17 תשובות
ועכשיו בעברית
שואל השאלה:
How low, הרמב"ם לא כתב את החיבור "משנה תורה" בעברית? איזו שפה זאת?
שפה של דויסים
נכון. יש אנשים שחושבים שמוסיפים יותר מדי לדיני התורה, כלומר "מוסיפים" דברים שצריך/לא צריך לעשות אבל הם לא מבינים שעושים את כל זה ל"בל יעבור". אנחנו זקוקים ל"גדר" ול"סייג" כדי שבטעות לא נעבור עבירות בלי לשים לב.
בגלל שהרבה אנשים לא לומדים תורה
אתה צודק לגמרי, לפחות בעניין בשר וחלב /:
אבל כיום יש הרבה רבנים שמוסיפים איסורים שהם לא גדר ולא סייג, אלא "בל תוסיף" בכבודו ובעצמו.
יש הרבה הגזמות היום ואני לא מחדשת לאף אחד.
כמובן שלאסור עוף כדי שלא יגיעו להיתר של בשר בחלב, זה משהו שחובה לעשות, והוא גם מהתורה שבע"פ, אבל מכאן ועד לקבוע שחובה ללבוש גרביים בגוון מאוד מסויים ובעובי שלא יקטן מעובי מסויים?!
ומכאן ועד לקבוע איזה סוג כובע בדיוק צריך ללבוש מתי, ואם לא, אתה "עוף מוזר"?
אוף, תעשה לי טובה, אם אתה חרדי באמת, ומבין קצת מה הולך בחצרות ובסביבות הרבנים, אתה יודע טוב מאוד שיש היום הגזמות מעל ומעבר.
שואל השאלה:
מה זאת אומרת, ברור שאם הגרביים הן שקופות או בצבע של הרגל והן ממש צמודות שזה לא צנוע. מה שכן, אני לא רוצה לחרוג מנושא של השאלה.
מה שכן, אין שום חיוב על גרביים בשום מקום.

ומה שכן, מה הנושא של השאלה? בשר בחלב? כי ברור שהסייגים האלה אינם בגדר "בל תוסיף" כי יש להם הסבר לוגי.
שואל השאלה:
אם את לא רוצה גרביים, אז השמלה או החצאית שלך אמורות להיות עד הקרסול. למדת את ההלכות האלה של "שוק באישה ערוה"?
נושא של השאלה זה ההבדלים בין סייג וגדר לאיסור "בל תוסיף". הרבה אנשים אינם מבינים שגדר וסייג של חכמים אינו בגדר של "בל תוסיף". לכן פתחתי כאן את השאלה הזאת.
זה ממש לא נכון, גרבים זה מנהג המקום ורטה גדולי הדור מסכימים עם זה.

אז זה מה שאמרתי, יש הרבה סייגים וגדרים שהם בגדר בל תוסיף.
כמובן שיש גם כאלה שלא, אבל יש כאלה שכן.
שואל השאלה:
אם את רוצה לדון על הנושא "שוק באישה ערוה" - תשאלי שאלה נפרדת מה זה אומר ומה נקרא הערוה בשוק.
פשוט תפסיק להגיב לזה.

ואני שומרת לך את הזכות לשאול שאלות על הלכה ודת בסטיפס (:
אתה צודק.
ולזו שמעליי ^ חייבים ללבוש גרביון על פי הלכה. אני לא באה במטרה לפתוח דיון, פשוט אי אפשר שלא להתייחס לזה.
לא חייבים. זה מנהג המקום.
שואל השאלה:
אולי תדונו על זה בשאלה אחרת כמו שביקשתי?
אז תפתח.