6 תשובות
זה יכול להיות עדה אבל פשוט אנחנו מדינה חדשה יחסית כבר לא כלכך אז כשהגיעו לכאן היו תרבויות שונות ליהודים מאז התחיל עניין העדות
אנונימי
ובכללי מי שיולד פה צריך להגיד שהוא ישראלי ולא אשכנזי מרוקאי וכל זה כי הוא לא עלה משום מקום הוא ישראלי נקודה
אנונימי
כמו שאמריקאי זה לא עדה
יש פה קיבוץ גלויות והרבה עדות שונות
יש פה קיבוץ גלויות והרבה עדות שונות
אנונימית
אמריקאי זה באמת לא עדה
אמריקאי זה מישהו שגר באמריקה
ובאמריקה יש המון מדינות
הוא יכול להיות מהעדה הברזילאית
מהעדה הפנמית
מהעדה הקנדית
המון עדות
לשאלה אם הסבים שלך נולדו בישראל אבל לפני זה הסבא רבא שלך עלה נגיד מגרמניה אז הסבים שלך ישראלים-יהודים-גרמנים-אשכנזים
ובגלל זה את ישראלית (בהנחה שנולדת בארץ)- יהודייה (בהנחה שאת יהודייה)- גרמנית -אשכנזית
אמריקאי זה מישהו שגר באמריקה
ובאמריקה יש המון מדינות
הוא יכול להיות מהעדה הברזילאית
מהעדה הפנמית
מהעדה הקנדית
המון עדות
לשאלה אם הסבים שלך נולדו בישראל אבל לפני זה הסבא רבא שלך עלה נגיד מגרמניה אז הסבים שלך ישראלים-יהודים-גרמנים-אשכנזים
ובגלל זה את ישראלית (בהנחה שנולדת בארץ)- יהודייה (בהנחה שאת יהודייה)- גרמנית -אשכנזית
גם קנדי וברזילאי אלו לא עדות.
נניח שכמה אנשים גרים בארצות הברית והמשפחה שלהם דור 4/5 שם, הם לא יגידו שמוצאם אמריקאי אלא אנגלי/אפריקאי/איטלקי/מקסיקני/ערבי/אסייתי ועוד
זה לא אומר שהם לא אמריקאים, אבל המוצא שלהם לא אמריקאי
נניח שכמה אנשים גרים בארצות הברית והמשפחה שלהם דור 4/5 שם, הם לא יגידו שמוצאם אמריקאי אלא אנגלי/אפריקאי/איטלקי/מקסיקני/ערבי/אסייתי ועוד
זה לא אומר שהם לא אמריקאים, אבל המוצא שלהם לא אמריקאי
אנונימית
לא מתייחסים כל כך הרבה דורות
רק 3 4 דורות
זה כמו שאם מישהו עבר את גירוש ספרד במאה ה15 והוא עבר לרוסיה ושינה את שם המשפחה לשם רוסי ואז הנין של הנין של הנין של הנין של הנין שלו לא יידע שבמקור הוא ספרדי והוא לא ייקרא ספרדי כי הוא רוסי
רק 3 4 דורות
זה כמו שאם מישהו עבר את גירוש ספרד במאה ה15 והוא עבר לרוסיה ושינה את שם המשפחה לשם רוסי ואז הנין של הנין של הנין של הנין של הנין שלו לא יידע שבמקור הוא ספרדי והוא לא ייקרא ספרדי כי הוא רוסי
באותו הנושא: