8 תשובות
לא
ממש לא אבל ישנו ענין לענוד את הטבעת כדי שידעו שהיא נשואה (ואגב מטעם זה יש שאינם שוללים ענידת טבעת לגבר).
יענקי
מה, בטקס היהודי אין אפילו שלב ייחודי בו על האישה לתת טבעת לגבר.
יש רק על הגבר חובה לקנות טבעת השווה לפחות פרוטה.
אישית אשתי הורידה את הטבעת בלידה כי לא הייתה ברירה, רק מה זו הייתה לידה שלישית ואז גם אני הורדתי לראשונה אחרי 8 שנים ומאז כבר 9 חודשים ששנינו בלי טבעת וזה ממש לא מעניין אף אחד.
לא. בזכות כיסוי הראש שאשה נשואה שמה יודעים שהיא נשואה. זה מהתורה כי כתוב בבמדבר פרק ה' "ופרע את ראש האישה".

צירפתי סרטון ובו ניסים בזכות זה
לפי היהדות אין חיוב על טבעת נישואין לגבר... אבל בכל מקרה אני בחרתי לבעלי טבעת שאני ידעתי שהוא ילך איתה כי הוא לא כזה מתלהב מכל עניין הטבעות, יש באתר הזה מגוון רחב של טבעות נישואין לגברים מדהימות!


הוא הופתע לגמרי לגלות טבעת חדשנית ולא משעממת!
טל רצין
זו דוגמה חיה לטקסיות המהווה את המרכיב החשוב ביותר לזוג החילוני, מול המחויבות ההלכתית המתנהלת בחופה דתית.

ענידת הטבעת לא נועדה להכריז על האשה הצועדת ברחוב כי היא נשואה. בזמן כתיבת התורה, לא לקחו בחשבון שיבוא יום ובארץ היהודים יחיו כאלה שאינם שומרי תורה ומצוות. לכן גם לא חשבו על כך שאי פעם יגיע מצב בו בחור מכיר בחורה ברחוב וכדי שחלילה לא יפול על נשואה, עליה לשאת שלט של מונית "פנויה/תפוסה".

ענידת הטבעת איננה סמל ואיננה שלט. היא גם לא אקט של הצעת נישואין או הכרזה על מעמד כלשהו.

הטבעת היא החפץ באמצעותו מקדש הגבר את האשה. הטבעת היא הפריט בו הוא קונה אותה. כן כן. האיש קונה את האשה! המשפט אותו אומר החתן לכלה בעת ענידת הטבעת "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל" אומר בעצם "הרי את קנויה לי.." מקודשת-קנויה.

אפשרויות הקנין בתורה, רבות הן. לא בכל צורת קנין ניתן לקנות כל דבר. ישנם קנינים התופסים בקרקעות, אך אינם תופסים במטלטלין. כך גם ישנם קנינים מסוימים מאד בהם ניתן לקנות את האשה. קיימות גם דעות שונות. ישנו אמורא הסובר שקנין הכלה מתבצע בעצם כניסתה של הכלה תחת החופה. ישנם אחרים הסוברים כי דוקא כניסתה ל"חדר הייחוד" לאחר החופה, היא זו המקנה את האשה לבעלה. לכן, בחופות יהודיות מקפידים לבצע את כל האופציות גם יחד. החתן עונד טבעת. החתן מכניסה תחת החופה. החתן מתייחד עמה בחדר ייחוד.

כמה כואב לראות את חוסר הידע והריקנות המלווה את הטקסים החילוניים, בהם ניתן דגש ענק לכל הטקסיות הסביבתית, להדדיות האווילית בטקס ענידת הטבעות וכו' וכו'. לו היה להם את הידע המינימלי ביהדות, היו מבינים שכל ענין ההדדיות הטפשית הזו שבענידת הטבעות נובעת מבורות מהדהדת. לו היו מכירים בכך, היו בושים לצאת לרחוב ענודי טבעות ולהכריז על עצמם "בורים אנחנו".

בתקוה שנזכה להארה ממרומים ונחזור לכור מחצבתנו כפי שציפו מאתנו הורינו וסבינו בדורות עברו.
דוד
כהשלמה לתגובתי הקודמת, מעניני דיומא, ברצוני להוסיף ולומר שהנושא מזכיר לי בדיוק את החשיבות העצומה אותה מעניקים ל"תפוח בדבש" לקראת ראש השנה.

התקשורת אינה פוסקת לפמפם בנושא. מחיר הדבש. מחיר התפוחים. השמנת יתר. תכניות הרזיה. או אלה אשר מבקשים להתרים אנשים עבור ארוחות החג מעניקים כותרות בומבסטיות בסגנון "כדי שיהיה להם איפה לאכול תפוח בדבש"..

זו דוגמה נוספת לריקנותה של החילוניות וריחוקה העצום מהיכרות עם הדת ומצוותיה. השילוב של תפוח בדבש אמנם מנהג יפה הוא, אך רחוק מרחק רב מלהיות מסמר החג. עד כדי כך שבהלכה כתוב באותיות קטנות "יש נוהגין לאכול תפוח בדבש". בימי דין אלה, כשהכל רועדים וחוששים לתוצאות המשפט האישי שלהם, אף יהודי אינו שם את התפוח עם הדבש בראש מעיניו. עיסוקיו רוחניים יותר.

כמה חבל ששוב מתגלה הבורות החילונית והצמדותה לטקסים זניחים מתוך חוסר רצון או חוסר ידע מינימלי במהותו הרוחנית של החג.

וכמו בחג זה, כך גם בחגים אחרים.
קחו למשל את חג השבועות. חג מתן תורה. הילדים אמנם שרים את שירי החג אותם למדה הגננת, אך בחג עצמו יוצאים במסע טרקטורים אווילי, כשעליהם מכל טוב הארץ והם מקושטים כמיטב המסורת החילונית.
מהו ל"ג בעומר? כמובן. חג הקומזיץ. למה? למי? מה? מו? מי? אין לאף אחד תשובה.
מהו ט"ו בשבט? כמובן- חג הנטיעות. מה פירושו? למה? מה פשר התאריך? דממה.
מהו פורים? כמובן! אדלידע! תחפושות! אקשן! קרנבל! למה מה? מי? מו? לך תשאל את הדתיים..

אז תגידו אתם, האין זו בושה?
דוד
שלום אני חושבת שזה ראוי ששני בני הזוג יענדו טבעת למרות שאין זה מחייב.

יש אתר שמוכר טבעות נישואין לגבר שמתאימות גם לנשים.. בכל אופן כל הטבעות לגבר באתר מתאימות כטבעות נישואין.
דלית פיינברג