48 תשובות
לא
בכלל לא.
לא. הם אנשים רגילים בדיוק כמונו...
אנונימית
מצטערת אבל העולם קיים בזכות אנשים שעושים דברים באמת, לא לומדים תורה.
לא מאמינה אגב אבל הרגשתי דחף להגיב
שואל השאלה:
אז דעו לכם שיש לכם דין של אפיקורסים, כך כתבו בגמרא (סנהדרין צט ע"ב).
הרי על נאמר על התורה "אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה--חֻקּוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ, לֹא שָׂמְתִּי" (ירמיה לג, כה), מה שאומר שלא לימוד התורה העולם פשוט יספיק להתקים. אם אתם לא מאמינים בזה - אתם מגלים פנים בתורה שלא כהלכה כמבואר בגמרא שהבאתי (סנהדרין צט ע"ב). זה אומר שאתם כמו כופרים לכל דבר ואין לכם חלק לעולם הבא.
לא מאמינה = לא יודעת....
בתורה זה כתוב מפורש.
אז אי אפשר באמת להאמין בלי להבין את זה...
אנונימי
עובדה שענית...
כנראה שאכפת לך.
מאחל לך שתגלי את האמת ותחזרי בתשובה מאמונה שלימה.
אנונימי
שואל השאלה:
^אמן!
לא
לא, אני עניתי כי זה דיון, ולענות זה חלק מדיון.
בכל אופן תודה על הדאגה, בעזרת השם ייפתחו עייני ואגלה את דרך המלך
אני ,לדוגמא , לא עונה על שאלות שלא איכפת לי מהם. זה בסה''כ מראה שהעניין כן נוגע לך, וזה חיובי.
ובשמחה רבה.
אנונימי
לא חייב להיות לי אכפת מנושא מסויים כדי להביע את דעתי לגביו.
הוא ביקש דעה אני עניתי
אל תנסה להיות חכם גדול שחושב שהוא יודע הכל.
שואל השאלה:
ביקשתי דעות ממאמינים לא חרדים.
אשתדל כמה שאוכל.
אנונימי
ברור
אם לא יהגו בתורה רגע אחד הקב"ה יחזיר את העולם לתוהו
בין היתר
כן
מאמינה שלומדי התורה שומרים רוחנית על ישראל
בוא נעשה ניסוי מר תוצאה, לך עכשיו לגבול עזה עם רב שאתה מאמין בו וסומך עליו, תעמדו על הגבול, אני אבוא איתך ואעמוד מאחורי חיילי צהל, נראה מי ישרוד אחרון:)

ואני לא רוצה חלק בעולם הבא, טוב לי ככה:)

ולשאלתך, מן הסתם שלא.
שואל השאלה:
The Miss, השאלה היא מעבר לרוחניות של עם ישראל (שלומדי התורה ודאי שומרים עליו). בלי לימוד התורה לא רק שלא היה רוחניות לעם ישראל, בלי לימוד התורה העולם עצמו לא היה קיים.
שואל השאלה:
Arthur Fleck, אם הקב"ה לא היה מקיים את העולם בזכות לומדי התורה - מה תועיל למו הבחרה האנושית?
שואל השאלה:
נסיך קטן, אין מה לנסות את הקב"ה (זה גם אסור). ההיסטוריה מוכיחה כבר אלפי שנים מי שומר על עם ישראל ובזכות מי ומה...
ההיסטוריה מוכיחה אלפי שנים מי שומר עלינו?
וואלה לא יודעת, מה עם נגיד... השואה? איפה הוא היה בשואה ש6,000,000 יהודים נרצחו?
שואל השאלה:
^ כי הכל מאת ה'. האנשים הם יכולים להיות רק שליחים שלו (לטוב ולמוטב), לא יותר מזה. נראה לך שכל הדברים האלה קורים לבד ללא שליחותו של ה'?
שואל השאלה:
Calliope, בזמן השואה, הסתיר את פניו ממנו כתגובה לכך שעזבנו אותו. ה' יזהיר אותנו על כך מראש.
"ויאמר ה' אל מש(ה) הנך שוכב עם אבתיך, וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ אשר הוא בא (ש)מה בקרבו, ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי אתו: וחרה אפי בו ביום הה(ו)א ועזבתים, והסתרתי פני מהם והיה לאכול, ומצאהו רעות רבות וצרות, ו(א)מר ביום ההוא הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה: ואנכי (ה)סתר אסתיר פני ביום ההוא, על כל הרעה אשר עשה, כי פנה אל אלהים אחרים" (דברים לא, טז-יח).

מה גם בתוך הנבואה הזאת כל השואה מוצפנת המילה "השואה" בדילוג של 50 אותיות (הקפתי אותן בסוגריים).
"על 3 דברים העולם עומד על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים".
העולם קיים לא רק בזכות לימוד תורה. אלא גם המעשים הטובים שלנו והאמונה שלנו עם ה".
אתאיסטים שעושים מעשה טוב (ויש מלא)גם בזכותם העולם קיים.
תוצאה, אף אחד לא מבין את הציטוטים שלך.
אנונימית
אני מאמין שהעולם קיים כי זהו הרצון המוחלט של ה'.
אנונימי
אוקיי
הציטוטים שלך לא אומרים לי הרבה
יותר מזה אני לא מבינה מילה
אז הוא שומר על היהודים, אבל רק מעניש אותם על השואה, ואז שוב שומר?
תעשה טובה
אם אבא שלך היה שומר עליך ואז רוצח את אח שלך ואז חוזר לשמור עליך- היית מהלל אותו?
אני בספק
שואל השאלה:
אנונימית, 1. למה את חושבת שהציטוטים שאני מביא אמורים להיות פחות מובנים משלך?
2.? למה את משבחת את הרשעים (גם כל המעשים הטובים שהם עושים)? זה אסור ויש בזה מכשול גדול (עייני בספרים "שערי תשובה", חלק ג, סימנים קפח-קצב וכן "אורחות צדיקים", שער החניפות).
Calliope
השואה היא לא הדבר הרע היחיד בעולם. למה היה את השואה? את האינקוויזיציה? למה יש מלחמות? מחלות? למה יש רוע בכלל? על אלה את לא שואלת?
אנונימי
בוודאי
יש המון דברים
אתה פשוט כיוונת אל העם היהודי בפרט, אז הלכתי על השואה.
אתה רוצה שאשאל על מחלות? אוקיי, אין בעיה זורמת איתך.. למה יהודים חולים ומתים?
אה, אני שמח ששאלת.
מהו בעצם רוע?
לו הייתי נותן לך אפשרות ליצור עולם, איך היית יוצרת עולם יותר "טוב" מזה? מה היו המאפיינים שלו?

את מבינה, למעשה רוע הוא הפסד.
כלומר, כשאת יוצרת משהו, ואז הוא איננו, את מייחסת את ההעדרות שלו לרוע.
למשל, ניתן לך חוש הראייה. ברגע שתפסידי את חוש הראייה, את תייחסי את זה לדבר רע.
ניתנו לך חיים. ברגע שתפסידי את החיים, את תייחסי את זה לרוע.

העניין פשוט מאוד: כאשר יוצרים משהו, בהכרח יהיה בו גם הפסד. ככה העולם עובד. ואנחנו מייחסים את זה לרוע.
כך, אדם שחולה הפסיד את בריאותו. אדם שמת/נרצח הפסיד את חייו. אדם שמתענה הפסיד שלוות חיים.
אנונימי
שואל השאלה:
Calliope, ה' - האור אחד שתמיד עושה צדק, לכן הוא לא הורג סתם אנשים חפשים מפשע, ולכן תמיד צריך להלל אותו. לא לחינם נאמר "הֵן יִקְטְלֵנִי, לא (לוֹ) אֲיַחֵל" (איוב יג, טו).
לא הבנתי
הוא לא הורג אנשים חפים מפשע? אבל הוא כן
שואל השאלה:
כי הקב"ה הוא שולט על הכל ופברט על הדברים שהזכרת. מבלי רצונו כלום ממה שהזכרת לא היה יוצא לפועל. יש פסוקים מפורשים על כל הדברים שהזכרת שהם מאת ה'. כל מה שאתה וראה - זה רק הצגה ואתה לא מבין שזה הצגה.
תוצאה,
1. אני מסבירה את הציטוטים שלי.
אני בטוחה במליון אחוז שאף אחד לא מבין.
2. שבן אדם אתאיסט עוזר לנקקים, תורם לעניים, תורם כספים לאגודה מסויימת. למה שאני לא אשבח אותם?
בזכות המעשים שלו, לך תדע איזה גזרה "בוטלה" אין לי ספר שערי תשובה
בסופו של דבר? אותם "רשעים" האלה יהיו הכי צדיקים שיש.
אנונימית
שואל השאלה:
Calliope, מאיפה לך לדעת מי חף מפשע ומי לא? את יודעת את כל מה שה' יודע (ובפרט על הגלגולים הקודים)? אני מניח שלא, לכן עדיף לך לשתוק.
וואו זה די חסר היגיון מה שאמרת עכשיו
אם ככה- אז למה יש אנשים רעים בעולם? איך הם לא מתו לפני שהם פשעו? הרי אלוהים אמור היה כבר לקלוט את זה ולהרוג אותם לפי מה שהסברת.
או שפשוט יותר דחוף לו להרוג תינוק שרק נולד?
שואל השאלה:
אנונימית, אביא לך את זה לכאן:
"החנף אשר יהלל רשע לפני בני אדם, אם בפניו אם שלא בפניו, אף על פי שלא יצדיקנו על חמסו ולא יכזב על משפטו, אבל יאמר עליו כי איש טוב הוא.

ועל זה נאמר (משלי כח ד): "עוזבי תורה יהללו רשע". כי לולא אשר עזב את התורה, לא הילל העובר על דבריה ומפר מצוותיה.

וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב, ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו, גם זו רעה חולה, כי בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכיר, ועל כל פשעיו יכסה, צדיק ייחשב אצל השומעים, ויתנו לו יקר, וירים ידו וגבר. וכבר הקדמנו להודיעך המכשולות והשחיתות הנמצאות בכבוד הרשעים (סימנים קמט-קנב). על כן, לא נכון להזכיר צדקתם, בלתי אם יזכיר רשעם וכסלם, כמו שנאמר (משלי י ז): "ושם רשעים ירקב".

ונאמר (ישעיהו נז יב): "אני אגיד צדקתך ואת מעשייך ולא יועילוך". פירוש: "לא יועילוך מעשייך הטובים להצילך מרעתך בקומי למשפט, בערכי לעומתם רוב פשעייך ומעשה תעתועייך, כי דברי עוונותייך גברו מהם". וכמו שאמרו רבותינו כי (ראש השנה טז ב): "מי שעוונותיו מרובים מזכויותיו, נכתב ונחתם לאלתר למיתה".

והרשעים - ניכרים הם בשיחתם והנהגתם, כאשר הקדמנו לך בשערי יראת חטא.

קצ
והנה, הצדיקים יתעבו הרשע, כמו שנאמר (משלי כט כז): "תועבת צדיקים איש עוול".

ואשר בסוד הצדיקים לא יהיה, אם תעב לא יתעבנו, גם ברך לא יברכנו.

קצא
וייתכן, כי יקר מקרה המשבח את הרשע מדרך פתיות, כי הפתי אומר לשבח טוב הוא, אם היו יהיה על דבר אמת ואם תהיה תמורתו. ומבלי הדעת, שבח הוא את המתים (כי אמרו רבותינו על הרשעים, (ברכות יח ב): "רפאים ייחשבו ומתים קרויים", שנאמר (קהלת ט ה): "והמתים אינם יודעים מאומה").

והשגגה הזאת עולה זדון, כי לא יְאֹהַב העבד אל האדון אם יֶאֱהַב משנאיו ויקרב רחוקיו, הלא להם לדעת מדרך הדעת כי כן.

ונאמר (משלי ג לה): "וכסילים מרים קלון", וכבר הקדמנו פירושו" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קפט-קצא).

