23 תשובות
כן
כן
שואל השאלה:
אבל איך? יהדות נקשרת כולה על השם..
אנונימית
אגנוסטית וכן.
כן
כי זה מי שאני
וגם עם השם משפחה שלי קשה להתחמק מזה.
שואל השאלה:
מה זה "אגנוסטית"?
אנונימית
שואל השאלה:
אז מאיפה זה בא שאם אמא שלך יהודיה את יהודיה? לםי התורה. אז אתם איםשהו שם כן מבינים שיז אלוהים
אנונימית
לא שוללת ולא קובעת, בכלליות אני מאמינה שיש משהו שמזיז את העולם אבל לא בונה על זה שזה אלוהים בהכרח.
ואני אומרת שכן כי ככה זה רשום בתז אין להתחמק מיזה.
שואל השאלה:
לא באה להגיד אם לאמין או לא.. אני רק חושבת שלהגיד שאת/ה יהודי/ה אבל לא לאמין באלוהים זה קצת לשקר את עצמך.
אנונימית
אבל ככה רשום בתעודת זהות שלי גם המדינה והממסד משקר? יהדות זו דת ותאמיני לי שאם הייתה לי הבחירה לשנות לפי מאמין או לא הייתי מזמן עושה משהו בנידון.
את האמת שאני לא מסכימה עם הקטע שאתם אומרים שאתם יהודים בכל מקרה גם אם אתם לא מאמינים. אתם יכולים להגדיר את עצמכם כמובן איך שבא לכם אבל מבחינתי לפחות זה לא הדבר ההגיוני לעשות, מכיוון שאם אתם על פי היהדות יהודים אבל אתם לא מאמינים ביהדות אז... על פי ההיגיון אתם לא אמורים להחשיב את עצמכם בתור יהודים כי היהדות לא אמתית מבחינתכם. האמירה שאתם יהודים כשאתם לא מאמינים בעצם אומרת שאתם כן מאמינים ביהדות והשפעה שלה עליכם. רק אומרת. אבל תעשו מה שבא לכם. אגב, אני אישית באה מהורים שעל פי ההלכה הם יהודים אבל מכיוון שאני לא מאמינה בהלכה, היהדות מוזמנת להגדיר אותי בתור יהודיה אבל אני לא מאמינה בהלכה אז אולי על פי ההלכה אני כן אבל על פי עצמי אני לא יהודיה. זהו, היה לי חשוב להגיד את זה.
אנונימית
שואל השאלה:
._. ניראלי את לא מבינה דברים
בזכות השם יש את הדבר הזה "יהודים"
אם בן אדם אתאיסט שלא מאמין אז מן הסתם גם לא יאמין שיש דבר כזה יהודי או לא כי בזכות מי יש יהודים? בזכות השם
ואצלכם השם לא קיים.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית הוצאת לי את כל המילים מהפה!
אנונימית
יהדות זה משהו שעובר בדם. אם אמא שלך יהודייה, גם אתה יהודי בלי קשר לאמונה או להשקפה שלך.
שואל השאלה:
אבל בזכות מי אנחנו יהודים? מי בחר שניהיה יהודים? השם!
אנונימית
חחח טוב זה כבר עניין של השקפה
אני לא אכנס איתך לזה...
כן.
המשפחה שלי הקריבה את החיים שלה למען המדינה הזו וכולנו תוקעים שרימפסים ובייקון עם גבינה ביום כיפור. למרות שאני חושבת שאלוהים אמיתי בערך כמו פיית השיניים או גבינה טבעונית טעימה, אני מגדירה את עצמי יהודיה בתור לאום. ידוע לי שלעם היהודי יש שפה, פורקלור, היסטוריה, מנהגים ומסורת כמו כל לאום אחר וזה מה שמאחד אותנו ועזר לנו לבנות את המדינה הזאת (בנוסף לשואה ופוגרומים ופרעות.)
מן הסתם שכן, זו עובדה
מה זה קשור אחד לשני?
שואלת השאלה
השאלה הזו מביכה

אפילו בשבילך..
הלאום שלי יהודי, אני צאצא לבני ישראל
שואלת השאלה,
זו בושה מה שאת אומרת, וזה לא לרמתנו.
היהדות לא קשורה ללהאמין באלוהים.
היהדות היא דת. גם רוסים שעולים לארץ הם יהודים ולא מאמינים באלוהים. אז למה אנחנו לא?
ואם אמא שלי יהודיה ואני יהודיה, זה לא לפי התנך, זה לפי חוקי המדינה וגם בעוד ארצות רבות בעולם.

היות האדם יהודי הוא תכונה שנוגעת לכמה תחומים: לאום, תרבות, דת, ומוצא אתני.

אני פעם האמנתי באלוהים ועכשיו אני לא.
זה אומר שאני כבר לא יהודיה?

שואלת השאלה, נראלי את לא מבינה דברים.
היהודים זו דת. יש יהודים שלא מאמינים. אבל הם עדיין חלק מהדת. מי שלא מאמין לא יחשוב שאין יהדות בגלל שזו דת. את צריכה לעשות את ההפרדה.בין דת לאמונה, ויהדות זה משהו שעובר בדם.

אתאיזם יהודי הוא אתאיזם בקרב יהודים. מאחר שהמונח "יהודי" מציין גם מוצא אתני (ולא רק דת), האתאיסטים יכולים להיות יהודיים מבלי להאמין באלוהים. ;)
יהדות זה לאום לכל דבר: בדיוק כמו שגרמנים הם צאצאים של שבטים גרמאניים וצרפתים הם צאצאים של פרנקים, כך גם יהודים הם צאצאי שבטי ממלכת יהודה. זה לא קשור דת או לא דת, כמובן שיהדות זו גם דת, בדיוק כמו שגרמני יכול להיות נוצרי או פגאני או מה שבה לו מבחינת דת.
אה ואני מאמין שלאום לא עובר רק דרך האמא אלא גם דרך האבא, פשוט שלאום שעובר דרך האמא יש לו אחיזה חזקה יותר בדנא בגלל הדרך שבה תורשה עובדת.