4 תשובות
מה לא הבנת? את הרעיון של הספר או פרק מסויים?
שואל השאלה:
^את הרעיון, את הפשט בקושי מבינים ומן הסתם יש לזה יותר מהפשט^
^את הרעיון, את הפשט בקושי מבינים ומן הסתם יש לזה יותר מהפשט^
הכותב(יש כמה הסברים למי זה- שלומה/העם/אישה) בעצם אומר שאין משמעות לחיים "הכל הבל הבלים" , הוא מנסה בדרכים שונות ומגוונות למצוא משמעות לחיים(דרך החומה, דרך תענוגות החיים-עושר ובנייה...) אך הוא לא מוצא
לא משנה איזו דרך הוא בוחר הןא מגיע לזה שאין טעם ולא קורה כלום חדש בגלל מחזוריות הטבע ובעצם הכל נקבע מראש ואין לאדם את הכוח לשנות זאת
אך רק בסוף הספר יש טיפה אופטימיות על האדם לפעול כרצונו ולפי לבבו ולעשות מה שעושה אותו שמח (אך יש לזכור שה-ה' שופט)
והוא צריך להיות נדיב ולנסות תמיד מבלי להתייאש(חלק מהאופטמיות)
לא משנה איזו דרך הוא בוחר הןא מגיע לזה שאין טעם ולא קורה כלום חדש בגלל מחזוריות הטבע ובעצם הכל נקבע מראש ואין לאדם את הכוח לשנות זאת
אך רק בסוף הספר יש טיפה אופטימיות על האדם לפעול כרצונו ולפי לבבו ולעשות מה שעושה אותו שמח (אך יש לזכור שה-ה' שופט)
והוא צריך להיות נדיב ולנסות תמיד מבלי להתייאש(חלק מהאופטמיות)
כן, עם פירוש דעת מקרא.