8 תשובות
כי אין לו צדדים וכוח המשיכה מושך את כל העצמים שסביבו למרכזו
כי כדיי לצאת צריך לעבור את האטמוספירה וצריך כוח חזק בטירוף בשביל לחדור אותה. מטוסים לדוגמה ממריאים בשיפוע (חלליות לא) וככה הם לא יוצאים-אם הם היו יוצאים הם היו נשרפים כי אין להם מספיק כוח לעבור אץ האטמוספירה
מטוסים לא יכולים להגיע לחלל בגלל שהם צריכים אוויר בשביל לנסוק. ככל שעולים בגובה האוויר יותר דליל, ובגובה מסוים האוויר כ"כ דליל שהמטוסים לא יכולים לעלות יותר גבוה.
שואל השאלה:
התכוונתי שאם הם טסים רק ישר הם לא יכולים לצאת מהכדור?
התכוונתי שאם הם טסים רק ישר הם לא יכולים לצאת מהכדור?
אנונימית
^זאת התשובה הראשונה שלי
^^ לא. והסברתי למה.
זה נכון שהאוויר דליל ככל שעולים גבוה ולכן המטוס לא סתם יכול לעלות כמה שיותר גבוה..
אבל נראה לי הבנתי את השאלה, הם טסים ישר אבל הם טסים ישר מעל פני שטח של כוכב לכת, זאת אומרת שכוח המשיכה הוא פקטור גדול פה - המטוס מרגיש טיסה ישרה וחלקה אבל כוח המשיכה גורם לכך שה"קו הישר" שהמטוס טס פה הוא לא באמת ישר, אלא מעוקם לכיוון כדור הארץ.
כמו שמכונית שהיא נוסעת ישר הרבה, את לא תצפי שהיא תמריא פתאום רק כי היא נוסעת ישר בזמן שהכדור מתעקם "למטה", כוח המשיכה משפיע עליה באדמה (פשוט כשהיא על האדמה יותר קל לדמיין את זה), אבל זה לא עובד רק באדמה - אלא גם על עצמים באוויר כמו מטוס. כך שהוא נמשך בעיקום ביחס לחלל כלפי כדור הארץ, אבל בקו ישר ביחס לכדור הארץ.
אבל נראה לי הבנתי את השאלה, הם טסים ישר אבל הם טסים ישר מעל פני שטח של כוכב לכת, זאת אומרת שכוח המשיכה הוא פקטור גדול פה - המטוס מרגיש טיסה ישרה וחלקה אבל כוח המשיכה גורם לכך שה"קו הישר" שהמטוס טס פה הוא לא באמת ישר, אלא מעוקם לכיוון כדור הארץ.
כמו שמכונית שהיא נוסעת ישר הרבה, את לא תצפי שהיא תמריא פתאום רק כי היא נוסעת ישר בזמן שהכדור מתעקם "למטה", כוח המשיכה משפיע עליה באדמה (פשוט כשהיא על האדמה יותר קל לדמיין את זה), אבל זה לא עובד רק באדמה - אלא גם על עצמים באוויר כמו מטוס. כך שהוא נמשך בעיקום ביחס לחלל כלפי כדור הארץ, אבל בקו ישר ביחס לכדור הארץ.
שואל השאלה:
^ כןן לזה התכוונתי תודה על ההסבר
^ כןן לזה התכוונתי תודה על ההסבר
אנונימית
באותו הנושא: