לפי מגילת העצמאות החלק היחיד שתקף מבחינה משפטית הוא החלק המעשי בו כתוב מדינה יהודית דמוקרטית. המשך בפירוט..
זאת אומרת שאם אחד מראשי הממשלה ירצה להפוך את המדינה לשלטון דיקטטורי / סוציאליסטי / קומוניסטי. זה לא יוכל להתקיים בגלל מגילת העצמאות? ויתבעו אותו על הנסיון ? או שהיא כבר לא תקפה?