11 תשובות
ועכשיו בעברית?
הא?
שואל השאלה:
הסבר למי שלא הבין את השאלה: למה בכלל לשאול שאלה האם זה בסדר לא לשמור משהו מסוים? ועוד במקום הזה? במקום הזה (לצערי) כמעט כולם יגידו לך שזה "בסדר" אפילו על דברים חמורים ביותר. העונים גם לא בסדר: מה, בם דוברים של הקב"ה שמותר להם להתיר לאנשים אשר הוא אסר?
הסבר למי שלא הבין את השאלה: למה בכלל לשאול שאלה האם זה בסדר לא לשמור משהו מסוים? ועוד במקום הזה? במקום הזה (לצערי) כמעט כולם יגידו לך שזה "בסדר" אפילו על דברים חמורים ביותר. העונים גם לא בסדר: מה, בם דוברים של הקב"ה שמותר להם להתיר לאנשים אשר הוא אסר?
שואל השאלה:
כנסי לחיפוש וחפשי "זה בסדר שומרת". תמצאי מלא שאלות. אפילו היום שאלו על תשעה באב ועל מנהג של אי אכילת השר בתשעת הימים. זה דבר שהוא מצוי פה, לצערי.
כנסי לחיפוש וחפשי "זה בסדר שומרת". תמצאי מלא שאלות. אפילו היום שאלו על תשעה באב ועל מנהג של אי אכילת השר בתשעת הימים. זה דבר שהוא מצוי פה, לצערי.
שואל השאלה:
מה בעיה? כי זה אמור להיות ברור שזה לא בסדר לא לשמור את הדברים הלכה מחייבת אותם.
מה בעיה? כי זה אמור להיות ברור שזה לא בסדר לא לשמור את הדברים הלכה מחייבת אותם.
שואל השאלה:
נו באצת, אין שום סיבה להגיש אחרת. ה' הוא מלך - וכל מה שהוא צוה עלינו (וגם החכמים אשר הוא צוה לשמוע בקולם) - זה מחייב. את מכירה עוד מלכים שהחוקים שלהפ לא מחייבים? ואם ככה אצל מלכים בשר ודם - החוקים של של הקב"ה - שהוא מלך מלכי המלכים- עלאחת כמה וכמה. ובפרט שהוא גילה לנו שהוא משלם שכר טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו, חוץ ממה שהוא חייב אותנו לקיים.
נו באצת, אין שום סיבה להגיש אחרת. ה' הוא מלך - וכל מה שהוא צוה עלינו (וגם החכמים אשר הוא צוה לשמוע בקולם) - זה מחייב. את מכירה עוד מלכים שהחוקים שלהפ לא מחייבים? ואם ככה אצל מלכים בשר ודם - החוקים של של הקב"ה - שהוא מלך מלכי המלכים- עלאחת כמה וכמה. ובפרט שהוא גילה לנו שהוא משלם שכר טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו, חוץ ממה שהוא חייב אותנו לקיים.
שואל השאלה:
מי שבאמת יש לו ספקות בגלל סיבה מסוימת (בגלל שטיפת מח שבחוץ, כמה אני חייתי בסרטים עד גיל מסוים) - שישאלו. הבעיה, שרוב האתר פה רואה את המצוות בהפקרות גמורה ובפרט שמבחינת רוב האתר פה - זה ממש בסדר להאמין ולא להאמין בכל דבר (כלומר מבחינתם, אין הבדל בין אמת לשקר). זה לא המקום. שאלוץ לנושא היהדות - גריכים להישאל אצל המומחים ליהדות (רבנים, ואני מתכוון לרבנים רצינים).
מי שבאמת יש לו ספקות בגלל סיבה מסוימת (בגלל שטיפת מח שבחוץ, כמה אני חייתי בסרטים עד גיל מסוים) - שישאלו. הבעיה, שרוב האתר פה רואה את המצוות בהפקרות גמורה ובפרט שמבחינת רוב האתר פה - זה ממש בסדר להאמין ולא להאמין בכל דבר (כלומר מבחינתם, אין הבדל בין אמת לשקר). זה לא המקום. שאלוץ לנושא היהדות - גריכים להישאל אצל המומחים ליהדות (רבנים, ואני מתכוון לרבנים רצינים).
