2 תשובות
אמונה זה דבר רגשי. אפשר להאמין בכל דבר.
התורה בעל פה והמסורת נועד לחלק האינטלקטואלי שלנו שמשתלב עם האמונה .
כשהייתי קטנה האמנתי בגלל מסורת אחר כך גדלתי נהיו לי מלא שאלות שחיפשתי להם תשובות ואז ראיתי שיש מלא הוכחות לתנ"ך וליהדות לפי הרב יוסף מזרחי שיש לו מלא הוכחות למה סימני שאלה שהיו לי, דבר נוסף לא פחות חשוב זה שלפי התנ"ך כשהיינו במעמד הר סיני בורא עולם מציין שהוא נותן לנו תורות לא תורה אחת תורות ככה כתוב בתנ"ך בספר ויקרא פרק כו פסוק מו "אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים וְהַתּוֹרֹת אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהַר סִינַי בְּיַד מֹשֶׁה" כלומר שיש שתי תורות תורה אחת התורה שבכתב ותורה נוספת התורה שבעל פה ויותר מכך ניתן לומד שללא התורה שבעל פה לא היינו מצליחים להבין את התורה שבכתב כמו לדוגמא בברית מילה שבעבר לא ידעו מה זה עורלה ואיפה היא נמצאת והתורה שבעל פה מסבירה את זה והנחת תפילין לא רשום את זה בתנ"ך רשום והיו לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך, והשאלה היא לאיזה אות מדובר? ושוב לפי התורה שבעל פה יודעים זאת וכך מלא דברים נוספים שלפי התורה שבעל פה לא היו מובנים לנו.