7 תשובות
זה רעיון מצויין לילדים שאין להם בעיה עם טעמים שונים, כיוון שאם רובם עם בעיות תחושה (בפה) וטעם, אז כל היום הזה לא יהיה יום כיף בשבילם, אלא יום שיהיה להם ממש קשה להתמודד איתו.

מה שכן, תוכלו לעשות יוםכיף עם אוכל (החיזוק הכי טוב, והדבר הכי אהוב אצל כל ילד). שבו תעשו גם שוקולד, אבל גם טעמים נוספים, כך שיהיה לפחות לכל ילד משהו אחד שהוא אוהב. כמו להכין פודינג (מתוק), עוגיות (מתוק/מלוח), תוססן (סוכר+מלח לימון, אפשר גם מעט צבע מאכל)- (חמוץ), וכדו'...
אך גם ביום כזה, הייתי ממליצה להכניס פעילויות שאינן קשורות לאוכל, בשביל ילדים עם הפרעות אכילה.
תוכלו לעשות 'חדרים': בכל חדר תהיה פעילות אחרת. תשתדלו להכניס קבוצות כמה שיותר זהות ברמתם.
חדר של אפייה, חדר "ממתקים מתוקים" (הכנה), חדר שירה וריקודים, חדר מבוכים (לשים להם מכשולים שיצטרכו מעט מאמץ ומחשבה כדי לעקוף אותם. כמו למשל: שולחן- לטפס/לעבור מתחת. קרטון לרוחב, שכשיעמידו אותו לגובה, יהיה אפשר לעבור, וכדו'..), חדר גימבורי, חדר תחפושות (אם מדובר בפורים), חדר יצירה..
לסיום, יהיה נחמד אם ישבו כולם בחדר אוכל גדול, לאכול יחד כל הילדים.

בהצלחה, ותהנו!
שואל השאלה:
אממ. אנחנו מתנדבות בבית הספר וזה בעיה קצת עם העוגיות כי צריך תנור וזה.
וגם אין לנו מספיק ציוד לכל זה.
אנונימי
אביבי מותק, כל הכבוד, למדת משהו מדודה..

עצות בהחלט נבונות ונכונות שאביב נתנה לך.

אוכל רק להוסיף דבר אחד. (אביב מרשה לי?!)..
בכל חדר, כדאי להכניס משהו לימודי, לפחות אחד.
למשל בחדר אפייה תוכלו לעשות פיתויים תקשורתיים. כמו: לתת להם לפתוח את מארזי המוצרים, שהם יהיו אלו שמערבבים, יוצרים ועושים כמעט הכל, ולא לעשות בשבילם.. להחביא את השוקולד למילויי (משהו שיתן מוטיבציה לחפש, לעבוד בשבילו) ולתת להם לחפש (זהו פיתויי לילדים בעלי הבנה ברמה נמוכה, זה נותן להם הבנה שלא כל דבר הם מקבלים על מגש של כסף, אלא צריך גם לעמול בשבילו, וכמובן גם יוצר מחוייבות בהתייחסות של הקורה סביבם).

חדר יצירה: מגוון ציורים שיהיו צריכים לצבוע בלי לצאת מהקו. חלקים של פזאל (ציור אהוב כלשהוא). הכנת יצירות עם עבודה מוטורית עדינה (כמו השחלת חרוזים לידית סל של משלוח מנות.) יצירות עם צבעי ידיים (טוב מאוד לילדים שאוהבים תחושת נעימות וליטוף, וכמובן טוב גם לאלא שלא אוהבים זאת, בקטע לימודי..).

חדר שירים וריקודים: כלי נגינה שדורשים למשל אצל ילדים עם קושי שימוש בשתי הידיים בו זמנית (קסילופון עם שתי מקלות, מצילתיים וכדו'..).

חדר תחפושות: כל אחד מתחפש, ואז בתורנות, כל ילד ניגש וצריך לומר למה הוא התחפש (מעודד תקשורת ם בני גילם) __ (לילדים בעליי יכולות הבנה והבעה גבוהות, תוכלו לתת לנחש למה כל אחד התחפש).

פורים שמח!

אחרי שכתבתי רק ראיתי את תגובך.
אז אתן מחפשות פעילות שתתאים לכולם, אבל תהיה חסכונית במוצרים?
איזה גילאים, ואיזה רמות יש אצלכם? מהו הדבר האהוב אצל רוב ילדי הכיתה?
רגע, באיזה רמת תפקוד הם?
כי אוטיסטים בתפקוד גבוה מאוד יהנו ליצור ולטעום, אבל אוטיסטים בתיפקוד נמוך לא יהנו כלל, וזה רק יצור באלגן.
זה פעילות מקסימה לדעתי. אפשר עם את/ה משקיע/ה אפשר לעשות מיזרקת שוקולד עם
שיפודים בצד + מרשמלו שאפשר לטבול.
לעשות כל מיני טרוויות על שוקולד, ומי שעונה נכון מקבל קוביית שוקולד חלב/מריר.
לעשות תחרות של כפות שיש שם קוביית שוקולד וצריך לשים את הכף בפה, ומי שמגיע ראשון
מנצח ומקבל '..'.
ועוד רעיונות כאלה שיכולים לעניין ילדים.
רעיון מעולה !
מקווה שעזרתי (:
אתר מידע להורים לילדים אוטיסטים
יעל
באותו הנושא: