9 תשובות
אני לא חושב שחודש הגאווה מעכב את השינוי, משמח אותי לראות כמה אנשים תומכים בשיוויון זכויות ללהטב ולדעתי זה מאוד נחוץ להעלות את המודעות בצורה כזאת ולהראות שזה לא דבר רע בכלל. אבל כן, הרבה חברות מנצלות את זה בשביל פרסום וכסף, אבל זה לא דבר כזה רע לדעתי, כי זה כן תמיכה בקהילה
צודקת!
יש פודקאסט על הרווחים מעניין הגאווה.
לשלוח לך?
יש פודקאסט על הרווחים מעניין הגאווה.
לשלוח לך?
שואל השאלה:
כן אני אשמח שתשלחי
כן אני אשמח שתשלחי
אנונימית
מסכימה חלקית, אני כן חושבת שצריך לתת לזה מקום כי לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח לא יצור שינוי כי בנתיים אין זכויות לגמרי
אבל אני כן מסכימה שזה הפך קצת לטרנד ומה שכתבת על הרווחים
אבל אני כן מסכימה שזה הפך קצת לטרנד ומה שכתבת על הרווחים
לא שמעתי אותו עד הסוף עדיין.
תהני (:
תהני (:
קישורים מצורפים:
אני כן חושבת שצריך להתנהג ללהטבים כמו לכל בן אדם אחר
ואני לא חושבת שהם ראויים לאיזה יחס מיוחד אבל המצעד הזה
הוא סוג של יום בשנה שהם יכולים לחגוג את מי שהם כי האמת -
יש עוד המון אנשים במדינה שלא מקבלים את זה ולפעמים אפילו תוקפים אותם פיזית,
אין להם את הזכות הבסיסית של להנשא ולהביא ילדים,
והמצעד הוא סוג של קריאה לזה שהם גם קיימים וראויים לזכויות שיש לכל
בן אדם אחר, הם לא עושים את זה בצורת מחאה, הם חוגגים את מי שהם פעם
אחת בשנה כי המצעד זה המקום היחיד שבו הם יכולים להיות מי שהם בלי לפחד
אני לא חושבת שלתמוך בקהילה הגאה זה מתוך רצון לצומי
אבל אני מסכימה שיש אנשים שמעריצים גייז ומתלהבים מזה כלכך ואנשים
ש"משוויצים" בנטייה המינית שלהם (אלו שחופרים בכל מקום על הנטייה שלהם ומרגישים צורך לצאת בפני כל בן אדם שהם רק הכירו, לאף אחד לא באמת אכפת, זה כמו שאספר למישהו שאני סטרייטית) זה באמת לא אמור להיות כזה ביג דיל,
אבל הרבה מהלהטבים בכלל לא ככה,
לגבי חברות שמנצלות את חודש הגאווה כדי להגדיל רווחים -
לא ראיתי את זה ככה, אבל בסופו של דבר זו המטרה של כל חברה מסחרית,
אף אחד לא בא לתרום, אף אחד לא שם בשביל הערכים, באים לעשות כסף
ואני לא חושבת שהם ראויים לאיזה יחס מיוחד אבל המצעד הזה
הוא סוג של יום בשנה שהם יכולים לחגוג את מי שהם כי האמת -
יש עוד המון אנשים במדינה שלא מקבלים את זה ולפעמים אפילו תוקפים אותם פיזית,
אין להם את הזכות הבסיסית של להנשא ולהביא ילדים,
והמצעד הוא סוג של קריאה לזה שהם גם קיימים וראויים לזכויות שיש לכל
בן אדם אחר, הם לא עושים את זה בצורת מחאה, הם חוגגים את מי שהם פעם
אחת בשנה כי המצעד זה המקום היחיד שבו הם יכולים להיות מי שהם בלי לפחד
אני לא חושבת שלתמוך בקהילה הגאה זה מתוך רצון לצומי
אבל אני מסכימה שיש אנשים שמעריצים גייז ומתלהבים מזה כלכך ואנשים
ש"משוויצים" בנטייה המינית שלהם (אלו שחופרים בכל מקום על הנטייה שלהם ומרגישים צורך לצאת בפני כל בן אדם שהם רק הכירו, לאף אחד לא באמת אכפת, זה כמו שאספר למישהו שאני סטרייטית) זה באמת לא אמור להיות כזה ביג דיל,
אבל הרבה מהלהטבים בכלל לא ככה,
לגבי חברות שמנצלות את חודש הגאווה כדי להגדיל רווחים -
לא ראיתי את זה ככה, אבל בסופו של דבר זו המטרה של כל חברה מסחרית,
אף אחד לא בא לתרום, אף אחד לא שם בשביל הערכים, באים לעשות כסף
אנונימית
שואל השאלה:
diva
לא התכוונתי שצריך לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח. אני חושבת שצריך לטפל בבעיה מהשורשים שלה - והם המחשבה שיש הבדל בין הקהילה הלהט"בית לבין שאר האנשים. מרגע שאנשים מהקהילה הגאה ייחשבו על ידי הציבור כזהים לחלוטין לכל השאר, מה שנכון, אז לא תהיה סיבה להבדל בזכויות. במקום לעורר התלהבות סביב הקהילה הגאה צריך פשוט להתייחס אליהם כאל בני אדם רגילים, וזהו. מרגע שאנשים יתרגלו ליחס כזה הם פשוט יתרגלו לקיום של אנשים להט"בים ויבינו שזה בערך כמו אנשים עם שיער חום או משהו, פשוט אנשים רגילים. אם יש מישהו שחולק על זה, לדעתי צריך להתווכח איתו ולנסות להראות לו באופן לוגי שהוא טועה. אם הוא לא יקבל את זה, מותר לו, מה נעשה, כל עוד הוא לא פוגע פיזית באף בן אדם או מנסה לכפות דברים על אנשים אחרים - ואז זו כבר עברה על החוק וצריך לטפל בה.
ולגבי זכויות הבעיה המרכזית בארץ היא נישואים, והבעיה הזאת נוצרת מבעיה רחבה יותר והיא העובדה שבארץ לרבנות יש מונופול על הנישואים. זה לא נובע מהומופוביה או רצון למנוע ספציפית מהומואים/לסביות להתחתן, אלא מהעובדה שהנישואים הם דתיים ולכן כל מה שהוא לא לפי הדת לא מתקבל. וכן, זו בעיה, אבל הדרך לפתור אותה היא כבר על ידי מאבק אחר.
diva
לא התכוונתי שצריך לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח. אני חושבת שצריך לטפל בבעיה מהשורשים שלה - והם המחשבה שיש הבדל בין הקהילה הלהט"בית לבין שאר האנשים. מרגע שאנשים מהקהילה הגאה ייחשבו על ידי הציבור כזהים לחלוטין לכל השאר, מה שנכון, אז לא תהיה סיבה להבדל בזכויות. במקום לעורר התלהבות סביב הקהילה הגאה צריך פשוט להתייחס אליהם כאל בני אדם רגילים, וזהו. מרגע שאנשים יתרגלו ליחס כזה הם פשוט יתרגלו לקיום של אנשים להט"בים ויבינו שזה בערך כמו אנשים עם שיער חום או משהו, פשוט אנשים רגילים. אם יש מישהו שחולק על זה, לדעתי צריך להתווכח איתו ולנסות להראות לו באופן לוגי שהוא טועה. אם הוא לא יקבל את זה, מותר לו, מה נעשה, כל עוד הוא לא פוגע פיזית באף בן אדם או מנסה לכפות דברים על אנשים אחרים - ואז זו כבר עברה על החוק וצריך לטפל בה.
ולגבי זכויות הבעיה המרכזית בארץ היא נישואים, והבעיה הזאת נוצרת מבעיה רחבה יותר והיא העובדה שבארץ לרבנות יש מונופול על הנישואים. זה לא נובע מהומופוביה או רצון למנוע ספציפית מהומואים/לסביות להתחתן, אלא מהעובדה שהנישואים הם דתיים ולכן כל מה שהוא לא לפי הדת לא מתקבל. וכן, זו בעיה, אבל הדרך לפתור אותה היא כבר על ידי מאבק אחר.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית
תראי, אני פשוט חושבת שנטייה מינית לא הופכת אותך ל"מי שאתה באמת", זה פשוט עוד פרט מידע די שולי עליך. יש אנשים שרואים את זה כפרט חשוב בזהות שלהם, שזה סבבה לגמרי, אבל הצורך להפוך את זה למשהו כללי במקום אינדיבידואלי לגבי אותו האדם, פשוט יוצר את התודעה שיש הבדל בין להט"בים לכאלה שאינם להט"בים, והתודעה הזאת היא מה שמוביל לכל מקרי האלימות ודומיהם.
ואני בדיוק הצגתי את הבעייתיות בהתנהלות הזאת של חברות מסחריות - הן מנצלות דברים שהם כביכול ערכיים בשביל כסף. לדעתי זה זילות של הערכים, כשאתה מעמיד פנים שאתה תומך בהם אבל עושה את זה עבור הכסף.
אנונימית
תראי, אני פשוט חושבת שנטייה מינית לא הופכת אותך ל"מי שאתה באמת", זה פשוט עוד פרט מידע די שולי עליך. יש אנשים שרואים את זה כפרט חשוב בזהות שלהם, שזה סבבה לגמרי, אבל הצורך להפוך את זה למשהו כללי במקום אינדיבידואלי לגבי אותו האדם, פשוט יוצר את התודעה שיש הבדל בין להט"בים לכאלה שאינם להט"בים, והתודעה הזאת היא מה שמוביל לכל מקרי האלימות ודומיהם.
ואני בדיוק הצגתי את הבעייתיות בהתנהלות הזאת של חברות מסחריות - הן מנצלות דברים שהם כביכול ערכיים בשביל כסף. לדעתי זה זילות של הערכים, כשאתה מעמיד פנים שאתה תומך בהם אבל עושה את זה עבור הכסף.
אנונימית
הקטע זה שאי אפשר ללכת אחד אחד ואם הוא חושב x על הקהילה לנסות לשכנע אותו, זה פשוט לא ישים ואפשר לפעול ככה רק כיחידים
אז מה שעושים בדרך כלל הוא לעלות מודעות לבעיה, שזה על ידי מצעדים וכו'
אני מבינה מה את אומרת אבל לדעתי זה יוביל לזה שפשוט הבעיה כביכול "תישכח".
המצעדים והמדיה הם מה שעדיין נותנים מקום לבעיה ומביעים את זה שהיא עוד לא נפתרה,
הם כן מציגים את הקהילה בתור אוכלוסייה שונה, אבל זה כי אין דרך אחרת
גם הפמיניזם למשל התחיל מהפגנות ומצעדים
ולמרות שאני כן חושבת שמצעד הגאווה איבד קצת מהערך שלו,
כל אחת רואה את הדרך לפתרון בצורה שונה וזה סבבה
אז מה שעושים בדרך כלל הוא לעלות מודעות לבעיה, שזה על ידי מצעדים וכו'
אני מבינה מה את אומרת אבל לדעתי זה יוביל לזה שפשוט הבעיה כביכול "תישכח".
המצעדים והמדיה הם מה שעדיין נותנים מקום לבעיה ומביעים את זה שהיא עוד לא נפתרה,
הם כן מציגים את הקהילה בתור אוכלוסייה שונה, אבל זה כי אין דרך אחרת
גם הפמיניזם למשל התחיל מהפגנות ומצעדים
ולמרות שאני כן חושבת שמצעד הגאווה איבד קצת מהערך שלו,
כל אחת רואה את הדרך לפתרון בצורה שונה וזה סבבה