92 תשובות
לא
לא
אם היו כאן רק יהודים סבירות גבוהה שהייתה מלחמת אזרחים
אנונימית
שואל השאלה:
למה את חושבת ככה אנונימית ?
כמה שמאלנים איכס
כן היה באמת יותר טוב
אנונימית
שואל השאלה:
למה אתה חושב שיהיה יותר טוב?
שואל השאלה:
זה ממש לא קשור ללהיות ימני או שמולאני זה עיניין של לחשוב על התמונה הכללית
נו אבל אני הסכמתי איתך
למה את עושה לי מינוס
אנונימית
כן
נכון שהיו כמה מקרים של טרור יהודי כלפי ערבים אבל ברוב המוחלט של המקרים זה ההפך.
אם לא היו פה ערבים היו נחסכים מאיתנו מבצעים צבאיים (עופרת יצוקה, עמוד ענן, צוק איתן...) והרוגים
לא הבנתי
את לא מסכימה עם מי שמסכים איתך וגם עם מי שלא מסכים איתך
מה נסגר איתך ?!
אנונימית
שואל השאלה:
אני?^
לא הבנתי את השאלה שלך
את כן רוצה שיהיו פה ערבים או שלא יהיו?
כי את לא מסכימה עם מי שאמרה שאת צודקת
אנונימית
שואל השאלה:
אבל כל אלו זה בגלל גורמי חוץ
שואל השאלה:
אני כן רוצה שיהיו פה כי זה שהם לא יהיו פה לא יהיה יותר טוב
שואל השאלה:
אני? מה עשיתי
קודם כל - את רוצה שבמדינה יהיה גם לא יהודים בשביל שתיהיה מיוחדת?

המטרה שלנו שהיא תיהיה מרגשת ומיוחדת או שקטה ושלווה?


דבר שני - עובדתית , כמה שיש פחות גיוון מבחינת צורת חשיבה וערכים וצרכים (ולא מוצא או גזע) כמות האלימות פוחתת בגלל כמות חיכוכים נמוכה יותר כדוגמא ליפן ,פולין ועוד.

בנוסף חלק גדול מהאלימות בארץ נובע מהמגזר המוסלמי שאחראי על רוב הפשיעה בארץ למרות שהוא קטן יותר בשליש מאיתנו הוא מבצע פי 3 יותר פשעים. אז עובדתית התשובה היא כן.
שואל השאלה:
לא חסר פושעים יהודים אני בטוחה לא אמרתי שהסיבה שישארו כדי שניהיה מיוחדים אבל כמה מדינות כבר יש שחיים בה דת אחת
אבל מה זה משנה כמה מדינות קיימות שיש בהם רק דת אחת? למה זה אמור להיות מדד? אנחנו לא אמורים לרצות שיהיה לנו חיים טובים ולא שנראה מיוחדים?

ברור שיש יהודים פושעים. אבל את מבינה שלאוכלוסיה המוסלמית יש פי 3 שזה המון? אז יש לך אוכלוסיה מאוד אלימה הרבה יותר מאיתנו ובנוסף אם יש דתות שונות אומר דרישות שונות מה שיכול ליצור גם יותר סיכסוך אם אין ביניהם את היכולת לכבד אחד את השני?
שואל השאלה:
ונגיד המדינה יודעת שערבים לא עושים לה טוב תאורתית מה עוצר ממנה להעיף אותם זה נטו מדינה יהודית לא?
מה שמונע מהמדינה עכשיו לעשות כזה דבר זה בעיקר יחסי ציבור.

אני אתן לך את הדוגמא של אירופה ופולין ושבדיה - שבדיה פחדה שיראו אותה בתור גזענים אם הם יסרבו לקבל אנשים מבחוץ. אז היא נתנה להרבה אנשים מהעולם המוסלמי להגר. ואז ממדינה עם אחוז פשיעה נמוך שבנויה בעיקר משבדים נוצרים שבדיה עכשיו נחשבת לבירת האונס של העולם בגלל המהגרים המוסלמים שמקיימים את החלק הגדול של הפשיעה בשבדיה.
פולין לעומת זאת סירבה ואמרה שלא אכפת לה אך זה נראה כלפי חוץ הם לא עושים צעד כזה שיפגע בהם ואין אצלהם פיגועים ואונסים כמו שיש בשבדיה.
האמת, יותר מפריעים לי הנוצרים שבאים בשנים האחרונות *רק כדי לנצל את המשאבים של המדינה* למרות שאין להם קשר ליהדות..
הערבים היו גם לפנינו
אנונימית
קודם כל - הם לא היו כאן לפנינו... היה כאן תמיד קהילה יהודית עוד לפני שהם הגיעו.. הם פשוט כבשו את המקום.
ולעומת הנוצרים הם אחראים לכמות ענקית של אלימות, רצח, גניבות אונס ועוד. אי אפשר לקיים חברה שקטה עם נתונים כאלה.
גם נכון, אבל אתה לא יכול להתכחש לעובדה שהיו פה מוסלמים לפני קום המדינה ואי אפשר לגרש אותם (אגב גם נוצרים היו פה)
אנונימית
בטח, את רק מצדיקה את הטענה הזו עם הדוגמאות שלך.
האוכלוסיה מורכבת מהרבה קבוצות שיכולות מאוד לא להסתדר זו עם זו וזה יוצר המון בעיות כפי שהדגמת.
אילו מצמצמים את זה לקבוצה אחת אז כמובן שיהיה פחות בעיות ולכן יותר טוב.
הבעיה היא שכל היהודים זה גם כמה קבוצות, וגם שם יש סכסוכים כמו שתארת, אז אם אלא היו הופכים ל"רק יהודים מסוג x" זה היה עוד יותר טוב.
לא...
אנונימית - המוסלמים שהיו פה היו בגלל שהם גירשו אנשים אחרים מפה. אז הטענה של "אתה לא יכול לגרש אותם בגלל שהם כבר היו פה". מה זה משנה אם הם כבר היו פה אבל עוינים כלפינו וגם מבצעים הרבה מאוד פשעים?
מסכימה עם כל מילה
סוף סוף מישהי עם היגיון בריא באתר הזה
ולא
כן
אבל יש אנשים לא יהודים טובים
נדיר
אבל קיים
לא. כשיש פה אנשים מכל הדתות, המינים וגזעים יש יותר דעות שונות וצדדים שאנחנו לא מכירים לשמוע. זה טוב.
זה שיש שוני גדול יותר ודעות שונות לא יכול להיות טוב יותר. זה גורם ליותר חיכוך...
יאו לא מאמינה שהתחילו שוב השאלות האלה
דיי אתם מעיקים!!! תפסיקו
אנונימית
א. השוטר לא הרג אזרח כי הוא אתיופי, נקודה.
ב. זה לא קשור לדת, זה קשור לערכים שהאדם גדל עליהם.
