12 תשובות
לא הבנתי מה השאלה שלך.
אנונימית
אני מכיר בני תורה מלומדי מלחמה שעשו/ עושים צבא, הם מנצלים את מה שהם יכולים ללימוד. תקרא קצת על הקדוש דגן ורטמן היד שהיה לומד שאגא בזמנו הפנוי.
שואל השאלה:
אומרים שאפשר לשלב את הלימוד תורה עם השילוב בצבא, אלא נזכרים באופתיה הזאת כרופתיה לבחורי ישיבות (שלא בצדק). השאלה למה לא חושבים על האופציה הזאת לחיילים בצבא?
חיילים כבר למדו תורה בבית ספר, למה שילמדו שוב בצבא
אנונימית
שואל השאלה:
כי כל רגע פנוי יש חיוב ללמוד תורה: " לֹא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה" (יהושע א, ח).
טוב אבל זה לא כזה פרקטי בימינו. בצבא לוחמים נמצאים בשטח או באימונים, חיילים אחרים עובדים עסוקים מתחזקים את הבסיס. אין זמן ללמוד תורה
יש בית כנסת למי שרוצה יש רב אבל אין זמן להכניס כל יום שיעור תורה
אנונימית
שואל השאלה:
אין אחד שלא יכול לקבוע לו זמן ללוד תורה ביום ובלילה (ראי ציטוט בפירוט) . לא לשכוח את המטרה שלנו בעולם הזה ומה העיקר ומה טפל.
שמע, חייל בשבוע שטח שיש לו הקפצות כל שנייה ומטווחים אין לו רגע להתפנות וללמוד תורה.
תורה יכולה לחכות לזמן יותר מתאים לא צריך ללמוד את זה כל יום.
גם לא לכולם זה חשוב כמו שלך זה חשוב. יש אנשים יותר הדוקים בדת ויש כאלה שפחות
אנונימית
תוצאה ראה מנחות צט ושוח"ט א
שואל השאלה:
"אל תאמר "לכשאפנה אשנה", שמא לא תפנה" (פרקי אבות, פרק ב, משנה ד).
פירוש הרמב"ם: "כשאפנה" - רוצה בו כשאפנה מזה העסק וזה דומה למה שקדם ממצות שמאי חברו "עשה תורתך קבע".
בחורי ישיבות שעושים צבא ואנשי צבא שלמדו בישיבה זה היינו הך.

אתה מתכוון לישיבות הסדר, אני מניחה. פונים שם גם לבחורים שאולי מלכתחילא היו מתכננים ללכת לישיבה, וגם לכאלה שהיו מתכננים ללכת לצבא. כך שיוצא שפונים גם לחיילים לעתיד וגם לבחורי הישיבות.