14 תשובות
אנשים אכפת להם יותר רק מתגובה רגשית "כועס, עצוב שמח" מאשר תוכן. הם אומרים לכל דבר "גזענות" גם אם זה רחוק מלהיות קשור להגדרה.
שואל השאלה:
^בכל אופן כל חברה מפעילה סנקציות כנגד העוברים על החוקים של אותה חברה. למה דווקא את זה (לגבי העוברים על החוקים של בורא עולם וכל שכן לגבי הכופרים בו ובתורתו) צריך להציג באור שלילי, חס ושלום?
שואל השאלה:
1. הם כו אמרים להיות תקפים בבית הדין התורני.
2. מישהו יכול להחליט על החוקים של בורא עולם האם הם תקפים או לא?
3. מה אתה אומר? אתה רוצה להגיד לי שהחוקים של בורא עולם הם יהיו החוקים היחידים בעולם שיהיה "מותר" לעבור עליהם מבלי שום השלכות, חס ושלום, בעוד שזה אמור להיות חמור מכל דבר אחר? וכי כבודו של בורא עולם יותר קטן מכבודו של כל מלך בשר ודם, חס ושלום?כבודו יותר גדול מכולם כי ברא את כולם.
4. בכל אופן, ההלכה לא שואלת אותך והיא כן מפלה לרעה את הכופרים בה ואת העוברים להכעיס.
תוצאה - הוא אומר שמבחינה מה שקורה עכשיו החוקים של המדינה הם הקובעים יותר מאשר חוקי התורה .
אתה מדבר על זה שחוקי התורה אמורים להיות האלה שאנחנו מייחסים חשיבות לגבי מה אנחנו מחליטים.

אתם כמעט חופפים אחד את השני בנושא שאתם מדברים עליו .
שואל השאלה:
"הוא אומר שמבחינה מה שקורה עכשיו החוקים של המדינה הם הקובעים יותר מאשר חוקי התורה " להגיד דבר כזה - זה כפירה ומרידה בקב"ה. אין שוםס מכות מעל בורא עולם. זה דבר ברור, ולא צריך להסביר את אפילו, אבל אביא ציטוט מהרמב"ם:
"המבטל גזירת המלך בשביל שנתעסק במצוות, אפילו במצוה קלה--הרי זה פטור: דברי הרב ודברי העבד, דברי הרב קודמין. ואין צריך לומר אם גזר המלך לבטל מצוה, שאין שומעין לו" (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק ג, הלכה ט).
שואל השאלה:
^ברוך ה' שלא. להיות חבר כנסת - זה לא מוסיף כבוד. הרמב"ם הוא גדול לא בזכות הכנסת, אלא בזכות חכמתו בתורה.
תוצאה הוא מנסה להגיד לך שגם אם אתה חושב שהתורה היא הקובעת מה ששולט בפועל זה המדינה.
שואל השאלה:
בכל אופן, מי שנאמן לתורה באמת יציית לתורה ולא למדינה, חס ושלום, במידה והמדינה הולכת נגד התורה. אם המדינה מרשה לעצה לחלוק על התורה - היא החוצפנית פה. שלא יצפה למשהו אחר.
גורילה - אתה אומר שאתה רק מתייחס למה יכול לסבך אותך או להביא לך תועלת בצורה המיידית.
הוא אומר שאם אתה חושב שהתורה זה מאלוהים היא הזאת שאמורה לקבוע את הדרך חיים שלך.
שואל השאלה:
אני בן.
1. לא תמיד זה קורה (שמי שעובר על חוקי המדינה הולך לכלא).
2. בגלל שרובך עבירות - הקב"ה סוגר איתך את החשבון על מעט המצוות שעשית בעולם הזה, כי לא מגיע לך עולם הבא. אתה אמור להצטער על כך ולא לשמוח. את הדין על העברית תתן בבית דין של מעלה.
3. דבר פשוט הוא שלהתסבך עם בורא עולם - זה יותר מפחיד מלהסתבך עם בשר ודם. זה שהקב"ה הוא ארך אפים - זה לא אומר שהוא וותרן, חס ושלום (עיין במסכת בבא קמא נ ע"א).
גורילה - אתה אדם מאמין ? באלוהים וגם בתורה אני שואל.
די אחי תפרוש כבר
אנונימי
שואל השאלה:
אדונ-יס, דרך אגב - אם זה לא כפייה כפרנית - מה זה?
חח . טכנית אתה צודק תוצאה.