15 תשובות
כן להוריד מהבגרויות בדחיפות
כןן יש מלא דברים לשנות
כן
לקצר
כי 12 שנות לימוד זה ממש מיותר
ולפזר את הבגרויות כי זה מוגזם בטירוף לעשות הכל בשנתיים
להפוך את הלמידה ליותר אישית לתלמיד
כןן
כל המבנה של מערכת החינוך מיושן מאוד
שואל השאלה:
אני אישית חושבת שחייבים לעשות שינוי
ויש לי הצעה שתפתור את הבעייה בחוסר המורים ובהפרעות של התלמידים
זה ידוע שכמעט בכל כיתה יש ילדים שלא רוצים ללמוד ורק רוצים להפריע, אז אני חושבת, למה המורים צריכים לטרוח ללמד אותם בכלל? מי שלא רוצה ללמוד, שלא ילמד!
יהיה חדר גדול בבית ספר שכל מי שלא ירצה ללמוד פשוט ילך לשם, ויהיו שם כמה אנשים שיהיו אחראיים עליהם. יהיה מותר להם לעשות מה שהם רוצים אבל כמובן לא להתנהג באלימות ועוד כל מיני דברים שבכל מקרה אסור לעשות.
ככה, מספר התלמידים בכיתות יצומצם בהרבה, יצטרכו פחות מורים בבתי הספר והתלמידים האלה לא יפריעו. מה אתם חושבים?
לדעתי זה רעיון ממש טוב, כי היום המורים סתם טורחים ללמד ילדים שלא רוצים ללמוד בכלל וזה לא מעניין אותם, והם רק מפריעים לאלה שכן. רוב המורים לא מצליחים להשתלט על 40 ילד ולכן כל מי שלא רוצה ללמוד לא יהיה חייב
אנונימית
כן
מבחנים לא מייצגים את הידע - הם מייצגים ציון וזיכרון
שואל השאלה:
נכון גם זאת נקודה לשיפור.
אנונימית
כן להתאים את המקצועות למה שהתלמיד רוצה לעשות בעתיד. להוריד את התוכנית של חמש יחל מתמטיקה . להוריד מכמות הבגרויות בשנה כי זה כבר נהיה בלתי אפשרי.
ולפטר את בנט ואנחנו מסודרים;)
אנונימית
אנונימית-
למה להוריד את התוכנית של חמש יחל?
בשביל מה? יש ילדים שהולכים לזה מבחירה.

לשואלת השאלה-
לגבי ה"חדר שלא לומדים בו" חיים, זה נרץקרא להבריז. מי שלא רוצה ללמוד מבריז מהשיעור ולא בא. לתת לזה לגיטימציה זה כמו לבטל את חוק חינוך חובה.

Hey-
יש מבחנים שכן מציגים ידע ולא רק זיכרון. בשנים האחרונות במבחני הבגרוצ במתמטיקה התחילו לשים שאלות שלא קשורות לידע אלא להבנה. רק אם תביני באמת את החומר תוכלי לפתור את השאלה. גם בביולוגיה. יותר שאלות של הבנה ויצירתיות מאשר ידע וזיכרון. אולי עדיף פשוט לשנות אולי את השאלות לאט לאט וזה בידיוק מה שעושים.

ולשאלה עצמה-
כן, יש מה לשנות, לפזר את הבגרויות יותר. אולי אפילו לשנות את זה מבגרות אחת על כל החומר לשתי בגרויות על חצי וחצי. כדי שיהיה יותר פשוט ופחות ללמוד בזמן קצר ככ.
לשנות את הרפורמה ולהחזיר למצב שהיה בגרויות כבר מכיתה י.
הילדים שהולכים לזה מבחירה זה רק בגלל שמשכנעים אותם שבלי זה הם לא יוכלו לעשות בעתיד את מה שהם ירצו לא כולם הולכים לזה מבחירה וכל אחד שלא נימצא בחמש חושב שהוא טיפש ושאין לי עתיד החמש הזה לא תורם בכלום רק להורדת ביטחון עצמי זה תורם .
וסתם לאגב אתה הולך לענות לכל מה שכל אחד כתב?
אנונימית
אני בחמש יחל לא כי "שכנעו אותי שבלי זה אני לא אעשה כלום בחיים"
אני בחמש יחל כי אני אוהבת ורוצה ללמוד מתמטיקה בצורה הכי טובה שיש והאמת שאם הייתי יכולה הייתי עושה גם 7 יחידות.
נכון. לא כולם הולכים לזה מבחירה אבל רובם כן.
ולא כל מי שלא נמצא בחמש חושב שהוא טיפש. יש לי חברות מארבע ומשלוש והן לא מרגישות בכלל שהן מפגרות, ההפך.
החמש הזה כן תורם.
גם בידע הכללי.
וגם בחשיבה המתמטית.
זה לא מוריד ביטחון עצמי, זה רק פאקינג מקצוע כמו כל דבר אחר. אני לא טובה באזרחות אז אני אתלונם שזה מוריד לי את הביטחון העצמי. בחיאת. אנשים בגיל הזה צריכים לדעת להתחיל להתמודד עם דברים שהם טובים בהם ועם דברים שפחות.

