2 תשובות
האם השאלה היא לגבי ערך מוסרי? אם כן:

"ערך" זה דבר שאת מוכנה לשלם בשבילו. כלומר, להקריב למענו. כלומר, לסבול למענו. אם לא כן, אין לדבר הזה ערך בשבילך.

למשל, שחרור האישה באיראן זה ערך עבור הנשים המוחות שם. כי כשהן מסירות את הלבוש המסורתי (כצעד של מחאה) הן משלמות על זה מחיר (כלא). אבל כשנשים בעולם המערבי מזדהות עם מאבק הנשים האיראניות (כמו למשל בהפגנה בתל אביב) זה כבר *לא* ערך כי הן לא נדרשות להקריב: הן רק מרוויחות מזה (פרסום, אהדת הקהל).

או למשל כשמישהו מאשים אותך שעשית איזה מעשה לא נאה ואת מקבלת על זה עונש. אם מי שעשה את אותו מעשה הוא חברה שלך, ואת נמענת מלגלות את האמת כדי להגן עליה, ואת סופגת את העונש בעצמך, זה אומר שמבחינתך חברות זה ערך, כי את מוכנה להקריב למען זה. (אבל אם החברה עצמה לא מתוודה, זה עשוי לומר משהו על חוסר בערכים מצידה.)

"ערכים" הם לא בהכרח משהו אובייקטיבי. לא כל ערך של הזולת אנחנו אוהבים. למשל, אצל ערבים מסוימים, לא להכנע ליהודים נחשב ערך, כי הם מקריבים עבור זה: הם בהסגר, אין להם כסף, וכו'.

ציטוט של לייבוביץ על ערכים:

https://nahalbm.wordpress.com/2013/10/28/%d7%9e%d7%aa%d7%95%d7%9a-%d7%a9%d7%99%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%93%d7%a2-%d7%95%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%99%d7%a9%d7%a2%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%9c%d7%99%d7%91%d7%95/
ושימי לב לקישור שמסרתי.

מוזכר בו המושג "צורך". אנחנו מוכנים לשלם/לסבול/להקריב גם עבור צורך (למשל טיפול שיניים), אבל זה לא נקרא "ערך" משום שאין לנו בחירה בזה.

הנשים המוחות באירן לא חייבות לעשות זאת (זה אינו צורך), ולכן במקרה שלהן כן מדובר ב"ערך".