6 תשובות
היו כמה בודדים שהצליחו לברוח מהגטו גם
גם וגם וגם
היו כאלה שהבריחו אותם
היו כאלה שחיכו לשחרור של הרוסים
היו כאלה שדרדו את מצעד המוות
יש מלא סיפורים
היו כאלה שהבריחו אותם
היו כאלה שחיכו לשחרור של הרוסים
היו כאלה שדרדו את מצעד המוות
יש מלא סיפורים
סבתא שלי ברחה כשהגרמנים התחילו לאסוף אותם לגטאות...
הם נכנסו אליה הביתה וחשבו שהיא גרמניה בגלל שהיה לה שיער בלונדיני ועיניים כחולות
אז הם הניחו להם, והם ברחו
הם נכנסו אליה הביתה וחשבו שהיא גרמניה בגלל שהיה לה שיער בלונדיני ועיניים כחולות
אז הם הניחו להם, והם ברחו
סבתא רבתא שלי ברחה מהגטו
הם ירו בה אבל לא במקום הנכון, היא איבדה פשוט המון דם וממש ממש מאוחר בערב שהם הלכו משם היא הצליחה לברוח ליער ולהסתתר שם ולהתרפא עד תום המלחמה
הם ירו בה אבל לא במקום הנכון, היא איבדה פשוט המון דם וממש ממש מאוחר בערב שהם הלכו משם היא הצליחה לברוח ליער ולהסתתר שם ולהתרפא עד תום המלחמה
היו כל מיני שיטות בזכותן הם ניצלו
חלק הצליחו לברוח מהגטו, חלק קיבלו מחסה מכאלה שריחמו על היהודים, הבנתי שגם היו מקרים בהם עובדים מתוך המחנות הצילו יהודים בסתר, שלחו אותם בכלי רכב מסווים למדינות אחרות שם שיחררו אותם לחופשי וכו'.
חלק הצליחו לברוח מהגטו, חלק קיבלו מחסה מכאלה שריחמו על היהודים, הבנתי שגם היו מקרים בהם עובדים מתוך המחנות הצילו יהודים בסתר, שלחו אותם בכלי רכב מסווים למדינות אחרות שם שיחררו אותם לחופשי וכו'.
יש כאלה שהצליחו לברוח, כאלה שניצלו, כאלה שהיה להם מזל , כאלה שהיה להם פחות מזל , כאלה שנלחמו והגנו על עצמם , עשו מרד וניסו להילחם בנאצים . מלא סיפורים יש על זה
באותו הנושא: