57 תשובות
לא רק דתיים מאמינים באלוהים.
ואני מאמינה באלוהים.
~L~
אני לא דתייה ואני כן מאמינה באלוהים.
אני פשוט אגלה שצדקתי עם האמונה שלי.
שיש שמועות שהוא לא קיים ובוא ונעשה סלפי ונשלח לאנשים
מי אמר שהוא יכעס?
שאני מחליט לא להקשיב לדתיים
אני לא אגיד כלום...
בתור דתי אני עצבני מהשאלה הזאת(לפחות מהניסוח שלה).
אדם חילוני שאינו מאמין באלוקים, לא צריך לחשוב להמציא תירוצים לאחר המוות - אם הוא אינו מאמין בעולם הבא. ולכן מהות השאלה שלך שגויה.
ובתור אדם דתי שוב, אם האדם הזה היה הכי טוב שהוא יכול היה - במיוחד בפן החברתי - והשתדל לעשות כמה שיותר טוב בעולם, כנראה שיש לו מקום טוב בעולם הבא.
שזו אשמתו שאני כזאת.
סלח לי אבא
צודק בכל מילה
אם והוא קיים והוא יכעס אז זה טכנית אשמתו
#עיניים כחולות 2, אז מה נראה לך? שמי שמרד בה' - יצא זכאי בדין?
nugg, brendon urie, ממש לא, ה' נתן את החופש הבחירה ואתם בחרתם ברע ועליכם לתת את הדין.
אחזה רע לא להאמין בו? נראה איבדת קצת תדרך ושכחת מי זה הקדוש ברוך הוא ....
בן שבורח מהבית אבא שלו שונא אותו?
itachi, הקב"ה צוה אותנו על המצוות, כך שהוא כן חייב אותך לקיים אותן. מטרת חופש הבחירה היא לאפשר לתת שכר למי ששימור את המצוות ועונש למי שיעבור על המצוות, כי אחרת - לא היה מקום לשכר ועונש. זה לא אומר יש "היתר" לעבור עבירות, חלילה, אלא יש אפשרות טכנית וישעליך את החיוב לבחור בטוב ולא ברע, כמו שנאמר "רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע" (דברים ל, טו) ונאמר "הַעִדֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ" (דברים ל, יט), "ובחרת בחיים" - זו מצות עשה.
הרב קוק זכר צדיק לברכה אמר שבדור זה חזרה בתשובה יכולה לנבוע רק מאהבה ולא בהרכח ובפחד אתה חושב שהוא טועה?
daddy., זה לא קשור לדתיים, זה קשור לה' בעצמו, כי הוא צוה אותך על המצוות ולא הדתיים.
#עיניים כחולות 2, בחלק מהדברים וודאי שכן. אני לא חסיד של הרב קוק, אבל אני מעדיף לשים את זה בצד (אם תצרה - אוכל להפנות אולך לחומר עליו עם ספרים ומסמכים).
לחזור בתשובה מאהבה - זה דרגה שאין כל אדם זוכה אליה (עיין ברמב"ם, משנה תורה, הלכות תשובה, פרק י). אם אדם לא הגיע ליראה - איך הוא ישר יגיע לאהבה?
תוצאה, אפילו אל תנסה.
באמת שאל.
אני שונא אנשים שמתנהגים כמוך.
אני לא מאמין באף ישות, ואם אאמין זה לא יהיה דרך מישהו בסטיפס
אז אל.
אחי זאת הדרך שלך להאמין לא אומר שהיא שגויה אבל אמי מאמין שאמונה אמיתית יכולה לבוא רק מאהבה
אמוציונלי,
"בתור אדם דתי שוב, אם האדם הזה היה הכי טוב שהוא יכול היה - במיוחד בפן החברתי - והשתדל לעשות כמה שיותר טוב בעולם, כנראה שיש לו מקום טוב בעולם הבא."
פנטזיה: לכופרים אין חלק לעולם הבא (סנהדרין צ עמוד א), הם "יורדין לגיהנם ונידונין בה לדורי דורות" (ראש השנה יז עמוד א). שום מעשה לא יכול לכפר על העון הכפירה, שאמונה בה' ובתורתו (כל י"ג העיקרם) - היא העיקר.
תוצאה :
כתבת שלכופר אין חלק נכון?
עכשיו, מהי ההגדרה של כופר?
בוא ניקח נשווה בין הרעיון של כופר לבין אדם שלא יכול להשלים מניין.
מי שלא יכול להשלים מניין סימן שהוא פשוט כל כך רחוק, וזו פסיקה מפלגת טיפה...
אבל היחיד שאינו יכול להשלים מניין הוא מי שמחלל שבת בפרהסיה - מה זה אומר?
אדם שמחלל שבת בציבור, ושבכוונתו להראות לכולם שהוא לא שומר והוא זאת מהתנגדות אישית לה'. כמה כאלה אתה מכיר? שלא שומרים דווקא בשביל לחלל את שם ה'? אני מכיר ממש מעטים. רוב החילוניים בישראל ממש לא קרובים לזה.

על פי מאמר הדור של הרב קוק, זה צפוי שרוב היהודים יחזרו בשאלה, מכיוון שבעבר ניתנה האפשרות או ללמוד בבית המדרש כל היום או לחזור בשאלה. אני חושב שאני הייתי חוזר בשאלה לצערי.

כשרבני הדור הקודם והקודם לקודם לא היו מוכנים לשינויים הקורים בעולם, ובמקום לפעול ביחד איתם(לפחות עם השינויים החיוביים), הם איבדו אנשים.

הציונות הדתית מורכבת מאנשים שמאמינים בתורה, לחלוטין, אך גם מבינים את חשיבות העשייה בעולם הזה, ובמיוחד בשביל המדינה הזאת.

אז לדעתי, ואני מניח, שלא רק לדעתי, חילוני ממוצע אינו כופר. גם אם הוא אוכל חזיר עם גבינה.
במיוחד כי הוא נולד למציאות הזו, ומובל כך.
#עיניים כחולות 2, בירושלמי כתוב שצריכים עם שניהם (יראה ואהבה):
"עשה מאהבה ועשה מיראה: עשה מאהבה, שאם באת לשנוא - דע כי אתה אוהב ואין אוהב שונא. עשה מיראה, שאם באת לבעט - דע שאתה ירא ואין ירא מבעט" (ירושלמי, ברכות, פרק א, הלכה ה וכן במסכת סוטה, פרק א, הלכה ה).

מה עם דברי הרמב"ם שמתחילים מיראה ואחר כך עוברים לאהבה?
"אל יאמר אדם הריני עושה מצוות התורה ועוסק בחכמתה, כדי שאקבל הברכות הכתובות בתורה או כדי שאזכה לחיי העולם הבא; ואפרוש מן העבירות שהזהירה תורה מהן, כדי שאינצל מן הקללות הכתובות בתורה או כדי שלא איכרת מחיי העולם הבא.

אין ראוי לעבוד את ה', על דרך זו: שהעובד על דרך זו, הוא עובד מיראה; ואינה מעלת הנביאים, ולא מעלת החכמים. ואין עובד את ה' על דרך זו, אלא עמי הארץ והנשים והקטנים, שמחנכין אותן לעבוד מיראה, עד שתרבה דעתן ויעבדו מאהבה" (משנה תורה ,הלכות תשובה, פרק י, הלכה א).

" לפיכך כשמלמדין את הקטנים ואת הנשים וכלל עמי הארץ, אין מלמדין אותן, אלא לעבוד מיראה וכדי לקבל שכר, עד שתרבה דעתן ויתחכמו חכמה יתרה, מגלין להן רז זה מעט מעט; ומרגילין אותן לעניין זה בנחת, עד שישיגוהו ויידעוהו ויעבדו מאהבה" (הלכות תשובה, פרק י, הלכה ה).
טןב אם לא הודיעו לך אנחנו בתשעט. הנקרא גם 2019 אזז ברוך הבא
בתור אתאיסט. קיים? סבבה. בעיה שלי ב"עולם הבא" הגיון בריא - לא קיים. אני לא צריך לחשוב על זה בכלל כי אין שום סיבה הי כלום לא מחכה אחר כך
אמוציונלי, לכופר יש הגדרה ברורה, זה מיש שמכחיש את אחד מי"ג עיקרי האמונה וכל שכן מי שמכחיש את ה' בעצמו, חס ושלום. אביא לך את דברי הרמב"ם מתוך הקדמת פירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין, אחרי שהוא מסיים לפרט ולהסביר את כל הי"ג עיקרי האמונה שכל יהודי חייב להאמין בהם וזה לשונו:
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.

וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".

וראה מה שכתב הרמב"ם במשנה תורה בהלכות תשובה:
"חמישה הן הנקראין מינים: האומר שאין שם אלוה, ואין לעולם מנהיג; והאומר שיש שם מנהיג, אבל הם שניים או יתר; והאומר שיש שם ריבון אחד, אלא שהוא גוף ובעל תמונה; וכן האומר שאינו לבדו ראשון וצור לכול; וכן העובד אלוה זולתו, כדי להיות מליץ בינו ובין ריבון העולמים. כל אחד מחמישה אלו מין" (הלכות תשובה, פרק ג, הלכה ז).

"שלושה הן הנקראין אפיקורוסים: האומר שאין שם נבואה כלל, ואין שם מדע שמגיע מהבורא ללב בני האדם; והמכחיש נבואתו של משה רבנו; והאומר שאין הבורא יודע מעשה בני האדם. כל אחד משלושה אלו אפיקורוס.

שלושה הן הכופרים בתורה: האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת-- אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה; וכן הכופר בפירושה, והיא תורה שבעל פה, והכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס; והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו, אף על פי שהיא הייתה מעם ה', כגון הנוצריים וההגריים. כל אחד משלושה אלו כופר בתורה., (הלכשות תשובה, פרק ג, הלכה ח).
#עיניים כחולות 2, התורה לא תשתנה בשום זמן, חס ושלום.
אני יודעת שיש ואני חילוניה, זה לא אמור להיות סותר אחד את השני.
במקום לחפש ציטוטים לחיות בספר שלך תחיה בעולם למה אנחנו נמצאים כאן? לעבוד את ה? זהו?
לא משנה תתורה אבל על מה נחרב בית במקדש הראשון?
ekko, אם היית הולך על פי "ההגיון הבריא" היית אמוןר להבין שיש עולם הבא, כמו שכתוב בספר "מסלית ישרים", פרק א.
#עיניים כחולות 2, מה זה "ספר שלי"? זה - תורת ה', ספר של עם עם ישראל. אתה לא יהודי? אתה לא אמור לקבל את מה שכתוב בתוכו?
"וופס"
אוליי במקום להתמקד בטפל תתמקד בעיקר
תוצאה.
אני מבין על מה אתה מדבר.
אבל אני לא מבין מה אתה מנסה להשיג?
אתה מנסה להפחיד חילונים כדי שיחזרו בתשובה? זה שגוי...
כי חזרה בתשובה מתוך פחד, בדרך כלל, לא תניב כלום וזה יחלוף.
ובכלל, אנחנו בדור מנוון רגשית(ואני אחד כזה), כל מי שינסה להפחיד אותי - טועה ולא מעניין.
יש לך המון ידע וזה מדהים איך שאתה מצטט, אבל לפעמים צריך לשים לב איך אומרים את הדברים ולמי,
כי הרי לא תסביר איך פותרים תרגיל של בגרות, למי שאינו יודע את הבסיס של הנושא.
שאלתי שאלה
#עיניים כחולות 2, "מקדש ראשון מפני מה חרב? מפני ג' דברים שהיו בו: ע"ז, וגלוי עריות ושפיכות דמים" (יומא ט עמוד ב).
מה נשמע אחי? אני עדיין לא מאמין שאתה קיים.
#עיניים כחולות 2, ומה עיקר פה ומה טפל?
אה שנייה אז בית שני התבלבלתי אני לא מתמצא כמוך חחח
שסליחה אבל נראה אותו מאמין למשהו שהוא בחיים לא ראה או דיבר אלא רק שמע סיפורים עליו.
אנונימית
אני לא יכולה לדמיין את הסיטואציה כי אני פשוט לא מאמינה שזה קיים.. כנראה שאני אדבר איתו על כל הדרך שלו להעביר דברים ומחשבות
אמוציונלי - אבל זה גם לא נכון להגיד שאלוהים גם אז בסדר עם כל דבר שבן אדם עושה - הרי למה נתן לנו חוקים? סתם?
debki kaminari, חי בדימיניות. אתה כרגע בעולם הזה לא מרגיש את היסורים שיש בגינהם, הרמב"ן אומר ששעה אחת ("שעה" - הכוונה רגע לא 60 דקות) בגינהם יותר קשה מ-70 שנה של חיים של יסורי איוב.עכשיו תגיד לי עוד פעם: זה שווה או לא שווה?
#עיניים כחולות 2, יש בגמרא כמה דעות, הדעה היא מפורסמת היא מה שמובא באותו מקום שהבאתי לך (יומא ט עמוד ב) - שנאת חינם.
מצטערת דאדי
אנונימית
debki kaminari, אז תסבול, מה אני אגיד לך?
שואל השאלה:
אני חייב לכתוב שאני מסכים עם "תוצאה" בתגובות שלו. ובנוסף אני רוצה לכתוב לחילוניים ולמסורתיים שכתבו שהם כאלה וכן מאמינים שיש אלוקים, יש בכם לפחות מידה טובה שאתם מודים באמת, מקווה שתבינו את החשיבות ותחזרו לדרך אבותיכם ואמהותיכם.

לגבי מי שכתב שאדם טוב הולך למקום טוב בגן עדן - טעות עצומה. יש גם בעלי חיים טובים מאוד וזה לא מקנה להם כרטיס כניסה לגן עדן. רק מי ששמר על התורה והמצוות וקיים את החוקים של הבורא *לטובתו* יזכה לעולם הבא ולגן עדן.

כמה עשרות שנים להשקיע ולעשות את מצוות הבורא בתמורה לחיי נצח, לא שווה? תעשו חשבון.
אנונימי
תוצאה ואנונימי, מה אתם מנסים להשיג מזה שאתם מפחידים ומרחיקים אנשים?
אז מה הרעיון שלך לקרב? להגיד שזה בסדר לעשות דברים שהדת לא אומרת לעשות ולשקר לאנשים על זה?
אמוציונלי, להציג את האמת כפי שהיא. אף אחד לא מנסה פה להרחיק, להפך אפשר לקרב רק ע"י אמירת האמת, כי התורה היא תורת אמת. להפך, לתת לאנשים שכופרים בה' ובתורתו אשלייה שיהיה להם מקום טוב בגן עדן - זה יגרום להם להישאר בשלהם (ואולי זה יחליש, רחמנא ליצן, גם את האחרים, כי אם אפשר להגיע למקום טוב בגן עדן גם בלי להאמין בה' יתברך, חס ושלום, - אז למה שהם ירצו לקיים בכלל את המצוות?), כי יש להם הבטחה (כאילו היא שווה משהו או מבוססת על משהו) מאנשים דתיים שיש להם חלק טוב בגן עדן. ככה לא מקרבים.
בכיף
אופסי?
לא היו שום הוכחות לקיומך
גף מנגום מת על קישקע, שקר, זה העניין שה' עשה מספיק דברים לאבותינו (בגלוי: בבמצרים ובמעמד הר סיני עוד דברים) וצוה על אבותינו להעביר את זה לבניהם מדור לדור, כי ה' לא אמור להוכיח את עצמו כל פעם מחדש, כמו שבעל מקצוע לא אמור להוכיח כל פעם מחדש שהוא אכן בעל מקצוע, אלא מספיק לו להראות את התעודה שרק בעל מקצוע אמיתי יכול לקלבל אותה. התורה - היא התעודה של הקב"ה.
נ.ב. גם עמנו (בדכל דור ודור) ה' עושה ניסים, אלא שהם נראים "טבעיים". יש את יופש הבחירה, אך מי שרוצה לראות את האמת - יראה אותה.