80 תשובות
נו באמת
זה של ישראל
חח די תלמדי אזרחות/היסטוריה ותדברי
ירד לי האייקיו מהשאלה הזאת
לא טוב לך תלכי אליהם
דרך מביכה להגיע לחמות
ולשאלה, אין לי מושג על מה את מדברת,
פלסטינים?
אנונימית
שואל השאלה:
אז מה אם הם התחילו לתקוף?
אנונימית
יותר מזה אנחנו לא צריכים
לפי מה שאני יודעת לבריטים היה מנדט עלינו.
זה אומר שהם שולטים בשטח ומכינים אותי שיהיה כשר לבניית מדינה עצמאית.
תלמדי הסטוריה ואזרחות ואז תדברי.
נתנו לנו חלק מהמדינה ולהם חלק מהמדינה, הם לא הסכימו ופתחו במלחמה.
הציעו להם הרבה הצעות אבל הם אף פעם לא הסכימו.


זה פשוט נסיון פתטי להגיע לחמות לול
שואל השאלה:
אז הם פתחו במלחמה, אז זה לא אומר שעכשיו אנחנו צריכים לכבוש את השטח שלהם.
אנונימית
מי כבש להם את השטח? זה השטח שלנו.
ואם את מרגישה כל כך אשמה לכי לחיות איתם (:
שואל השאלה:
לא יכולנו לעבור למדינה שכן מסכימה שניקח חלק מהשטח שלהם ונקים מדינה?
אנונימית
טוב יש לי דברים יותר חשובים מלדבר עם מישהי שלא יודעת על מה היא מדברת.
תלמדי הסטוריה ואזרחות ואז תדברי על דברים כאלה.
יום טוב (:
בגלל מלחמת האזרחות כל מדינות ערב ניסו לתקוף אותנו כי הערבים אמרו או שכל המדינה שלהם(לא רק חצי) או שהם ישמידו אותנו וכמו שידוע אנחנו ניצחנו והשתלטנו על השטחים האלה גם מסיבה אסטרטגית כי השטרים היו מחולקים ככה שגם ערים של יהודים וגם ערים של ערבים היו מעורבבות.בכל מקרה עשינו את זה כהגנה עצמית!
שואל השאלה:
לפי התנך אתם אומרים שזה השטח שלנו, מי אמר בכלל שהתנך נכון? אנחנו מסתמכים על ספר ואומרים בגלל ספר שזה השטח שלנו?
אנונימית
קודם כל, לא לקחנו להם את המדינה חח
לפני שהמדינה הפכה לשלנו, הוצעו לערבים 45 אחוז מהשטחים. הם בחרו להתחיל במלחמה וכתוצאה מכך הטובים בסיפור (ישראל) ניצחו וסופחו כמעט כל השטחים אלינו.
אז די לבורות וסתם ללחוץ על המקלדת. תחסכי מאיתנו את זה.
הערבים הין כפויי טובה ועם כמה דאני רוצה שיהיה שלום זה פשוט לא אפשרי כשאחד הצדדים תוקפני כל כך.
יש עובדות, די להמציא דברים בשביל לקבל צומי.
^^^מצאו הרבה הוכחות לדברים הסטורים שקשורים ליהדות ומוכיחים שזה שטח שלנו. (לא זוכרת בדיוק מה אבל אפשר למצוא באינטרנט)
אפשר בכיף להחזיר להם את השטח אבל שלא יהיה לך איפה לישון אל תבואי בטענות
כי הם כידוע לא רוצים חלק,הם רוצים הכל!
אז הם התחילו מלחמה אחרי חלוקת הארץ והתוצאה היא שאנחנו כבשנו להם בחסדי שמיים וזאת בעיה שלהם שהם התחילו
נתנו להם חצי מדינה והם רצו את כולה אז הם פתחו במלחמה... בטוחה שהשאלה הזאת לא צריכה להיות תשובה
כי מה הם מתחזרים על שטח שלא שלהם,יש להם מלא מדינות שלהם אז מה הם נתקעו עלינו?
אנונימי
שואל השאלה:
אוקיי, תודה למי שהיה סבלני והסביר בנימוס מה קרה בזמן הכרזת העצמאות ולא ישר חשב שהשאלה היא בשביל להגיע לחמות ולקבל צומי. הבנתי קצת יותר מה קרה בזמן הקמת המדינה. ביי
אנונימית
וסתם שתדעי בכללי בדקו היסטורית שמה שרשום בתנך נכון וגם שמצאו שרידים שכתוב עליהם בעברית בארץ ועוד הוכחות כאלה,ככה שמבחינת רעיון הלאומיות מדינת ישראל גם שייכת לנו כמו שצרפת לצרפתים ויוון לעם שם.
אבל זה מנקודת מבט אחרת...
