחינת בטחון עצמי.
עד שאתה מגיע למצב שאחרים אומרים לך "הגזמת בבטחון שלך".
שוקי וייס מומחה סטיפס
הנחת היסוד החשובה ביותר, היא שחוסר ביטחון נשען על תפיסת העולם האישית שלנו, האופן בו אנו תופסים את המציאות. הבעיה הגדולה ביותר היא האופן בו אנו מסבירים לעצמנו את המציאות ומפרשים אותה. ופה גם נמצא הפתרון היעיל ביותר. מאחר והתשתית לבעיה היא מחשבתית, בהחלט ניתן לגשת אליה ככזו באמצעות טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), שעוסק בשינויי תפיסה, החלפת מחשבות מחלישות במחשבות מחזקות וכן הלאה.
גישת ה-CBT שהוכחה כיעילה להתמודדות עם בעיית ביטחון עצמי, עוזרת לאנשים להגיע לפריצת דרך ולא להיות מנוהלים על ידי חוסר הביטחון שלהם. הרעיון הוא לעזור לאדם לשנות את האופן בו הוא חושב באמצעות טיפולים אישיים, וגם לשנות את אופן ההתנהגות שלו ולהיפטר מהרגלים מזיקים ובלתי רצויים על ידי תרגול אישי של משימות מותאמות מחוץ למסגרת הטיפולים, אולם בתמיכה מלאה ולפעמים בליווי בהתאם לצורך.
במקום להשתמש בביישנות וחוסר בטחון כחומת מגן כנגד כאב או חוויה קשה כלשהי, בטיפול CBT מקבל האדם כלים אחרים להתמודדות עם אירועי החיים ולשינוי פרספקטיבה המוביל בהמשך להתנהלות אחרת, נעימה יותר, חופשייה יותר, משוחררת. יצירת מציאות חיים אחרת.
CBTIsrael מומחה סטיפס
יש דבר אחד שהוא חשוב יותר מבטחון עצמי - הוא נקרא ביטחון (ב) עצמי.

מזמינה וממליצה לקרוא את המאמר "ביטחון עצמי - מה זה בכלל? "המצורף בקישור.

דליה קרון
מאמנת אישית