אם הוא גדל להיות אלים - סביר להניח שזה מה שיצא ממנו.
אם גידלו אותו לחמלה - סביר להניח שהוא לא יקום בוקר אחד ויצא לפגוע באנשים.
כמובן, בכל חברה יש יוצאי מן הכלל, אל תתפסו אותי במילה.
בוא נהיה הגיוניים
איך בדיוק אתה מתכוון לגרש 2 מיליון ערבים מוסלמים שהם רבע מאוכלוסיית המדינה? על סמך מה?
אנונימית
fellings - דת זה חלק מהערכים שאדם גדל אליהם לרוב שההורים מחנכים ומעבירים אלא. יש סיבה למה עם מוסלמים בכל העולם יש כמות של אלימות גבוהה ובעיות אי אפשר להפריד דת מערכים שעליהם אדם יכול לגדול עליהם.
אנונימית - זה כרגע דיון אחר על מגוון הצעדים שקיימים באופן כללי בהתאם למצב. זה שונה כרגע מלהגיד את העובדה שאם לא היה מוסלמים בארץ כמות הפשיעה הייתה יורדת משמעותית כי מוסלמים אחראים עובדתית לכמות הפשיעה ברמה מאוד גבוהה בארץ (גם בעולם. זה עניין אחר כבר).
כל מי שאומר שהיא צודקת עם כל הכבוד. פשוט לא. כל אחד ממכם מתעלם חד וחלק מכמות האלימות מתוך המגזר המוסלמי אז אתם עושים את זה ממגוון סיבות שונות אבל לא מהיגיון או כנות .
לא הכל אבל היו נפטרים הרבה דברים...
כן.קודם כל אם אני יתחיל להגיד את מה שהערבים עשו אני לא אסיים פה היום אין אפילו מה להשוות.עצוב שאת משווה.
וואלה יש לכולם מדינות שלהם למה אנחנו צריכים לתת לערבים לחיות פה שהם פוגעים בנו כל כמעט שבוע יש פיגוע והעונשים למחבלים זה כמו פרס בשבילם במדינות אחרות יש עונשים יותר חמורים.
זה פשוט עצוב שאת חושבת ככה ואם זה היה מדינה רק של יהודים ללא ספק היינו חיים הרבה הרבה יותר טוב ואל תשווי את היהודים לערבים
אנונימי
יואו אדוניס אפשר את המוח והדרך התנסחות שלך בבקשה ?
אנונימית
באס אמ אס או העברה בנקאית?
כן ברור
העברה בנקאית אהובי!
אנונימית
כהנא צדק
שואל השאלה:
אנונימית ^
אולי אני חושבת בצורה מאוד שונה ממכם כי אני לא מפה ולא נולדתי פה אני לא יודעת כל מה שאתם יודעים על המדינה אבל זה לא שבאמת יש לנו את האופציה להוציא מפה את כל הערבים מדינה רק של יהודים זה רק חלום זה לא באמת יקרה עם כמה שאני מניחה שביבי אפילו רוצה ערבים הם חלק גדול מהמדינה אי אפשר להעיף אותם
שואל השאלה:
שלום לכם^
אני גם חושבת שצריך לשנות את העונשים למחבלים העונשים האלו לא מספיק חמורים אבל הבעיה זה שלא אנחנו קובעים אותם
baby kim

