6 תשובות
שואל השאלה:
לפני החתונה...
אנונימית
אז את תסנני 50% מהעולם?
ברור שאפשר
אנונימית
אני לא חושבת שזה עבירה, כי אין בזה דבר רע
פשוט לא לדבר על נושאים לא צנועים וכאלה, בכללי מותר
תלוי
אסור לדבר עם צחוקים כזה או דברים שיכולים להוביל לחטא
זה תלוי סיטואציה.
היהדות קודם כל נגד כל דבר שיכולה להוביל כל אדם לחטא או לדבר שיפגע בו בסופו של דבר או באחרים . לכן זה תלוי קודם כל מה הסיטואציה ואך הדור עצמו באותו רגע מבחינת התנהגות כללית ולפי זה קובעים איסורים.

אז יש איסור להימנע מכל סיטואציה לא הכרחית שזה אומר למשל - לדבר עם גבר שאת מכירה לצורך התחלה של זוגיות או הכרה על מנת לדעת אם את רוצה להתחיל להיות בזוגיות זה בסדר אבל נגיד סתם לדבר עם בן בטלפון לא . כי בשביל מה ? אז תגידי "סתם בשביל הכיף" אז כאן בדיוק העניין - הדת מנסה למנוע את זה כי "סתם בשביל הכיף" יכול להיות הרבה מעשים או להוביל למעשים שאת תוכלי בלווכי לעשות עם בן זוג כשתיהי בזוגיות רצינית.