בזמן האחרון כיתות רבות חושבות האם לצאת לטיולים שנתיים בים המלח מרות סכנת הבולענים. אני חושבת שכן.
ראשית כל, הבולענים לא מהווים סכנה לכל אדם שעובר בסביבת ים המלח. כידוע, ים המלח הוא מקום מאוד מצומצם בארץ ישראל ומספר רב של אנשים באים לשם להנות בקביעות.כפי שרואים, בחדשות אין הרבה אם בכלל מקרים של מוות בגלל בולענים כך שאפשר לדעת שהבולענים הם נדירים ושלא צפוי לפגוש אותם בקרבת אזורי בני אדם. הבולענים פוגעים בעיקר בסביבות דוממות וחסרות חיים. בנוסף לכך, סגולתם של מי ים המלח הם בעלי תכונות מרפא מיוחדות, נדירות ובריאות לגוף האדם, כך שכל אדם צריך לבקר שם- זה יכול לשפר את בריאותו של האדם משמעותית, אין עוד מקום בארץ שנותן את האפשרות להתרחץ במי מרפא. נופיהם של ים המלח מרהיבים,מגוונים ומלמדים- ים המלח מכיל את הנוף של המים והוא באמצע מדבר- כלומר הוא נווה מדבר, מקור מים באמצע הנגב.
אני חושבת שהחוויה הלימודית בים המלח חשובה וכל אדם צריך להיות בים המלח לפחות פעם בחיים. יש יותר יתרונות בללכת לים המלח והסבירות שתתקע לתוך בולען ממש קטנה אז אין מה לחשוש והחוויה תהיה מהנה.