73 תשובות
כי אפחד לא הולך לפי הדעות המגעילות והפרימיטיביות שלך ולפי השנאת חינם שלך. מה חזרת אוח
כי הם יודעים על איש איש באמנותו יחייה
אתה אמיתי ?
שואל השאלה:
אין לי שום דעות מגעילות ופרימיטיביות , אני כותב כאן דעת תורה אמיתית ומביא ראיות לאמיתות הדברים. איפה את רואה אצלי שנאת חינם? אני שונא את מי שמצוה לשנוא - את הכופרים, לא את היהודים הכשרים, חס ושלום.
אתה צודק אבל זה לא נח לאנשים לחשוב ככה .אם כי יש מקרים בהם לא צריך לשנוא כגון תינוק שנשבה בין הגויים
אנונימי
כעע פסדר
מה שתגיד אחי
לא צריך לבוא ממקום של שנאה . אתה לא בדיוק מקרב . יותר מרחיק ומקומם
שואל השאלה:
מה קורה כ):)ן, אין דבר כזה, ובטח שזה לא נקרא ידיעה, כי זה שיבוש של הפסוק "וְצַדִּיק, בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" (חבקוק ב, ד). משמעותו ברורה ואין רשות לאף אחד לעוות אותה.
שואל השאלה:
miss_ukraine, לחלוטין...
שואל השאלה:
בחור נהדר זירו סוכר, אסור לבקש פרחים, תעבור על חוקי האתר.
שואל השאלה:
"ishay", לפחות אני שמח שאתה לא מתווכח עם האמת. המטרה שלא רק להחזיר את האנשים בתשובה, אלא להוכיח ולמחות את מי שמעוות את התורה ולא מתנהג על פיה, כגון אותם "דתיים".
אני לא שונא כופרים כי אין לי חברים כאלה, כל הכופרים שאני מכיר אני לא מכיר אותם כל כך אלא רק את הדעות שלהם, אני לא יכול לשנוא בנאדם רק בגלל שהוא חונך אחרת או/ו פיתח אנטי לדת מסיבות מסויימות, אני בהחלט סולד מהדעות שלו אבל אני לא שונא אותו.
שואל השאלה:
אנונימי, שמח שאתה לא מתווכח על המצוה של שנאה כלפי הכופרים. מה שכן בכופר במציאות ה' יתברך לא שייך תינוק שנשבה כפי שכתב הרב ווסרמן ב"קובץ מאמרים", כי אמונה במציאות ה' אמורה להיות ברורה לכל אדם שאינו בגדר שוטה, ולכן אין כאן דין של "אומר מותר"...
אף על פי היותי כופר להגדרתך, אענה לך בכנות מה שאני חושב.
אולי קיימים מקורות ביהדות, כמו שהבאת פה מתהילים, שקוראים לשנאת כופרים ופגיעה בכופרים בדרך כלשהי. אבל גם אם זה המצב מה שהרבה אנשים עושים, ביהדות, בנצרות ובאסלם וכנראה בכל דת שמגיעה עם כתבי דת, זה בעצם לברור מהטקטס מה שנראה להם מתאים יותר למציאות שבה הם חיים ולמוסר שלהם או לתת פרשנויות כאלה שאולי אפילו ייסתרו את הכתוב אך בתנאי שיתאימו עם המציאות בה הם חיים או עם המוסר והמצפון שלהם. וזה בין היתר בגלל נוחות או בגלל ההנחה שהכתבים הדתיים הם טהורים ומוסריים ולכן חייבים לעמוד בקנה מידה אחד עם מצפונם האישי (פער שהם מכסים באצמעים שתארתי).
נ.ב, דבר נוסף ששכחתי לומר: כמובן שחלק נוסף שמסביר את התופעה הוא חוסר הבקיאות של מאמינים בכתבי הדת.

הנה לך תשובתי הכנה, מאדם כופר.
שואל השאלה:
סירופ מייפל, את הכופרים שפשוט מכחשים את האמת לא שייך לקרב. בכל אופן, למה שאני לא אמחה באותם "דתיים" שמתפארים בכך שיש להם חברים אתאסיטים ושהם הם אינם שונאים אותם. מה יש להתפאר בכך? זה קלון...
אגב, שאלות כאלה לדעתי לא גורמות לאנשים להסתכל על הדת בעין חיובית, התורה לא מצווה לשנוא אוטומתית את מי שכופר, יש לזה הרבה סייגים.
שואל השאלה:
randomly assembled molecules, התורה היא אלוקיות ואין סמכות לאף אחד לעוות אותה על פי הפרשנות האישית שלו כדי שהיא תצמא חן בעיני מישהו. פרשנות כזאת שמכחישה את הכוונה של הכתוב - היא בעצמה כפירה. מי שפועל בצורה כזאת (מנסה להתאים את התורה עם "דעות" של עצמו במקום להתאים את עצמו לתוורה) - עובד את עצמו ולא את ה' יתברך...
כל הכבוד אחי נושא חשוב צודק לחלוטין
שואל השאלה:
אין אני - יש מצ"ר, עיין היטב בספר "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה ושם תראה שלא צריך לשם שום פרט... וכן הוא בסוף הלכות רכילות בכלל ט.
ומה אם מישהו יטען שלא מדובר בעיוות אלא בהבנת הנקרא?
איך אפשר להתווכח עם האופן בו אדם שונה מבין את הכתוב?
שואל השאלה:
אתה אמרת בעצמך "שהרבה אנשים עושים, ביהדות, בנצרות ובאסלם וכנראה בכל דת שמגיעה עם כתבי דת, זה בעצם לברור מהטקטס מה שנראה להם מתאים יותר למציאות שבה הם חיים ולמוסר שלהם או לתת פרשנויות כאלה שאולי אפילו ייסתרו את הכתוב אך בתנאי שיתאימו עם המציאות בה הם חיים או עם המוסר והמצפון שלהם. וזה בין היתר בגלל נוחות או בגלל ההנחה שהכתבים הדתיים הם טהורים ומוסריים ולכן חייבים לעמוד בקנה מידה אחד עם מצפונם האישי (פער שהם מכסים באצמעים שתארתי)." פתאום אתה חוזר בך? בכל אופן, במקרה שלנו, הדברים די מפורשים בהרבה ספרים (ואני יכול להביא, אך קצרה היריעה מהכילם) בצורה מפורשת, כך שהם פשוט אינם סובלים "פשט" אחר...
אני לא חוזר בי, מתן פרשנות לכתוב זה מנגנון אחד באמצעותו אפשר לברור בצורה לא מפורשת כתבים מסויימים על פני אחרים.
לדוגמא על ידי התייחסות לסיפור מסויים כמשל בלבד או על ידי התייחסות למצווה מסויימת כמשהו שניתן כהכרח אך ורק לאותה תקופה בגלל צורך רגעי של אותה תקופה.
לא חזרתי בי אלא הצגתי שיטה באמצעותה ניתן ליישם את הדברים שאמרתי קודם.
תגיד קראת את הסעיף הבא בחפץ חיים שהבאת לי כאן ? הוא כותב שם שאתה לא יכול להחזיק את כולם כרשעים עד שתשמע זאת בפיהם, אני לא שונא אף אחד שלא שמעתי ממנו שהוא שונא ה'.
אגב, מה דעתך על המושג "תינוק שנשבה" בזמנינו?
שואל השאלה:
randomly assembled molecules
ראית מה הרמב"ם כתב על אנשים כאלו?
" לפיכך אם יעמוד איש, בין מישראל בין מן האומות, ויעשה אות ומופת ויאמר שה' שלחו להוסיף מצוה, או לגרוע מצוה, או לפרש במצוה מן המצוות פירוש שלא שמענו ממשה, או שאמר שאותן המצוות שנצטוו בהן ישראל אינן לעולם ולדורי דורות אלא מצוות לפי זמן היו--הרי זה נביא שקר, שהרי בא להכחיש נבואתו של משה; ומיתתו בחנק, על שהזיד לדבר בשם ה' אשר לא ציווהו, שהוא ברוך שמו ציווה למשה שהמצוה הזאת "לנו ולבנינו, עד עולם" (דברים כט,כח), ו"לא איש אל ויכזב" (במדבר כג,יט)" (משנה תורה, הלכות יסודי התורה, פרק ט, הלכה א).
אני לא בא לטעון פה בעד או נגד מאמינים שנוקטים בפעולות האלה.
אני סך הכל מתאר לך מצב קיים מהרושם שלי, בין אם טוב ביחס ליהדות ובין אם רע ביחס ליהדות.
שואל השאלה:
אין אני - יש מצ"ר, אני התווכנתי לכאלו שאנחנו יודעים בהם שהם כופרים. אני מחיתי על כך שיש פה "דתיים" שלא רק שלא שונאים אותם, אלא הם עוד "חברים שלהם. אתה אתה יודע בוודאות - זה מישהו כופר - מצוה לשנוא אותה.
סוגיא של תינוק שנשבה בימינו - היא לא פשוטה, יש דעות לכאן לכאן , אך להגדיר כל כופר בתינוק שנשבה זה וודאי לא נכון. בכל אופן, לא שייך תינוק שנשבה בכופר במציאות ה' יתברך כפי שהבאתי בשם הרב אלחנן ווסרמן הי"ד ב"קובץ מאמירם", כי מציאות האלוקים אמוקה להיות ברורה לכל אדם שאינו בגדר שוטה וזאת הסיבה שניתן לצוות על האמונה את כל עם ישראל...
האם אתה חושב שכל הדתיים שמעו על הדבר הזה שאמר רמב"ם וזוכרים את זה ומבינים את זה כמוך?
האם אתה חושב שכל הדתיים מבינים וזוכרים כמוך את הפסוק מתהילים שהבאת קודם?

אם אתה חושב שכן, אתה יותר מידי מאמין בתמימותך בידע וביכולות של אנשים ובעניין שלהם בדת.
שואל השאלה:
אני לא יודע מה קורה פה עם כולם כולם, אבל הרבה מאלה שהגיבו לאחרונה ראו את מה שהבאתי להם ולא קיבלו את זה בטענה שיש להם את "הבחירות שלהם" (ה' ירחם על הבחירות האלה) ועוד כל מיני "טענות מוזרות שאינם לרוח של תורתנו הקדושה. בכל אופן, גם אם נאמר שמדובר באנשים שוגגים ולא מזידים - במקרה הזה זה עדיין חמור כפי כתב רבנו יונה:

"וייתכן, כי יקר מקרה המשבח את הרשע מדרך פתיות, כי הפתי אומר לשבח טוב הוא, אם היו יהיה על דבר אמת ואם תהיה תמורתו. ומבלי הדעת, שבח הוא את המתים (כי אמרו רבותינו על הרשעים, (ברכות יח עמוד ב): "רפאים ייחשבו ומתים קרויים", שנאמר (קהלת ט, ה): "והמתים אינם יודעים מאומה").

והשגגה הזאת עולה זדון, כי לא יְאֹהַב העבד אל האדון אם יֶאֱהַב משנאיו ויקרב רחוקיו, הלא להם לדעת מדרך הדעת כי כן.

ונאמר (משלי ג, לה): "וכסילים מרים קלון", וכבר הקדמנו פירושו" (שערי תשובה, חלק ג, סימן קצא).
אז אם מישהו נוצרי אני צריך לשנוא אותו? איזה שטויות...
אני מוסלמי ומצווה שלי זה להרוג יהודים.
זה בדיוק אותו הדבר... דת זה מטומטם
אנונימי
תגיד, איך אתה מצפה שנכבד את האמונה שלך, אם אתה לא מכבד את חוסר האמונה שלנו (אני מדברת בשם האתאיסטים), ואפילו שונא אותנו על זה?
"צדיק באמונתו יחיה, לא"? אז פשוט תחיה את החיים שלך, בלי לשנוא כל מי שלא מסכים איתך ולנסות להחזיר בתשובה את כל העולם.
חוץ מזה, "דרך ארץ קדמה לתורה". מציעה שתפנים את המשפט הזה, אתה משניא את עצמך על הרבה מאוד אנשים.
אני לא חושב שהוא מצפה לכבוד מצד אתאיסטים.
הוא בסך הכל מצפה לגישור הפער בין איך שהוא מבין את הדת בהינתן הראיות שהוא מביא לכך לאיך שדתיים אחרים מבינים את הדת.
דרך ארץ אולי קדמה לתורה, אבל מי מכתיב את דרך הארץ? ומה עושים כשהתורה אומרת לפעול בניגוד לדרך ארץ? האם יכול להיות שתורה תגיד לפעול בניגוד לדרך ארץ? אולי זה לא ייתכן ואם התורה אומרת סימן שזו גם דרך ארץ.
לא העיפרון הכי חד בקלמר אתה.
אם תשנא אנשים בחסות הדת, השנאה לדת תעלה בקרב האוכלוסייה כולה, לא רק בקרב האתאיסטים.
לא שמעת על המשפט "ואהבת לרעך כמוך"?
"איש איש באמונתו יחיה"?
בקיצור, לא ייצא לך מזה כלום.
מוזר, דווקא חשבתי שאתה מבין ממה שאתה מדבר עם כל הפסוקים שאתה מצוטט. המקור שלך פה זה תהילים, אותם כתב דוד המלך ומה שהפסוק הזה בסך הכל אומר זה שדוד שונא את שונאי אלוהים אבל זה לא הלכה למעשה כמו שאתה אומר. ממליץ לך לקרוא ספרי הלכה כמו ילקוט יוסף במקום להמציא דברים על דעת עצמך ולהכשיל אנשים שרוצים לעשות טוב (אומר לך את זה אתאיסט דתלש שמבין קצת הרבה יותר ממך)
תוצאה אתה אדם פרימיטיבי מגעיל פשוט עם דעות קיצוניות מפגרות
זה שאני אתאיסט אומר שאני אדם רע? בוא תסביר לי איך אני אדם רע אם אני במדא
אם אני מונע מילדים בארץ ובעולם מלהתאבד הא
אין לך איך
אז קח ת"מצוה" שלך ובי
תוצאה
הם לא מבינים אותך
אתה צרייך להסביר להם שעות על גבי שעות את כל ההיסטוריה ולהוכיח להם שיש בורא לעולם ותורת ישראל היא אמת לדבר איתם בצורה רציונלית ולא להקריא להם פסוקים ותצפה שהם יאמינו זה לא הדרך כו וכו ורק אז להסביר להם מדוע אמר דוד המלך , ומשנאך אשנא" , בתהלים , למינים( כופרים ) ולמשינים אל תהיה תקווה , וכו וכו

זאת לא הדרך הם לא מבינים אותך , ככה לא מוכיחים אתה עושה נזק אם אתה לא יודע להוכיח ולקרב עדיף שתשתוק , רבי עקיבא אמר תמהה אני עם יש מוכיחים בדור , הוא דיבר על הדור שלו , ואתה מנסה פה להוכיח אנשים בורים שלא מבינים בין ימינים לשמאלם ביהדות ..אתה מקבל את התוצאה ההפוכה , אפילו שהם דתיים כיביכול ...
אנונימי
תקבלי את העובדה שלא רק הדעה שלך צודקת ויש רבנים דתיים שהם הרבה יותר צדיקים מהחרדים והתורה לא מצווה עלינו לשנוא את הכופרים את יכולה לא להסכים איתם לא לקבל את דעתם אבל לשנוא אותם ?
בפירוש לא זאת ממש שונאת חינם וה לא רוצה שיהיה שינאת חינם אם כבר את מתיימרת לחשוב שאת יודעת מה ה רוצה אולי לנסות לשכנע אותם במה שאת מאמינה בו אבל אני גם לא בטוחה שכל מה שאת מאמינה בו נכון
לדוגמה השינאת חינם
צודק כל בן אדם שאני לא מסכים איתו צריך לשנוא אותו ככה העולם יהיה מקום הרבה יותר טוב
כי יש גם מצווה "אהוב את אחיך בלבבך" "ואהבת לרעך כמוך" וכל עוד הוא יהודי אני לא חושבת שצריך לשנוא אותו. יש לנו דעות שונות, אבל גם צריך לכבד כל אדם. בררתי את מה שאמרת יותר לעומק ולא יקרה שום דבר אם לא נשנא אותם.
לעניות דעתי השאלה הזאת גרעה יותר משהועילה, אי אפשר לצפות שרק "דתיים" יקראו אותה, שבנאדם רחוק מדת קורא שאלה כזאת לא ממש בא לו להכנס לזה או/ו לחקור אם הדת הזאת נכונה או לא, זו לא דרכה של היהדות לחנך לשנאה ! אנחנו לא דאע"ש, היהדות כן מצווה להתרחק מדעות שגויות (אתאיסטים - טבעי שאני בתור מאמין אחשוב שהדעה שלכם שגויה, לא ככה ?) אבל לא לשנוא יהודים, בטח לא בדור כמו שלנו.
סליחה, אבל ההוכחות שלך לא מחזיקות מים! יש 613 מצוות 'עשה' ו'לא תעשה'
אף אחת מהן היא לא "שנאת הכופרים" כהגדרתך.. אנחנו לא מוסלמים, ואין ליהדות שום אינטרס שמי שלא יהודי יתגייר או משהו כזה.
כלל המצוות כתובות בחמישה חומשי תורה! לא בתהילים..
כדאי שתלמד טוב טוב את הפסוק כולל מפרשים וכולל ההקשר של הפסוק לפרק כולו ואז אולי תבין.

ולסיום, תפסיק להבעיר שריפות ולהפיץ שינאת אחים!

יש מצווה מפורשת בתורה: "לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ" (ויקרא, י"ט, י"ז)
היא מצוות לא תעשה מהתורה האוסרת על יהודי לשנוא יהודי אחר.
כופרים יוצאים מגדר "אחיך", וכן הם לא נכללים בגדר "רעך" (ואהבת לרעך כמוך).^
אנונימי
לא, ממש לא.. אוף! תלמדו בורים!
כופר גוי שאינו יהודי, שיבושם לו
יהודי שכופר ביהדותו עודנו יהודי עד יום מותו! יש לשנוא את מעשיו! אך לא אותו..
אתה הבור, לא אכפת לי כופרים שלא יהודים.
אני מדבר על יהודים בלבד!!!
כופר יהודי יוצא מגדר אחיך ומגדר רעך.
ולכן לא חייבים ואף אסור לאהוב אותו
אנונימי
ממליץ לכל מי שהגיב פה לקרוא את מה שכתוב בקישור (בייחוד אתה "תוצאה").
שואל השאלה:
אני דווקא כן נחמד, מי דיבר כאן על נוצרים (גויים)?
שואל השאלה:
אנונימי התחתון, אשרייך!
אנונימי התחתון ותוצאה, לשניכם אין בסיס בכיבוד בני אדם. הלוואי שמישהו מהמשפחה שלכם יהיה אתאיסט, נראה אתכם שונאים אותו.
שואל השאלה:
^זה ממש לא נכון, יש לנו כבוד לבני אדם, אלא שאתאיסט אינו ראוי לתואר "אדם" כמו נאמר ""סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת-הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי-זֶה כָּל-הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר דווקא "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) עושים מן האדם אדם ומי שאין לו את "זה" - אינו ראוי לתואר "אדם". זה לא הפירוש שלי, ככה כתב הרב אלחנן ווסרמן הי"ד ב"קובץ מאמרים".
וכן תתביש לך על הקללה. בכל אופן, מי שיש לו במשפחה כופר - מצוה לשנוא אותו ואם הוא מת, יש לשמוח בזה ולא להתאבל עליו:

"כל הפורשים מדרכי צבור והם האנשים שפרקו עול המצות מעל צוארם ואין נכללים בכלל ישראל בעשייתם ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ובתי מדרשות אלא הרי הם כבני חורין לעצמן כשאר האומות; וכן המומרים והמוסרים -- כל אלו אין אוננים ואין מתאבלים עליהם אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן שמה, סעיף ה).
אתה אומר שיש לשנוא את כל מי שלא יהודי
משמע נוצרים מוסלמים וכו' וכו' וכו' וגם אתאיסטים
אני חושב ודוגל בעובדה שהמחשבה שלך שגויה :-(
וואו. פשוט וואו... אתאיסט לא נחשב לאדם כי הוא לא מאמין (סליחה מכל מי שמאמין) ביצור בלתי נראה שחי בשמיים ואין אליו הוכחות (עד כמה שידוע לי, תקנו אותי אם אני טועה)?!
בנאדם הוא בנאדם לא משנה אם הוא מאמין ובאיזו דת הוא מאמין.
למאמינים- אני באמת מצטערת אם נפגעתם, אני משתדלת לכבד בדרך כלל, אבל תוצאה ממש עצבן אותי.
דוד המלך מדבר על אותם כופרים ואיפקורסים אשר מבזבזים את זמנם כספם וכו, כדי לגרום לאנשים לכפור , כמו שיש בפייסבוק קבוצות כאלו ואחרות כמו " המחרטטים בתשובה" וכו, שמטרתם אך ורק להשניא את הציבור על התורה והיהדות , הם האנשים שדיבר עלייהם דוד שממש שונאים את תורת ה' , וכל מיני שמאלנים שעשו הפגנות נגד הדת וכו וכו , אותם מצווה לשנוא, כי הם עושים בדווקא בכוונה להכעיס ולהתריס ומשתמשים בכוח כדי להשניא את הציבור על התורה ...
אנונימי
שואל השאלה:
אני דווקא כן נחמד, לא אמרתי שצריך לשנוא כל מי שלא יהודי, יש מצוה לשנוא את הכופרים.
אז הבנתי אותך לא נכון, אז שאלה נוספת - מה נחשב *עבורך* לכופר?
שואל השאלה:
green tea, הקב"ה הוא לא יצור, הוא יוצר - יוצר כל ויש לו הרבה הוכחות... התורה היא קובעת מי ראוי לתואר "אדם" ומי לא, כי דבריה - דברי אלוקים חיים.
שואל השאלה:
אני דווקא כן נחמד, מי שמכחיש את מציאות ה' יתברך (ואין בזה "שוגג") ואת תורתו (זה בזה ייתכנו שיהיה תינוקות שנשבו ואתם לא צריך לשנוא, אלא יש לקרב אותם באהבה). לגבי הגויים ידעות בין רבנים שגם לנוצרים (לא לאלה שחפצים שהיהודים ימירו את דתם ועוברים על שבע מצוות בני נח) וגם למוסלמים (לא למחבלים ולשונאי ישראל) יהיה חלק לעולם הבא. שאני מדבר כאן על כופרים - אני מדבר קודם כל על כופרים יהודים - כי אפיקורוס ישראל - הוא הרבה יותר גרוע מאפיקורוס גוי (סנהדרין לח ע"ב), כי יהידוים זכו להתגלותו של אלוקים במעמד של כלם העם והקב"ה ביר בנו מן העמים, לכן מצדנו זה חוצפה הרבה יותר גדולה להכחיש את קיומו מאשר מצדם של הגויים.
תוצאה - לא הגבת למה שאמרתי לך לקרוא בקישור.
שואל השאלה:
זה דורש כח והשקעה, יש לי פה מלא עדכונים. בכל אופן, ניכר ששואלת השאלה העתיקה את דבריי לאותו אתר, כי אני מזהה את מה שכתבתי... עצוב, שרוצים לעשות מכל כופר תינוק שנשבה. מה עם מה שכתב הרב אלחנן וורסמן הי"ד ב"קובץ מאמרים"?
מצווה לשנוא אנשים כמוך.
אנונימי
שואל השאלה:
על מה בדיוק לשנוא אותי?
חוץ מזה שאתה שונא גם כי זאת "מצווה"?
אם אלוהים היה קיים הוא בטח היה מה זה גאה בך, ממש מלח הארץ אתה.
והנקודות שהורידו לי פה בגלל "העלבון" (למרות שזו אמת) שכתבתי לך היו כ"כ שוות את זה...
שואל השאלה:
1. לא הבנתי אותך...
2.אלוקים קיים...
שאתה בור.
שונא אנשים רק בגלל שהם לא מאמינים. אתה לא בן אדם, אתה רובוט, כל מה שהתורה אומרת לך אתה עושה.
אתה לא ראוי לתואר 'אדם'
אנונימי
שואל השאלה:
אם אני באמת ירא ה'- אז דווקא אני ראוי לתואר "אדם" (בניגוד לאלה שלא).
אתה יוצא על האדם רק בגלל שהוא עושה כל מה שההתורה אומרת?! זה בדיוק מה שהוא בתור יהודי אמור לעשות - לשמוע בקול ה' יתברך! מי שצריך לבוז לו - זה אותו אחד שפועל נגד מה שהתורה אמרה לו, כי זה חוצפה להמרות את פי ה' יתברך... וכן, מי שלא מאמין במי שברא אותו זה סיבה מספיק טובה בשביל לשנוא אותו.
מה שאנונימי ^^
אתה ברצינות חושב שאתה יהודי "טוב יותר" בגלל שאתה שונא אתאיסטים?
אין אלוהים והוא בכל זאת הופך אותך לעיוור. המשפט שרשום לי בביו (האחרון) מדבר בדיוק עליך.
שואל השאלה:
כן, רבנו יונה כותב שמי ששונא את הרע - שהוא משורש טוב, גם אם יש לו עוונת נסתרים: "אם הוא משבח המעשים הטובים והחכמים והצדיקים, תדע ובחנת כי איש טוב הוא ושורש הצדק נמצא בו, כי לא ימצא את ליבו רק לשבח את הטוב והטובים תמיד בכל דבריו, ולגנות את העבירות, ולהבזות בעליהן, ואם ייתכן כי יש בידו עוונות נסתרים, אבל מאוהבי הצדק הוא, ולו שורש בבחירה, והוא מעדת מכבדי השם" (שערי תשובה, חלק ג, סימן קמח).
יש אלוקים, הוא ברא אותך ונתן לך את הכל. בכל זאת אתה כופר בו שזה שיא החוצפה...
בסדר, מעניין את הסבתא שלי. לך תחפש מישהו אחר לעבוד עליו.
תוצאה - אני מקווה שאתה מבין על מי אתה חולק, עם משפט כזה שאתה אומר על רבנים ונגד הפסק של ה"חזון איש", "עצוב שעושים מכל כופר תינוק שנשבה", אני חושב שאתה צריך לעשות חשבון נפש עם עצמך, אני לא טוען שיש להתחבר לאנשים עם דעות שגויות, אבל הרב שם אומר שבכלל כל המצווה לשנוא כופרים אלה רק באנשים ששנו ופירשו שידעו בוראם ומרדו בו, אנשים בזמנינו לא משקיעים מאמץ בכלל לבדוק אם יש בורא אנשים עושים מה שכיף להם הם יכולים בכלל להיקרא "ידעו בוראם" ? תאמין לי שעדיף שתמתן קצת (הרבה) את עצמך ותבדוק אם מה שאתה עושה הוא צודק ועוד יותר תבדוק אם מה שאתה עושה הוא נכון, לא מספיק להיות צודק, צריך גם להיות חכם, זה למה ההנהגה בכל דור מסורה בידי החכמים שבדור, כדי שלא נגיע למצב הזה שאנחנו קוראים ומיישמים בלי להתחשב בכלום, ברגשות, בקירוב לבבות, בהבנת המציאות על בוריה וכו' וכו', אני לא חושב שיש לי מה להוסיף על מה שכתבתי כאן, אם יש לך משהו להגיד לי אני בפרטי.
שואל השאלה:
מאז החזון איש עברו עשרות שנים. בדורנו לא חסר גדולי הפסוקים שסוברים שהחילוניים הם לא תינוקות שנשבו (הרב וואנזר זקוצ"ל). יש לזה סיבה: היום כל חילוני הוא נתקל בחרדי מגיל אפס, זה לא אחד שהיה גדל מן הגויים ומעולם לא הכיר את היהדות, יש הרבה חוזרים בתשובה, ברוך ה' והם רואים את זה. זה אמור למשוך את תשומת ליבם וחפש לחקור, אלא שהם מעדיפים להתעלם ולהשאר בלשהם. זה לא יעזור להם. רק אמרתי שלהגיד שכל כופר שהוא בגדר "תינוק שנשבה" - שזה נגד המציאות, כי לא חסר גם כאלה ששנו ופירשו ועוד מסיתים את האחרים (לא חסר ארגוני כפירה של אנשים כאלו). ומה עם מה שהבאתי בשם הרב אלחנן ווסרמן זקוצ"ל?
אם החזון איש סבר שהם תינוקות שנשבו (גם בזמן החזון איש האתאיסטים ראו חרדים ודתיים, זו לא ראייה) כנראה שהוא לא סובר כמו רבי אלחנן וסרמן, מה גם שגם ממה שרבי אלחנן וסרמן אמר אי אפשר להוכיח שהוא מסכים עם הדרך הזאת שלך להפיץ שנאה ברבים לאתאיסטים שלא יודעים מימינם ומשמאלם עקב חינוך קלוקל וסיבות כאלה ואחרות, לצערי בחרת להתייחס רק לדבר אחד מכל מה שכתבתי, אני לא חולק עליך בזה שצריך להתרחק מדעות שגויות שלא תבין אותי לא נכון, אבל לשנוא בטח בדור כמו שלנו, זו לא דרכה של תורה לעניות דעתי.
שואל השאלה:
בזמן החזון איש היו קיבוצים שבהם גידלו את הילדים בכפירה ועשו להם שטיפת מוח. היום הם לא נמצאים בקיבוצים סגורים, אלא רואים את החרדים בגיל אפס ולא רק מה שאומרים להם בקיבוצים. מה גם שהם רואים גם הרבה נשים שחוזרים בתשובה, למה שזה לא יעניין אותם מה עומד מאחורי זה (שחוזרים בתשובה)? בכל אופן - מישהו יכול לחייב אותי שלא לסבור דעת הרב אלחנן ווסרמן הי"ד שאין דין ,אומר מותר" לכופר באלוקים? לשנוא זה לא דרכה של תורה? תלוי את מי...
אני מבין שאתה סבור שאין לך שום טעות בגישה ואתה בטוח בזה לגמרי אז כמו שיש מצווה להגיד דבר שנשמע יש מצווה שלא להגיד דבר שאינו נשמע (אע"פ שמאוחר מדי.. פשוט אני בסכלותי רק עכשיו שמתי לב לזה שאתה לא חושב שאתה טועה בכלום ולא מתייחס למה שאני אומר לגבי זה) אם אתה חושב שמה שאתה עושה כאן (ספציפית בשאלה הזאת) הוא נכון אז תעשה מה שנראה לך, לדעתי אתה טועה בגישה גם *אם* דבריך נכונים, אני לא צריך ללמד אותך מה זה חשבון נפש, אם הגעת למסקנה שהגישה שלך נכונה תמשיך, המלצה - תתייעץ עם רב שאתה סומך עליו על כל הנאמר כאן, אם הוא יקח אחריות על זה ויגיד לך להמשיך, אז תמשיך, אני קטונתי מלהכריע, אני מביע את דעתי.