זה לא נכון.
בואי קודם נתחיל מזה שתקבלי את העובדה שאת יודעת ומודעת לכמות האלימות הענקית מצד הקהילה שלהם ואז משם נתקדם.
שואל השאלה:
אבל גם פה יש כל הרבה אלימות וגזענות כלפי אתיופים למה אתם חושבים שזה הכל רק הערבים זה כל כך לא נכון,נכון שיש להם חלק גדול מאוד בזה אבל יש הרבה יהודים רעים בדיוק כמו המחבלים
יש מצידם הרבה אלימות, אי אפשר לפספס את זה.

יש גם מצידם הרבה משכילים: שופטים, רופאים, ובהייטק יש הרבה ערבים. אי אפשר לפספס את זה.
שואל השאלה:
נכון לא כולם אלימים ומחבלים ורעים
כמו שלא כל יהודי רע ואלים
"יש הרבה יהודים רעים כמו המחבלים" לא.. אין יהודים שרוצים להתפוצץ באוטובוסים ולהרוג אך את עושה בכלל את ההשוואה? את מציינת דברים מסוימים בתוך הקהילה היהודית העניין זה את מקבלת את העובדה שהקהילה המוסלמית הרבה יותר אלימה מאיתנו? לא קצת.. הרבה יותר. פי שלוש יותר ואני אביא לך נתונים וכתבה אם תרצי.
ooh ooh
אבל זה לא נכון. אתה רק אומר בכללי "יש הרבה מוסלמים בהיי טק רופאים שופטים" אבל זה ממש לא נכון. כמות השתתפות האלימים מצידם וגם האחיזה בדעות נגד ישראל הרבה יותר גבוהות מהתרומה שלהם. זה עובדה שגם אי אפשר לפספס ורצוי גם להתייחס .
ואני מזכיר לך שהם שם לא בדיוק מאהבת המדינה. הם מקבלים כסף וזה מקצועות עם משכורת גבוהה. אז הכמה שכבר כן שם (ואחוז קטן, לא גבוה בכלל) לא בדיוק עושה את זה מטעמי ציונות או אהבת העם היהודי .
שואל השאלה:
אפשרי בקשר לכתבה ממש אשמח
נכון אנחנו לא מתפוצצים באוטובוסים אבל להרוג ילדה כי היא באה למצעד הגאווה והיא גאה בקהילה מה שעם אני לא טועה גם לא היה כי היא הייתה סטרייטית לא יותר טוב והבן אדם לבש כיפה על הראש והוא הרג מישהי
נכון שיש הרבה יותר מקרים של מחבלים אבל המעט שיש לנו זה מה שנותן לי הרגשה שאנחנו לא יותר טובים
https://news.walla.co.il/item/3134243
שואל השאלה:
בסדר גם יש רופאים ושופטים יהודים שעושים את זה בישביל כסף
היום כולם עובדים בישביל כסף כדי להתפרנס ולחיות בכבוד
שואל השאלה:
זה לא ממש משנה לי כלום הנתונים אני יודעת שהפיגועים הרבה יותר מרובים ממה שהיהודים עושים אבל אנחנו צריכים ללמוד ליחיות אחד עם השנייה
baby kim
אבל לציין מקרה אחד לא הופך את זה לאותו הדבר.
את לא יכולה להגיד שבגלל שיש לנו מקרים מסוימים אנחנו אותו דבר כמו תרבות שמחפשת להתפוצץ באוטובוסים או שמעדיפה לחיות חיי גיהנום מתוך רצון לכבוש כמה שיותר ולשלוט מאשר להסתפק במה שיש לה (56 מדינות, נפט בכמויות וכסף) ולחיות בשלום ? שימי הרגשה בצד. תשתמשי בראש. את מודעת שכמות האלימות מצידם משמעותית יותר גבוהה. ככה לשאלתך בשאלה עצמה התשובה היא חד משמעית כן כי היה פחות אלימות משמעותית. ועדיין אך אפשר להגיד שאנחנו לא יותר טובים כשאת יודעת שהכמות אצלהם הרבה יותר גבוהה מאצלנו? אך זה אותו הדבר אם זה שונה?
"ooh ooh
אבל זה לא נכון. אתה רק אומר בכללי "יש הרבה מוסלמים בהיי טק רופאים שופטים" אבל זה ממש לא נכון. כמות השתתפות האלימים מצידם וגם האחיזה בדעות נגד ישראל הרבה יותר גבוהות מהתרומה שלהם. זה עובדה שגם אי אפשר לפספס ורצוי גם להתייחס ."

חכה רק שנייה.
אתה אמרת פה שני דברים.

1) אבל זה לא נכון. אתה רק אומר בכללי "יש הרבה מוסלמים בהיי טק רופאים שופטים" אבל זה ממש לא נכון.
אתה אומר שאין הרבה מוסלמים רופאים, והרבה מוסלמים בהייטק?

2) מות השתתפות האלימים מצידם וגם האחיזה בדעות נגד ישראל הרבה יותר גבוהות מהתרומה שלהם.
זה כבר נקודה אחרת. לגבי זה אני לא יודע אם זה נכון או לא, אני לא יודע למדוד דבר כזה. יכול להיות שזה אפילו נכון, אני לא מתנגד לזה.


אתה בטוח לגבי טענה 1 שלך?
באמת?
איי פעם ראית כמה ערבים יש בטכניון? באוניברסיטת בן גוריון? באיזשהי אוניברסיטה נחשבת אחרת?

*ערבים שמגיעים ממשפחות מוסלמיות.*
baby kim
ההבדל זה בדעות שהם אוחזים ביחד עם התפקידים האלה זה כל העניין.
והנתונים כן צריכים להגיד לך משהו. אלה העובדות בשטח.
שואל השאלה:
אני מסכימה איתך זה ממש לא קשור אבל זה שציינתי מקרה אחד לא אומר שאין עוד
שואל השאלה:
זה גם עובדה שיש יהודים רעים כמו המחבלים
אתה יודע למה אני בטוח?
א. קודם כל אתה יודע שמוסלמים מקבלים הנחות בתנאי קבלה ? שזה אומר שגם אלה שתחשיב ככאלה עושים את זה כי הם קיבלו הנחה ולא כי הם צריכים לעמוד באותם תנאים של יהודי.

ב. רמת ההשכלה שלהם בכללי יחסית לא גבוהה. ולא בגלל שהם עניים כי הם לא עניים כמו שאתה חושב. הרמה של מוסלמים בארץ היא בין הגבוהות בקהילות המוסלמיות וזה בגלל שלנו - היהודים - יש מודעות גבוהה של השכלה.

ג. אתה חושב שאם אתה רואה משהו בהכרח זה מה שמעיד על מה שקורה בכללי?
החברה המוסלמית קיימת פשיעה הרבה יותר גבוהה משמעותית מאצלנו מה שמראה על אופי החברה וככזה אתה יודע שמעיד גם על רמת ההשכלה שבה כי עובדתית כשאתה מתרכז בעיקר בפעילות אלימה אתה לא בדיוק מרבה בהתפתחות. אפילו כשאתה מקבל הנחות..
קים - עובדתית אצל המוסלמים הכמות הרבה יותר גבוהה. לכן התשובה לשאלה שלך היא כן . ולציין כמות מקרים מסוימים לא משנה את העובדה שהכמות אצלהם משמעותית גבוהה. פי 3 יותר שזה "המון" .
שואל השאלה:
אבל אי אפשר לשפוט את כולם כי הרבה כאלו
שואל השאלה:
זה המון אי אפשר להתכחש לזה אבל עם היה אפשר להוציא אותם כנראה היו מוציאים כנראה הממשלה יודעת כמה הם תורמים
אפשר ורצוי אם את רוצה לדאוג לביטחון שלנו .
ממש לא . ביחס לאלימות שהם עושים? עובדתית זה לא נכון. תכנסי לקישור שהבאתי לך את תראי שהממשלה רק מודעת כמה הם אוכלוסיה מסוכנת. אתה לא יכול לתרום ממש כשהתרומה שלך לא כזאת משמעותית מצד אחד ומצד שני אתה תורם הרבה סבל לחברה.
שואל השאלה:
עם הם לא תורמים מה מונע מהממשלה לגרש אותם זו מדינה יהודית
כנראה שלממשלה יש את השיקולים שלה
שים לב אבל במה אתה בטוח,
אנחנו דיברנו על האם יש או אין הרבה מוסלמים משכילים.
לא האם קל להם יותר להתקבל או האם ההשכלה שלהם יותר גבוהה מכל שאר הקהילות המוסלמיות, או האם הפשיעה גבוהה או לא.
אתה מערב נקודות שלא קשורות למה ששאלתי אותך.

יודע מה, כן א, ב, ו-ג נכונים אלף אחוז. (נצא מנקודת הנחה כזו אפילו)
איך זה מצדיק או קשור לטענה שאין הרבה ערבים מוסלמים מושכלים?
baby kim
השיקולים הם לא משיקולי תועלת אלא המחשבה על יחסי ציבור.
אתה לא יכול להיות ציבור כזה מזיק מבחינת אלימות ותרומה מעטה כללית ובנוסף בממשלה לפעול נגד המדינה ולהיות בעל תרומה חיובית אז למצב המדינה כולה. זה לא עובד ככה.
שואל השאלה:
אתה לא יודע את זה זו השערה
oohh

כי משכיל זה לא בהכרח רק העובדה שאתה באוניברסיטה. ולא בהכרח משהו שסותר את מה שאני אומר לגבי כמות האלימות והסבל שהם תורמים מה זה משנה אז גם אם יש כמות מסוימת משכילה? מה זה עוזר לי כששופטת מוסלמית למשל פוסקת לטובת מוסלמי ששכב עם קטינה יהודיה בגלל שהוא מוסלמי וגם היא?
baby זה לא השערה. הבאתי לך את הנתונים.
את רואה ומבינה שהם מבצעים אלימות בכמות גבוהה מדי מבשביל לקבל בהיגיון בשביל להגיד שזה רק השערה.
שואל השאלה:
אבל לא דיברתי על זה מקשר אתה רושם משהו אחד ואז עונה על משהו אחר
את כן מדברת על זה. זה באופן מפורש נושא השאלה שלך .
העניין בנוגע להאם זה משנה שיש הרבה או לא אינו רלוונטי לשאלה האם למעשה יש הרבה או לא.
שואל השאלה:
דיברנו ליפני שנייה על האלימות ועברת לנושא אחר איך בדיוק
זה כן קשור בגלל שזה קשור לכל הנושא שעליו אנחנו מדברים שזה השאלה למעלה ועניין תרומה מול נזק. מה עוזר לי שיש להם כמות נחמדה של משכילים כשכל השאר משמעותית חרא?
שים לב שאתה לא מתמקד בשאלה שלי, אתה טוען דברים מסויימים ויכול להיות שהם מאוד נכונים.
אבל תצדיק ספציפית את השאלה (בתגובות אלי).
אני עדיין מדבר על האלימות . לא דיברתי על שום דבר אחר. את צריכה לקבל את העובדה שהם אלימים בצורה יוצאת דופן. זה המציאות.
על מה אתה מדבר תגיד לי?
אמרתי לך שאם קיימים "משכילים" זה בגלל ההנחות שהם מקבלים.

ונגיד שיש כמות נחמדה של משכילים מתוכם, היא לא גדולה מאוד בגלל אופי התרבות שלהם. אך זה קשור אז לשאלה ומצדיק אכשהו את מצב האלימות הבלתי אפשרי שיש מתוכם והנזק שהם עושים?
ניסיתי להסביר לך את הבעייתיות שאני רואה כמה פעמים. אני לא יודע איך להסביר אותה בקלות, אז אני פשוט ארכז פה את כל הדברים שרשמנו ואנסה לרשום בהערה מה שמפריע לי במה שאתה אומר.
את ההערות אני רושם בכוכביות.

אני:

יש מצידם הרבה אלימות, אי אפשר לפספס את זה.

יש גם מצידם הרבה משכילים: שופטים, רופאים, ובהייטק יש הרבה ערבים. אי אפשר לפספס את זה.


*שים לב שפה אני קובע (בין היתר) טענה שיש הרבה ערבים מוסלמים מושכלים (שופטים, רופאים והייטקיסטים)*


אתה:

ooh ooh
אבל זה לא נכון. אתה רק אומר בכללי "יש הרבה מוסלמים בהיי טק רופאים שופטים" אבל זה ממש לא נכון. כמות השתתפות האלימים מצידם וגם האחיזה בדעות נגד ישראל הרבה יותר גבוהות מהתרומה שלהם. זה עובדה שגם אי אפשר לפספס ורצוי גם להתייחס .


*אתה טוען (בין היתר) את הטענה שזה לא נכון שיש הרבה מוסלמים משכילים כפי שאמרתי למעלה*

אני:

"ooh ooh
אבל זה לא נכון. אתה רק אומר בכללי "יש הרבה מוסלמים בהיי טק רופאים שופטים" אבל זה ממש לא נכון. כמות השתתפות האלימים מצידם וגם האחיזה בדעות נגד ישראל הרבה יותר גבוהות מהתרומה שלהם. זה עובדה שגם אי אפשר לפספס ורצוי גם להתייחס ."

חכה רק שנייה.
אתה אמרת פה שני דברים.

1) אבל זה לא נכון. אתה רק אומר בכללי "יש הרבה מוסלמים בהיי טק רופאים שופטים" אבל זה ממש לא נכון.
אתה אומר שאין הרבה מוסלמים רופאים, והרבה מוסלמים בהייטק?

2) מות השתתפות האלימים מצידם וגם האחיזה בדעות נגד ישראל הרבה יותר גבוהות מהתרומה שלהם.
זה כבר נקודה אחרת. לגבי זה אני לא יודע אם זה נכון או לא, אני לא יודע למדוד דבר כזה. יכול להיות שזה אפילו נכון, אני לא מתנגד לזה.


אתה בטוח לגבי טענה 1 שלך?
באמת?


*פה אני מנסה להציג את הטענות שלך בצורה ברורה ומתייחס ספציפית לזו שאומרת שאין הרבה ערבים מוסלמים משכילים. פניתי אליך ספציפית ביחס לטענה זו.*


אתה:

אתה יודע למה אני בטוח?
א. קודם כל אתה יודע שמוסלמים מקבלים הנחות בתנאי קבלה ? שזה אומר שגם אלה שתחשיב ככאלה עושים את זה כי הם קיבלו הנחה ולא כי הם צריכים לעמוד באותם תנאים של יהודי.

