31 תשובות
בטוח?
אם כן זו פעם ראשונה שאני שומעת על דבר כזה..
שואל השאלה:
בטוח, גם אני קראתי עלזה לראשונה השבת במקור ראשון.
שואל השאלה:
זו ישיבה
זו מדרשה
אחלה
שואל השאלה:
אז הנה קמה הישיבה הראשונה לנשים.
ושמו בדף הראשי בחורה שלבושה עם שרוולים מעל המרפק והצוורון לא סגור עד הסוף? זה לא נראה דתי כל כך.
אנונימי
^אנונימי, מחזק. בנוסף לכך, עיין בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן רמו, סעיף ו.
שואל השאלה:
תוצאה: הן לומדות גמרא בעיון ולא מוציאות דברי הבאי
מה, הדור שלנו יותר כשר מהדור של התנאים?
שואל השאלה:
מסתבר שהנשים דהיום יותר משכילות
וואי הדור הזה, לאן אנחנו הולכים בדיוק?! בנות לא צריכות ללמוד גמרא ולא בעיון ולא כלום. התפקיד של הבנות זה להקים את הדור הבא שיעמוד על הרגליים ויהיה דור ישרים וצדיקים, בזכות נשים צדקניות נגאלנו ממצרים ובזכותן אנו עתידים להיגאל בעז"ה. נשים צריכות ללמוד הילכות כשרות כיוון שהן הרבה במטבח, הילכות צניעות שזה הבסיס, הילכות שבת, חגים, טהרה וכל מה שנוגע אליהן. נשים לא צריכות ללמוד גמרא או זוהר ובטח שלא בעיון.
אנונימי
תודה תוצאה, גם התגובות שלך יפות מאוד.
אנונימי
שואל השאלה:
שניכם נתקעתם מאחור...
מאחור? מה זה רפורמה? עוד מעט תכתוב שנשים גם צריכות להיות כמו נשות הכותל ולהניח תפילין בהידור, טלית, ספר תורה... לא?
אנונימי
הושענא, אנחנו רואים לאורך כל הדורות שיש ידירת הדורות (לצערנו) ולא להפך...
שואל השאלה:
שתנחנה תפילין, נשים סומכות רשות (תו"כ ריש ויקרא, בבלי עירובין צו ע"א)
"ואם הנשים רוצין להחמיר על עצמן מוחין בידן" (אורח חיים, סימן לח, סעיף ג, הגה).
לא כתבתי שזאת עבירה שהן יניחו תפילין, פשוט זה פיספוס של המטרה. זה לא התפקיד שלהן פה בעולם. ולגבי הספר תורה לנשים אסור לעלות לתורה, תמצא לי מקור לזה שמותר לנשים לעלות לתורה ולברך על זה? או להיות לא צנועות ולהניח תפילין ולהחזיק ספרי תורה (מה שהרבה מנשות הכותל עושות)
אנונימי
שואל השאלה:
השולחן ערוך הוא לא המילה האחרונה בהשתלשלות ההלכה. ולגבי עליית נשים לתורה הרשת מלאה בחומרים ובמאמרים בעניין
השולחן ערוך הוא המילה האחרונה וסיכום הגמרא להלכה.
אנונימי
אני מזכיר לך שאחרונים לא יכולים לחלוק על ראשונים.
אנונימי
הושענא, זה לא רק שולחן ערוך. ראית הת כל הפוסקים האחרונים בסימן לח, סעיף ג?
שואל השאלה:
המקור לדין זה הוא ספר הכלבו, והסברה היא שאינן יודעות לשמור עצמן בנקיות, וזה ודאי לא שייך ולא הוזכר לפני כן.
דרך אגב, על פי תרגום יונתן על דברים כב, ה מדובר באיסור תורה ממש. מי יכול להקל בספק איסור תורה ובפרט שיש עוד טעמים לאסור?
שואל השאלה:
התרגום המיוחס ליונתן הוא מאוחר, ואגב לא פעם הירושלמי מתבטא כנגדו. איסור לא ילבש הוא דווקא כשהמטרה היא להידמות לגברים.
בהצלחה להן

ישיבה זה לבנים.
מדרשה/אולפנה זה לבנות.
אבל שיזכו לגדול בתורה, לא מפריע לי.

(ה"ישיבה" הזו כנראה תשאר רק באינטרנט)
אנונימי
זה משהו שפשוט לא אמור להיות....
שואל השאלה:
למה?
ישיבה=בנים מדרשה, סמינר=בנות
אנונימי