תשובה אחת
האם להמשיך ללמוד או לא זו שאלה מורכבת כי
1) ילד לא יודע בהכרח מה טוב לו בגיל צעיר, לוקח זמן עד שמתגבשים
2) תלוי מה האלטרנטיבה שלך - אקצין ואומר לצורך הדוגמה שאם זה להיות ברחוב ולבצע פשעים - אז אולי עדיף שתשאר במסגרת
3) תלוי מה המטרה שלך - אם בא לך לעסוק במשהו שכלל לא דורש לימודים אקדמיים, הבגרויות הם כמעט useless. אם בא לך לפתוח עסק, אין צורך בחמש מתמטיקה, חמש פיזיקה וכו'.
אבל אם בא לך להיות הייטקיסט - זה כן חשוב.
שוב, זה עניין של מה המטרה שלך וברגע שאתה יודע אותה אתה יכול לפעול בהתאם.
* פה נכנס הרעיון של נער בגיל ההתבגרות לא בהכרח יודע מה טוב לו ורצוי שלא יסגור דלתות וכו', אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל ותמיד תשמע סיפורים על אנשים שנשרו מהתיכון והצליחו בטירוף - אלו לא רק סיפורים.
כדי להצליח בחיים צריך הרבה מעבר להשכלה. צריך כישורים חברתיים, כישורי שיחה, משמעת עצמית, יצירתיות, גישה חיובית ועוד
את כל אלו, עד כמה שזכור לי, לא מלמדים כ"כ בבית הספר, אלא יש לרכוש אותם לבד, בעיקר מהניסיון.
בצבא תלמד יותר מאשר מה שלמדת בכל 12 שנות הלימוד שלך, מבחינת הבנה על העולם, על מי אתה, על אנשים, על איך דברים עובדים בעולם ה"אמיתי" וכו'.
התאוריות נחמדות, אבל כשמן כן הן- תאוריות, הן מודל מחשבתי שעל בסיסו מייצרים משהו מציאותי, בדגש על "על בסיסו".
תאוריה בלי ישום לא שווה בחיים האמיתיים, אלא אם אתה שואף להיות מדען, הוגה דעות או פילוסוף ולעסוק כל היום באבסטרקטי ובבלתי-נתפס, מבלי לרדת לפרקטיקה.
1) ילד לא יודע בהכרח מה טוב לו בגיל צעיר, לוקח זמן עד שמתגבשים
2) תלוי מה האלטרנטיבה שלך - אקצין ואומר לצורך הדוגמה שאם זה להיות ברחוב ולבצע פשעים - אז אולי עדיף שתשאר במסגרת
3) תלוי מה המטרה שלך - אם בא לך לעסוק במשהו שכלל לא דורש לימודים אקדמיים, הבגרויות הם כמעט useless. אם בא לך לפתוח עסק, אין צורך בחמש מתמטיקה, חמש פיזיקה וכו'.
אבל אם בא לך להיות הייטקיסט - זה כן חשוב.
שוב, זה עניין של מה המטרה שלך וברגע שאתה יודע אותה אתה יכול לפעול בהתאם.
* פה נכנס הרעיון של נער בגיל ההתבגרות לא בהכרח יודע מה טוב לו ורצוי שלא יסגור דלתות וכו', אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל ותמיד תשמע סיפורים על אנשים שנשרו מהתיכון והצליחו בטירוף - אלו לא רק סיפורים.
כדי להצליח בחיים צריך הרבה מעבר להשכלה. צריך כישורים חברתיים, כישורי שיחה, משמעת עצמית, יצירתיות, גישה חיובית ועוד
את כל אלו, עד כמה שזכור לי, לא מלמדים כ"כ בבית הספר, אלא יש לרכוש אותם לבד, בעיקר מהניסיון.
בצבא תלמד יותר מאשר מה שלמדת בכל 12 שנות הלימוד שלך, מבחינת הבנה על העולם, על מי אתה, על אנשים, על איך דברים עובדים בעולם ה"אמיתי" וכו'.
התאוריות נחמדות, אבל כשמן כן הן- תאוריות, הן מודל מחשבתי שעל בסיסו מייצרים משהו מציאותי, בדגש על "על בסיסו".
תאוריה בלי ישום לא שווה בחיים האמיתיים, אלא אם אתה שואף להיות מדען, הוגה דעות או פילוסוף ולעסוק כל היום באבסטרקטי ובבלתי-נתפס, מבלי לרדת לפרקטיקה.