4 תשובות
למרוח אלווה ג'ל, להרים הרגליים למעלה. לא לנעול את הנעליים עד הרחבתם אצל סנדלר או בעזרת נייר עתון לח שדוחסים פנימה ומשיאיאם לכמה ימים.
בכל מקרה, במידה ונועלים נעליים, יש להשתמש בפלסטר מתאים.
בכל מקרה, במידה ונועלים נעליים, יש להשתמש בפלסטר מתאים.
כאשר השלפוחיות הן בחלקו העליון של העקב (עקב אכילס) מומלץ לאחר שהשלפוחיות נרפאו לכופף מספר פעמים את החלק האחורי של הנעל כלפי פנים ובכך מרככים את האזור ומונעים היווצרות שלפוחיות חדשות.
שלום רב,
ראשית כל- הכי חשוב במשך מס' ימים לא ללכת עם הנעליים שעשו את השלפוחיות. ואם יש אפשרות לא ללכת עם נעליים בכלל במשך כמה ימים- עוד יותר טוב. הסיבה היא שברגע שיש שלפוחית, כל נעל תלחץ עוד יותר על השלפוחית וזה ימנע את הריפוי שלה.
דבר שני- במשך היום לחבוש את השלפוחית בפלסטר או בפלסטרים מרובעים (הלבנים הגדולים האלה) ולגרוב גרביים רכות (אם יש מצמר-הכי טוב, אפילו שזה חם.. זה מונע חיכוך). וללכת בבית עם גרביים (בלי נעליים). בלילה- להסיר את הגרביים ולמרוח אלו וורה על השלפוחיות וללכת לישון ללא גרביים וללא פלסטרים, רק עם אלו וורה. במשך הלילה השלפוחיות יתכווצו מעצמן וניתן יהיה לראות זאת בבוקר, הן יראו שטוחות כאילו שהמים התנקזו מהן. להמשיך את הטיפול במשך כמה ימים. מומלץ- במידת האפשר- לנעול שוב נעליים רק לאחר שהשלפוחיות יעלמו לגמרי.
הכי חשוב! לא לפוצץ שלפוחיות! זה רק מחמיר את המצב. ובטח שלא לבד! אם כבר אז ללכת לרופא עור שיפוצץ אותן לאחר בדיקה. אם מפוצצים לבד אפשר להסתכן בזיהום.
ראשית כל- הכי חשוב במשך מס' ימים לא ללכת עם הנעליים שעשו את השלפוחיות. ואם יש אפשרות לא ללכת עם נעליים בכלל במשך כמה ימים- עוד יותר טוב. הסיבה היא שברגע שיש שלפוחית, כל נעל תלחץ עוד יותר על השלפוחית וזה ימנע את הריפוי שלה.
דבר שני- במשך היום לחבוש את השלפוחית בפלסטר או בפלסטרים מרובעים (הלבנים הגדולים האלה) ולגרוב גרביים רכות (אם יש מצמר-הכי טוב, אפילו שזה חם.. זה מונע חיכוך). וללכת בבית עם גרביים (בלי נעליים). בלילה- להסיר את הגרביים ולמרוח אלו וורה על השלפוחיות וללכת לישון ללא גרביים וללא פלסטרים, רק עם אלו וורה. במשך הלילה השלפוחיות יתכווצו מעצמן וניתן יהיה לראות זאת בבוקר, הן יראו שטוחות כאילו שהמים התנקזו מהן. להמשיך את הטיפול במשך כמה ימים. מומלץ- במידת האפשר- לנעול שוב נעליים רק לאחר שהשלפוחיות יעלמו לגמרי.
הכי חשוב! לא לפוצץ שלפוחיות! זה רק מחמיר את המצב. ובטח שלא לבד! אם כבר אז ללכת לרופא עור שיפוצץ אותן לאחר בדיקה. אם מפוצצים לבד אפשר להסתכן בזיהום.
דפנה
וואון שאלה משנת 2007
אנונימי