2 תשובות
קושי בקריאה כתיבה או דיבור.
חשוב לציין, יש הבדל בין דיסלקציה אמיתית לבין חוסר יכולת בתחום הנ''ל. הדיסלקציה מתפתחת בגלל אחת מהסיבות הבאות:

דיסלקסיה התפתחותית דיסלקסיה הקיימת מלידה וסיבותיה תורשתיות (גנים). על פי רוב כאשר מדברים על דיסלקסיה בהקשר של לקות למידה מתכוונים לדיסלקסיה התפתחותית. הנובעת מהרעלה בתהליך ההיריון, הפרעות במהלך הלידה, אי ספיקת חמצן על ידי התינוק.
דיסלקסיה נרכשת (אלקציה) - דיסלקסיה הנגרמת מאירוע מוחי, חבלת ראש פיזית, דלקת קרום המוח, דלקת אוזניים חריפה או גידול, בדרך כלל אצל אדם שכבר למד לקרוא בטרם הפגיעה. מונח זה מתייחס לרוב לפגיעה ביכולת הקריאה שלא נגרמה כתוצאה מלקות למידה.
נראה לי אנשים שמתקשים לקרוא