עוד משהו, אם את מדברת על זה שהיינו צריכים למצוא עוד מדינה, תספרי במפה כמה מדינות ערביות יש ואז תעזי להכנס לנושאים האלה עם לפחות גרם של ידע.
שואל השאלה:
kn
מה הקשר מספר המדינות הערביות?
אנונימית
ממש ממש לא, נתנו לנו את כל השטח הזה
נתנו לנו חצי ולהם חצי
אנחנו הסכמנו ושמחנו
הם לא הסכימו והתחילו לתקוף
פרצה מלחמה שבסופה כבשנו גם את החלק שלהם
שואל השאלה:
אנונימי זה שאמר שהם מתחזרים ושיש להם עוד הרבה מדינות, זה לא אומר ששאר המדינות הערביות רוצות אותם. זה לא כמו ישראל שמקבלת כל יהודי לארץ, אנחנו מדינה יהודית, שאר המדינות הערביות לא בהכרח מקבלות כל ערבי למדינה שלהם
אנונימית
נו באמת תקראי קצת תביעי לפני שמדברת הם פתחו עלינו במלחמה ולא היו מוכנים לקבל טתזה זה לא שבאנו סתם וכבשנו..טכנית אז עכשיו השטחים האלה שלנו כי נכבשו במלחמה שפתחו עליינו בדיוק כמו שיש אצל חלק מהמדינות אבל נוח דווקא לבוא לישראל ולהגיד ככה..כמו שאת אומרת עכשיו שטיות קצת ידע ..
שואל השאלה:
מרדית גריי את לא מחדשת לי שום דבר
אנונימית
עשינו על זה מלחמה מאמי כי הם רצו את החלק שלנו
עזבי תנך חילקו את המדינה לשני שטחים, הכרזנו שהמדינה שלנו והם פתחו במלחמה כדי לכבוש את השטח שלנו ואנחנו ניצחנו. את מעדיפה שנוותר על השטח שלנו? הם התחילו מלחמה ואנחנו ניצחנו אשמתם.
כי הם לא הסכימו לזה ואז הייתה מלחמה והיהודים ניצחו
מצטערת שתקפתי..
אם היית רוצה שיחשבו שזה רק כדי לחדד את הידע שלך לא היית צריכה לנסח ככה את השאלה.
בנוגע לזנ שלא הבנת. כתבת "לא יכלנו לעבור למדינה שכן מסכימה שניקח חלק מהשטח שלהם ונקים מדינה"
ללאום שלנו אין עוד מדינה מלבד ישראל, לערבים יש מעל ל20 מדינות (22 אם אני לא טועה), למה שהם לא ילכו למדינת לאום שלהם? למה אנחנו צריכים לוותר על השטח שלנו למדינה אם יש לנו רק אחת כזאת?
בעבר, הבריטים שלטו כאן והעבירו את שאלת ארץ ישראל לאום. כך נוצרה החלטה 181 - החלטת החלוקה של ישראל. בהתחלה, היהודים היו אמורים לקבל 62% מארץ ישראל והערבים היו אמורים לקבל 38% מארץ ישראל, אך בגלל שהערבים התנגדו מאוד להחלטה, קבעו כי היהודים יקבלו 55% מארץ ישראל והערבים יקבלו 45% מארץ ישראל - את החלק הפורה של ארץ ישראל.
הערבים הודיעו שהם לא מסכימים עם ההחלטה הזו וברגע שהבריטים יעזבו את הארץ הם יפתחו במלחמה, וזה מה שקרה. הבריטים עזבו את הארץ והערבים פתחו במלחמה נגד היהודים. בסוף המלחמה כבשנו את השטחים שלהם (חלק מהשטחים שכבשנו הוחזרו לערבים בהסכמי שלום).
נ.ב: אין דבר כזה פלסטין, ארץ ישראל ניתנה לנו עוד מתקופת התנ"ך. פלסטין לא קיימת.
זה לא נכון. הוצעה לפלסטינים חלק מהמדינה והם סירבו. נפתחה מלחמה על כל המדינה שבה אנחנו (היהודים) ניצחנו.
תלמדי את ההיסטוריה :)
אנונימית
לא הבנתי את ההקשר, אני אמרתי שהוצעה לערבים חלק מהמדינה והם לא הסכימו עם ההחלטה הזו, וברגע שהבריטים עזבו את הארץ הערבים פתחו במלחמה שבה ניצחנו.
מה לא נכון פה ? בתגובה הקודמת אני פשוט הרחבתי את הנתונים.
הם התחילו, הם הפסידו, קיבלנו הכל ביושר, שילכו לחפש תחברים שלהם
הם פתחו במלחמה למרות שהיו יכולים לקבל חלק נכבד מהמדינה שלנו.

