17 תשובות
לא צריך כלום רק ליהות יהודי
איש איש באמונתו יחיה
ואצל כל בן אדם הדת תופסת מקום אחר בחיים
לא הבנתי

לא מספיק שאני דתי?
בימינו לצערנו כל אחד מגדיר את עצמו "דתי" רק בגלל שהוא מקיים חלק מהמצוות ועל חלק הוא עובר באופן שיטתי.. אולי זה אני שלא הבנתי את המושג "דתי".. בכל אופן להגיד ש"הוא בסדר" ו"לא צריך לחזור בתשובה" את זה אף אחד ואפילו גדולי הדור לא יכולים להגיד.
שואל השאלה:
אני נתקלתי באנשים כאלו גם בנמיאות וגם באתר (שהייתי מדבר איתם על לזחור בתשובה על העבירות אשר בידם). הם היו מסתכלים עלי כאילו אני מדבר סינית ודברים שלא קשורים אליהם. הם פשוט עני לי שהם "דתיים", ולכן הם לא צריכים לחזור בתשובה.בקיצור, המושג "לחזור בתשובה" איבד את המשמעות האמיתית שלו.
כן אני חושב שאני מבין על מה אתה מדבר.. פשוט כולם חושבים שלחזור בתשובה זה להפוך מחילוני לדתי, קצת עצוב הבורות הזאת ועוד שמדובר בדתיים (או לפחוץ כאלה שמגדירים את עצמם ככה) שזה לא ישמע כאילו אני מושלם, למה אני ממש לא.. ואין לי כל כך הרבה זכות לשפוט מישהו, אבל לפחות את ההבדל הזה אני יודע לעשות.
למה אתה יותר טוב מהם? ממש לא.
קודם כל תהיה בן אדם, אחר כך חרדי.
ולא כולם צריכים להיות חרדים קיצוניים כמוך.
כל אחד שונה מהשני וזה לא רע.
שואל השאלה:
אין אני - יש מצ"ר, לפחות הבנת על מה אני מדבר...
שואל השאלה:
הצייר של סטיפס, מה "למה?" כי אני לא מעוות את המושגים ומודה על הדברים שאני אמור לתקן והם לא (אם לא הבנת את זה מגוף של השאלה). וכן, יהודי אמיתי - חייב לשאוב לקיצוניות ולא לדגול בבינוניות, חס ושלום (עיין "קובץ איגרות" לחזוק איש זקוצ"ל, חלק ג, איגרת סא). אדם שהוא אוהב את התורה ירצה ריבוי תורה ולא מיעוט.
קיצונות זה רע.
שואל השאלה:
הצייר של סטיפס, ממש לא , ההפך: קיצוניות - זה שלימות, בינוניות - זה זיוף. עיין בשאלה שהקדשתי לחובת הקיצוניות. ככה מובא באותה איגרת, שם (באותה שאלה) העתקתי את כולה.
אתה במקרה אחד מאלה שבסרטון?
שואל השאלה:
thegrimreaper, אין דבר כזהי "איש איש באמונתו יחיה", הפסוק אומר "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" (חבקוק ב, ד) ואין רשות לאף אחד לעוות אותו.
שואל השאלה:
הצייר של סטיפס, ממש לא, לא מאחלים גם ליהודי הכי גרוע שלא יחזור בתושבה, כי ה' רוצה בחזרתם בתשובה ולא במיתתם.
מי שמחלל שבת מות יומת לא?
צריך לסקול באבנים!!
שואל השאלה:
הצייר של סטיפס, נכון, בתנאים מסוימים: אם שני עדים כשרים (בימינו קשה למצוא כאלו) התרו באדם שאם יעשה מלאכה מסוימת - שהוא יסקל ואותו אחד השיב לו "אף על פי כן" ו"תוך כדי דיבור" עשה את המלאכה" (שבזה הוא התיר את עצמו למיתה ברוב חוצפתו), אז הם מעידים עליו בסנהדרין. אחרי שחוקרים את העדים ולא מוצאים סתירה לדבריהם ולכשרותם - מוצאים את המחלל שבת לסקילה. זה שזה היה קורה פעם ב-70 שנה - אותה סנהדרין הייתה נקראת "קטלנית (מכות ז עמוד א). גם אז, כל מי שהיו מוצאים אותו להורג- היו אומרים להם שיתוודו, כי על המתוודה יש לו חלק לעולם הבא (משנה, סנהדרין פרק ו, משנה ב). בימינו, שאין סנהדרין כל שכן שלא צריך לאחל להם שלא יחזרו בתשובה, אלא להפך. יהודי שלא חזר בתושבה - זה הפסד לכל עם ישראל, כי כולנו כמו גוף אחד (מבחינה רוחנית)..
צריך לסקול אותי עד שאמות בגלל שאני חי על פי החוקים שלי.. חבל...
למי אכפת לעזאזל, לא רוצה להקשיב למי שמנסה לשנות את אורח חיי, אני לא משנה לאף אחד את אורח חייו אז אתה אל תנסה לשנות את אורח חיי בגלל שאתה מאמין