6 תשובות
צודק תוצאה יקר..!
אתה בהחלט יודע לצטט פסוקים
שואל השאלה:
בלונדינית לא מתומטמת, אם לא בשביל התורה - בשביל מה אנחנו נמצאים כאן בעולם הזה? מה שילך איתנו לעולם הבא זה רק תורה, מצוות ומעשים טובים וכל הגשמי ישאר פה: "שֶׁבִּשְׁעַת פְּטִירָתוֹ שֶׁל אָדָם אֵין מְלַוִין לוֹ לְאָדָם לֹא כֶסֶף וְלֹא זָהָב וְלֹא אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת, אֶלָּא תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בִּלְבָד, שֶׁנֶּאֱמַר, בְּהִתְהַלֶּכְךָ תַּנְחֶה אוֹתָךְ בְּשָׁכְבְּךָ תִּשְׁמוֹר עָלֶיךָ וַהֲקִיצוֹתָ הִיא תְשִׂיחֶךָ, בְּהִתְהַלֶּכְךָ תַּנְחֶה אֹתָךְ, בָּעוֹלָם הַזֶּה, בְּשָׁכְבְּךָ תִּשְׁמוֹר עָלֶיךָ, בַּקָּבֶר, וַהֲקִיצוֹתָ הִיא תְשִׂיחֶךָ, לָעוֹלָם הַבָּא, וְאוֹמֵר, לִי הַכֶּסֶף וְלִי הַזָּהָב נְאֻם ה' צְבָאוֹת" (פרקי אבות, פרק ו, משנה י)...
איך עומר הגדול אמר
כסף הוא בא והולך את אומרת תמיד
שואל השאלה:
^ אני מסכים חלקית עם מה שכתבת למרות שזה לא קשור לשאלה (עם הציטוטים בררו שאני מסכים 100% ולא חלקית, חס ושלום, רק צריך להבין אותם נכון). את עם ישראל בהחלט צריך לדון לכף זכות לפני ה' יתברך, אבל את הרשעים וכל שכן את הכופרים צריך לדון אותם לכף חובה (עיין בפירושם של רבנו יונה והרמב"ם על המשנה שהבאת במסכת אבות, פרק א, משנה ו). גם אם הם עושים מעשה טובה ויש לדון אותם לכף חובה...
שואל השאלה:
גם המומר לתיאבון הוא רשע, אלא ששהוא רשע בדרגה יותר קלה מזה שמומר להכעיס. בכל אופן, חבל לחרוג מהנושא של השאלה (התורה דוגלת באמת, ולכן מי שדוגל בה לא אמור לדגול בשקר).