22 תשובות
אבולוציה
כמו שאמרת כל אחד והדעה שלו ולכל אחד יש תאוריה משלו ואמונה
כי לכל אחד יש דעה משל עצמו וכל אחד מאמין במשו אחר
תחשבי שכמו שאת לא מבינה את האמונה שלהם, הם לא מבינים את האמונה שלך
אמא ואבא עשו תעניינים שלהם והנה אני פה
אנונימי
אותו הדבר הם יכולים להגיד עלייך...
אמא שלי ואבא שלי נהנו ובטעות("מתנה") יצא אותי. בפרק הזמן הקצר יחסית שאני עומד לחיות(מאה שנים זה כלום יחסית לזמן שהעולם קיים) אין לי טעם לבזבז זמן על לעבוד אל כזה או אחר, אין אפילו אמת אחת שכל העולם עוקב אחריה אז למה לטרוח? מי אמר שהאל שלך הוא האמת ולא בודהה או האלים היווניים או הבבלים או השינדו/שינטו(לא זוכר) של היפנים או וואטאבר(סתם זרקתי). אני לא מאמין בעולם הבא, ואני לא אבזבז את הזמן שלי פה בשביל להגיע לשם -_-.
אנונימי
ואותו הדבר אתאטיסטים יכולים להגיד עלייך, מה גורם לך להאמין במשהו שאף אחד לא הוכיח שהוא קיים?
את מבינה שאת נטו מאמינה במשהו שאף אחד לא יודע אם הוא קיים? הכי קל להניח שהוא ייצר אותנו
אוקיי...
כשאמא ואבא אוהבים מאוד מאוד
תפסיקו לנסות להגיע לשאלות החמות.
פשוט מאוד: אמונה בבורא עולם היא מחייבת והום רוצים לברוח מהתחייבות.
אלהים
כשאבא אוהב את אמא מאוד מאוד.
וגם, האדם נוצר בעזרת האבולוציה.
זה יותר הגיוני ממשהו שלא רואים אותו, לא שומעים אותו, ולא עושה כלום מאז תקופת התנ"ך
יש כלכך הרבה הסברים לאיך נוצרנו... את מאמינה בזה... אנחנו פשוט בוחרים לא לומר שאנחנו יודעים משהו שאנחנו בהחלט לא יודעים ומודים בזה וממשיכים לחפש.... לא יודע לי זה נראה קצת יותר הגיוני מפושט לומר יש איזה אבא גדול בשמים ששומר עלינו.
אנונימי
אני יכול להשתמש באותה טענה לטעון בדיוק הפוך

אני לא מבין למה יש אנשים שמאמינים באלוהים... כל אחד ומה שהוא מאמין
אבל באמת אנשים, איך אתם חושבים שנוצרנו? קצת הגיון.
אנונימי
אמ;לק לעמלק, קודם כל הקב"ה מקיים את העולם בכל רגע, שלא תחשוב שהעולם מתקיים מאליו, כמו שנאמר "לְעֹשֵׂה, אוֹרִים גְּדֹלִים: כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קלו, ז). לא נאמר "שעשה", אלא "לעושה". גם הקב"ה נותן חיים ומחיה את כולם כמו שנאמר "וְאַתָּה מְחַיֶּה אֶת-כֻּלָּם" (נחמיה ט, ו). וגם הקב"ה שומר על ה' ישראל על עצם היום הזה כפי שהוא הבטיח: אנחנו העם הכי קטן בעולם, הכי שנוא ובכל זאת ה' השאיר אותנו והממלעות שהיא הרבה יותר עצומות מאיתנו פשוט נכחדו. לסיום אביא לך מהגמרא את מה שעושה הקב"ה:
"אמר רב יהודה אמר רב שתים עשרה שעות הוי היום שלש הראשונות הקב"ה יושב ועוסק בתורה שניות יושב ודן את כל העולם כולו כיון שרואה שנתחייב עולם כלייה עומד מכסא הדין ויושב על כסא רחמים שלישיות יושב וזן את כל העולם כולו מקרני ראמים עד ביצי כנים רביעיות יושב ומשחק עם לויתן שנאמר (תהילים קד) לויתן זה יצרת לשחק בו" (עבודה זרה ג ע"ב). זה "סדר היום" של הקב"ה עלי פה גמרא הזאת.

במדרש נאמר שאחרי בראית העולם הקב"ה מזווג זיווגים:
"רבי יהודה בר סימון פתח (תהלים סח, ז): "אלהים מושיב יחידים ביתה"
מטרונה שאלה את ר' יוסי בר חלפתא אמרה לו לכמה ימים ברא הקדוש ברוך הוא את עולמו אמר לה לששת ימים כדכתיב (שמות כ, יא): "כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ" אמרה לו מה הוא עושה מאותה שעה ועד עכשיו אמר לה הקב"ה יושב ומזווג זיווגים בתו של פלוני לפלוני אשתו של פלוני לפלוני ממונו של פלוני לפלוני אמרה לו ודא הוא אומנתיה אף אני יכולה לעשות כן כמה עבדים כמה שפחות יש לי לשעה קלה אני יכולה לזווגן אמר לה אם קלה היא בעיניך קשה היא לפני הקדוש ברוך הוא כקריעת ים סוף הלך לו ר' יוסי בר חלפתא מה עשתה נטלה אלף עבדים ואלף שפחות והעמידה אותן שורות שורות אמרה פלן יסב לפלונית ופלונית תיסב לפלוני וזיווגה אותן בלילה אחת למחר אתון לגבה דין מוחיה פציעא דין עינו שמיטא דין רגליה תבירא אמרה להון מה לכון דא אמרה לית אנא בעי לדין ודין אמר לית אנא בעי לדא מיד שלחה והביאה את ר' יוסי בר חלפתא אמרה לו לית אלוה כאלהכון אמת היא תורתכון נאה ומשובחת יפה אמרת אמר לא כך אמרתי לך אם קלה היא בעיניך קשה היא לפני הקב"ה כקריעת ים סוף הקדוש ברוך הוא מה עושה להן מזווגן בעל כרחן שלא בטובתן הה"ד "אלהים מושיב יחידים ביתה מוציא אסירים בַּכּוֹשָׁרוֹת" מהו בכושרות בכי ושירות מאן דבעי אומר שירה ומאן דלא בעי בכי א"ר ברכיה כלשון הזה השיבה ר' יוסי בר חלפתא הקב"ה יושב ועושה סולמות משפיל לזה ומרים לזה ומוריד לזה ומעלה לזה הוי אומר (תהלים עה,): "אלהים שופט זה ישפיל וזה ירים"" (בראשית רבה סח, ד).

נו, שייך אחרי זה להגיד ש"הקב"ה לא עושה כלום", חס ושלום?
תוצאה אתה צריך להבין שאף אחד לא קורא את כל מה שאתה כותב זה ארוך בטרוף ולגבי השאלה אתה מאמין שהבוס הדימיוני שלך יצר אותך ואתה לא מבין אותנו
תוצאה,

דבר ראשון, נסח את הדברים בעברית מודרנית. אני בספק אם יש פה הרבה אנשים מלבדך שבאמת מבינים כל מילה ממה שכתבת.

דבר שני, לפי מה שאני רואה, אתה מתאר תוכן של הדת ולא את הסיבה לנכונותה.
תיאור של היחס של אלוהים על פי הדת לא מעיד על סבירות קיומו.

לדוגמא, טיעון שבמרכזו: "מקור כל היצורים החיים כיום הוא בתהליך האבולוציה", כאשר כנימוק וביסוס לכך, במקום לתאר ראיות לתיאוריה המדעית, מתוארים חלקים ממנה בלבד, הוא אינו טיעון תקף. בין אל הטענה המרכזית נכונה או לא.

בגדול, תיאור של משהו לא מעיד על הנכונות שלו.
בצורה פשוטה: תוכן זו לא נכונות. תוכן זה רק תוכן, הנכונות של דבר באה בנפרד לתוכנו, ונראה שאולי בלבלת בין שני אלה.

לכן מהסיבה הזו אני לא רואה את הטיעון שלך כתקף.

בנוסף לכך, קשה להבין איזה דברים ניסית לטעון בדיוק, כיוון ששפכת רצף מילולי ארוך מבלי לומר מידי פעם במפורש איזו נקודות אתה מנסה להעביר.
זה היה בתגובה מי שטען שאלוקים "לא עושה כלום מאז תקופת התנ"ך" וזה שקר, כמובן.
תוצאה
נראה לך שספרים שמבוססים על אמונה יותר הגיוניים מהוכחות?
אם כן, אין לי מה לומר.
אם לא, תחשבי על יציאה בשאלה
אני לא מבין איך את אומרת "קצת היגיון" כאילו זה "הגיוני" שנוצרנו מהוקוס פוקוס על ידי ישות קסומה
הקב"ה לא מוגבל ואין לא כל בעיה לברוא את העולם יש מאין וזה מה שהוא יתברך עשה. הרי ברור שלכל חומר יש גיל. אז זה נורמלי לומר שהוא נוצר מאליו?
מה קצת היגיון מה?!
א ב ו ל ו צ י ה
לקרוא קצת בן אדם
לקרוא
לנו זה לא הגיוני שנוצרנו מישות בלתי נראת
מה אתה רוצה