שואל השאלה:
הלוואי שיקבלו את התושבה האמיתית. לרוב, התשובות לשאול כאלה הן "כן, זה ממש בסדר", "כל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה", "איש באמונתו יחיה" (לא קיים דבר כזה). כמעט אין מישהו שיגיד שזה לא בסדר וזה עצוב.
הלוואי שיקבלו את התושבה האמיתית. לרוב, התשובות לשאול כאלה הן "כן, זה ממש בסדר", "כל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה", "איש באמונתו יחיה" (לא קיים דבר כזה). כמעט אין מישהו שיגיד שזה לא בסדר וזה עצוב.
שואל השאלה:
אם רוב האנשים קיבלו על עצמם את העיוות - זה לא הופך את העיוות לליגיטימי.
אם רוב האנשים קיבלו על עצמם את העיוות - זה לא הופך את העיוות לליגיטימי.
שואל השאלה:
לחלוק על התורה הקדושה - זה לא עיוות?
את אומרת בעצם, שהחוקים שה' נתן לנו שהן "לא בדר", חס ושלום? אגב, עוד בזמן התמאים הפסיקו להשקות מי סוטה שהמצב של הדור התדרדר כמבואר במסכת סוטה. אבל המצב האידיאלי - ברור שזה מצב שבו מקיימים את כל חוקי התורה. במקום לשפוט את העוברים על חוקי התורה - שופטים את התורה עצמה. זה נורמלי?
לחלוק על התורה הקדושה - זה לא עיוות?
את אומרת בעצם, שהחוקים שה' נתן לנו שהן "לא בדר", חס ושלום? אגב, עוד בזמן התמאים הפסיקו להשקות מי סוטה שהמצב של הדור התדרדר כמבואר במסכת סוטה. אבל המצב האידיאלי - ברור שזה מצב שבו מקיימים את כל חוקי התורה. במקום לשפוט את העוברים על חוקי התורה - שופטים את התורה עצמה. זה נורמלי?
שואל השאלה:
הבחירה שה' נתן - לא נותנת את הליגיטמציה לחטוא. גם על זה פחתי את השאלה ומישהו העיז לכותב שם שלחוקי הדמוקרטיה צריך לציית ולהלכה - לא (חוצפן גדול). משום מה חושבים שכולם צריכים להאמין בדמוקרטיה. הוא טען, כמובן, שזה לא עניין של אמונה, אלא מי שלא יציית לחוקי המדינה- יהיה בכלא - בין אם הוא מאמין בה, ובין אם לא. אם זה לא כפייה חילונית - אז מה זה? לגבי חיוב של האדם לשמור את החוקים של ה' יתברך, הוא מעיז לכתוב משום ש"אלוקים שלא מישהו בהרכח קיים. לסיכום, אנשים סבורים שהחוקים של המדינה - ניתן לכפות ואת חוקי התורה - לא. למה נדלקתי על הלא מאמינים בתורה? כי זה שפל המדרגה וזה דבר הכי חמור שיש
הבחירה שה' נתן - לא נותנת את הליגיטמציה לחטוא. גם על זה פחתי את השאלה ומישהו העיז לכותב שם שלחוקי הדמוקרטיה צריך לציית ולהלכה - לא (חוצפן גדול). משום מה חושבים שכולם צריכים להאמין בדמוקרטיה. הוא טען, כמובן, שזה לא עניין של אמונה, אלא מי שלא יציית לחוקי המדינה- יהיה בכלא - בין אם הוא מאמין בה, ובין אם לא. אם זה לא כפייה חילונית - אז מה זה? לגבי חיוב של האדם לשמור את החוקים של ה' יתברך, הוא מעיז לכתוב משום ש"אלוקים שלא מישהו בהרכח קיים. לסיכום, אנשים סבורים שהחוקים של המדינה - ניתן לכפות ואת חוקי התורה - לא. למה נדלקתי על הלא מאמינים בתורה? כי זה שפל המדרגה וזה דבר הכי חמור שיש
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: