183 תשובות
אין סיבה
שואל השאלה:
מה אין סיבה?
מה חוסר צניעות בזה
זה חוסר צניעות לדעתי
שואל השאלה:
בעיקרון בנים ובנות לא אמורים להראות אהבה אחד לשני.
^בדיוק
יש חוסר צניעות בשליחת לבבות וכו. אפילו בדיבורי סתם
שואל השאלה:
אנונימית, זה גם נכון (אלא אם כן יש הכרח). כל שכן מה שאני אמרתי, לא?
שואל השאלה:
סתם שאלה, המגיבים כאן הם דתיים? (יש כאלה שאני יודע שהם כן).
מה מראה בלשלוח לב מעפן
שואל השאלה:
evil morty, מי שעובר על הדברים המפורשים בשולחן ערוך (באופן קבוע) - שלא יקרא לעצמו "דתי".
מה? מה הבעיה בזה בדיוק?
לא ראיתי בתורה שזה אסור "להתאהב"
אנונימית
אני חושבת שמלכתחילה בנים ובנות לא צריכים לדבר
ויש משמעות בשליחת לבבות אחד לשני
לכן זה חוסר צניעות בעיני
אנונימית
שואל השאלה:
מה עם "ולא תתורו אחרי לבבכם" (במדבר טו)? עייני בברכות יב ע"ב מה הכוונה של המילים האלה.
לא
אני לא רואה כאן הו"א לאסור. גילוי חיבה ידידית איננה חוסר צניעות, בפרט שהדבר נעשה בהודעה בכתב
אנונימית,
גם לא ראיתי שכתוב בתורה שבנים ובנות לא צריכים לדבר.
אנונימית
שואל השאלה:
אני אוטיסט, מוריד?
מה זה "אמונות"? הלכה - זה משהו שחייבים לקיים למעשה וכל התורה היא אמת לאמיתה.
שואל השאלה:
מי שאומר "לא" שיסביר למה....
אם בן לא ידבר עם בת בסופו של דבר הוא יגיע לגיל שהוא רוצה כבר להתחתן עם מישהי מאיפה הוא יודע איך לדבר איתה? מאיפה לו? הרי הוא לא דיבר אף פעם עם בת (בלי קשר לקרובי משפחה). ובהמשך יהיה לו ממש קשה.
לא עכשיו מגע וכל זה. אבל לדבר? אל תגזימו.
אנונימית
שואל השאלה:
^^^^^אנונימית, אם את לא יודעת - יש הדרכת חתנים וזה כולל גם הדרכה בשידוכים.
אני אישית לא מקפידה על זה ולא רואה בזה חוסר צניעות. כמובן שזה גם תלוי למי...
לא דתייה
אבל מה זה ההתפזרות הזאת
כולה לב מה עשיתם מזה
#לאנגענו (לול)
אני לא רואה בזה חוסר צניעות
סתם שתדע, אני מכירה מישהי שלא דיברה עם בן אף פעם. והיה לה מאוד קשה למצוא חתן. מאותה סיבה.
אנונימית
אם אתה לא מבין איפה הגזמת אז המצב שלך באמת נוראי אחי
אנונימי
אני דתי ואני כן שולח לבבות לבנות.
זה שאתה נטור קרטא או חרדי קיצוני זה לא אומר שאתה יכול להחליט לי מה אני אעשה בחיים שלי.
בהצלחה בהמשך..
אנונימי
שמע תוצאה אומר לך דוגרי מה שאני חושב על האלה שמגזימים עם ההתרחקות מהמין השני
מה הבעיה לדבר עם המין השני? מה הבעיה להיפגש סתם לכיף ולא למטרת שידוך? למה צריך את כל ההתרחקות וההתנתקות מהמין השני?
אתה חושב שבימי התנך היו מתנהגים ככה?
"כמה שהכינוי מתאים לך"
אתה לא חושב שהגזמת?
אנונימית
שואל השאלה:
אני אוטיסט, מוריד?, התורה (ורק התורה) היא תדרכיך אותנו איך להתנהג עם כל אחד לפי מה שהוא.
שואל השאלה:
הנורמלי היחיד באתר (יהודי גאה),עיין במשנה (אבות, פרק א, משנה ה) ושבולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף א).
שואל השאלה -
תחיה אתה לפי מה שאתה מאמין
כל אחד יחיה לפי מה שהוא מאמין
אין צורך להיות כזה אתנוצנטרי כלפי האחר
לא כולם חייבים להסכים
שואל השאלה:
אנונימי, אני לא נטורי קרתא, אבל אני כן חרדי קיצוני.
בכל אופן, האם לא שנינו מחוביים לאותו שולחן ערוך?
כולה לב מה הבעיה בדיוק?
על לב אתם עושים סיפור?!
אנונימית
תלוי באיזה קטע
מה קשור שולחן ערוך?
זה שהם בנות זה אמור לשנות לי משהו?
הם בני אדם וזה שאני שולח להם לב לא אומר שאני צריך לעבור סקילה שריפה הרג וחנק.
אנונימי
שואל השאלה:
^^goodvibes^^, מה זה השטויות האלה? שכל אחד יחיה במה שהוא מאמין?! יש אנשים שמאמינים בשטויות. זה אורמ שהם אמרים להחיות על פי זה?! ממש לא. בשביל זה בוא עולם נתן לנו את החוקים שעלינו ללכת על פי וכן צוה עלינו לשמוע לרוב החכמים (שמות כג, ב).
עוד משהו: על הלכה מפורשת וודדאי שכולם חיבים להסכים, אף אחד לא מוסמך לחלוק על ההלכה.
תוצאה אני מעריך אותך והכל אבל גם אמרתי לך ואני יאמר לך שוב

לא כולם כמוך

לא כולם מאמינים בדת

אתה לא יכול להכריח אף אחד מה לעשות ואתה גם לא צריך להכריח זה אינו תפקידך ואתה לא מקרב לבבות אתה מרחיק אותם עם הקיצוניות שלך
אם אתה רוצה לקרב לבבות אתה צריך להתחיל בקטן לא ישר להפיל עליהם דברים של חרדים קיצוניים
ויודע מה זה גם בסדר לחיות בתור דתי ולא חרדי קיצוני
שואל השאלה:
קרא טוב את המילים שם (באבן העזר, סימן כא, סעיף א). אם כתבו שם להתחרק מנשים מאוד מאוד ועד דברים בהמשך - אז תבין לבד.
אני לא חושבת שיש משהו.
בכללי לא אמורים לדבר או משהו כדי שלא יקרו דברים מעבר אבל אם כבר מדברים אז כולה לב.
וכן אני דתייה
אנונימית
שואל השאלה:
הנורמלי היחיד באתר (יהודי גאה), אפשר להתחיל בקטן, אבל המטרה אמרוה להיות לשמור את הכל. מה, "חרדים קיצוניים" - הם שהצמיאו שצריך להתחרק משנים מאוד מאוד? זאת הלכה בשולחן כרוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף א).
המטרה שלהם זה לעשות מה שהם יכולים

אתה לא מקרב לבבות אתה מרתיע אותם אתה מייצג פה לרעה את כל הדת ובגללך הם לא יתקרבו גם אם היה להם סיכוי פעם
שואל השאלה:
אם זה מקור תורני - זה לא "סרט" - זה דבר ראשון.
אני לא מבינה על מה הוויכוח. שואל השאלה, שאלת שאלה, קיבלת תשובות. יש אנשים שבעד ויש שלא מסכימים עם הדעה שלך. הגיוני שיהיו אי הסכמות, אין סיבה לריב על זה. לא כולם כמוך. לא כולם מאמינים בדת-אתה לא יכול לכפות על אף אחד להאמין ולהסכים איתך.
מחזקת מה שכתבו מעליי, קיצוניות וכפייה רק מרחיקה אנשים מהדת ולא "מקרבת לבבות" כמו שאתה חושב.
תוצאון^^
אין לך מה לריב פה עם האנשים באתר
שכל אחד יחיה איך שטוב לו ובזה זה נגמר באמת שאין טעם להמשיך לנהל את הוויכוח הזה
צריך להחזיר אנשים בתשובה באמצעות אהבה לא באמצעות הפחדה
למה אתם נכנסים לשאלה ומזלזלים כשהוא ביקש תשובות מדתיים אני לא מבינה
שואל השאלה:
הושענא | hosanna, לא למדת לא הלראות חיבה לנשים?
לא הבנתי. זו לא חיבה מינית אלא ידידית ועכ אני לא רואה כאן בעיה.
לא מבין מה לא דתיים עושים פה, הרי השאלה מופנית לדתיים... מבחינתי אתם סתם טרולים שבאו לעצבן ולנסות להרגיש חשובים יותר.
ורק כדי שייחשב שעניתי על השאלה, לדעתי אין בזה חוסר צניעות.
תוצאה
אני מחזק מאוד את מה שהנורמלי היחיד באתר אומר
עיין במאמר הדור של הרב קוק
בקצרה מה שהוא אומר זה שהדור שלנו כבר לא מקבל ביקורת והפחדה ע"י עונשים ואם תפנה אליהם בצורה של הפחדה ועונשים רק תרחיק את עצמך מהם
הדור שלנו עלה ברמה שלו וכדי לקרב אותו לתורה הדרך הטובה ביותר היא אהבה הבנה והכלה ודרך זה תוכל לעשות קידוש ה' גדול ולהחזיר בתשובה יהודים שגדלו בתרבות אחרת (לא יהודית דתית)

חמור יותר אם תפנה היום לאנשים (חילונים) בצורה של הפחדה ועונשים ותבוא באגרסיביות כל מה שתעשה בפועל הוא חילול ה' גדול מאוד ואתה תגרום לאנטי לדת בקרב אותם יהודים
אנשים אנא שימו לבכם, הוויכוחים הללו חוזרים ונשנים ומשולשים כל פעם לכן אין טעם לדון בנושא שהדיון הוסט אליו.
ובקשר לשאלה שלך זה תלוי במה זה מתפרש אצל נערים/ת מקובל מאוד להישתמש בלבבות ושליחת לב לא אומרת בהכרח אהבה אישית או מינית ואפילו לא קירבה (גם בין אנשים זרים לחלוטין מקובל להשתמש בלבבות)

אבל במקרה של חברה שלא מקובל בה להישתמש בלבבות ביחס סתמי זה כל יכול להתפרש באי צניעות ולכן אפשרי להחמיר כאן אבל אני לא רואה פה חובה
חוסר צניעות: חושפנות גופנית או לשונית, כלומר, כל עוד לא נראו או נאמרו דברים גסים, אין כאן עניין של חוסר צניעות.

הכל תלוי בהקשר, כמובן, ובתחושה. הכוונה: אם לאחד הצדדים לא נעים עם זה, זה בעייתי, אבל לא 'לא צנוע'.
שואל השאלה:
הושענא | hosanna, מותר שתהיה ידיות בין בנים ובנות (על פי מה נכתב בשולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף א)?
עפ"י מה שכתוב שם לא. אבל מהשקו"ט שהיה בינינו בעבר דומני שאתה יודע מהן ההשקפות שלי בנושא הלכה.
תוצאה,
תקשיב זה נראה לך הגיוני שאתה מבקש תשובות שיתבססו על מה שאתה מאמין בו ? לא לגיטימי(!)
שואל השאלה:
שאלה מפגרת-תשובה מפגרת, אני אלו הולך בדרך של הרב קוק, בסדר?! אני חרדי, ברוך ה'!
שואל השאלה:
^^goodvibes^^, וודאי וזה על פי מה שאני מאמין בו, אלא על פי מה שכל יהודי חייב להאמין בו. אז על סמך מה אני אמרו לקבל תשובות, אם לא על פי המקורות ההלכה היהודית שזה קודם כל שולחן ערוך?
^גם רוב הדתיים לאומיים דהיום לא הולכים בדרך של הרב, שוין.
קודם כל הדיבור שלך לא מכבד בכלל .
דבר שני, אתה מאמין במשהו והולך לפיו
אל תצפה שמישהו יענה לך לפי מה שאתה מאמין כי לא כולם מאמינים באותו דבר
הבנת ??
שואל השאלה:
^^^^^^^הושענא | hosanna, כן, אני ידוע במה אתה דוגל והבעיה היא אצלך ולא אצלי.
יכול להיות:)
זה כולה לבבות, אני לא מבינה איך אצלכם הדתיים יש זוגיות עם אפילו לשלוח לבבות בווטסאפ זה לא מכבד
אז איך הזוגיות שלכם הולכת? נפגשים, וזהו אתם נשואים עם 7 ילדים? לא הבנתי... לא בקטע רע אין לי שום דבר נגדכם פשוט זו הדעה שלי
שואל השאלה:
^^goodvibes^^, מה לא מכבד במה שכתבתי? "שולחן ערוך" - זה ספר הלכה בסיסי שכל הידוי חייב להאמין בו.
