6 תשובות
לא, עלולה להיווצר שחקית סחוס
להתייעץ עם אורטופד
כמטפלת ומשקמת, נוכחתי לדעת שכאב הוא המנחה שלנו. כך הגוף מדבר אלינו. הכאב אומר שהדרך בה אנו פועלים ברגע נתון עם הגוף, שגויה ויש לשנות אותה. לעיתים יש להפסיק אותה על מנת להיות מסוגלים לחזור אליה בעתיד.
לפני שהולכים לרופא, ניתן לנסות ללכת 5 דקות. אם לא כואב, סימן שלא ההליכה גורמת לכאב, אלא משך ההליכה גדול מדי וצריך לאמן את הגוף בהדרגה. אם כואב מתחילת ההליכה, יש ללכת למומחה בתנועה שיזהה את מקודות התורפה אותן צריך לחזק ולראות אם זה עוזר.
פילאטיס שיקומי, או פילאטיס שמתמחחה בבעיות שלד, יכול מאוד לעזור.
תמיד נכון ללכת לרופא במקביל, על מנת לשלול פתולוגיה מסויימת.
פילאטיס - דניאלה מלאך מומחית סטיפס
אנונימי שלום!

כאבים ברגליים זהו תאור כללי, השאלה באיזה איזור? קרסול, ברכיים, כאביי שרירים ( ארבע ראשי, תאומים, אחר ). נצא מנקודת הנחה שהשריר כואב ( תלוי מה רמת הכאב ) לכאורה ניתן להמשיך אם הכאב לא אקוטי, במידה והכאב מתגבר ניתן לעצור ולבצע מס' מתיחות לשריר ולהמשיך, היה והכאב לא עבר, יש להפסיק ולחזור ולאחר מכן לבצע מעט עיסויים לשריר אלה אם כן הבעיה אחרת.
בהצלחה!
יצחק חביב מומחה סטיפס
עם כאב שרירים - אפשר ואפילו רצוי. עם כאב מפרקים - קרסול ברך שוק - לנוח. ולטפל לפי המקרה.
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס
יכולות להיות סיבות רבות לכאבים הללו - רצוי לבדוק עם רופא.

כמו כן מומלץ לנעול נעלי ספורט מתאימות לספורט אותו את עושה - חשוב לעדכן מראש את המוכר באיזה סוג ספורט אתם עוסקים, על מנת שיוכל להתאים לרגלכם ולעיסוקכם את הנעליים האידיאליות, המותאמות לשינויים המתרחשים בכף הרגל במהלך אותה פעילות. כך למשל, נעלי הליכה לא תספקנה לכם את התמיכה הרצויה לפעילות של ריצה. בנוסף, מומלץ לעדכן את המוכר באלו משטחים אתם מקיימים את הפעילות (כביש, כורכר, מישור, רצפה וכו').

כמו כן חשוב להקפיד על התאמה למבנה כף הרגל - חשוב להתאים את הנעליים למבנה הספציפי והייחודי של כף הרגל ולתנועה המשתנה שלה במהלך ביצוע הפעילות הגופנית. לכל אדם כף רגל שונה ועל כן חשוב לבחון את צורת ההליכה, העמידה ולהתייעץ עם מומחה בתחום.
באותו הנושא: