59 תשובות
לא ממש
לא. לי יש הקלות ^-^
לא, יש סיבה שיש להם הקלות.. למרות שנראלי שיהיה לי הערכת זמן גם
כן
לא.
לא מקנאה בעצמי
אני מקנאה באלו שיש להם הכתבה
כן אנט לא מבין את זה
בגרוץ נועדה לבחון אץ הרמה של התלמיד מה הקטע שיוצא שהרמה שלו שווה לשלי עם תוספת זמן וכל השיט הזה
רמת ההבנת הנקרא שלך שונה משלי לוקח לי יותר זמן להבין מה רוצים ממני, ותאמין לי שהרבע שעה הזאתי זה כלום.
לא כי לי יש חח
אין מה לקנא
לי יש הארכת זמן וזה בגלל סיבה לא נחמדה.
אעדיף לוותר ולחזור להיות בריאה.
לא
כי אמנם יש להם פחות שאלות אבל על כל שאלה יותר ניקוד
אני לא מקנא בעצמי
לי יש תוספת זמן. והאמת? שזה ממש ממש עוזר. גם אם אני מסיימת לפני הזמן של התוספת, לפחות אני תמיד רגועה ובלי לחץ והכל מהר. זה כלכך מקל שאומרים זהו נגמר המבחן אבל לך נותנים את ה20 דקות האלה לסיים את מה שאת צריכה
לא ממש אבל יש פעמים שכן ,בגלל שיש דברים שמפריעים לי זה לא ממש בעיות קשב וריכוז אבל אם נגיד מישהו רק נושם לידי בזמן מבחן זה מוציא אותי מריכוז ואני לא רוצה להוציא התאמות כי זה ידפוק אותי באוניברסיטה וזה למה בסופו של דבר אני לא מקנא בהם .
אנונימית
לי יש די הרבה הקלות אבל יש לי ילד קווקזי בכיתה שבגלל שהוא לא נולד בארץ הוא מקבל ים הקלות- כל בגרות 10 נקודות לציון הבחינה והוא מתנהג כאילו הוא לא מקבל את זה, כל בגרות הוא מוציא איזה 20 נקודות יותר מהציון הגשה בגלל זה ואני מקנא בו רצח
ממש לא... תחשבי שאם הם קיבלו הקלות זה מעיד על איזשהי בעיה שקיימת אצלם ואת לא קיבלת הקלות זה אומר שאצלך כנראה הכל בסדר ואין לך בעיה..
אנונימית
כן כי עדיין אין לי הקלות ואני צריכה ואני מקווה שיתנו לי
אנונימית
דבר ראשון זה לא הקלות, זה התאמות (גם משרד החינוך כבר לא קורא לזה הקלות).
יש לי תוספת זמן וזה לא בא סתם ככה. זה בא כדי לפצות על בעיה כלשהי שקיימת וזה נועד לתת לילדים הזדמנות להראות את המיטב שלהם ואת מה שהם באמת יודעים כי הדברים האלה עוצרים אותך ואתה יכול לקבל נכשל כשחרשת ואתה באמת יודע את החומר הזה מושלם.
ואגב זה שיש לי תוספת זמן (וגם ריטלין) לא מביא אותי לשיא שלי ובמבחנים אני מראה בסביבות ה80% ממה שיש לי לעומת ילדים אחרים.
ואוקיי, יש לי התאמה בבגרות. אז? הadhd שלי לא נגמר כשאני מסיימת את היום בבית ספר, זה מלווה אותי לחיים האישיים שלי וזה באמת פוגע בי חד משמעית.
קיצר אין לכם מה לקנא.
^ביצה
זה לא לתת למטומטמים עזרה.
אם תיתן למטומטמים תוספת זמן זה לא יעזור כי הם לא ידעו כלום, זה לא פתרון קסם וזה לא נותן ידע.
מה שזה נותן זה הזדמנות להראות את המיטב שלך, להראות שאתה באמת יודע וחכם.
בלי זה יחשבו שאתה לא מבין, ואין לך איך להוכיח שאתה יודע, זה נועד לגשר על פער של "בעיה טכנית". כי הפרעות קשב וריכוז לדוגמה רק אומר שיקח לי יותר זמן ומאמץ לעשות את המבחן כי יש לי בעיה כלשהי, אז זה לא הוגן לבחון אותי כמו כולם.
כן
יש לי בעל פה כן יותר קשה לי לכתוב על דף מלהגיד ולחפור תחומר מה יש לקנא?
מה יש לקנא?
מעדיפה שלא תהיה לי את הבעיה הזאת.
לזרוק את התוספת זמן הזאת ואת הריטלין מהחלון וזהו.
אתם יודעים כמה זה מתסכל לנסות להביא את עצמך לעשות פעולה כלשהי אבל למצוא את עצמך מתנדנד על הכיסא שעה וחצי כי ככה?!
זו בעיה והיא מפריעה לי מאוד בחיים, והתוספת זמן הזאת כולה מביאה אותי ממצב שאני מראה 50% מהיכולות שלי במבחן למצב שבו אני מביאה 60% והריטלין מביא את זה לבערך 85%.
ותאמינו לי אם לא ניסיתם ריטלין אתם לא יודעים תשישות ובחילה מהי.
כן, ברור.
עשית אבחון?
אה הבנתי כנראה שלא היה הבדל גדול ממבחנים שעשית בכתב ובעל פה ויש אפשרות של ערעור על זה ניסית להגיש ערעור?
אבסולוטלי
לא, כנראה שלהם יש בעיות ולי לא.
בטח לילדים מהכיתה שלי יש מותאם וכיף להם רצח הם מקבלים לציון באותו רגע וגם זה מקל עליהם רצח שרושמים להם
ומבטיח ידידה שלי אחת החכמות והיא הלכה לעשות איבחונים נלחמה עלזה עד שהביאו לה
והלוואי יהיה לי תוספת זמן
היום בבגרות באנגלית כמעט ולא היה לי זמן ויש לחברים שלי יש תוספת זמן של איזה רבע שעה חצי שעה יותר זה קטלני רצח הם יכולים לחזור על זה פעמיים לבדוק שהכל בסדר
לא כי זה מה שישלי
לא, לי יש תוספת זמן
והיה לי אפשרות לעוד כל מיני פשוט לא רציתי.
וגם למי שאין את האפשרות לא צריך לקנא בזה, כל אחד מקבל בהתאם לרמת לימוד שלו


ולא אני לא לוקחת רטלין
^פשוטאניי
שוב, אין לך במה.
וזה שידידה שלך חכמה ועשתה את זה זו המטרה. המטרה היא לא לתת עוד זמן או בעל פה למי שלא יודע את החומר.
מי שלא מבין ומטומטם לא יבין גם אם יתנו לו 8 שעות, וגם אם הוא יעשה בעל פה.
הקטע הוא לא לתת לגורמים "טכניים" שלא קשורים לחוכמה, השקעה, ולהבנה שלך את החומר להשפיע על המבחן ולהרוס לך.
והם צריכים את זה! אנשים מקבלים את זה כי יש להם בעיה! יש להם קושי מאובחן!
אתם באמת באמת לא רוצים שיהיה לכם דבר כזה. כי זה לא ללמוד כמו שאתם לומדים עם עוד זמן, זה ללמוד הרבה הרבה יותר קשה!
לי יש הקלות, אני בכיתה מקדמת אז מגיע לי גם במבחני תאוריה.
אליס בארץ הפלאות חמודה
ישלי ילדים בכיתה שהםטיפשים רצח ויש להם מותאם והקלות
היא בכלל לא צריכה לקבל כי לא קשה לה אנשים שבאמת קשה להם צריכים את זה
למשל אני אבל אני לא עשיתי בכיתה י כי לא חשבתי על זה ונדפקתי עכשיו בבגריות
רק מי שקשה לו צריך
וכן אני אשמח ויותר מיזה אני רוצה
אל תגידי "אתם לא רוצים את זה"
אבל הם לא קיבלו התאמות כי הםטיפשים, הם קיבלו התאמות כי יש להם בעיה מסוימת.
זה שהם גם טיפשים לא רלוונטי. ואת באמת לא רוצה את זה.
איזה בן אדם שפוי בנפשו רוצה לחטוף סטיגמות כל הזמן ולסבול. זה באמת לסבול.
אולי את לא מבינה את זה אבל זו בעיה, יש לי בעיה במוח שמונעת ממני לעשות אשכרה דברים בחיים שלי. זה לא סתם בעיה ללימודים וזהו.
