2 תשובות
כי תמיד יש תזוזה באוטובוס וכאלה שעולים עליו בדרך כלל יורדים אחרי זמן קצר אז זה מרגיש שאין טעם לשים חגורה. אבל זה אכן לא מצדיק את העובדה שלא שמים..
אנונימי
לא היה קיים חוק שחייב את זה. עד שנת 2005 שהתחילו לחייב את זה באוטובוסים בין עירוניים, בעירוניים עדין אין חובה.
פשוט הסטטיסטיקות של מוות בתאונות אוטובוס לא קטלנית מספיק בשביל חגורות, אוטובוס זה כלי איטי וכבד, ולכן כשהוא פוגע ברכב הנוסעים לא מוטלים חזק קדימה כמו ברכב שפוגע ברכב אחר ולכן החגורות פחות קריטיות.
בנוסף יש גם את העניין של מידור באוטובוסים בין עירוניים, כלומר יוצרים חללים קטנים (המושבים שבין הכסאות) שלא מאפשרים לנוסעים להטלטל יותר מידי בשעת תאונה ככה שזה מקטין את חומרת הפציעות.
ועירוניים בדרך כלל לא עוברים את המהירות שבה משהו שיפגע באוטובוס יגרום להפעלת כוחות g חזקים מספיק לזריקה של הנוסעים. (אלא אם כן הוא נכנס במשאית או משהו כבד באותה מידה)
פשוט הסטטיסטיקות של מוות בתאונות אוטובוס לא קטלנית מספיק בשביל חגורות, אוטובוס זה כלי איטי וכבד, ולכן כשהוא פוגע ברכב הנוסעים לא מוטלים חזק קדימה כמו ברכב שפוגע ברכב אחר ולכן החגורות פחות קריטיות.
בנוסף יש גם את העניין של מידור באוטובוסים בין עירוניים, כלומר יוצרים חללים קטנים (המושבים שבין הכסאות) שלא מאפשרים לנוסעים להטלטל יותר מידי בשעת תאונה ככה שזה מקטין את חומרת הפציעות.
ועירוניים בדרך כלל לא עוברים את המהירות שבה משהו שיפגע באוטובוס יגרום להפעלת כוחות g חזקים מספיק לזריקה של הנוסעים. (אלא אם כן הוא נכנס במשאית או משהו כבד באותה מידה)
באותו הנושא: