15 תשובות
כן אתה חיי במדינה כזאת.
הרבנות הישראלית אוסרת על גיורים רבים. מכיוון שישראל מכירה רק בגיורי הרבנות, יש לך תשובה - ישראל.
לא מי ששונא את היהדות, אלא מי ששונא חוסר שיוויון
לא מי ששונא יהדות, אלא מי ששונא שוביניזם
לא מי ששונא יהדות, אלא מי ששונא שקרים.
בקיצור, לא מי ששונא את היהדות, אלא רק לא מקבל את האורתודוכסיה הנוראית.
אין קשר לחוסר שיוויון - רפורמים עושים מה שהם רוצים - לעלות כלב לתורה זה יהדות? יש הבדל בין דעות על סמך מה שכתוב בתורה ולבין לעשות מה שבא לך .


לשואל השאלה - זה נכון שמקבלים בישראל רק גיור אורתודוכסי.

לגבי מדינות אחרות בוודאי - בכל המדינות המוסלמיות יש איסור לצאת מדת האיסלאם ומוסלמים ששוקלים להתגייר עושים את זה בסתר
אם מגויר רפורמי לא יכול להתחתן, אז אין שיוויון. תהפכו את זה איך שתרצו, תדברו עליי אישית, ולא משנה מה, העובדה לא תשתנה, רק היחס שלכם אליה. אין שיוויון וזה בסדר מבחינתכם, אז מה הבעיה להודות בזה?
מהבחינה האם כל אדם יכול להתגייר לכל זרם? כרגע בן אדם הביא לך ציטוט שגיור רפורמי כן מתקבל. אז כן יש שיוויון.

אבל אם אתה שואל אותי ? כן. אישית יש לי בעיה עם זרם שעושה בר מצווה לכלב וחושב שזה יהדות אין לי בעיה להודות בזה.
לא מדובר על הזרם הרפורמי, מדובר על חוסר השיוויון. האורתודוכסיה שולטת על עם שלם, למרות שהיא רק זרם שולי בה, ועוד אחד השגויים ביותר (ונכון, בר מצווה לכלב זה יותר שגוי, ובעיקר הזוי).
אוקיי אבל זה חלק מדמוקרטיה. דמוקרטיה לא בהכרח חייבת להיות "שיוויון מוחלט". אין כזה דבר כי אין הגדרה מוחלטת לדמוקרטיה. גם אם תביא לי הגדרה ממילון אין לזה קשר כי ההגדרה הבסיסית של "דמוקרטיה" זה פשוט שילטון העם ובחירות. זה צורת שילטון.
אז ישראל למשל היא מדינה יהודית - עם צורת שילטון דמוקרטי שזה שילטון העם. וחלק מזה זה הסכמים קואליציונים ועוד אבל עדיין זה שילטון העם.

בכל מדינה דמוקרטית הרוב קובע חוקים ומחליט מי שולט - אתה חושב שבשבדיה שמשקיעים יותר כסף באנשים זרים והמשטרה לא מגנה על האזרחים שלה מאנסים ופושעים רק בגלל שהם ממדינה אחרת זה שיווין או כל דבר אחר?

ברור שלא - נחברה ממשלת שמאל בשבדיה שנתנה קדימות יותר לאנשים זרים ונותנת להם לעסוק כל מה שבא להם ובגלל הימין מתחזק בשבדיה כל בחירות שבאות (ובכלל באירופה כולה).


דמוקרטיה לא אומרת שיוויון. זה ההגדרה שלך של דמוקרטיה.
מי הגדיר דמוקרטיה ומה היא קשורה? אז אנחנו דמוקרטיה ללא שיוויון, ואני רוצה כזאת עם שיוויון. שיוויון אולי אינו חלק מהגדרת הדמוקרטיה, אבל בטח שאינו נוגד את הדמוקרטיה.
שיוויון לא נוגד את הדמוקרטיה כמו שחוסר שיוויון לא נוגד את הדמוקרטיה.

אני למשל לא רוצה מדינת "כל אזרחיה". וזה נקרא "חוסר שיוויון" מבחינה הגדרתית ואין לי בעיה עם זה.
למוסלמים יש 56 מדינות . לנוצרים. לבודהיסטים גם יש מלא שטחים.
אני רוצה את זה מדינה יהודית שדואגת לאינטרס היהודי אני לא רוצה מדינה עם "שיוויון". מדינה כזאת לא שורדת שתיהיה בטוח ואם הייתי חושבת שתרבות מוסלמית או הדת המוסלמית היא משהו טוב הייתי מצטרף אליה בעצמי במקום להיות תמים ולתת לה לחלחל לבד דרך מחשבות של "שיוויון" וכל מיני דברים כאלה.
אתה מקשר שני נושאים שאין בינם קשר. מדינה ללאום היהודי זה דבר אחד, וצריך לשמור על העיקרון הזה. הקביעה שהאורתודוכסיה היא זאת שתקבע מיהו יהודי, מי יגויר, מי יתחתן, היא הבעייתית מבחינתי. העם היהודי גדול מהאורתודוכסיה, והגיע הזמן להיפטר ממנה מבחינת חוקי המדינה.
אני חושב האמת שהאורתודוכסיה זה הזרם הכי גדול ביהדות. ושוב - זה דמוקרטיה. האורתודוכסיה תפסה את המושכות וגם אם אני לא מסכים איתה מאה אחוז בהכל אני מסכים איתה בהרבה כמו למשל "קושי בגיור" (כי הפואנטה בגיור זה שאדם באמת ירצה להתגייר - הכוונה של הלב ולא כמות מתגיירים) ועוד.
אני בוודאות רוצה להימנע לחלוטין מכל מחשבה שכלב שיעשה בר מצווה זה לגיטימי או שזה יהדות. אני אישית אין לו כוונה להתנגד לאורתודוכסיה אלא רק אולי לדברים מסוימים בה.