מלבד זה שלעם היהודי יש זכות היסטורית על השטחים האלה.
בדיוק כמו ירושה. אם לאבא מסוים יש כסף - הכסף שייך לו (זכות לקניין).
לאחר שהאבא נפטר הוא מעניק לבן שלו את הכסף, של מי הכסף עכשיו? של הבן שלו - זכות הקניין עוברת אליו.
כנל לגבי השטחים, הם היו של אבות אבותינו וכרגע הם שלנו.
הם בחרו לעזוב את ארץ ישראל מרצונם החופשי.

הם הכריזו כלפינו מלחמות רבות של בערך 8 מדינות אל מול המדינה הקטנה שלו.

הם סירבו 7 פעמים למשא ומתן על שטחים!

כאשר נתנו להם את עזה חמאס השתלט עליה, ואנחנו קיבלנו טילים, ותושבי הרצועה קיבלו הומואים שמושלחים מהגגות ברצועה (מה שלא היה בשלטון הישראלי).

כשחתמנו איתם על הסכמי אוסלו תקציב הביטחון עלה בכמעט 650,000 ש"ח מכיסה של כל משפחה ישראלית!
ובנוסף מניין ההרוגים עלה פי 6!


יש לאלברט אינשטיין ציטוט שאני מאוד מתחבר אליו בהקשר הזה -
"אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות."
באמאשלך אז לך אליהם
בבקשה תקשיבי לתגובות שואלת השאלה ותלמדי אזרחות והיסטוריה
אני מישהו, ילד מוזר,

ציטוט שגוי.
הגיוני, וקורה, שאנו עושים את אותו הדבר שוב ושוב ומקבלים תוצאות שונה, כמו בערבוב חפיסת כלפים לדוגמה.
אם נערבב חפיסת קלפים ונרים כל פעם את הקלף העליון, זה הגיוני לגמרי שנצפה שהקלף ישתנה.
אנחנו למדים את זה מחוקי התרמודינמיקה וזה הבסיס לתורת הכאוס.

איינשטיין לא אמר את הגרסה הזאת של הציטוט.
הוא ללא ספק הבין את מה שאני מסבירה כרגע.
הציטוט הזה הוא לא ההגדרה של אי שפיות, אלא ההגדרה של חוקי התרמודינמיקה.

הציטוט הנכון הוא: "אי שפיות זה לעשות את אותה הפעולה שוב ושוב, לקבל את אותן התוצאות, ולצפות לתוצאות חדשות".
hated
אבל כאן לא מדובר בחפיסת קלפים, אלא בשיח מול בני אדם.
כאשר נותנים לבן אדם (יצור חי) ולא חפץ פיזי כל כך הרבה הזדמנויות והוא לא מוכיח את עצמו, כאן המשפט בהחלט רלוונטי.

ראיתי את העריכה, אנחנו הצענו להם מספר לא מבוטל של רעיונות שונים, כך שגם כאן פנינו למספר אפיקי חשיבה.
הציטוט דיי מוכיח את עצמו בהיסטוריה של הנסיונות שלנו.
אך זו לא הייתה ההגדרה של איינשטיין.
אתה "ציטטת" עיוות של מה שהוא אמר.
וגם כאן הציטוט שאני הבאתי תופס טוב יותר, כי הוא יותר מדויק.
גם הציטוט שהבאת רלוונטי בדיוק לזה.
אנחנו הצענו להם משא ומתן בתמורה לשטחים, ואך הסכמנו להתגמש, לא פחות משבע פעמים.
וכן גם נתנו להם שטחים בפועל.
זה אף פעם לא הוכיח את עצמו.
אתה לא ציינת קבלה של תוצאות זהות, כלומר - סירוב מהצד שלהם.
אז לא רק 7 סירובים להצעות מאוד גמישות מהצד שלהם (55% מארץ ישראל למשל).
אלא גם שטחים שנתנו להם ורק הגבירו את הטרור.
זה בהחלט רלוונטי.
אוקיי, נניח, לא כל כך חשוב, כי מה שבאתי להגיד כאן זה שהציטוט שגוי, בלי שום קשר למה שקישרת אותו אליו.
הציטוט לא שגוי, גם כאן יש ראיות, צירפתי אותם.
איך מה שאמרת כאן מוכיח שהציטוט שאתה הבאת הוא אכן מה שאלברט איינשטיין אמר?

זה לא מוכיח שזה מה שהוא אמר, אלא שזה הגיוני ומסתדר כאן (למרות שזה לא מדויק).
דרך אגב, ביררתי לגבי הציטוט באינטרנט, ולא מצאתי שום מקור שבו הוא כתוב כפי שכתבת אותו.
נסיון בלתי פוסק של אותו הדבר, נסיון אשר מניב טרור או מניב את התפיסה הפשוטה שהצד השני פשוט יסרב לכל רעיון כל עוד לא תלך ממדינתך.
הרבה אנשים מעוותים את הציטוט הזה, ואני הוכחתי איך הוא לא נכון ולא עובד כל הזמן, אלברט איינשטיין הבין את מה שאמרתי.
אוקיי, אז זה עובד, אין פה קשר לזה שזה מה שאלברט איינשטיין אמר, זה פשוט לא קשור xd
הדוגמא שנתת לגביו היא בנוגע לחפץ שהוא לא אנושי בעל מחשבות וקליטה, לא שיח.
אנחנו כאמור מדברים על שיח, שיח שכושל ומביא לטרור מצד אחד ספציפי, לא משנה כמה הצד השני יתפשר.
ההיסטוריה מוכיחה את זה.
זה חפץ, אך זו פעולה שאדם עושה, מדובר פה על פעולה, בלי שום קשר למה היא.
ושוב, אין קשר לפלסטינים בכלל, אני מדברת נטו על הציטוט השגוי של איינשטיין.
זאת דוגמא כלפי חפץ, לא כלפי בני אדם.
ולהשוות את הצד השני לחפץ זה דיי מגוחך.
בכל מקרה, אני לא חושב שזה העניין כאן, העניין הוא שלא משנה כמה ישראל תתפשר ותתן שטחים - הצד השני תמיד יסרב וימשיך בטרור.
אני לא חושב שאפשר לסמוך על אנשים שמוכיחים את זה שוב ושוב.
כמו שלא סומכים על אדם שבוגד, ולא סתם פעם אחת, אלא מספר לא מבוטל של פעמים.
אני לא משווה את הצד השני לחפץ, אני לא מדברת בכלל על הנושא הזה, אני בסך הכל טוענת שהציטוט שהבאת הוא שגוי, אתה לוקח את זה למקומות לא קשורים.
הוא ממש לא שגוי, אם אתה עושה את אותו הדבר בדיוק שוב ושוב, והתוצאות הן שוב ושוב הרסניות.
זה מה שאני מסיק מזה.
בדיוק כמו בן אדם שבוגד שוב ושוב.
שים לב מה כתבת, "התוצאות הן הרסניות", בעצם מה שאתה אומר כאן זה שהתוצאות לא באמת משתנות כל פעם, כל מה שאני אומרת כאן זה שהחלק של קבלת התוצאות הזהות במשפט הוא חלק שלא צריך להיות מושמט, כי הוא מאוד משמעותי.
תחשוב על זה.
ההתייחסות בשאלה הנ"ל היא לסכסוך הישראלי ערבי ביהודה ושומרון, כך שראוי שהמשפט יהיה רלוונטי לדיון.
במקרה הזה הוא בהחלט רלוונטי, כך שלצלול לפרטים אחרים - זה פשוט מיותר.
תכלס hated צודקת כאן כי אם מישהו חוזר על אותה הפעולה ולא מקבל תוצאה זהה אבל מצפה לתוצאות שונות אז מה הבעיה כאן? למה שנחשיב אותו ללא שפוי?
בכל מקרה הרגשתי צורך לתקן את זה, כי זה מצוטט באופן שגוי.
אנחנו מתייחסים לסכסוך הישראלי ערבי ביוש לא?
כך שאני לא מצליח להבין איך זה בדיוק רלוונטי, כי הציטוט הזה מתאים בצורה מושלמת לסכסוך הזה.
התייחסתי אל הציטוט של איינשטיין בלבד, אתה קישרת אותו לסכסוך הישראלי-פלסטיני.
ומסיבה מסויימת הוא מתאים לסכסוך הזה, כי מבוצעת אותה הפעולה בדיוק והטרור חוזר שוב ושוב.
אתם לא חושבים שיש להסיק מכך מסקנות?
מסכימה שהוא מתאים, אך רק כשהוא מצוטט נכון.
אני לא אתווכח עם אלברט אינשטיין שבחר לצטט אותו במילים שכתבתי, וחיפוש קצר בגוגל מוכיח את זה.
כמובן שתהיות הן תמיד תקינות.
ישראל תמיד הייתה השטח של היהודים, יש ממצאים ועובדות לגבי זה.

אם כבר את רוצה לדבר על כיבוש אבל, למה שלא תפני לנושא האמריקאי?
או ששחכת שאמריקה זו ארץ כבושה ומה שהלך שם עם כל הטבח של הילידים
הם לא הסכימו לתכנית החלוקה ופתחו במהומות כנ"ל לגבי מלחמת יום הכיפורים
קודם כל כבר הסבירו לכם למה ישראל שייכת לנו אבל אני בכל זאת אחזור על זה.
הערבים קיבלו חצי ואנחנו חצי, הפ לא הסתפקו בזה ורצו את הכל לעצמם ושאנחנו ניכחד, כפויי טובה, אז אנחנו, בהגיון בריא ובחוזק, לא נכנענו וטוב שכך (אחרת לא היית פה היום), ונלחמנו על מה ששלנו ויותר.
עכשיו בקשר לתגובה האחרונה שלך- זה בין הדברים הכי לא נכונים שאמרת פה.
הערבים היו ונשארו כפויי טובה ולכן הם מסיתים את העולם נגדנו, בחלק מהמדינות מצליח להם ובחלק לא, ובמלא שכן, שונאים אותנו, אז אין לנו מקום אחר.
וכן תאמיני לי, שיש להם הרבה מדינות לא קשור ליקבלו לא יקבלו הם יכולים להילחם על זה, אבל הם מעדיפים להידחף ולחיות על חשבוננו ועוד להיות נגדנו, ותאמיני לי שאנחנו גם יותר מידי טובים איתם.
וזה נראה שאת כלכך בעדם, אז אם ככה למה שלא תגורי איתם? נראה כמה זמן תחזיקי כבן אדם שלם בניהם גם אם תהיי הבנאדם הכי טוב איתם.
אנונימית
לא רבים יודעים אבל עזה זה בשוודיה
^ רמת ההשכלה במשפט זה שווה לשאלה הנל
אנונימית
בוא נראה,להם יש אלף מדינות ולנו יש רק אחת שגם ככה היא קטנה אז המינימום שאפשר זה לתת לנו את המדינה הקטנה שאגב גם ככה שייכת רק לנו ולא לגנוב לנו שטחים גם ממנה
אנונימי
משנת 1920 ועד 48 הוצעו כמה הסכמים ל-2 מדינות שהבריטים - שהיו השולטים בשטח - הסכימו לתת לשני הצדדים והיהודים תמיד הסכימו , מוסלמים סירבו.

הם רצו הרבה יותר ובגלל זה ב-48 החליטו לנסות להרוג את כל היהודים בשטח ולכבוש הכל ופשוט נכשלו.

במלחמה הטבע שלה היא שכובשים שטחים . ככה זה עובד. זה עוזר להשיג יתרון ביטחוני ולכן צבא חכם יכבוש שטחים שיעזרו לו ביטחונית בהגדלת השטח או שטחים כמו למשל רמת הגולן שהוא שטח אסטרטגי חשוב לביטחון של המדינה מול סוריה.

ואם רוצים באמת להסתכל על מי מעוניין בשלום אם הצד השני היה פשוט מסכים להסכם שלום ומפסיק כל פעילות אלימה היה יכול להיות שלום כבר עכשיו.

וקיימים 21 מדינות דוברות ערבית מוסלמיות שאם הרצון באמת היה שלום היה אפשר למצוא פיתרון בצורה קלה מאוד שהיה מבטיח שלום כבר מזמן.
היה להם את השטח שלהם ולנו את שלנו עד שכבשנו אותם...
לאן הדרדרנו
כמה טימטום בשאלה אחת
בוא נתחיל מכך שהרבה לפני העם היהודי והערבי, בשטח ארץ ישראל התיישבו תרבויות הרבה יותר עתיקות כגון: התרבות האשלית, המוסטרית, האוריניאקית והאחמרית.
נדלג כמה אלפי שנים לתקופת הברונזה המאוחרת, כעת בשטח ישראל מתגורר העם הכנעני בעל התרבות הפאגנית וכפופים לשלטון המצרי, אותם תתי עמים כנעניים מוזכרים גם בתנ"ך: העם הכנעני, הגרגשי, החתי, האמורי, הפרזי, החוי והיבוסי.
כעת, בנוגע לתקופת הברזל (החל מהמאה ה-13) יש שתי גישות שנויות במחלוקת לגבי תחילת ההתנחלות העברית בארץ ישראל: האחת תואמת את המסופר במקרא, כך שבסביבות שנת 1200 החלו השבטים העבריים לחדור לאזור ולהשתלט על רוב שטחי ישראל, והשניה טוענת כי העם העברי התהווה כחלק מהאוכלוסיה הכנענית עצמה.
לפי המסופר בתנ"ך ולפי הגישה הארכאולוגית המקסימליסטית, החל מאמצע המאה ה-11 לפנה"ס ועד שנת 930 לפנה"ס לערך התקיימה בארץ ישראל ממלכת ישראל המאוחדת, שהורכבה מ-12 שבטי ישראל. הממלכה השתרעה מהנגב עד הגולן וכללה את רובו של מישור החוף (פרט לחלק הדרומי שהיה בידי הפלשתים), את ערי יהודה והשומרון ואזורים בגדה המזרחית של נהר הירדן.
תומכי הגישה הארכאולוגית המינימליסטית גורסים לעומת זאת כי בתקופה זו היה היישוב העברי מוגבל בהיקפו, וכי הממצאים הארכאולוגיים אינם תומכים בטענה לקיומה של ממלכה מאוחדת.
נדלג כמה מאות על כל סיפורי הממלכות במקרא ונגיע לשנת 586 לפנה"ס בה כבש נבוכדנצר השני מלך בבל את יהודה, החריב את ירושלים ואת בית המקדש הראשון, והגלה את מרבית העם לבבל.
בשנת 539 לפנה"ס כבש את בבל כורש מלך פרס, וכל שטחי האימפריה הבבלית, ובכללם ארץ ישראל, עברו אליו. כורש פרסם את "הצהרת כורש", ואפשר לגולי בבל לחזור לארץ, בתהליך הקרוי שיבת ציון.
עם שאר תושבי הארץ נמנו שבטים ערבים (בני קדר), אדומים, פלשתים והשומרונים גולים שהובאו לארץ ישראל על ידי אשור לאחר חורבן ממלכת ישראל. רוב תקופת השלטון עברה בשקט יחסי, במיוחד לאור האוטונומיה שפרס הרשתה בתחום הדתי. לקראת סוף התקופה התחזקה השפעת התרבות ההלניסטית.
נדלג על התקופה ההלניסטית, החשמונאית היישר אל השלטון הרומאי במאה ה2 לספירה, לאחר דיכוי מרד בר-כוכבא על ידי הרומאים, הוקמה בארץ ישראל הפרובינקיה הרומית "סוריה פלשתינה" (בלטינית palstina), אשר כללה את שטח "פרובינקית יוּדֶאָה" ("יהודה" בלטינית), שבוטלה לאחר המרד, אך לרוב השתמשו בשם המקוצר "פלשׂתינה" ככינוי למחוז מנהלי זה. עם התפצלות האימפריה הרומית, קיבלה הממלכה הרומית המזרחית, היא האימפריה הביזנטית, את השליטה על המחוז והשאירה את שמו על כנו.
[מקור השם פלסטין בשמה היווני-רומי של ארץ ישראל. הסופרים היוונים בעת העתיקה נהגו לכנות את התחום הסובב את שפלת פלשת (אזור החוף הכולל את אשקלון ואת עזה) בשם "פלשתינֵה" (palestin).]
שוב נדלג הפעם על השלטון הביזנטי בא"י אל תחילת השלטון המוסלמי.
