22 תשובות
לא
שואל השאלה:
אני אישית כן
לא מאמין בנשמות באופן כללי.
כן
אני דתיה (או דתית לא יודעת איך אומרים)
לא, יש בזה יותר מדי דברים לא הגיוניים ומסובכים
^אז זה לא היה מוכח ודברי האר"י ז"ל עוד לא התפרסמו והתקבלו בעולם...
^ שטויות. גדולי ישראל התנגדו לאמונה הזו.
אנונימי
אתה יודע,אנחנו לא נשמות חדשות בעולם, באנו לתקן וללכת...
אלה דורות אחרונים.
זו די כפירה לא להאמין בזה
גברת, האמונה הזו אמנם תפסה חזק במאות האחרונות בגלל התחזקות הקבלה, אבל לומר שהתנגדות לה היא כפירה זו בורות עצומה. גדולי ישראל עצומים כר' סעדיה גאון והרמב"ם לא האמינו בה, אז ודאי שהדבר לגיטימי, גם אם פחות נפוץ היום

היהדות היא הרבה יותר רחבת אופקים ומרובת דעות ממה שנהוג לחשוב היום..
אנונימי
כן, זאת מציאות ויש לזה הוכחות (אנשים מספרים מה קרה להם בעבר ע"י רגרסיה. הם מספרים מידע אישי ביותר שרק מי שבאמת עבר את אותו גלגול אמור לדעת את אותו מידע). לא רק היהודים מאמינים בגלגול נשמות (בעבר בייתה על זה מחלוקת בין החכמים, אבל אחד מהרבנים שהתנגד לגלגול הנשמות ראה בעיניו את ההוכחה לכך ע"י תינוק מסוים).
לא. ואני דתי.
כדאי לדעת שהיו גם רבנים גדולים שהתנגדו לרעיון הזה. ר' סעדיה גאון והרמב"ם למשל.
אנונימי
כן.
ולא להאמין בגלגול נשמות ולהיות דתי סותר את זה.
גם על י"ג עיקרי האמונה חלקו רבים.

היהדות מבוססת על חובות מעשיות - ההלכה. לא חובות אמוניות כמו הנצרות. מלבד עקרונות בסיסיים כמו קיום האל, מקורה האלוקי של התורה, והנהגת השכר והעונש - על הכל היו מחלוקות, ויש אינספור דעות לגיטימיות ביהדות.
אנונימי
האמת שיש אמת בדברי האנונימי (למרות שבימינו דעת הרמב"ם בעניין י"ג עיקרי האמונה היא המקובלת והמפורסמת).
אולי כדי לא לדמות את הדת לנצרות הייתה מחלוקת על י"ג העיקרים, בתכלס אלה חלק מהאמונה היהודית
למשל הרב יוסף אלבו זצ"ל כתב עיקרים אחרים. ספר "העיקרים"... עייני בקישור המצורף.
ודאי שמדובר באמונות יהודיות מובהקות, השאלה אם כל אחת מהם היא חלק הכרחי שהכופר בה יצא מגבולות היהדות.

את אולי תופתעי, אבל היו רבנים גדולים בתולדות היהדות שאמונתם הייתה שונה מאוד מזו שלנו ומזו שעולה בי"ג עיקרי האמונה, ואף אחד לא העלה אותם על המוקד באשמת כפירה.

זה לדעתי מה שכל כך יפה ומיוחד ביהדות. ההלכה המעשית מאחדת יחד אנשים שונים וכמעט מנוגדים. הרמב"ם ור' נחמן מברסלב למשל היו חולקים אמונית על כמעט כל דבר, אבל כנראה היו מתפללים יחד באותו מניין.
אנונימי
מעניין מאוד שהרמב"ם לא האמין,
אבל אתה שם לב את מי הבאת?
את הרמבם, הוא נפטר לפני שנים...
ועוד ציינת שזה בגלל התחזקות הקבלה, אז בזמנו זה לא היה מפורסם בעולם וגם לא מוכח בשום צורה
כיום זה ברור שזה קיים.
אני לא בטוחה אם זו כפירה של ממש, זה לא אחד מיג עיקר אמונה אבל זה די ברור..
אפשר לדעת איזה רבנים ובמה האמונה שלהם הייתה שונה משלנו?