"השני - המשבח רשע בפני בני-אדם, בפניו או שלא בפניו. ואף-על-פי שלא יצדיק אותו על מעשיו הרעים, אלא אמר בסתם: איש טוב הוא! - על זה נאמר: "עזבי תורה יהללו רשע" (משלי כח, ד), כי זה המשבח לולי שעזב התורה לא הלל לזה שעובר עליה ועל דבריה. גם לא ימליץ על הרשע בפני בני-אדם לומר: [הלוא] הוא עושה טובה זאת לכן תחמלו עליו. ומי שעושה כך, זהו רע מאוד, כי השומעים סבורים שהוא צדיק ויתנו לו כבוד, ויש מכשול גדול בכבוד הרשעים, כי כשיש כבוד לחכמים הצדיקים והם עליונים, אז כל העם ישמעו לעצתם; ועוד, שאחרים יקנאו במעשיהם הטובים, ויוסיפו לקח ותרבה הדעת, ומתוך שלא לשמוע בא לשמוע; ועוד, יש הרבה בני-אדם בראותם הדור התורה יכירו מעלתה ותבוא מחשבה בלבם וילמדו לשם הקדוש-ברוך-הוא בלב שלם. ועוד יש טעם טוב בכבוד החכמים הצדיקים, כי יסוד נפש האדם הוא להיות בו עבודתו ויראתו ותורתו של הקדוש-ברוך-הוא, ועבור זה כל העולם מכבדים הצדיקים, נמצא המכבד הצדיקים, כביכול מעמיד ומקים כוונת הקדוש-ברוך-הוא בבריאת העולם, והבוזה לתלמיד-חכם וליראי-שמים בזה יבטל כוונת הקדוש-ברוך-הוא, והוא כמו שאומר: אין עבודתו עיקר! על-כן יכבדו עובדי הקדוש-ברוך-הוא לכבוד הקדוש-ברוך-הוא, להודיע כי עבודתו לבדה היא עיקר. אבל בכבוד הרשעים יש חילול התורה והעבודה, וזהו עבירה המכלה עצם ובשר. ועוד, רבים נמשכים אחריהם ועושים כמעשיהם ומקבלים פורענות. וכיוצא בזה אמרו: אוי לרשע ואוי לשכנו (נגעים פי"ב מ"ו). ועוד, בכבוד הרשעים מושפל כבוד הצדיקים, ואין כבוד לצדיקים אלא לאחר השפלת הרשעים. ועתה אחרי שיש מכשול לעולם בכבוד הרשעים, יזהר שלא יספר טובה מרשעים. גם לא יזכירם לטובה, שנאמר: "ושם רשעים ירקב" (משלי י, ז), וכתיב: "תועבת צדיקים איש עול" (שם כט, כז). ואם אינו רוצה לספר רשעו, גם טובתו לא יספר, (אורחות צדיקים, שער החניפות).
שואל השאלה:
Calliope, יש בחירה. אם הרשעים ישר היו מתים - איפה הייתה הבחירה?
שואל השאלה:
Arthur Fleck, לא אתה תחליט לקב"ה מה חשוב ומה לא, הוא מלך והא קובע ועליך לציית לו. מה שכן, זה לא נוגע לשאלה.
תוצאה
ואתה לא תחליט מי רשע ומי לא. מי "כופר" ומי לא.
ה' אוהב את כולנו.
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, אני לא החטלתי כלום, יש הגדרות לכופרים (עייני במשנה תורה לרמב"ם, הלכות תשובה, פרק ג, הלכה ח) ולרשעים (עוברים על רצון ה').
יש אנשים שהם שונא אותם (עייני בפסחים קיג עמוד ב).
כך שמספיק להגיד שה' אוהב את כולנו.
אתה חייב להעביר עוד זמן בבית המדרש............
אנונימי
אני חושבת שהעולם קיים בזכות האחד והיחיד-ה'.
אני מאמינה שהעולם קיים גם בזכות הצבא האדיר שלנו, שעושה עבודת קודש והחיילים מקריבים את חייהם בשבילנו.
אבל אני גם מאמינה שבזכות התפילות של החרדיים ה' שולח כוח לחיילנו ותבונה לראש הממשלה, כדי שהחיים שלנו במדינת ישראל ימשיכו להתקיים.