6 תשובות
מבר זאת כיתה לילדים מתקשים בלימודים ושמה נותנים יותר הקלות ודואגים שתצאי עם תעודת בגרות מלאה ועוד על זה לא ידעו שהיית במבר והמורים נותנים יחס אישי יותר לכל תלמיד והציונים הרבה יותר גבוהים מכיתה רגילה ואין הרבה תלמידים בכיתה יש בין 18-25
כיתה מושלמת
אם אני לא טועה זה כיתה עם פחות ילדים ועוזרים שם יותר אבל אין לי מושג תחפשי את זה בגוגל
הרכב כיתת מב"ר

מי בכיתה?
תלמידים :
כיתת מב"ר הינה כיתה המונה בין 18-25 תלמידים
תלמידים בעלי יכולת קוגניטיבית תקינה, דרכי העבודה מותאמים להם.
לא יתקבלו תלמידים של החינוך המיוחד לכיתות מב"ר.
מתקבלים לכיתה תלמידים בעלי בעיית התמדה העונים על פי קריטריונים

צוות :
הצוות החינוכי המלמד בכיתה זו, מוכשר לתת מענה פדגוגי ומענה אישי לכל תלמיד בהתאם ליכולותיו.


קריטריונים לשילוב תלמידים בכיתת מב"ר
1. התמדה- צוות בית הספר יאפשר לתלמיד עם בעיית התמדה להשתלב בכיתות מב"ר על פני הרצף הבא:
דירוג 1- תלמיד מגיע בהתמדה לבית הספר.
דירוג 2- תלמיד הנוטה להגיע באיחור משמעותי או תלמיד שנמצא בבית הספר, אך נוכח רק בחלק מהשיעורים.
דירוג 3- תלמיד, שמגיע לסירוגין לבית הספר נעדר 5-10 ימים בחודש.
דירוג 4- תלמיד, שנעדר 10-14 יום בחודש ובטיפול הקב"ס.



2. תלמידים תת משיגים -
בית-הספר ישלב בכיתה תלמידים תת משיגים בעלי הנעה ויכולת לימודית בלתי ממומשת, אשר המועצה הפדגוגית מאמינה בכשירותם להגיע להצלחה מלאה בבחינות בגרות.
תלמידים שהממוצע המשוקלל שלהם בארבעת המקצועות : מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ושפת אם (לשון עברית/ערבית) הוא בין 50-60 וסך כל השליליים בתעודה אינו עולה על ארבעה.



3.קריטריון ניקוד טיפוח - בכיתת מב"ר ישולבו תלמידים ממצב סוציואקונומי נמוך אשר נמדד לפי השכלת הורים, מספר אחים, מצב משפחתי ועוד.



תלמידים שבית הספר מצא לנכון להמליץ עליהם לכיתות מב"ר ואשר אינם עומדים בקריטריונים, בית הספר יצרף מכתב למחוז המסביר את הסיבות לצירוף כל תלמיד, לאחר קיומה של המועצה הפדגוגית
אנונימית
כיתת מבר היא מסלול בגרות רגיל. כלומר הכיתה הזו היא הרבה יותר קטנה מכיתה רגילה מדעית וכך המורים יכולים לתת יחס אישי יותר לכל תלמיד ותלמיד ולעזור לו יותר.. התלמידים שנמצאים בכיתת מבר בעצם לומדים רק את המקצועות החובה, כדי שיוכלו להשלים לבגרות מלאה... אני אישית חושבת שזה טוב לילדים שקשה להם ללמוד בכיתה גדולה מאוד וצריכים יותר יחס מהמורים.. אגב בגלל שהתלמידים מתמקדים רק במקצועות חובה ועוד מורחב אחד שהבית ספר בוחר להם, הציונים שלהם יותר טובים מהרבה ילדים מהכיתה המדעית (שלומדים יותר מקצועות בכיתה י) ובכיתה יא ויב 2 מורחבים.. (לפחות בבית ספר אצלי) זו כיתה שמשקיעים בה הכי הרבה בבית ספר.
מבר זה מסלול בגרות רגיל
את עושה בדיוק מספר יחידות ויוצאת עם בגרות מלאה.בלי כל מיני תוספות
זאת כיתה יותר קטנה וזה ממש סבבה
שואל השאלה:
תודה לכולם ממש עזרתם❤
אנונימית