את לא רוצה adhd
מה סטיגמות מה את חושבת אכפת לי?
זה שאומרים להם שהם טיפשיםזהבצחוק
הלוואי היה לי את זה הלוואי כן אני רוצה את זה את חושבת אכפת לי מה יגידו עליי? תני לי לעבור את לשון והיסטוריה ממש אכפת לי מה חושבים עלי
ואני בן חמודה
אני יודע שהם לא קיבלו התאמות כי הם טיפשיםתקראי מה רשמת למעלה למעלה לא משנה
אבל חבר שלי הוא ספציפי טמבל רצח
ושמעיי יש לי ילדה בכיתה קיבלה מאה היום בבגרות יש לה הקראה וכלהחראהזה
אבל מה תני לה טקסט עכשיו לעשות לבד היא לא יודעת
לדעתי להביא לילדים כאלה זהטיפשות.
זה כל הקטע להביא לילדים שקשה להם מה תעשה בזה שתביא למישהו שקורא מצויין הקראה?
זה בשביל לעזור לנו ואני ממש מסכימה עם אליס אנשים חושבים שadhd זה רק ללימודים וזה הרבה מעבר זה לכל שאר הדברים ולכל החיים ואנחנו סובלים מזה ולא נהנים מזה ואם קשה לשאר מקצועות מסויימים תחשוב שלנו קשה יותר ממך וההתאמה הזאת הופכת את זה לקושי באותו רמה כמו השאר
אנונימית
כן כי גם לי הגיע
פשוט לא היה לי כסף לאיבחון
נכון אבל היא גם צריכה לעשות לבד נגיד ו בעתיד יהיה לה איזה משהו שהיא צריכה לקרוא את חושבת היא תצליח? לא המאה שהיא קיבלה זה סתם אם שום דבר לא
יצא מיזה. קיבלה בבגרות מאה אבל תאיי בי סי היא לא יודעת בכלל ממש יפה
אני לא חושב שזה שיש לך התאמות זה הופך אותך לטיפשהאו שזה קשה לך זה ממש לא נכון את יודעת שזה עוזר לך וכל אחד היה מת להתחלף איתך
וקשה לי בדיוק כמוך
בסדר בלי הקראה גם אני לא מצליחה ואני יודעת את הabc אבל אם היא תעשה לבד היא לא תצליח והרעיון הוא לגרום לה להצליח
אנונימית
אז אם לך קשה אז למה שיתנו לך עזרה אחרת מה יקרה אם בעתיד תצטרך לעשות את זה? זה כמו מה שאמרת על ההקראה
אנונימית
אבל זה לא טוב היא צריכה להתמודד לבד
שלא ירשמו לה מוכן לינדור שגם לרשום באנגלית תאותיות היא לא יודעת
זה נשמע לך הגיוני מאה בבגרות באנגלית 4 יחידות אבל היא לא יודעת אנגלית נוו
קשה לי במקצועות אחרים אנגלית אני טוב
לשון פחות ספרות פחות לעוד כמה מקצועות
זה באמת מקצועות שצריך עזרה
אם היא לא יודעת אנגלית איך היא הצליחה להוציא 100? ההתמאות עוזרות לנו לא עושים לנו את המבחן
אנונימית
מזה משנה איזה מקצוע למה שאם לה קשה באנגלית אז לא יתנו לה ולך קשה בלשון אז יתנו לך?
אנונימית
למה אנדע איך היא קיבלה
זאת שמכתיבה לה גם קוראת לה לאדע איך היא קיבלה מאה באמת לאדע
לשון ואנגלית זה משהו אחר
לשון זה רק לזכור, לשון אני לא חושב שהקלות יעזרו לי בזה.
רק במה שכותבים כמו ספרות והיסטוריה יש לי בעיה
וכמו שאמרתי נגיד והיא תהיה באיזה עבודה יראו יש לה ארבע יחידות קיבלה 100 יתנו לה לדבר באנגלית היא לא תדע כלום פשוט לא הגיוני בקיצר
ואין לי כוח ואני ממש לא מתכוון להמשיך את הדיון הזה כאן
אין בעיה אל תמשיך בדיון הזה רק דבר אחרון לך יש בעיה שמפריע לך בהיסטוריה ובספרות לדוגמה אז לה יש בעיה אחרת שמפריעה לה באנגלית
אנונימית
את לא מבינה תנקודה שאני מנסה להסביר לך לא חשוב
מתמטיקה נגיד שיהיה לנו בגרות בטח תקבל מאה בבגרות אבל 5+8 היא לא תדע נו מזה החראהזה
איך זה הגיוני שהיא תקבל 100 בלי לדעת כמה זהה זה לא שעושים לה את הבגרות
אנונימית
יפה אותו דבר על אנגלית זה מה שאני מנסה להסביר לך שעה
אני אומר לך שהיא לא יודעת איי בי סי ו היא קיבלה מאה תקטע שמיעה מבטיח היא לא הבינה
ומבטיח אם היא מצליחה לקבל כאלה ציונים אם היה לי הקלות הייתי מקבל מאתיים והמורים שלי יקבלוזין לפה
מוכן לשים אלף שקל שהמורים בבציפר שלי לא מאמינים עליה
לפני שנתיים היא באה מכיתה לל עברה לכיתה רגילה שלנו והשנה הציונים שלה שמונים ומאיות
גם חבר שלי לאדע הדבע הזה לא לומד ומקבל גבוה בסדר
אז איך זה היא לא הבינה את הקטע שמיעה וקיבלה 100?? כנראה אתה פשוט לא מודע למה שהיא מסוגלת
אנונימית
לא שאלתי אותה אבל אני בטוח ואני יודע למה היא מסוגלת אל תווכחי בקיצור אני אומר לך הילדה סחלב רצח
טוב בסדר זה עדיין לא נשמע לי הגיוני אבל נגיד שכן
בכל מקרה אתה מדבר ספציפית עליה אני לדוגמה כן צריכה הקראה בהכל גם באנגלית ואני ממש לא מטומטמת וזה עוזר לי וכן אני מסוגלת לקבל 100 עם הקראה ובדיוק בשביל זה נותנים לי את זה כדי לעזור לי
אנונימית
דיברתי ספציפית עליה. אז תיראי תטמבליתהזאת ואת תגידי הגיוני היא צריכה הקלות גם בלדבר מבטיח עוד שניה בת 18 והיא עם שכל של ילדה בת שמונה יש לה דיקציה מבטיח היא לא מדברת ברור ילדהמגעילה
את צריכה אבל אין לך ואני לא חושב שאת מטומטמת ובכללי מי שיש לו הקלות אני לא חושב שהוא מטומטםאני בעצמי אני חושב שאני צריך.
אני מאמין שאת אחת שמשקיעה ולומדת ומגיע לךאתזה
בסדר אז כנראה לא הבנתי נכון מצטערת
אנונימית
אני אעשה סדר:
מי צריך *התאמות*? אנשים שיש להם בעיות שלא פוגעות בידע שלהם אלא פוגעות בדרך שלהם להראות את הידע.
זה שלמישהו נורא קשה לכתוב בהיסטוריה או שהוא לא יודע להתנסח בכתב לא אומר שהוא לא יודע היסטוריה.
מי שיש לו adhd וקשה לו נורא להתרכז בזמן המבחן כי יש לו בעיה מאובחנת, לא בהכרח לא יודע מתמטיקה.
האנשים האלה רק מתקשים בלהראות את היכולות האלה.
ותוספת הזמן לדוגמה, לא מעלימה את הבעיה. זה עוזר לי להראות יותר מהיכולות שלי אבל גם זה לא מביא אותי לרמה של בן אדם בלי adhd.
וגם, לא כל מי שטיפה קשה לו להתרכז בשיעור, או שמשעמם לו אז הוא לא מרוכז, מאובחן עם adhd. כי adhd זה לא לא להתרכז כשמשעמם, אלא לא להצליח להתרכז ברוב המוחלט של הזמן. גם אם מעניין לי ואני נורא מנסה.
לא פותרים לנו את המבחן!
ולגבי הילדה ההיא, זה מקרה פרטי שאני מסכימה שאם הוא באמת אחד לאחד כמו שתיארת הוא לא בסדר. אבל אולי היא יודעת יותר ממה שאתה חושב, אולי גם בעל פה ובשיעורים ובעבודות שאולי היו לכם ביחד קשה לה להראות את זה! היא לא יכולה לדבר באנגלית רק כי יש לה מבחן בעל פה. זה לא נותן לה כוחות על.