3 תשובות
100 כפיפות בטן ( תחליקי את זה לחמישים חמישים ) כל יום!. D:
את יכולה לרוץ קצת ולעשות תרגילי אופניים ( את שוכבת על מזרון ומזיזה את הרגליים כאילו את מדוושת ).
מקווה שעזרתי המשך יום טוב.. D:.
שואל השאלה:
אני בן ( למה כוחם עונים לי בלשון נקבה? ) ואתה בטוח שזה עוזר לשריר המשור הקידמי?
מי שאין באפשרותו ללכת למכון כושר, אבל כן מעוניין לעשות כושר, זה הפתרון עבורו: תרגילי כושר ברמת קושי מדורגת, ב-11 דקות ליום בלבד.
5BX - היא מוצר של מחקר מקיף בבעיות הכושר הגופני של הגבר.
המחקר נערך בשבעה מחנות של חיל האוויר המלכותי הקנדי ובשלבים מאוחרים יותר כלל שכבות של האוכלוסייה האזרחית.
למעלה מ-600 גברים, מכל הגילאים השתתפו בתכנית.
הפרויקט החל בעברת סדרות של מבחני כושר גופני. המבחנים כללו מבחני כוח שרירי וסיבולת, מבחנים לבדיקת תגובת הלב לפעילות גופנית, ומדידת שכבות שומן. את תוצאות מבחנים אלו ניתחו והגיעו לצורכי הכושר הגופני של האוכלוסייה.
נבדקו סדרות תרגילים רבות כדי לקבוע את היעילות ואת אלו המביאים לתוצאות הרצויות. היו הרבה תרגילים שהוצאו מן התכנית כבלתי מתאימים. התרגילים שנותרו מפעילים את הגוף בצורה גב גונית ויעילה ביותר.
הזמן המוקדש לכל תרגיל שונה אף הוא. עד שנקבע הזמן האופטימלי הדרוש להשגת תוצאות יעילות.
כן נערכו מבחנים כדי לקבוע את מספר הפעמים שיש לבצע כל תרגיל, במסגרת הזמן הקצוב.
המבחנים הראשונים של סדרות התרגילים נוסו על ידי כמה מאות גברים. מבחנים שנערכו לעיתים מזומנות הוכיחו שתכנית 5BX היא תכנית יעילה להשגת כושר גופני מלא.
לאחר מכן חולקו תכניות התרגילים לקבוצות ופרטים בכל קנדה לניסוי נוסף ולהערות. שוב הוכנסו מספר שינויים, לאור ניסיון סופי זה.
תוצאות מחקר זה עומדת לרשותכם בקישור הבא: http://tinyurl.com/bue26td
של תכנית חיל האוויר המלכותי הקנדי לפיוח כושר גופני 5BX