לאחר מספר פשיטות מצד הערבים לתוך ארץ ישראל, החלו במספר קרבות עד לניצחון נגד הביזנטים בשנת 634 ב-1 ביולי, באזור הנמצא בין רמלה לבית-גוברין, בקרב זה המוסלמים נחלו ניצחון נגד הביזנטים. לאחר ניצחון זה נכבשו ערי הארץ על ידי הערבים בזו אחר זו: לוד, שכם, עזה, שומרון, ובהמשך, ירושלים וקיסריה - וכך נכבשה כל הארץ עד שנת 641, עם כיבוש אשקלון.
כעת נעבור אל תקופת הצלבנים:
במהלך מסע הצלב הראשון נכבשה ירושלים על ידי הצלבנים ב-1099, והוקמה ממלכת ירושלים. כיבוש הארץ היה אכזרי והצלבנים טבחו בתושבים לא-נוצרים רבים. בטבח בירושלים נרצחו לפי ההערכה כ-40,000 נפש, רבים מהם יהודים שהצטרפו למוסלמים במאמץ להגנת העיר. הצלבנים הביסו את תושבי הארץ ופנו להרחבת הממלכה (כיבוש ערי החוף ממצרים, הכנרת כגבול עם דמשק, הדיפת הערבים אל תוך המדבר וכיבוש עד הירדן). רוב מטרות אלו הושגו כבר בעשור הראשון, אך חלקן ארך מעט יותר (צור נפלה ב-1124 ואשקלון- רק ב-1154).
כעת שוב נדלג על התקופה הממלוכית אל התקופה העות'מאנית אשר מתחילה בכיבוש הארץ בידי הסולטאן הטורקי סלים הראשון בשנת 1517, ומסתיימת בשנת 1917, עם כיבוש הארץ בידי הבריטים במלחמת העולם הראשונה. לאחר הכיבוש העות'מאני, התרכז היישוב היהודי בירושלים (בשנת 1553 התגוררו בעיר כ-1,800 יהודים) וכן בערים צפת, טבריה, חברון, עזה (עד למסע נפוליאון ב-1799) ושכם. מעט יהודים התגוררו גם בחלק מכפרי הגליל. לרוב היה היישוב היהודי והנתין היהודי נחות, עד כיבוש הארץ בידי איברהים פאשה ב-1831. האחרון התייחס באהדה לאוכלוסייה היהודית והנוצרית בארץ. החל ממחצית המאה ה-18 החלו לעלות לארץ, בעיקר מסיבות דתיות ואף משיחיות, קבוצות רבות של עשרות ומאות עולים מאירופה וצפון אפריקה, ביניהן עליית תלמידי הבעש"ט ועליית תלמידי הגר"א, ואלו תרמו לגידולו והתבססותו של כלל היישוב היהודי בארץ ישראל. בראשית המאה ה-19 מנתה האוכלוסייה היהודית בארץ כ-6,000 נפש, כמחצית מהם בירושלים. בשנת 1881 כבר מנה היישוב היהודי למעלה מ-25,000 בני אדם.
ראשית ההתיישבות הציונית, העלייה הראשונה והעלייה השנייה והקמת היישוב החדש, הביאו להתגברות משמעותית של קצב העלייה לארץ ישראל. תום מלחמת העולם הראשונה סימן תקווה עבור היישוב היהודי עם קבלת "הצהרת בלפור" בנובמבר 1917, בה הובטח ליהודים "בית לאומי בארץ ישראל".
תקופת המנדט הבריטי בהיסטוריה של ארץ ישראל החלה בשנת 1917 ונמשכה עד להקמת מדינת ישראל בשנת 1948.
במהלך תקופת המנדט שימשו בתפקיד ראש המינהל המנדטורי - הנציב העליון שבעה אישים. לכל אחד מהם היה יחס שונה לציונות ולסכסוך היהודי - ערבי בארץ. רוב הנציבים העליונים גילו גישה עוינת כלפי העלייה וההתיישבות הציוניות, או לפחות העדיפו את האינטרס השלטוני הבריטי. השיא של התנכרות הממשל הבריטי לציונות ולתנועת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל היה בספר הלבן של 1939 שהטיל הגבלות חמורות על העלייה היהודית לארץ ועל רכישת קרקעות על ידי יהודים, ונאכף בחוזקה בזמן השואה שהתחוללה באירופה.
במהלך תקופת המנדט התחוללו ארבע פעמים מאורעות שהיו התקפות של ערביי ארץ ישראל על היישוב היהודי. הארוכה והמכוננת שביניהן היו מאורעות תרצ"ו - תרצ"ט שקיבלו את הכינוי המרד הערבי הגדול וארכו שלוש שנים. מאחר שהערבים פתחו בהן לא רק בהתקפה על היישוב היהודי אלא גם במרד נגד הבריטים, נוצר שיתוף פעולה צבאי בין היישוב היהודי לבריטים.
לאחר סיום מלחמת העולם השנייה, כשנתברר כי בריטניה לא תקיים הבטחותיה להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ונמשכה סגירת שערי הארץ לעליית שארית הפליטה מן השואה, התחולל המאבק של ההגנה וארגוני המחתרת אצ"ל ולח"י נגד השלטון הבריטי והוגברה תנועת ההעפלה, עד שהאירועים הובילו להקמתה בשנת 1946 של ועדת החקירה האנגלו-אמריקאית לענייני ארץ ישראל שהמליצה על סיום המנדט הבריטי ועל חלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות יהודית וערבית. העניין הובא להכרעת האומות בפני העצרת הכללית של ארגון האומות המאוחדות. ב-29 בנובמבר 1947 אישרה עצרת האו"ם את תוכנית החלוקה. למחרת החל השלב הראשון של מלחמת העצמאות, כאשר ערביי ארץ ישראל וכוחות בלתי סדירים ממדינות ערב תקפו את היישוב היהודי והתחולל הקרב על הדרכים. ב-14 במאי 1948 עזב הנציב העליון האחרון את ארץ ישראל ובתאריך זה הכריז דוד בן-גוריון על הקמת מדינת ישראל ובא הקץ על המנדט הבריטי בארץ ישראל.
עם הכרזת המדינה החלו פעולות צבאיות כנגד הכפרים הערביים בשטח המדינה: נעשו פינויים של בתים וכפרים ערביים וסילוק של המתיישבים הכפריים אשר התגוררו בכפרים אלו תוך כדי הריגת מתנגדים, תחת צוו של ראש ממשלת ישראל, דוד בן גוריון.
מיד לאחר הכרזת המדינה, החל השלב השני של מלחמת העצמאות, וצבאות מצרים, סוריה, ירדן ועיראק הצטרפו ללחימה לצד ערביי ארץ ישראל. ב-1949, במסגרת הסכמי שביתת הנשק בתום מלחמת העצמאות נקבעו קווי שביתת נשק, "הקו הירוק", שהפך למעשה לגבול הזמני של המדינה וכלל את שטחי הגליל והנגב. ירושלים חולקה בין חלקה המערבי בידי ישראל, וצידה המזרחי, כולל העיר העתיקה ובכללה הרובע היהודי, אשר נפל בידי ירדן. במלחמה נהרגו כאחוז מהאוכלוסייה היהודית (כ-6,000 איש). בעיית הפליטים הפכה לציר מרכזי בסכסוך הישראלי-פלסטיני שמלווה אותה עד היום. על התושבים הערביים שנשארו בתוך תחומי המדינה הוטל ממשל צבאי, שבוטל רק ב-1966.
פעולות חבלה וטרור שהגיעו ברובם מירדן ומצרים, פגעו ביישובי הספר של המדינה, בעיקר מדרום, ונענו בפעולות תגמול מצד ישראל. ב-1956, בעקבות הודעת מצרים על הלאמת תעלת סואץ והחלטתה לסגור מצרי טיראן בפני כלי שיט ישראליים, דחפו בריטניה וצרפת, את ישראל לפתוח במלחמת סיני ("מבצע קדש") - לכיבוש חצי האי סיני ולהשגת שליטה על תעלת סואץ. במבצע כבשה ישראל את רצועת עזה ואת חצי האי סיני וכוחות צה"ל נעצרו 16 ק"מ מתעלת סואץ בהתאם לדרישת הבריטים והצרפתים, אך נאלצו לסגת מסיני בלחץ האמריקנים.
בשנותיה הראשונות של המדינה החלה עלייה המונית של יהודים מארצות רבות ותוך מספר שנים הוכפל מספר היהודים במדינה. בשנת 1966 הסתיימה בניית פרויקטים גדולים - המוביל הארצי, נמל אשדוד, ומפעלי ים המלח.

אז כן, לא העבריים ולא הערבים היו הראשונים להתיישב פה, והאלימות אף פעם לא הגיעה רק מצד אחד.
אך כעת זו המדינה של היהודים.
שואל השאלה:
התאמצת סתם
אנונימית
למה סתם? אני חושב שאני היחיד כאן שלא הסתפק רק בלרשום:
"היינו כאן קודם"/"מה זה פלסטין?"