5 תשובות
אולי אין להם אולי הם חייבים את העזרה שלך הם הביאו אותך לעולם אל תעזוב
אני ממליצה לך להתקשר לעמותת ער"ן ולדבר איתם על זה - הם יודעים איך לייעץ בנושאים הקשורים למשפחה הרבה פעמים.
*1201
*1201
שואל השאלה:
שהם לוקחים ממני כסף בלי רשות ולא מחזירים ואחרי יום אני רואה אותם קונים דברים לבית ונותנים לאחרים
תמיד אני זה שצריך לקנות דברים נגיד אני הייתי בקניון ואני כבר חזרתי הביתה הם יגידו רק לי לחזור לשם בשביל לקנות להם אפילו משהו קטן
שהם לוקחים ממני כסף בלי רשות ולא מחזירים ואחרי יום אני רואה אותם קונים דברים לבית ונותנים לאחרים
תמיד אני זה שצריך לקנות דברים נגיד אני הייתי בקניון ואני כבר חזרתי הביתה הם יגידו רק לי לחזור לשם בשביל לקנות להם אפילו משהו קטן
אנונימי
נשמע כמו אחותי לול
היי,
הייתי מציעה לך לשנות גישה גם כשאתה נותן, כי בסופו של דבר זה דבר חיובי לתת לכאלה שאין להם אם לך יש מספיק כסף ואתה עוד מרוויח אז כנראה מדובר בסכומים שסתם ישכבו בבנק ואם אפשר לעזור לחבר בן או משפחה או לסתם נזקק אז זה מבורך מאוד. אבל כאשר אתה נותן לא לתת כאילו אתה נכנע ללחצים או שאת הלא יכול להגיד לא.
קודם כל תציב קווים אדומים שאתה לא נותן לכל מי שמבקש. תלמד להגיד לא!
קודם כל זה הכסף שלך !!!
פשוט לא לתת את ההרגשה לאנשים שאתה משחרר בלי לחשוב וגם לא שלאפשר ללחוץ עלייך.
בנוסף הייתי ממליצה לך אם זה אפשרי להתייעץ עם אנשים שעוברים חוויות דומות, אולי בפורומים או בצ'אטים כגון סה"ר או כמו שהציעו לפני ער"ן.
הייתי מציעה לך לשנות גישה גם כשאתה נותן, כי בסופו של דבר זה דבר חיובי לתת לכאלה שאין להם אם לך יש מספיק כסף ואתה עוד מרוויח אז כנראה מדובר בסכומים שסתם ישכבו בבנק ואם אפשר לעזור לחבר בן או משפחה או לסתם נזקק אז זה מבורך מאוד. אבל כאשר אתה נותן לא לתת כאילו אתה נכנע ללחצים או שאת הלא יכול להגיד לא.
קודם כל תציב קווים אדומים שאתה לא נותן לכל מי שמבקש. תלמד להגיד לא!
קודם כל זה הכסף שלך !!!
פשוט לא לתת את ההרגשה לאנשים שאתה משחרר בלי לחשוב וגם לא שלאפשר ללחוץ עלייך.
בנוסף הייתי ממליצה לך אם זה אפשרי להתייעץ עם אנשים שעוברים חוויות דומות, אולי בפורומים או בצ'אטים כגון סה"ר או כמו שהציעו לפני ער"ן.
באותו הנושא: