52 תשובות
מי החליט בדיוק מהי דת שקר ומהי דת אמת?
מבחינתי למשל כל הדתות שיקריות כי אני לא מאמינה בקיום אלוהים
שואל השאלה:
1. על פי הקריטריונים שכתבתי את ההבדלים המהותיים (כמובן שניתן להוסיף)
2. לא, להאמין באלוקים - זה וודאי הכרחי (גם לאדם שאינו מכיר את התורה) מבחינה שכלית לכל אדם שאינו בגדר שוטה, כי לא שייך שהעולם שנברא בצורה כל כך חכמה וכל מה שיש בתוכו מתאים לאדם (ואפילו לבעלי חיים ולצמחים) בצורה מושלמת ונפלאה וודאי שזה מעיד על בורא עולם שעשה את כל זה.
או המפץ הגדול והאבולוציה. תאמין או לא, אבל אני לא מאמינה במשהו שמחזיק בכוחות אינסופיים ולא מוגהלים כמו אלוהים
שכחת רק לציין שכל הדתות המרכזיות האחרות שזה נצרות ואיסלם מבוססות על התנך
קיום של ישות עליונה אינה מותנה בדת. ייתכן וקיימת ישות עליונה שאינה קשורה בכלל לאף דת. יכול להיות גם שכל הדתות הן דתות שקר.
שואל השאלה:
look hot be cold, זה באמת פרט חשוב, (למרות שהמוסלמים טוענים שאנחנו עיוותנו את התנ"ך, חס ושלום. אני מקווה שבלשב הזה מיותר לציין עד מה "האענה הזאת מגוחכת, שהרי אנחנו המקור ולא הם). וזה אומר דבר כזה: שאם אותן דתות סותרות את התנ"ך, זה עוד הוכחה שהן שקר, כי אם הן מאמינות בתנ"ך, אז הן אמורות להסתדר אם התנ"ך, ולא לסתור אותו ומפורש בתורה שהיא ניתנה לכל הדורות ושהיא לא תשתנה בשום זמן, חס ושלום, ואם הם טוענים אחרת אז זה עוד שקר שלהם.
אתה כמו תקליט שבור חוזר על עצמך, כבר אין טעם לענות.

אגב מה עם מספר 3.
זו הדרך היחידה שלך להוכיח בצורה מדעית שהתורה אמת
בעזרת ניסוי מדעי פשוט שיוכיח שמי שמעשר מתעשר, כפי שאלוהים הבטיח חגיגית.

מוכן לארגן ניסוי?
יאללה תרים את הכפפה אם אתה באמת רוצה להוכיח לכולנו שיהדות שווה משהו.
אם הניסוי מצליח אז כול הקהילה המדעית תכיר באמיתות התנך ולא יהיה יותר כופרים..לא שווה לנסות?
באיזה גורמים?
אני לא רואה איך המדע יכול לתרץ את זה בגורמים אחרים.
זה ניסוי מאוד פשוט..
חחח אלוהים לא קיים. זה תירוץ שבני האדם המציאו לכל הבעיות. "נסתרות דרכי האל"
לא. מצטער חבריקו אבל זה לא ככה :) אלוהים לא קיים והוא המצאה. כל הטיעונים שנשמעים מאוד חכמים כמו שכתבת אותם, חסרי כל הגיון ובסיס.
תחשוב מה שבא לך הדת הומצאה כדי שאנשים יוכלו להמציא תירוצים לכל החרא ביקום. אין שום הוכחה שאלוהים קיים. אפילו לא אחת. אז תשיג לי הוכחה מוצקת שמדענים הוכיחו. ואז דבר איתי חבריקו
שואל השאלה:
חפש אותי בראשון (בן), אלוקים לא ברא את העולם "סתם ככה". מצד שני, ברור מתןך העולם עצמו שהחיים בעולם הזה אינה מטרה בפני עצמה (כי אחרת הם היו הרבה יותר משולמים, בורא עולם הוא כל יכול והוא יכל לעשות את העולם הזה ללא יסורים, אבל העולם הזה אינה מטרה עצמית). להרחבת העניין, מציע לך (ולאחרים) לעיין בספר "מסילת ישרים", פרק א.
חשוב להדגיש שלמרות כל ההסברים כתבתי לך פה ומה שמובא ב"מסילת ישרים", ידיעת הדברים האלו אינם תוצרה רק של חשבונות פילוסופים, אלא הן בנויות על ידיעת העובדה שהיהדות היא אכן דת אמיתית על סמך הרבה הוכחות (הוכחה מרכזית - מעמד הר סיני) שהרבה מהן כבר כתבתי פה.
שואל השאלה:
dani42, אם אתה לא יודע (או שאינו מעוניין לדעת) מי שמעשר את הכספים שלו כמו שצריך (מברוטו ולא מנטו, כמו שכתב החפץ חיים), באמת תעשר. ערן בן עזרא שר"י שאל פעם את הרב אמנון יצחק שליט"א איך הוא יכול לנסות את הקב"ה, אז הרב אמנון יצחק שליט"א אכן אמר לו שאסור לנסות את הקב"ה והדבר היחיד שמותר לנסות את הקב"ה זה במעשרות. הוא באמת עשה את זה ותהעשר, כפי שכתב בעצמו ב"ספר ההוכחות" הראשון שלו, ממש בהתחלה. אחרי זה הוא כתב שהוא הפסיק, ואז עוד פעם ירד מנכסיו ואז עוד פעם חזר לעשר ואז עוד פעם עלה... חבל שאותו נוכל (ערן בן עזרא שר"י) כפר בטובתו של הרב אמנון יצחק שליט"א שגילה לו את הדרך לנסות את הקב"ה ואפילו זיכה אותו להתעשר, וידועים דברי חז"ל ש"כל הכופר בטובתו של חבירו - סופו לכפור בטובתו של מקום" בתקופה האחרונה אותו אחד פקר. בכל אופן, אין אנו זקוקים לעדות דווקא של אותו נוכל, אלא ידועים מלא סיפורים של אנשים שמעשרים ומתעשרים. סתם שאלה: אם ההבטחה היתה "ללא כיסוי", חס ושלום, איך "אותו ממציא" לא חשש שיבוא לכפור בתורה? איך לא חשב שינקמו אותו על הרמאות ועל "ההפסד הגדול שגרם"? איך אנשים לא הפסיקו להאמין בתורה בגלל "הכישלון בניסוי של המעשרות"?
דני - זה דבר פשוט לדעת שאדם שיודע לתת ולהשקיע ככזה יוכל להתעשר כי הוא מסוגל ויש לו את היכולת והרצון לתת ולהשקיע - שזה מה שצריך בשביל גם לקבל

ומעשר זה חוק בין השאר שנועד לכל מי שקורה ועני שתיהיה לו הזדמנות מתישהו להתאושש (בנוסף עוד לחוק השארת קצוות של שדות בשביל שיהיה להם אוכל זמין ועוד) . זה חלק מעקרונות מצוות ו"אוהבת לרעך כמוך" והדרך של היהדות לבטא קפיטליזם עם מינימום סוציאליסטי שמונע מאדם לנצל את העזרה ולהסתמך על כישורים וכוונה נכונה בשביל להתאושש מאשר רק לקבל כסף חינם אז כן - חלק מהעקרונות האלה תורמים לאדם וחברה להיות חברה משגשגת
מה שגם שהתנ"ך אומר שדברים מסוימים תלוים גם בדברים אחרים צריך לעשות הכל ביחד ולדייק בשביל לקבל את התוצאה הטובה ביותר

במידה וחשבהת שזה רק לתת כסף ו- הופ - תקבל כסף חזרה - פרשת בצורה שגויה את העקרונות של התנ"ך מה שבמיוחד שאם אתה בא בכוונה מזויפת - בוודאי שתקבל תוצאה רעה
כל הפואנטה זה להיות עם הכוונות הנכונות - זה כל הפואנטה ביהדות והתנ"ך
בסדר גמור.
אז שניכם מסכימים שאם מעשרים לפי כללי היהדות מתעשרים.
שניכם מסכימים שאלוהים מסכים שננסה אותו בזה.
מעולה!

עכשיו תעשו ניסוי מדעי פשוט ביותר.
קחו 100 אברכים יראי שמים מהכויילל הקרוב.
ושכולם יעשאו באופן קבוע לפי ההלכה.
והופ..כפי שאלוהים הבטיח יש לכם מאה אברכים עשירים, והוככה מדעית חד משמעית שמשה אמת ותורתו אמת.

כשהניסוי הפשוט הזה יצליח, תוכח אמיתות הבורא וכול הקהילה המדעית תחזור בתשובה ואיתה כול עם ישראל.
והגאולה תגיע בכהרף עין.

יאללה, לכו על זה, זו הדרך הכי קלה שיש להוכיח את אמיתות הבורא בצורה מדעית חד משמעית.. מה מונע בעדכם? מה הבעיה למצא 100 אברכים שרוצים להשתתף בניסוי ורוצים להתעשר?

אבל, אם הניסוי נכשל ואותם אברכים יראי שמים לא התעשרו כפי שהבטיח אלוהים. הרי שעליכם יהיה לקבל את האמת המרה שספר התורה הוא ספר אגדות.
אולי זה מה שמרתיע אותכם מלבצע את הניסוי..
כי בתוך תוככם אם גם יודעים שאין שום סיכוי שהוא יצליח, ושהבטחת האלוהים לעולם לא תתקיים.
שואל השאלה:
למה אתה חושב שזה מוטל על הכתפיים שלי לרוץ בין האברכים ולנדב אותם להפריש מעשרות? ה' באמת אמר שאפשר לנסות אותו בזה - והרבה אנשים שעשו את זה באמת התעשרו. מי אמר שאנחנו מפחדים? אם מישהו לא יתעשר מזה חלילה, זה לא אומר שההבטחה לא התקיימה, כי ייתכן שהוא באמת קיבל ברכה בכסף שלו והכל, אבל שי לו חובות אחרים וזה הולך לכיסוי של אותן חובות. אתה יודע חשובנות שמים? אם למשל בעל הבית בעבודה הבטיח לפועל שאם יעשה ככה וככה אז הוא יקבל תופסת במשכורת ובעל הבית באמת נתן לפועל את הצ'ק עם הסכום המובטח, אבל הפועל הזה יש לו חובות - זה אשמתו של בעל הבית? הציק נכנס לבנק ובעלי חובות לקחו את שלהם חהמשבון של אותו פועל.
מה זאת אומרת?

נתתי לך פה כלי עצום שבעזרתו אתה יכול להחזיר את כול עם ישראל בתשובה בקלות יתרה, ופתאום אתה משתפן ומחפש תירוצים למה לא לעשות את זה?
בעזרת ניסוי מאוד פשוט זה תוכל להוכיח לכול העולם כולו את מציאות השם יתברך בלי שום ספקות ופיקפוקים..

מה הבעיה לתלות פתק בכויילל למצא כמה אברכים שרוצים להתעשר?

להתאמץ לכתוב באינטרנט כול היום ולנסות להחזיר אנשים בתשובה בכול דרך, לזה יש לך כוח, אבל פתאום זה נהיה לך קשה להתאמץ טיפה למען החזרת עם ישראל בתשובה וקירוב ביאת הגואל?

אתה סתם צבוע כנראה.
טוב נו..זה לא מפתיע באמת.
שואל השאלה:
אמרתי לך שבאמת ידועים לי מקרים שהתעשרו בזכות הפרשת המעשרות ןלהפך: שהספיקו להפריש - התמוטטו מנכסים. פה אני ממש לא מתמאץ, אני רק מצטט את המוקורת שאני יודע. ואתה - מה איתך? למה שמישהו "ימציא" דבר כזה אם זה לא יעבוד? יהי בזיון גדול...
נו, אדרבא.
זה בדיוק מה שאני אומר.

ממה אתה מפחד?
אתה לא רוצה להוכיח לכול העולם שהתורה אמת?
לא רוצה להתאמץ טיפה למען קירוב הגאולה?
תחשוב איזה שכר עצום יחכה לך בעולם הבא על טיפה מאמץ..
ואת כול זה אתה רוצה להפסיד בגלל טיפה נוחות?
דני אך אני יכול לנהל איתך שיחה כשאתה קורא כנראה את התגובה שלי מהר מדי ומפספס פואנטה?

כתבתי בתגובה שלי אליך שמי שנותן מעשר מתעשר מהר וישר?
או שכתבתי שזהתלוי בכמה דברים ומעשר זה"אחד " מהדברים בין שאר התכונות שצריך בשביל להיות אדם עשיר שנתינה זה אחד מהם?
העניין הוא שמעשר זו המצווה היחידה בתורה שאלוהים אמר מפורשות שניתן לנסות אותו בה..
ואם אלוהים אמר את זה אז הוא כנראה גם התכוון לכך שניתן לנסות אותו בזה, לא?
אתה רוצה לתת לי את הקישור או ההפנה למה שאתה מדבר שעל מעשר אפשר לבחון את אלוהים רק על זה לבד ? כי התנ"ך מן הסתם משרתת כמערכת חוקים שעובדים אחד את השני שחלקם יש להם הטבות רק מהם לבד - תביא את ההפניה לדבר עליו אתה מדבר שיהיה אפשר להבין על מה אתה מדבר
על מה אתה מדבר שאתה אומר שמעשר זה הדבר אלוהים אמר שאפשר לנסות אותו בה? ותוודא שאתה קורא את מה שאתה מביא לי כמו שצריך כי אני רואה שאתה קורא מהר מדי כנראה את התגובות ואתה מפספס אז את הפואנטה
זה עניין ידוע. לא מכיר?

אלוהים כתב במפורש על מעשר
"וּבְחָנוּנִי נָא בָּזֹאת אָמַר ה' צְבָאוֹת אִם לֹא אֶפְתַּח לָכֶם אֵת אֲרֻבּוֹת הַשָּׁמַיִם וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה עַד בְּלִי דָי"

ונאמר בגמרא (תענית ח ע"ב):

ואמר רבי יוחנן: מאי דכתיב עשר תעשר - עשר בשביל שתתעשר. אשכחיה רבי יוחנן לינוקא דריש לקיש, אמר ליה: אימא לי פסוקיך! - אמר ליה: עשר תעשר. אמר ליה: ומאי עשר תעשר? - אמר ליה: עשר בשביל שתתעשר. אמר ליה: מנא לך? אמר ליה: זיל נסי. אמר ליה: ומי שרי לנסוייה להקדוש ברוך הוא? והכתיב לא תנסו את ה'! אמר ליה: הכי אמר רבי הושעיא: חוץ מזו, שנאמר הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת אמר ה' צבאות אם לא אפתח לכם את ארבות השמים והריקתי לכם ברכה עד בלי די...

ר' יוחנן דרש מהפסוק 'עשר - בשביל שתתעשר', והוא אשר אמר לבן אחותו (בנו של ריש לקיש) 'זיל נסי'! ר' חננאל מסביר שיסוד הדרשה אינו נובע מן הדמיון בין המילה מעשר למילה העשירות אלא מהכפלת השורש 'עשר' בפסוק, לאמור אם תעשר פעם אחת, תוכל לעשר גם פעם נוספת: 'כלומר עשר כדי שירבה קניינך ותעשר עוד פעמים אחרים'. בכיוון זה כתבו גם תוספות (תענית שם, ד"ה עשר), על פי מדרש אגדה:
ומעשה באדם אחד שהיה עשיר והיה לו שדה שעשתה אלף כור והיה אותו עשיר נוטל ק' כורין למעשר ומפריש כל שנה ושנה, וכן עשה כל ימיו כשחלה למות קרא לבנו ואמר לו בני דע ששדה זו שאני מוריש לך עושה בכל שנה ושנה אלף כורין הזהר שתפריש ק' כורין כאשר עשיתי ומת אותו האיש ועמד הבן במקומו ועשה השדה אלף כורין כאשר היה עושה בחיי האב והפריש ממנה ק' כורין בשנה שניה נסתכל וראה הבן שמעשר היה דבר גדול ואמר שלא יפריש לשנה אחרת נתמעט השדה ולא עשה כי אם מאה כורין... בא וראה כי מתחלה כשבא השדה לידך היית בעל הבית והקב"ה כהן שהיה המעשר חלקו ליתן לעניים ועכשיו שלא הפרשת חלקו לו היה הקב"ה בעל הבית ואתה כהן.

וה'חינוך' מזכיר את הגמרא (תענית שם), שההיתר לנסות את הקב"ה, מיוחד הוא למעשר:
שכבר תירצוה שם ואמרו שבכל המצוות נאמר לא תנסו חוץ מזו דמעשר... שהודיענו האל ב"ה כי בפרנסתנו משרתי ביתו במעשר נמצא התועלת והברכה בממוננו עכ"פ ולא יעכב זה שום חטא ועוון...'

כלומר גם אין שום חטא או עוון שיכולים למנוע את קיום ההבטחה האלוהית להתעשר בעניין הזה.

בקיצור, זוהי הדרך הכי קצרה קלה ויעילה להוכחת אמיתות התורה על ידי ניסוי מדעי. אלוהים הרי בכבודו ועצמו ביקש שננסה אותו בזה.
מישום מה נראה שבכול זאת כול אנשי הדת מפחדים להרים את הכפפה ובכלל לנסות..מעניין למה? נראה שגם הם התייאשו מראש.
אתה צריך להבין את הצורה קודם כל בה תנ"ך עובד והתנ"ך עובד כמערכת
חלק מהעניין של התעשרות זה היכולת של אדם גם לתת מעצמו וכשהוא נותן מעצמו והוא חלק מהחברה וחלק זורם ונותן (במידה הגיונית המשפיע שלו ומעניק) אז הוא גם מקבל
ובגלל שיש לו את התכונה הזאת שהיא תכונה חשובה של לדעת לתת (במינון נכון) אדם יכול להזמין לעצמו גם שפע כי הוא יודע להשקיע ובתמורה יול גם לקבל שפע כי היכולת להעניק זה מן הסתם יכולת חשובה במה שאדם צריך בשביל לקבל שפע
בכל הדברים שנתת לי שים לב - כתוב איפשהו שזה לבד יכול להיות מצווה אחת בפניה עצמה בלבד? אתה חושב שיהדות חושבת בצורה זאת וזה מה שהבנת? הפסוק שאומר שחלק מהנתינה הוא יפתח אורובות שמיים כתוב שהוא ישכח אבל את כל שאר המצוות ?
"כבד את אביך ואמך למען יאריכון ימיך על פני האדמה "
הנה נתתי לך מצווה שגם עליה רשום במפורש מה אדם יקבל חזרה כנגד המצווה - אז אדם שמכבד את אמא ואבא שלו יחייה חיים ארוכים ?

אדם כזה שאדם יזלזל בחברי םשלו - יפעל באלימות ויהיה רוצח סביר להניח יחיה חיים קצרים - אך זה ? כי זה מערכת דני ...

כשאתה מגיע למשהו מסוים ביהדות ביותר מדי של גישה של "יאללה הנה - מצאתי!!! " המוח שלך יעשה הכל בשביל לקדם את זה ככה ואז אתה כנראה תראה את הדברים כמו שאתה רוצה לראות כי כל מצווה בתנ"ך במפורש כתוב עליה את הטיב שאפשר לקבל ממנה ועדיין מדובר במערכת ואני אסביר עם כבד את אביך ואמך כי זה יותר מוחשי לכל אדם ויותר קל להסביר


"למען יאריכון ימיך באדמה " - למה ? כי אדם שבין השאר מקיים את כל המצוות ודואג לבריאות שלו (זה חשוב גם ביהדות מן הסתם ) ברגע שהוא מכבד את אמא ואבא שלו ודואג להם כשהוא מביא ילדים והם מכבדים אותו יהיה לו לעת זיקנה מישהו שידאג לו שהוא יכול לחיות חיים ארוכים דרך הגלגל הזה של "כבד את אביך ואמך" ואז באמת נוצר מצב של "למען יאריכון ימיך על פני האדמה "


העניין שעם הטוב שאפשר לקבל מזה - כמו הטוב שאפשר לקבל מנתינת צדקה למען זרימה טוב יותר ותרומה לקהילה מה שיכול להבטיח לאדם מוכשר באדם בקהילה משגשגת להתעשר אפילו יותר כי זה יוצר מחזור טוב יותר של שגשוג לחברה בה האנשים נמצאים - אז ביחד עם זה יש את שאר הדברים שהכל תלוי בהכל ואדם יכול להיות אדם שנותן מעשר אבל אז יש לו קצת מדי באופן איש והוא נתן מעצמו יותר ממה שהוא מסוגל ? הוא יתעשר?
הוא באותו רגע עבר על "ואהבת לרעך כמוך" כי הוא נתן מעצמו יותר ממה שהוא מסוגל אז במקרים האלה בגלל שהחשיבות של "ואהבת לרעך כמוך" ושאדם ידע כמה הוא יכול לתת מעצמו ושעדיין ישמור על עצמו הוא כנראה יסבול - כמו כל אדם שנותן יותר מדי
הבנתי אותך.
אז כול מה שאתה מנסה לעשות פה זה בעצם לתרץ מראש למה אי אפשר לנסות בזה את אלוהים למרות שהוא בעצמו התעקש שאפשר..
זו לא קצת קטנות אמונה לדון את הניסיון לכישלון מראש?
אני כרגע מסביר לך שהפסוק שאתה מביא אומר שעם מעשר יפתחו ארובות שמיים ועם זאת זה עדיין בתלות כל המערכת ביחד פשוט שלנתיתנת מעשר יש איכות שעוזרת להביא שפע וננתי לך דוגמא לש מצווה אחרת שמבטיחה שכר והראתי לך שאך אם תקיים אותה ותעבור על השאר אתה תקבל תוצאה אחרת למרות שקיימת את המצווה הזאת ואתה עדיין ממשיך באותו רוטינה במקום להתייחס למה שתכתבתי?
שים לב במפורש - כתוב בפסוק שרק עם המצווה הזאת בד יתקבל אושר או שכתוב שהמצווה הזאת יכולה לגרום לארובות שמיים להפתח ולקבלת אושר וברכה ? כתוב שהמצווה הזאת עומדת לבדה או שכמו כל התנ"ך היא חלק מהמערכת ? תיהיה מדויק תצביע לי בדיוק על העניין
ואני הראתי לך כבר שלפי המקורות בעניין המעשר ניתן לבחון את אלוהים מבלי שיעקבו בעניין שום עוון וחטא.
חוץ מזה שהניסוי יכול כמובן להתבצע על ידי אנשים יראי שמיים שמקפידים על קלה כחמורה, ולכן אין סיבה שיקבלו תוצאה אחרת.
ואתה ממשיך באותה רוטינה לתרץ מדוע זה לא כך, למרות שכתוב במפורש שזה כן כך?

שים לב, ה'חינוך' מזכיר את הגמרא (תענית שם), שההיתר לנסות את הקב"ה, מיוחד הוא למעשר:
שכבר תירצוה שם ואמרו שבכל המצוות נאמר לא תנסו חוץ מזו דמעשר... שהודיענו האל ב"ה כי בפרנסתנו משרתי ביתו במעשר נמצא התועלת והברכה בממוננו עכ"פ ולא יעכב זה שום חטא ועוון...'

אני חוזר ומצטט
ולא יעכב זה שום חטא ועוון...'!
וזו המצווה היחידה שבה מותר במפורש לנסות את אלוהים,
כלומר אלוהים בעצמו אומר שהוא ערב לתוצאות הניסוי הזה.
אתה יכול לראות את זה כבר עכשיו אם אתה רוצה - כמה אנשים עשירים יש באמת שמבצעים המון חטאים ודברים רעים ואפילו דיקטטורים ועוד ועכשיו הם מאוד עשירים - למה ? זה אנשים שיודעים לתת ממקום חזק הם יודעים להעניק לאחרים ובתמורה - ובגלל שהם שומרים על עצמם ועל העקרונות שלהם ("ואהבת לרעך כמות " - בין השאר לתת ועדיין להשאר אתה בגלל זה המצווה הזאת היא הבסיס ביהדות ) אז הם מעניקים וכתמורה הם מקבלות מהסביביה שהם מעניקים אליה שדואגים בין השאר להעשיר אוה את השגשוג שהם מקבלים - העניין - והתורה אומרת במפורש - כוונה של אדם זה הכל - ואם אדם יתן רק עם כוונה של "להוכיח מצווה" זה ילך לתוצאה שאתה רוצה לראות - שזה נכשל
אדם צריך לתת את הנתינה הזאת - במקרה הזה זה מעשר על מנת לעזור לחברה לשגשג - ממקום חזק ולב שלם ואז - באמת גם אם יהיה אדם רשע - הוא יקבל תמורה כי אדם שיודע לתת ממקום חזק שיודע לדאוג גם לעצמו יזמין אליו חיוביות שגם תעזור לו לקבל - אתה רוצה לעשות את הניסוי הזה (למרות שאפשר כבר לראות במקרים קיימים) תצטרך למצוא אדם שנותן תרומות וממקום חזק ולב שלם ואך תוודע אדם כזה? (שים לב אני מדבר איתך כרגע על כוונה - אתה מדבר שום חטא ועוון מונע קבלת שפע - אני מדבר איתך על כוונה) ואיזה מעשר תפנה לתת ? אנחנו חיים עכשיו בחברה ישראלית חילונית כאשר המעשר היה כמובן מדובר על מעשר בחברה הישראלית הדתיה הקדומה לצורה בה את מכוון את המעשר יש בוודאי גם חשיבות נכון אתה הרי מודע שזה צריך להיות בין השאר מעשר במשהו שקרוב יותר לאינטרסים שלך על מנת לקבל מהם משהו (שוב- כאן אני מדבר על כיוון המעשר - כיוון התרומה - אתה מדבר על חטא ועוון)
שוב.
אתה מפרש את הפסוקים בעניין הזה בצורה לא נכונה.
"אם אדם יתן רק עם כוונה של "להוכיח מצווה" זה ילך לתוצאה שאתה רוצה לראות - שזה נכשל."
את זה תוכל לומר לגבי מצוות אחרות אבל לא לגבי מצוות מעשר.
מאחר שאלוהים בכבודו ובעצמו המליץ ודרש לבחון אותו בזה.
לבחון זאת אומרת לעשות מתוך כוונה מפורשת לבחון, לקרא תיגר, לנסות מה התוצאה, ולא מתוך שום כוונה טהורה אחרת כפי שאתה טוען.
שבכל המצוות נאמר לא תנסו חוץ מזו דמעשר...
לבחון זה אומר כשאתה עושה את המצווה "נכון" - מן הסתם הפואנטה ב"לבחון" יהיה לבחון אותה בצורה נכונה
התנ"ך גם בספיור דוד המלך אומר שאלוהים מסתכל ומתמקד בכוונות של הלב שכחת במקרה את החלק החשוב הזה שנמצא בבחירת המלך בסיפור הבחירה של דוד מהמלך ?
בסדר, נשאל את הרב הקרוב כיצד נעשה אותה "נכון".
מצידי נקים וועדה מיוחדת של גדולי הרבנים מכול העולם שתחליט בנושא.
כמובן שהניסוי צריך להיערך נכון ולהיות מוסכם באופן כללי באופן הביצוע.
בגלל זה אני גם לא מבצע אותו בעצמי, עדיף שהביצוע יגיע מהצד התורני בשביל שלא יהיה תירוצים אחרי זה למה זה לא עבד.
אבל כמובן שזה אמור לעבוד, הרי ככה אלוהים הבטיח, אז מה החשש הרב הזה?

אגב שוב המשתמש תוצאה כנראה נטש את הדיון בנושא, כבר פעם שלישית או רביעית. מעניין למה.. ככה זה תמיד כלא נותר לו מה לענות.
יכול להיות שיש לו דברים בחיים שלו שהוא כרגע עושה

דני - כל הפואנטה במצווה היא הכוונה - הכוונה היא מה ששולח את המעשים של אדם ומביא לתוצאות
בוא נקח את זה סתם לדוגמא חילונית - אהבה ותשוקה - אתה מסכים איתי שאדם מלא תשוקה ירשים וירגש אישה הרבה יותר מאשר אדם ש"סתם" יעשה דברים ? נכון ? ומי כמו נשים הרי לחוש כוונות ולמי נשים מגיבות טוב יותר בדרך כלל " לאלה המלאי תשוקה.


שים לב שאת הדברים שאמרת או ליתר דיוק הבאת מה כתוב ? שזה מצווה שגם עם חטאים ועוון עדיין תתגשם נכון ? חטא ועוון זה דבר אחד וכוונה זה דבר אחר - בשביל לקיים "כל" מצווה יש חובה בכוונה מלאה
לא, הוא כרגע ענה לי בשאלה אחרת.. אז הוא כאן וזמין.

אני מבין את מה שאתה אומר.
גם אם נניח שאתה צודק, (מה שאני חולק עליו כי זה כול הקטע בלבחון מישהו).
אז בא פשוט ניקח לצורך הניסוי את מיטב האנשים יראי השמים שיקיימו את המצווה מעומק ליבם, את האנשים שמילא מקיימים כול הזמן מצוות בלהט.
אל תדאג לא אותי xd
שואל השאלה:
לפעמים, אתה כותב דברים שאין צורך להתייחס אליהם. בכל אופן, אין צורך להראות את הדברים כאילו אף אחד לא עשה את זה ולא ראה את התוצאות, כי זה שקר.
לא אמרתי שאף אחד לא עשה. תוצאה..

אמרתי פשוט לחזור על הניסוי בצורה מבוקרת שתוכיח לכול העולם אחת ולתמיד שמשה ותורתו אמת.
האם אין לך אינטרס להוכיח את זה חד משמעית לעולם?
אני יודע שיש לך..
העניין בלבחון מישהו שבמידה שהוא עושה את זה גרוע מן הסתם זה יכשל נכון ? בים אם זה יהיה מצווה בתנ"ך הוא מבחן בחשבון
לכן צריך לעשות את הניסוי בצורה נכונה.
שמיטב הרבנים יקבעו כיצד הוא יערך.. ושהם יערכו אותו בעצמם.
זה מה שאני כול הזמן חוזר ואומר.