ב. רמת ההשכלה שלהם בכללי יחסית לא גבוהה. ולא בגלל שהם עניים כי הם לא עניים כמו שאתה חושב. הרמה של מוסלמים בארץ היא בין הגבוהות בקהילות המוסלמיות וזה בגלל שלנו - היהודים - יש מודעות גבוהה של השכלה.

ג. אתה חושב שאם אתה רואה משהו בהכרח זה מה שמעיד על מה שקורה בכללי?
החברה המוסלמית קיימת פשיעה הרבה יותר גבוהה משמעותית מאצלנו מה שמראה על אופי החברה וככזה אתה יודע שמעיד גם על רמת ההשכלה שבה כי עובדתית כשאתה מתרכז בעיקר בפעילות אלימה אתה לא בדיוק מרבה בהתפתחות. אפילו כשאתה מקבל הנחות..

*פה אתה מדבר על ההוגנות שבאופן והסיבה בגללם הם משיגים את השכלה שלהם ועל השליליות בחברה שלהם בהקשר של אלימות. אבל אתה לא מתייחס פה לנטו הדבר היחיד שפניתי אליך בגללו. שזה הטענה שאין כאלה. לא שאלתי האם זה הוגן, לא טענתי שזה הוגן, לא טענתי שאין אצלהם הרבה אלימות, ולא דיברתי על האם ההשכלה שלהם מוצדקת או לא.
אך ורק שאלתי אותך שאלה ממוקדת בנוגע לאמרתך שאין הרבה מוסלמים משכילים*

אני:

שים לב אבל במה אתה בטוח,
אנחנו דיברנו על האם יש או אין הרבה מוסלמים משכילים.
לא האם קל להם יותר להתקבל או האם ההשכלה שלהם יותר גבוהה מכל שאר הקהילות המוסלמיות, או האם הפשיעה גבוהה או לא.
אתה מערב נקודות שלא קשורות למה ששאלתי אותך.

יודע מה, כן א, ב, ו-ג נכונים אלף אחוז. (נצא מנקודת הנחה כזו אפילו)
איך זה מצדיק או קשור לטענה שאין הרבה ערבים מוסלמים מושכלים?

*פה אני מנסה להסביר לך בעייתיות זו ומנסה להראות שגם ביחס לנכונות מוחלטת בנוגע למה שאמרת, אין לזה קשר למה ששאלתי אותך ומה שדיברנו.


אתה:

oohh

כי משכיל זה לא בהכרח רק העובדה שאתה באוניברסיטה. ולא בהכרח משהו שסותר את מה שאני אומר לגבי כמות האלימות והסבל שהם תורמים מה זה משנה אז גם אם יש כמות מסוימת משכילה? מה זה עוזר לי כששופטת מוסלמית למשל פוסקת לטובת מוסלמי ששכב עם קטינה יהודיה בגלל שהוא מוסלמי וגם היא?

*פה אמרת שני דברים, אחד מהם אליו התייחסתי היה בנוגע להאם תרומתם משנה או לא משנה ביחס לפגיעה שהם גורמים. אף על פי שזה לא מה ששאלתי אותך לגביו.*

אני:

העניין בנוגע להאם זה משנה שיש הרבה או לא אינו רלוונטי לשאלה האם למעשה יש הרבה או לא.

*פה אני מסביר שוב: הטענה "זה לא משנה שהם משכילים" אינה רלוונטית לטענה "יש הרבה/מעט משכילים". אלה שני דברים שונים. האחד לא מאמת את נכונות האחר. לכן זה מהווה התחמקות מהשאלה.*

שים לב שאתה לא מתמקד בשאלה שלי, אתה טוען דברים מסויימים ויכול להיות שהם מאוד נכונים.
אבל תצדיק ספציפית את השאלה (בתגובות אלי).

*ופה שוב אני מדגיש את העניין הזה בצורה יותר אבסטראקטית.*

אתה:

על מה אתה מדבר תגיד לי?
אמרתי לך שאם קיימים "משכילים" זה בגלל ההנחות שהם מקבלים.

ונגיד שיש כמות נחמדה של משכילים מתוכם, היא לא גדולה מאוד בגלל אופי התרבות שלהם. אך זה קשור אז לשאלה ומצדיק אכשהו את מצב האלימות הבלתי אפשרי שיש מתוכם והנזק שהם עושים?

*כאן אתה חוזר לנושא של השאלה. אפילו שהתחלנו חלק מהדיבור מזה ששאלתי אותך בנוגע לדבר שאמרת, בין אם קשור לשאלה ובין אם לא, שרציתי לדבר עליו. זה כבר לא משנה בנקודה הזאת אם זה ענייני לשאלה או לא, כי אנחנו כבר לא מדברים ישירות על השאלה. אם אתה לא רוצה לענות לשאלה שלי אתה יכול לומר שזה לא רלוונטי לשאלה של השואלת ולכן אתה לא עונה עליה, אבל אתה לא יכול לענות עליה לכאורה אבל לא לומר דברים שמעידים על נכונותה לחיוב או לשלילה.*
ooh hha

מה הבעיה? אני אמרתי שאין כמות כזאת גדולה של משכילים. מה זה כמות גדולה ? כמה אחוזים מתוך הקהילה הזאת? אך זה תורם כרגע או משנה את מה שאני אומר לגבי האופי של החברה שלהם מבחינת אלימות ויחס למדינה? אז אתה רוצה להגיד שיש הרבה משכילים מוסלמים (שאני אומר לך שאני חושב שלא והסברתי על סמך מה אני אומר את זה) אוקיי ו? זה משנה את הנתון שאני נותן לך על כמות האלימות מצידם? משנה את אופי החברה וכמות הנזק שהיא גורמת לעומת כל תרומה שאתה חושב שהיא תורמת? תפרט את הכוונה שלך או למה התעסקות בשאלה ההשכלה גורמת לך להתעלם מעניין האלימות והסיכון. תייחס אם אתה רוצה לשם העניין שיש כמות גדולה של משכילים רק תסביר למה אתה חושב שכן יש הרבה ומה זה הרבה במספרים כמו שהראתי לך במספרים שהם אלימים משמעותית פי 3 מאיתנו (שזה המון).
לא ראיתי הצדקה אחת רלוונטית שלך לזה שאין כמות גדולה.
לא ראיתי פרט מידע אחד שמצדיק את זה שאין הרבה מושלמים משכילים.

אם אני שואל משהו קונקרטי, ואתה בוחר לענות, אז אתה צריך לענות לדבר הקונקרטי ששאלתי אותך ולא להתחיל להצדיק דברים אחרים שאתה מאמין בהם אלא אם הם עונים לדבר המסויים ששאלתי.

זה מאוד פשוט.

האם זה תורם לשאלה או לא, אני לא יודע, יכול להיות שלא. ואם זה משהו שאתה לא רוצה לדבר עליו, אתה יכול לומר. אבל אם אתה עונה לשאלה מסויימת, אתה צריך לענות כמו שצריך ולא לערב נושאים (אפילו חשובים ונכונים) שאינם רלוונטיים לשאלה.

לבקש ממני להצדיק שיש כמות גבוהה זה לא מצדיק את זה שאין כמות גדולה או שאמרת דבר שרלוונטי לכך שיש כמות גדולה.
גם ם אין לי הצדקה כזאת, ולא הבאתי כזאת עדיין, זה לא אומר שאתה יכול לטעון שאתה עונה לשאלה אבל באופן מעשי להתחמק ממנה.
אבל עניתי לך למה אני חושב שאין הרבה מוסלמים משכילים.
כי כשאתה מתייחס לחברה עצמה והאופי האלים שלה האופי האלים שלה לא מאפשר כמות גדולה של משכילים כי השכלה צריכה להגיע עם איפוק ולא אגרסיביות. כתבתי את זה.

עכשיו השאלה היא מה זה קשור עכשיו לנושא השאלה? אך זה משנה את העובדה שהבאתי לגבי כמות האלימות מתוכם וגם העוינות הידועה שלהם כלפינו?
זה לא קשור לדת, זה קשור לבנאדם
דת הרבה פעמים זה חלק מחינוך של בן אדם .