ואני אענה רק על מה שאני לא מסכימה איתו. אני יכולה גם להביע טת דעתי בעניין
סבבה אז את אוהבת מתמטיקה וטובה בזה , זכותך . אבל יש הבדל בין להיות טובה במתמטיקה ולאהוב את זה ולהצליח בזה ולבין להיכשל באזרחות כי מה לעשות היום לא מקטלגים אנשים לפי רמת מצויינות באזרחות או במקצוע רב מלל אחר אלא לפי מתמטיקה ויחידות במתמטיקה, ותופתעי, יש אנשים שלא מתקבלים רק בגלל שהם שלוש יחל או ארבע יחל למה שהם רצו ללמוד או לסתם תפקיד בשירות צבאי וזה מה שגורם לאנשים לרצות להיות בחמש וכשהם נכשלים זה אומר אוי איזה באסה תורידי מקום עבודה אחד שאליו רצית להתקבל ואת לא יכולה בגלל פאקינג היחידות מתמטיקה שלך.
וגם איזה ידע כללי בדיוק? זה שאני יודעת שזוויות הבסיס שוות במשולש ישר זוות או שאני יודעת נגזרת של ln וזהויות טריגונומטריות לא יעזור לי בשום דבר אלא אם אני אדריכלית וידע מתמטי לא כזה קרטי חוץ מהפעולות הבסיסיות ואחוזים.
וכן תופתעי לגלות שלהרבה אנשים בגיל ההתבגרות ובתיכון בכללי יש בעיית ביטחון עצמי ולא לכולם יש בטחון עצמי גבוה ככה שדבר מזערי כמו פאקינג מקצוע יכול להוריד אותם מאוד ועל הדרך גם את הבטחון שלהם ולגרום להם לחשוב שהם סתומים אולי חברות שלך לא כאלה אבל אני מכירה הרבה שכן עד שהם עצבו את האשיות והבינו שזה פאקינג לא אומר עליך שום דבר .
אנונימית
כן, צריך לעשות שינוי בשיטת הלימוד ויעשו אותו. השיטה של תרגול ותרגול שוב ושוב כבר פחות אפקטיבית יש בתי ספר שעובדים על מערכת של רמות כמו במשחקים ואם אתה תלמיד טוב אתה תעלה רמות ותרוויח דברים במקום שתקבל עונשים על דברים רעים שאתה עושה. זה מערכת טובה לדעתי אבל צריך לראות איך מיישמים אותה. את מוזמנת לבדוק על זה באינטרנט
לא אתחיל להסביר לך על הידע המטורף ואיך שהמתמטיקה מפתחת לך את המוח כי זה כבר נושא אחר.

אני מודעת לעובדה שיש ביטחון עצמי נמוך, אבל הוא לא נובע רק ממתמטיקה. הוא יכול לנבוע גם מכל מקצוע אחר.
כן יש חשיבות מטורפת של חמש יחל במקומות עבודה ודברים אחרים וזה אולי לא מוצדק. אבל להאשים חצי מהביות במערכת החינוך בגלל מתמטיקה ולהגיד שצריך לבטל את זה? לא נכון.
כן צריך להתחיל להבין שמתמטיקה זה לא הכל בחיים וילד שלא מצליח במתמטיקה לא אומר שהוא פחות טוב מילד שכן. עם זה אני לגמרי מסכימה
אבל תחשבי שניה. יש עוד מקצועות שגורמים לילדים להרגיש חוסר ביטחון מטורף. זה הכל תלוי במורה ובבית ספר. זה לא רק מתמטיקה.