14 תשובות
וועו
שיעור תורה בסטיפס :)
אנונימית
אבל איך זה קשור
אף אחד פה לא אמר לך דבר כזה אז שאלה מיותרת
אף אחד פה לא אמר לך דבר כזה אז שאלה מיותרת
לא הבנתי את השאלה.. כיאלו בהקשר למה היא נשאלת..?
שואל השאלה:
לצערי, נכתבו פה דברים בעניין זה באתר. מי שדמבר בשם ההלכה - אומרים לא שהיא מרבנים, אבל לא מאלוקים. באתי למחות נגד העיוות הזה.
לצערי, נכתבו פה דברים בעניין זה באתר. מי שדמבר בשם ההלכה - אומרים לא שהיא מרבנים, אבל לא מאלוקים. באתי למחות נגד העיוות הזה.
אז תפנה לאדם שכתב את זה בצורה מכובדת ותטיף לו
^ יש אמת בדבר..
הרבנים הם לא כהנים, לוים או שופטים... הם אנשים שבחרו לקחת את דברי ה' לידיים הפרטיות שלהם.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי, התחתון.
1. ראה מה שעניתי ל-kakarot.
2. ה' לא רצה לתת הכל על הכתב בשביל שזה לא יגיע לגויים (עיין בתוספות בגיטין ס ע"ב ד"ה "אתמוהי קא מתמה" - במדרש (שמות רבה פ' תשא) אמרינן כמו זר נחשבו, שעובדי כוכבים כתבו את התורה, ואם היה נכתב הכל לישראל היו עובדי כוכבים הכל כותבין ולהכי קאמר רחמנא אכתוב לו רובי תורה והלא מה שכתבתי להם כמו זר נחשבו ,שהעתיקו זרים ובקונטרס פירש בענין אחר)
אנונימי, התחתון.
1. ראה מה שעניתי ל-kakarot.
2. ה' לא רצה לתת הכל על הכתב בשביל שזה לא יגיע לגויים (עיין בתוספות בגיטין ס ע"ב ד"ה "אתמוהי קא מתמה" - במדרש (שמות רבה פ' תשא) אמרינן כמו זר נחשבו, שעובדי כוכבים כתבו את התורה, ואם היה נכתב הכל לישראל היו עובדי כוכבים הכל כותבין ולהכי קאמר רחמנא אכתוב לו רובי תורה והלא מה שכתבתי להם כמו זר נחשבו ,שהעתיקו זרים ובקונטרס פירש בענין אחר)
שואל השאלה:
kakarot, אם מישהו לא מבין ורוצה שאני אתרגם - אין לי בעיה לעשות את זה.
kakarot, אם מישהו לא מבין ורוצה שאני אתרגם - אין לי בעיה לעשות את זה.
שואל השאלה:
אנונימי, זה בעיה שלך, אבל יהודי אמרו לא לרצוח בגלל שהתורה אמרה, כי כל תכליתנו בעולם הזה זה רק לעשות רצון בוראנו. על זה מקבלים שכר, ולא בגלל שכך נראה לך. לגבי הגויים: חסיד אומות העולם - שמי דמקיים שבע מצוות בני נח מפני שככה צוה ' ולא מפני שהם נראים לו השכל אומר לו כן.
"כל המקבל שבע מצוות, ונזהר לעשותן--הרי זה מחסידי אומות העולם, ויש לו חלק לעולם הבא: והוא שיקבל אותן ויעשה אותן, מפני שציווה בהן הקדוש ברוך הוא בתורה, והודיענו על ידי משה רבנו, שבני נוח מקודם נצטוו בהן. אבל אם עשאן מפני הכרע הדעת--אין זה גר תושב, ואינו מחסידי אומות העולם אלא מחכמיהם" (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ח, הלכה יא).
נ.ב. איך זה סותר את מה שכתוב בדרש שהק לא רצה שהתורה שבעל פה תהיה כתובה כדי שהיא לא תגיע לגויים?
אנונימי, זה בעיה שלך, אבל יהודי אמרו לא לרצוח בגלל שהתורה אמרה, כי כל תכליתנו בעולם הזה זה רק לעשות רצון בוראנו. על זה מקבלים שכר, ולא בגלל שכך נראה לך. לגבי הגויים: חסיד אומות העולם - שמי דמקיים שבע מצוות בני נח מפני שככה צוה ' ולא מפני שהם נראים לו השכל אומר לו כן.
"כל המקבל שבע מצוות, ונזהר לעשותן--הרי זה מחסידי אומות העולם, ויש לו חלק לעולם הבא: והוא שיקבל אותן ויעשה אותן, מפני שציווה בהן הקדוש ברוך הוא בתורה, והודיענו על ידי משה רבנו, שבני נוח מקודם נצטוו בהן. אבל אם עשאן מפני הכרע הדעת--אין זה גר תושב, ואינו מחסידי אומות העולם אלא מחכמיהם" (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ח, הלכה יא).
נ.ב. איך זה סותר את מה שכתוב בדרש שהק לא רצה שהתורה שבעל פה תהיה כתובה כדי שהיא לא תגיע לגויים?
שואל השאלה:
^^ יש קבלה דור מפי דור, מהרב לתלמיד:
משה קיבל תורה מסיניי, ומסרה ליהושוע, ויהושוע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (אבות, פרק א, משנה א).
^^ יש קבלה דור מפי דור, מהרב לתלמיד:
משה קיבל תורה מסיניי, ומסרה ליהושוע, ויהושוע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (אבות, פרק א, משנה א).
שואל השאלה:
אנונימי העליון, לא כל הרבנים הם כהנים או לוים (הרבה כן, ואני כהן מזרע רבנים), אבל הם, בהחלט "הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט). מי, אם לא הם "הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט)?
אנונימי העליון, לא כל הרבנים הם כהנים או לוים (הרבה כן, ואני כהן מזרע רבנים), אבל הם, בהחלט "הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט). מי, אם לא הם "הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט)?
שואל השאלה:
kakarot,
1.כל דור ודור אמור לכבד וללכת קודם על פי החכמים שלו. כמו שכתוב "אֶל הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט).
2. אי אפשר להסביר את התורה שבכתב ללא תורה שבעל פה.
3. אין לנו רשות לחלוק על הראשונים.
kakarot,
1.כל דור ודור אמור לכבד וללכת קודם על פי החכמים שלו. כמו שכתוב "אֶל הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם" (דברים יז, ט).
2. אי אפשר להסביר את התורה שבכתב ללא תורה שבעל פה.
3. אין לנו רשות לחלוק על הראשונים.