ועכשיו: אחרי שקראתי הכל,
כמו שאמרו מעליי, ההרתעה שלך לעולם (!!) לא תגרום לקירוב לבבות, יש דרך לדברים, ואם יש אנשים מאמינים שהם פחות קיצונים ממך, יש להם דרך מסויימת לחיות בה, אם זה משאיר אותם באמונה ובאהבת ה' אבל "אוי אוי אוי" הם מדי פעם חוטאים בלשלוח לב לבת (ובמאמר מוסגר, הדיון הזה מחליא אותי, כאישה. מה זה להתרחק מנשים? מה אנחנו בגן חנה? אנחנו סוג של חרקים שצריך להיזהר לא להיעקץ מהם??), הם בסדר גמור, ואולי אפילו יותר בסדר ממך, שואל השאלה, שכן הם משאירים אהבה בעולם, ולא שנאה או מריבות.
ושוב, אם לך לא מתאים לשלוח/שישלחו לך לבבות, תדרוש את זה בתחילת השיחה. יש כאלה שזה כן נעים להם ולא מערער אצלם את יסודות היהדות -_-
אין קשר
אנונימית
שואל השאלה:
אנונמי התחתון, התורה לא תשנה בשום זמן, חס ושלום, כך שהתגובה שלך לא לעניין.
^נתת כאן חובה חדשה שלא הכרתי להאמין בה' וביוסף עבדו.
^צודק.
כל יהודי חייב להאמין בשולחן ערוך.
אבל איזה קטע שיש יהודיים שלא מאמינים בזה?!
זה שזה חייב לא אומר שכולם מאמינים בזה.
אנונימית
ובקשר לשולחן ערוך, כל יהודי יכול לבחור אם להאמין בו או לא- כי כמו שאמרתי מקודם לא חייב להאמין ולהסכים על הכל
אבל זה מרגיש כמו לדבר לקיר
אז עזוב
אין שום חובה כזאת כי עם ישראל מעולם לא קיבל על עצמו את השולחן ערוך כספר פסיקה מחייב. ואפשר לומר קים לי כחכם פלוני.
בקצב הזה גם לנשום יהיה חוסר צניעות
תורידו קצת אמאלה
הושענא
רוב הדתיים הלאומיים *הולכים* בדרך של הרב קוק (לפחות בצורה חלקית כי הרוב לא מודעים לחלק מהדברים)
שאלה מפגרת-תשובה מפגרת
ממש לא. איך אמר הראש ישיבה שלי - תלמיד הרב דרוקמן - אנחנו זייפנים ולא הולכים באמת על פי הרב.
אף ישיבה לא מיישמת את תכנית הלימודים של הרב כפי שהוא תיכנן.
לגבי פוליטיקה, הרב בכלל התנגד למזרחי והקים את דגל ירושלים.
ספק אם מבינים את דבריו הקדושים שמבוססים כולם על שפה פיוטית המרמזת מושגים מחכמת הקבלה, כמו שהראה יוסף אביב"י בספרו קבלת הראי"ה.
ויש את הכת של הר המור שמתיימרת ללכת בדרכו של הרב.
הולכים אולי עפ"י בנו הרצי"ה, אבל לא ממש על פיו.
אם נגיד עזרו לי במשהו ואני אומרת תודה עם לב, זה לא בעייתי לפי דעתי
אני דתייה...בת 16...עם חבר כבר שנה... אין קשר.
כמו שאמרתי - בצורה חלקית, ובאופן רעיוני ואידיאלי למרות שאתה צודק וחלק ענק מדבריו לא מתבצע ולא הולכים לפיו
אבל תקח את בני עקבא בתור דוגמא שלוקחים את הרב קוק בתור אחד מעמודי הטווח הראשיים של האידיאולוגיה שלהם
לדעתי אתה, לשואל השאלה, צודק פה בכל מה שכתבת.. אם הם בכלל היו מבינים לפחות משהו הם היו מבינים על מה אתה מדבר כי לי נראה שהם לא מבינים אפילו דבר אחד ובנוסף לזה הם לא מבינים את זה שכתבת "דתיים ודתיות" שחלק מפה בטוח חילוניים ואתאיסטים.. אז מה הקטע להכנס?!...
לא ככ, בתור מישהו שלומד בישיבת בני עקיבא ונהנה מזיוו של מו"ר הרב דרוקמן (שהוא כן הולך על פי דרך הרב). האידאולוגיה של בני עקיבא לא מושת תת על הרב קוק אלא על הציוה"ד. בעקבות הצטרפותו של הרב מצ נריה זצל כן הייתה השפעה של הרב על בנ"ע. אם כי ראיתי מדריכיה וחניכיה, ספק אם מישהו פתח את אחד מכתבי הראי"ה אי פעם, ס"ס אם הבין אותם.
שואל השאלה:
הושענא | hosanna, איפה למדת כללי פסיקה כאלה? שאפשא לומר ,קים לי כחכם פלוני" נגד שולחן ערוך? וברפט בארץ ישראך השולחן ערוך - הואע מרא דאתרא שך ארץ ישראל.
שואל השאלה:
תותית.., תודה רבה, שמח לתגובה לעניין.
לא למדתי כללי פסיקה כאלה. עיין במאמר של הרב מיכי "אוטונומיה וסמכות בפסיקת הלכה".
ואכמ"ל כיוון שדעותיי כבר ידועות לך.
שואל השאלה:
אליסה .בארץ .הפלאות, מה זה "אין קשר"? איך זה מסתדר עם שולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף א)?
שואל השאלה:
הושענא | hosanna, שכחת על הכלל הבסיסי בפסיקה (ובפרט אצך הספרדים. אני אישית, אשכנזי) "קבלת הוראות מרן"? יש המון ספרים על כך.
שואל השאלה:
mrsalwaysright, את מבינה שאת חולקת לא עלי, אלא על השולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף א), כי זה המילים שלו שם (להתרחק מנשים מאוד מאוד).
צמיע לך להוריד את ההילוך.
שואל השאלה:
evil morty, לא קשור לאחזוים, קשור לאמת.
חח פסיקת הלכה לא קשורה למוצא ידידי. קראתי ספרים על קבלת הוראת מרן, לא השתכנעתי. אני לוקח את הפר"ח והגר"א כמודל ואכ"מ ודו"ק.
וואטפק אמלה זה כולה רק אימוגי
ויש לי ידידים בנים שאני מדברת איתם מזה השטויות האלה שמכרו לכם
מה מינוסים אני דתיה ובאמת מכרו לכם שטויות
שואל השאלה:
הושענא | hosanna, והפר"ח והגר"א שם מתירים את המ ששולחן ערוך אסר?
שואל השאלה:
o r i y a, עייני במסכת אבות, פרק א, משנה ה.
לא. זה לא הקשר. אני לוקח אותם כמודל לחכם שלא מקבל את סמכות הש"ע ופוסק מסברתו הישרה.
כוונת המשנה באבות שם היא לא לא לדבר עם נשים עי' בברייתא שבאדר"נ.
קודם כל כשאתה אומר דתיים למה אתה מתכוון? יש המון זרמים כיום והמון סוגים של אנשים. אני דתייה ואני לא רואה בזה חוסר צניעות. לדעתי לומר שכן זאת הגזמה-היום ללב בווצאפ אין משמעות עמוקה כמו שעשיתם מזה, לא צריך לנתח ולחפש איפה אנחנו לא בסדר כל הזמן. זה בסך הכל לב שבדרך כלל בימינו אנו לא אומר שום דבר . שואל השאלה, בכללי אני חושבת שאתה מאוד קיצוני בדעותייך, ראיתי כמה שאלות ותשובות שלך פה באתר. אומנם אתה יודע מדהים לצטט חכמים ורבנים (מה שבעייני נתפס לפעמים כשחצנות/גאוותנות, אבל זה לא רלוונטי ) אבל הדעות שלך נורא קיצוניות בעייני. מכעיס אותי גם שאתה קובע לאנשים אם הם דתיים או לא- כל אחד יעשה מה שטוב לו ויאמין במה שטוב לו וילך בדרך שלו , ואני לא חושבת שיש לך את הלגיטמציה להעיר לאנשים ועוד מבלי להכיר אותם, ולדבר איתם בצורה כזו שלפעמים מעליבה ופוגענית- אחרי הכל, דרך ארץ קדמה לתורה.
אנונימית
שואל השאלה:
הושענא | hosanna, חוץ מזה, הגר"א ההי אשכזני (לא ידוע מה העדה שלך, אני בעצמי אשכנזי) וגם הפר"ח היה בחוץ לארץ. בכל אופן, זה ידוע שהספרדים קיבלו על עצמם הוראות מרן השולחן ערוך אפילו נגד אלף פוסקים ובפרט בארץ ישראל. עוד משהו: אם הרמ"א והאחרונים לא חולקים על השולחן ערך - זה אומר שהם מסמכים לדעתו, מה שאומר שגם אשנזנים חייבים ללכת על פי מה שכתבו בשולחן ערוך באותו מקום.

נ.ב. אז על איזה פוסקים האחרונים אתה סומך שאתה מתיר ידיות בין בנים ובנות נגד שולחן ערוך?
הפר"ח חי בארץ (אם כי היה שד"ר תקופה מסוימת) והיה רבה של ירושלים. אין כא מה לדון בעניין של קבלת הוראת מרן.
מסתמך על סברה ישרה שכן אין כאן לא קריבה, לא אביזרייהו דעריות ולא הרהור.
שואל השאלה:
אנונימית, מה קשק גאווה? מי שטוען טענה - עליו להוכיח את את נכונותה ע"י ציטוט המקורות הרלוטים. כך היא דרכה של תורה.
אם לא הבנת - דת - זה לא הפקרות שכל אחד יעשה ככל הישר בעיניו, יש הלכה לכל בית ישראל. איך אפשר לקורא למי שעובר על הדת באופו קבוע "דתי"? זה לאקשור לפגיעה, זה ציון עובדה.
נו כול המינויים הכול צבועים
שואל השאלה:
הושענא | hosanna,אתה סומך על דעתך האישית נגד השולחן ערוך? אני מבין שאת מחשיב את עצמך כמינימום כמשיהו שיש לו כח של אחרון, אם אתה חשוב שאתה גברא רבא לחלוק על השולחן ערוך...
וואו הושענא,סוף סוף מישהו שעונה לתוצאה בצורה שהייתה צריכה להאמר! כל הכבוד! מסכימה עם כל מילה שלך!
לשאלה-לא.
אנונימית
מעולה אז אני מופקר לדעתך. כופר לדעת אחרים, מין אפיקורוס ומשומד. לא אכפת לי .
לא חושב שאני גברא רבא, פשוט ננס על גבי ענקים ומש"ה אני רואה יותר טוב.
ושוב אתה עושה זאת תוצאה, עד כמה שזכור לי, אלוקים אתה לא. אז שוב -אל תחליט בבקשה בשביל אחרים וגם אל "תציין עובדות" שהם לא דתיים.
מצטערת לומר לך, כן זאת כן פגיעה, וכן זאת כן גאוותנות.אבל יצא לי כבר לשוחח איתך מספר פעמים בעבר, וזה כמו לדבר אל קיר בטון- בגלל הגאווה שלך, אתה תמיד מאוד בטוח שאתה צודק,(תכונה גם מבורכת לפעמים) אבל זה מאוד מרתיע לנהל שיח עם אדם שלא מוכן לקבל דעות ובטוח שהוא האלוקים רק מפני שהוא "חכם בתורה". אני ב"ה דתייה, מכירה תלמידי חכמים, כולם עוונים וצנועים, מקבלים דעות ולעולם לא יבטלו אנשים. שוב, דרך ארץ קדמה לתורה.. אבל לך מאוד נוח להשאר באזור הנחות שלך ולןמר "זה לא קשור, אתם טועים, אני חזרתי בתשובה ואני יודע הכל".
אנונימית
שואל השאלה:
לא צריך להיות אלוקים בשביל להגיד את האמת שבתורה.
ולא חסר בדורנו לתמגי חכמים שנכשלים ניין החנופה, אבל זה כבר נושא אחר.
זאת לא חנופה, זאת קבלת האחר. אתה חושב שאתה כלכך יותר טוב מכולם ואתה מוכיח זאת מבלי שאצטרך לתת דוגמאות. 4תה מדבר שטויות איש יקר, יום אחד אולי תבין.
אנונימית
אתה מתחמק , ואתה משחק אותה אלוקים. אל תתממם. זאת לא גאוותנות להכניס בכל משפט ציטוטים במקום לדבר בגובה העיניים? זאת לא גאותנות לזלזל באחרים?
אומר זאת שוב-דרך ארץ קדמה לתורה(אך מאוד נוח לך להתעלם מהמשפט הזה. )
אנונימית
שואל השאלה:
לא אני מתעלמם, אלאהאנשים מתעלמים מההלכה המחייבת. במקום להגיד לי תדוה שאני טורח להביא ראיות לכך שמה שאני אומר נכון ובמיא לך מקורות - את באה אלי בגללי זה בטענות? זה באמת לא שייך.
מה זה "קבלת האחר"? אנשים שלא מקבלים דעת תורה? אני אמר לקבל אותם? ממש לא. להפך, צריך למחות בהם. זה לא אומר שיש לי בעיה עם אנשים שעובדים את ה' בדרך אחרת ממני, כל עוד אותה דרך היא ליגיטימית.
אתה מתעלם.
תמחה במה שתרצה, תחשוב שכולנו כופרים וכולנו גועל נפש וכולנו נלך לגיהנום. תחשוב שכולנו אפיקורסים . זה לא אכפת לי מה אתה חושב- כמו שלך לא אכפת מאף אחד חוץ מהדעה שלך ומעצמך- לא אכפת לי שאדם איפשהו בעולם חושב שכולנו צריכים למות בסקילה.
מה שכן ? נראלי שאתה צריך לעשות חושבים עם עצמך קצת.
אנונימית
שואל השאלה למה בכלל אתה ממשיך לדר איתה ועם עוד מלא בנות כאן אם זה כלכך אסור?! ולמה בן אדם שעוד שנייה בן 40 נמצא באתר נוער? ממש לא ברור לי. תפסיק לחנך פה את גולנו ותחנך את ילדייך.
אנונימית
יש לו סיבות תאמיני לי "הוה דן את כל האדם לכף זכות". וזה לא אתר שמיועד רק לנוער.
שואל השאלה:
זה פורום (כולם רואים) ולא שיחה פרטית.
"להתרחק מנשים מאוד מאוד"??
לא, טוב שמותר בכלל להתחתן ביהדות!
למה שלא תהיו כולכם נזירים??

תוצאה, הדיון הזה כל כך גרוע שהוא גורם אפילו לי (ואני מחזיקה מעצמי אוהבת ה' גדולה, גם אם לא מסתדר לך) לסלוד מהיהדות בדרך בה אתה מציג אותה.

יש לך אולי הרבה ידע, אבל בלי לדעת איפה להפסיק ומה לומר ומה לא, הידע הזה לא שווה שקל.
אפשר לשאול מה הקטע ומה העניין סשאילת שאלה כזו? כאילו אתה חושב שכן..מה אכפת לך מה אחרים חושבים? זה לא בדיוק התייעצות? (תקן אותי אם אני טועה.)
אנונימית
mrsalwaysright
איזו הוצאה מהקשר של דברי הש"ע. הוא לא דיבר על התנזרות אלא על פרישות וקדושה עפ"י דיני התורה.
ונזירות ביהדות לא קשורה להתרחקות מנשים. למשל בדור שקדם לנו הרב דוד כהן נזיר האלהים העמיד צאצאים.
שואל השאלה:
~ baby girl ~, אין דבר כזה. הסתכלי טוב טוב בחבקוק ב, ד.
מסכימה עם mrsalwaysright בדיוק כמוך אני חושבת.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, מטרת השאלות היא לעורר על העיניים הפרוצים כאן שאני רואה.
המשפט הנכון הוא "צדיק באמונתו יחיה"
עם השנים עיוותו את המשפט ועשו מימנו את ההפך הגמור לפרוש המקורי
הושענא, ההוצאה מההקשר נעשתה על ידי תוצאה. וגם אם הוא יודע בבירור על מה מדבר השולחן ערוך במקום ההוא, אני לא, ופה טמונה הבעיה: אי אפשר לקחת משפט אחד, להוציא אותו מההקשר שלו ולהטיח אותו. במיוחד כאשר זה משפט שעלול לפגוע באוכלוסייה שלמה של נשים שבדרך כלל נוהגות לשמור על עצמן. לומר "להתרחק מהן מאוד מאוד" פוגע בהן ובנסיון שלהן להשקיע בצניעות וכו.
ושוב, יכול להיות שההקשר שוּנה לחלוטין (בעצם, אני בטוחה שזה מה שקרה) וזו בדיוק הבעיה.

לא התכוונתי לנזירים יהודיים, כמובן. ידע בסיסי ב"ה יש לי.
אני רואה כעת דברייך דברי טעם
מבינה ומקבלת, אבל אתה מבין שלא משנה מה תגיד לא ישימו עלייך?(סליחה כל הבוטות) אבל אף אחד לא יתייחס למישהו שמדבר איתם לדעתי האישית!!, לא כלכך בגובה העיניים. ובלי קשר.. למה שמישהו יתייחס לזה? הריי כל אחד מאמין במה שהוא מאמין ושאלה שלך מצטערת לומר אבל לא תשנה אתזה.
אנונימית
שואל השאלה:
mrsalwaysright, אין לאישה להפיגע מרצון ה'. מתרחקים מנשים בשביל לשמור על הקדושה.
שואל השאלה:
אנונימית, מי שחכם - יקבל את מה שכתבתי.
יש ממה להפגע. אתה הופך אותנו לטמאות ובדיוקק מה שההיא מעליי ענתה. למה אישה צריכה להרגיש טמאה?
אנונימית
ומי שלא מקבל את מה שכתבת הוא טיפש?
למה מי שחכם?למה אתה ככ בטוח שאתה חכם וצודק? זה אפילו מעצבן ומחזק את מה שנכתב פה..
אנונימית
אני אישית מסכימה מאוד עם הושענא. זה הופך אותנו לטיפשים? ממש לא. לפי מה שהוא כתב הוא נשמע לי אדם חכם מאוד.
אנונימית
אז אני אשאל שוב, למה מותר להתחתן?
ההפרדה הכל כך חדה הזאת לא בריאה לעולם, לא בריאה לחיי נישואין, לא בריאה לפרו ורבו.
ההפרדה המחרידה הזאת גורמת לאנשים ללכת לצד ההפוך לגמרי, לפרוק עול ולזלזל במי שילדו אותם, ועתידות ללדת את ילדיהם. אנשים שלא מסוגלים לקיים תקשורת בריאה עם נשים (לא לבבות, אני מבינה איפה זה עלול להפריע, אלא אפילו להגיב בצורה מכבדת ב"פורום פתוח") לא יהיו מסוגלים לבנות בית בריא של הבנה וגידול ילדים.
הזלזול המחריד הזה ב"מין השני" פשוט נוראי. האישה היא לא שרץ שמטמא במבט (אפילו שרץ לא מטמא במבט, אתה מבין כמה זה פוגע??).
שואל השאלה:
כי מי שלא פוסק גדול וחולק על השולחן ערוך מדעת עצמו - הוא לא עושה מעשה חכמה. למה אני חשוב שאני צדוק? פשוט מאוד, אני הסתמכתי על המשנה באבות (פרק א, משנה ה) ועל השולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף א). ומי שחולק על זה - על מה הוא מסתסמך?
בתור מי שלמד ביסודי נפרד אני חושב שההפרדה גרמה לי קצת לאנטיגוניזם מאוחר יותר. כיום עדיין אני קצת מתרחק מנשים אינני מצר על כך אבל אינני חושב מאידך שזה נורמטיבי.
עד עכשיו לא נאמר לי הרבה שאני טיפש. אבל שוין, אולי יש בדבריך משהו אקחם אל תשומת לבי.
שואל השאלה:
mrsalwaysright, מה הקשר? יש מצות פירה ורביה ויש עונה עם אישה (מתי שצריך). זה מש לא קשור לשאלה.
לגבי המשנה אבות: עי' אדר"נ (פ"ז ג): "אל תרבה שיחה עם האשה כיצד? בזמן שאדם בא לבית המדרש ולא היו נוהגין בו כבוד, או שערער עם חברו, אל ילך ויאמר לאשתו: כך וכך ערערתי עם חברי, כך וכך אמר לי, כך וכך אמרתי לו, מפני שבוזה את עצמו ובוזה את אשתו ובוזה את חברו, ואשתו שהיתה נוהגת בו כבוד עומדת ומשחקת עליו. כיון ששמע חברו אמר: אוי לי, דברים שבינו לביני הלך ושׂחן לאשתו. ונמצא אותו האיש בוזה את עצמו ואת אשתו ואת חברו"
תוצאה, אתה פשוט מחליא אותי. כל תגובה שלך הופכת יותר גרועה.
אז עכשיו אישה היא רק כלי למימוש המצווה שחלה (רק!) על הגבר?? האישה היא כבר לא יצור חי שיש לנהוג בו כבוד??

זה פשוט מחריד, הגישה הזאת לא תוביל אותך לשום מקום.
שואל השאלה:
mrsalwaysright, חכמים צוו על האדם לכבד את אשתו (משנה תורה, הלכות אישות, פרק טו). למה לעשות סלט?
הושענא, מלקרוא את התגובות שלך אני מוכנה ורוצה להתקרב לדת, ב"ה אני בתהליך. אני קוראת את התגובות שלך ואת הסבלנות , האמת והכנות, אבל יחד עם זאת כיבוד האחר- מחמם את הלב.
ואני ממש מסכימה עם "הנורמלי היחיד שיש באתר" כי זה באמת מה שממש חוויתי עכשיו- תוצאה מלקרוא את התשובות שלך ממש ממש נרתעתי. אבל כשקראתי את התשובות של הושענא התחברתי יותר והרגשתי קרבה. נשמע מוזר , אבל כן - הנורמלי היחיד באתר צודק, אין בתשובות שלך קירוב לבבות.
)לא נאמר כדי לפגוע חלילה, אני לא מכירה אותך.)
אנונימית
תודה רבה, אם קירבתי מישהי לאמת אני שמח על כך מאוד.
אפשר לקבל הסבר למה שהושענא כתב? לגביי המשנה אבות עי אדרנ?
אנונימית
הרב קוק מסביר שיראת ה' כאשר אינה מתחברת עם המוסר הטבעי, גוררת את האדם לבוץ הבערות.
והוא לא טועה. לדעתי אתה נמצא עמוק בבוץ הבערות.
אם אתה מתכנן לכבד אישה רק כי "חכמים ציוו" זה עצוב.
הכבוד לאישה (ולכל אדם אחר) צריך לבוא ממקום של מוסר טבעי וכבוד אמיתי, אהבה (כאשר מדובר בבת זוג, אם, וכו), ולא מ"מצוות אנשים מלומדה".
כדאי שתלמד קצת על מהו כבוד אמיתי והערכה.
אנונימית התשובה שלך מדהימה ומחדדת את הגישה הנכונה בה צריך לנקוט כאשר מוכיחים אדם או מנסים לקרב אותו.
בהצלחה רבה!!
עי' = עיין, אדר"נ = אבות דרבי נתן. שם מבואר מה כוונת חכמים באומרם ואל תרבה שיחה עם האישה. הכוונה היא שאדם לא ירבה לספר לאשתו על המריבות שלו בחוץ משום שהוא מבזה את עצמו, את אשתו ואת חברו.
"החסרון היותר גדול שיש בתכונתה של יראת שמים כשאינה מחוברת יפה באורה של תורה, היא מה שבמקום יראת חטא, היא מתחלפת על יראת המחשבה, וכיוון שהאדם מתחיל להיות מתירא לחשוב, הרי הוא הולך וטובל בבוץ הבערות, הנוטלת את אור נשמתו, מכשלת את כוחו, ומעיבה את רוחו" (הראי"ה קוק, שמונה קבצים, א רסז)
תודה רבה!
אנונימית
הושענא, תודה על הציטוט (: אחד האהובים עליי
שואל השאלה:
mrsalwaysright, העיקר בעשיית המצוות - היא לכוון לעשות רצון ה' יתברך. שעושים מצוה - צריך לעשות אותה, כי ככה צוה ה' ולא בגל שכל נראה לך הצדק. מי שלא עושה את זה מתוך הכוונה הרואיה - אינו מקבל שכר על עשיית המצוה כמצוה.
כשאני עושה מצווה אני עושה אותה כי אני חושב שכך הצדק משום שראוי לקיים את מצוות ה' יתברך, אם אתה לא מבין את זה ראה באורך בס' חובות הלבבות.
תוצאה, לחזור שוב על דברי הרב קוק או שאתה יכול לחזור ולקרוא בעצמך?
שואל השאלה:
mrsalwaysright, דברי הרב כתוב הם לא כפי שאת ציטטתם אותם (אני כבר לא מדבר על כך שאני לא הולך על פי הרב קוק, כי היו גדולי ישראל הרחקיו מהשקפתו, כגון החזון איש זיע"א).
בכל אופן, מוזר שאת נותהנת לדברי הרב קוק חשיבות יותר גדולה מדברי השולחן ערוך.
הרב קוק מסביר איזו חשיבות יש לתת לדברי השו"ע.
אני מקווה שאני מובנת.
שואל השאלה:
שולחן ערוך לא זקוק לכך שהרב קוק יגיד איזה חשיבות צריך לתת לו (לרמו שהרב קוק בכל לא התכוון לכך).
מסתבר לי שלא הייתי מובנת...
אני אצטט את המשך דברי הרב קוק שם ואקווה לטוב יותר:
דבר מוכרח הוא שיסגל האדם לעצמו את המוסר הטבעי הפשוט, בכל רחבו ועמקו, ואת יראת ה, ותמצית הטהור של האמונה הפשוטה...
**אסור ליראת שמיים שתדחק את המוסר הטבעי של האדם כי אז אינה עוד יראת שמיים טהורה** סימן ליראת שמיים טהורה היא כשהמוסר הטבעי, הנטוע בטבע הישר של האדם, הולך ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה.
אבל אם תצוייר יראת שמיים בתכונה כזאת שבלא השפעתה על החיים היו החיים נוטים לפעול טוב, ולהוציא אל הפועל דברים מועילים לפרט ולכלל... יראת שמיים כזאת היא יראה ******פסולה******

יראת השמיים שלך, מהסיבה הפשוטה שאינה מביאה טוב לעולם כלל, היא יראה פסולה. יראת השמיים שלך שמונעת ממך לתת יחס מכבד לאדם בעל דעה שונה משלך אינה יראת שמיים כלל, כי אינה מחזקת את המוסר הטבעי שנטוע בתוכך.
ואם דברי השו"ע גורמים לך להתייחס ביחס לא מכבד לזולתך, הרי שמשהו בהבנתך שגוי וצריך תיקון.
שואל השאלה:
mrsalwaysright, בזכותך אני מבין למה גדולי הדור רחקיו מללמוד את הספרים של הרב קוק.
מה תגידי על אברהם אבינו שרצה לשחוט את בנו מפני שהוא הבין שזה מה שה' רוצה? שהוא לא היה צריך לעשות את זה בגלל המסור הטבעי שלו?
מה עם מצות מחיית עמחלך שצריך להמדי אותו כליל (גם את התינוקות)? וכן הרבה דברים שאינם מסתדרים עם "המוסר המעוות" של רסבו האנשים שדעתם אינה דעת תורה.
ולא, אני מכבד את מ ישהולך בדרך ה' ומי שלא הולך בדרך ה' - אין לי מה לכבד אותו.
גדולי ישראל אולי רחקו מללמוד את דברי הרב קוק כי הם אינם תומכים בדרך של קירוב רחוקים באהבה, וחבל. ההרתעה (בה אתה נוקט) אינה מועילה. הגישה הזו אולי מתאימה לשמירת אדם שנולד כחרדי קיצוני בתוך מסגרת (גם לא, ע"ע נוער נושר) אבל לא בתוכחה וקירוב רחוקים.

כשהקב"ה יפנה אליך בעצמו כמו שהוא פנה לאברהם אבינו וידרוש ממך בפה מלא לזלזל באדם לא מאמין או באישה - דבר איתי.
תלוי מה משמעות הלב..
שואל השאלה:
mrsalwaysright, יש לנו א תההלכה איך להתייחס לאפיקורסים, אני לא צריך שהקב"ה יגיד לי בעצמו איך אני אמרו לתהנהג איתם. מצוה לגנותם וןלבזותם (עייני בספר "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
חבל, שאת חשובת שאת יותר חכמה מגדול יישראל.
לגבי נשים: לא זיזלתי.
מה מה לא צנוע פה
זה כולה ציור של לב בשביל להביע חיבה אהבה ולא בהכרח אהבה זוגית
תוצאה אם אתה חרדי קיצוני למה אתה בסטיפס מותר לכם ? אין לכם טלפונים כשרים וזה ?
זה מעניין לכל סטיפס את הת*ת, אם זה לא צנוע אז אתם חרדים ואז גם ככה לא אמור להיות לכם פלאפון חכם
אני
הוא קרא לעצמו חרדי קיצוני בתגובות מוזמנת לקרוא
ואני
עדיף לך להירגע במקום לתקוף שאלתי מסקרנות שוב כי הוא רשם שהוא חרדי קיצוני !
יש לי חברות דתיות הם אחלה לא חושבת שזה רע אז תנשמי
את קצת תקפת ויצאת עליי כי חשבת שאנע החלטתי שאתם כולכם חרידים קיצונים ורשמת שנמאס לך מה שחושבים על דתיים כאילו את יודעת מה אני חושבת ... דיברת אליי את לא יודעת מה אני חושבת על דתיים ולא הסקתי כלום אם היית קוראת את התגובות אולי היית מבינה שהטא קרא לעצמו ככה
תתבייש לך פושטק, נותן פרחים פה לבנות! והלבבות מפרעים לך?!
קודם תשמור על עצמך!
התבייש!!
תוצאה,
"אני כבר לא מדבר על כך שאני לא הולך על פי הרב קוק, כי היו גדולי ישראל הרחקיו מהשקפתו, כגון החזון איש זיע"א"
אחדשה"ט, אציין שלא נגדך באתי לדבר אלא נגד הבלי המקלדת שלך. "טוֹבָה תּוֹכַחַת מְגֻלָּה מֵאַהֲבָה מְסֻתָּרֶת". עתה ראיתי הזיות דבריך, יישאם הרוח. הבעיה שלך כמו של הרבה ממינך היא שכשל אד הומינם נטוע בראשכם ואתה דוחה דעות מבלי להתייחס לתוכנן אלא לאומרן. אני בטוח ש"אזמרך" או שאר רודפי מדון חרדים הסיתוך והדיחוך נגד האלהי הרב א"י הכהן קוק. אגב גם החזו"א קם לכבוד תורתו של הראי"ה ועמד משך כל זמן דיבורו ונימק "די תורה שטייט". אזכיר כי יש שני סוגים של חזונאישניקים, אלו שעושים כל מה מה שכתוב בספריו ואלו האמתיים שעושים את מה שהם עצמם חושבים בדיוק כמו שהחזו"א עשה והורה לעשות.
נ"ב אם אתה לא מבין את המוסריות של עבודת ה' אנא עיין בס' חובות הלבבות שבס"ד יישר דעותיך לעבוד את ה' כי זו הדרך הראויה, מיראת הרוממות ולא מיראת העונש.
לגבי אלו שכותבים שחרדים מקפידים על שמירת מצוות יותר מדתיים, זו שגיאה שכן חרדים ודתיים זו הגדרה סוציולגית שאיננה קשורה לרמת שמירת המצוות של האדם.
כוט"ס.
שואל השאלה:
יש דרגות בעבדות ה'. אי אפשר להגיע ישר ליראת הרוממות, מתחילים מיראת עונש. עיין ברמב"ם, משנה תורה, הלכות תשובה פרק י.
שואל השאלה:
life you know o_o, אם אם נתתי פרחים לבנות - זה לא כדי להראות להן חיבה, חלילה, אלא כדי שיראו שהן נתנו לי תשובות טובות ביותר שעונות למטרה השאלה.
ומי אמר שלב זה כדי להראות חיבה?
אם מישהו עזר לי במשהו מסויים
אני אומרת לו תודה עם לב לא כדי להראות חיבה. כדי שהוא ידע שהוא ממש עזר לי.
אנונימית
שואל השאלה:
הבנתי אותך, השאלה איך אותו בן שיקבל את זה יפרש את זה. בכל אופן, את יכולה להיגד לו "תודה!" גם בלי שליחת הלב.
איך הוא יפרש את זה? ס"ד שמי שמקבל הודעת תודה 3> יבוא לדמות שהוא שוכב עם מי ששלחה לו?
אתה גם יכול לכתוב תודה! בלי לתת פרח
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, אז בגלל שהיא בת היא לא תקבל פרח שמיע לה בתור מישהי שנתנה לי תשובה טובה? אם הייתי נותן פרח כזה לכל משתשמש שנתן לי תשובה נכונה - זאת לא בעיה. אסור לתת לבת מתנה מיוחדת, אבל הפרח - זאת לאמתנה המיוחד לה. לא נתתי למישהי פרח בגלל שהיא בת.
אז לי אסור לשלוח לב לבן? מה בגלל שהוא בן?
לא נתתי לו לב בגלל שהוא בן. אלא בגלל שהוא עזר לי במשהו מסויים.
אנונימית
שואל השאלה:
חבל על הדיון. אני כבר לא מדבר שניתנת הפרח מועילה למשתמש בפוכל ולה בה לסמל משהו. את רוצה לשלוח לבבות לבנים? בחירה שלך.
מדהים איך אתה בוחר לא להתייחס לבחורה שכתבה לך שאתה מרתיע אותה ושהיא בתהליל קרבה לקב"ה ןשאתכ הורס לה את זה. פשוט מדהים. אתה מתעלם מתשובות שאין לך מה לענות עליהם וזה רק מראה עלייך את כל מה שטענו שאתה.
אנונימית
שואל השאלה:
אין לי מה להתייחס לבחורה שנפגעת מדברי השולחן ערוך...
^ אנונימית, זה לא מה שצריך להרוס לך את תהליך ההתקרבות לה',היא אמר את דעתו המוחלטת שלא תוחלף ולא תשתנה, ואין לדיון כאן משמעות כי הוא הסביר מה הוא חושב.
שואל השאלה:
הושענא | hosanna, הפעם (בלבד! וכן בשאשר התגובות שאני כותב את זה מופרש)
אני מסכים איתך.
שואל השאלה, לא התכוונתי למי שנפגעת. התכוונתי לזאת שאמרה שהיא נרתעת ממך ומהדרך שלך.
אנונימית
אני לא אותה אחת.אני כבא קרובה לקב"ה ואף אחד לא יצליח להרחיק אותי. אני ךא דיברתי בשמה אמרתי בכללי שהוא בוחר להתעלם.
אנונימית
שואל השאלה:
זאת בעיה שלכן שאתן מתחבאות מתחת לאנונימיות ואליו אני אומר אתה אמת מתוך המשתמש שלי. אני לא יודע כמה את קרובה לקב"ה, אז זה רק הקב"ה יודע בעצמו. רוצים לתקוף אותי (אני לא התחלתי את השאלה עם התקפה, אלא סה"כ הצגתי את ההעיה ששאלה כדי שזה יהיה בדרך מכובדות) מאנונימי - בעיה שלכם.
^ כל האתר הזה אנונימי.
אני לא יודעת מי אתה (למרות שזה המשתמש שלך) ואתה לא יודע מי אני.
מה הקשר מתחבאות מתחת לאנונימי?
אנונימית
שואל השאלה:
לפחות אנשים שיודעים את המשמש שלי - יכולים ליור איתי קשר (ולא חסר כאלה שעושים את זה בצרוה ממש לא מכובדת. אני אומר את זה בלשון מעטה. את כיולה לעבור גם על הקיר תודות שלי). אם אני לא אנונימי - יש למי לפנות, אבל אם את אנונימית - אז לא.
זה אמר שת לא מוכנה לביקורת, אלא את רוצה להעביר עלי ביקורת חד צדדית בלי שאני אדע מי זאת. ממש יפה מצידך. העיקר להכינס לשאולת שלי ולהשאים אותי בהתנשאות (לא יודע אם זאת את) על כך שאני מוכיח את האמת מהמקורות. אני כבר לא מדבר על כך שאם יש כמה אנונימיות - אז זה בכלל יוצר סלט ואת תמיד יכולה לכתוב שאת לא אותה אחת וכו'...
מה שההיא מעליי אמרה. לא מתחבאות. בין כה וכה אני אנונימית פה באתר. אני לא מעוניינת שיתחילו לכתוב לי בקיר או בהודעות בפרטי, אז אנימשאירה אתזה אנונימי. מה שאמרת עכשיו זו שטות מוחלטת.
אנונימית
שואל השאלה:
אם היה אכפת לך מהנאמת - היית נונת (לאו דווקא לי, כי אני בן) שיכתבו לך בפרטי... מי מטרת השאלה היא לא לנהל דיון פרטי.