הבעיה שאתם כול הזמן טוענים מראש שהוא יכשל, לפני שניסיתם.
כאילו שברור לכם שזה פשוט לא יעבוד כי אלוהים לא קיים..
העניין שאתה יכול להסתכל פשוט גם עכשיו - אנשים עשירים שכל חלק מהפואנטה שלהם וההצלחה שלהם זה היכולת שלהם לתת ועדיין להישאר הם נכון ? זאת אומרת שהם מספקים נתינה ממקום חזק וכוונה מלאה ואחרי זה ברגע האמיתי קוצרים את התוצאות זה באמת כל הקטע במצווה שבין השאר אם זה אדם רשע - היכולת של אדם להשקיע בכוונה מלאה ממקום חזק תביא לתוצאות וכמו כל זרע תנפיק תנובה אנחנו לצערנו רואים את זה באמת לאורך ההיסטוריה אנשים שעשו את זה וגם הצליחו - מוחמד, היטלר , אנשי עסקים רגילים - אנשים שהציעו תמורה ונתנו תמונה ועדיין נשארו עם הזהות שלהם בצורה חזקה ודרך היכולת שלהם לעשות את זה בכוונה מלאה קיבלו כנגד אימפריות ומשאבים אתה חושב שהאימרה "מחשבה בוראת מציאות " היא שגיאה ?
כרגע אין נתונים מוכחים וחד משמעיים.

כול מה שצריך זה נתונים מוכחים שאין עליהם חולק.. והרי לך הוכחה לאמיתות התורה.
אני טוען שצריך את האנשים הנכונים
אני טוען שרב גם אם רב יכול לשגות בהחלטות שלו כי כל הפואנטה שגם רבנים הם בני אדם
אני אומר שאתה צריך אז לגייס את האנשים עם הכוונה הנכונה אז איזה רב נבחר שיבחר את האנשים? אך אתה יכול לדעת שהוא רב שידע לזהות למי יש כוונה נכונה ? אתה בהכרח מקשר חוקים לבני אדם אם למשל רב חטא האם זה אומר שהחוקים בספר גרועים ורעים או שהאדם עצמו פשוט נכשל?
נו אז בא תגייס אתה את האנשים הנכונים..

אתה שוב מביא כול תירוץ אפשרי למה זה לא יעבוד מראש.
אתה פשוט יכול להסתכל בחיים על כל האנשים בחיים שהצליחו זה אלו שידעו גם לתת בתמורה ולשמור על העמוד שדרה והאינטרסים שלהם זה באמת משהו שצריך איזשהו מדען התנהגותי שיאשר אתזה קשה לראות ולהבין שזה באמת חלק חשוב מהצלחה ושגשוג?
א. קודם כל לי יש את המציאות של החיים שלי שאני מתרכז בה אני מן הסתם עסוק בדברים שלי שנחתו עלי - וגם כרגע יצאת מנקודת הנחה שאני בהכרח יעשה את הבחירות הנכונות

אני יודע בחיים שלי כשאני עושה את הדברים עם כוונה מלאה וחזקה את התמורה שאני מקבל - אני מופתע שזה בהכרח בכלל כזה שנוי במחלוקת שקשה להסכים שאדם עם כוונה ועמוד שדרה כשהוא מבצע החלטה ומבין למה הוא נותן מה שהוא נותן מקבל תמורה זה באמת אמרה שנויה במחלוקת ?אתם אומר שאנשים עשירים עשירים במקרה ?
שואל השאלה:
אני לא אמרתי שזה הולך להכשל, חס ושלום. את אמיתות האמונה שלי באלוקים אני מוכן להוכיח אפילו ע"י מסירת נפשי על קידוש ה', כמו שעשה אברהם אבינו (למרות שבפועל הוא לא נשרף), מישאל, חנניה ועזריה, רבי עקיבא ואלה שהיו בספרד בזמן האינקוויזיציה.
אני מביא לך נתונים רלוונטים כי הציפייה שלך זה עכשיו והכל או כלום - זה מחשבה שקולה ?
בדיון אינטלקטואלי אם אנחנו עכשיו מחפשים להחליף רעיונות ומחשבות להגיד לי "תראה לי או שאתה טועה" זה הדבר הנכון להתמקד בו גם כשכרגע אנחנו מדברים ברמת הרעיון ?
שואל השאלה:
טעות בהקלדה.
ברור שזה חלק חשוב. אבל זה לא מוכיח את אמיתות התורה..
המטרה שלי היא למצא דרך להוכיח את אמיתות התורה בעזרת ניסוי שיהיה מקובל מדעית.
אי אפשר לדעת באמת בוודאות
שואל השאלה:
אנונימית1212111, אם רוצים -אפשר.
נכון, הצעתי כאן דרך מדעית להוכיח את אמיתות התורה, אבל תוצאה מפחד לנסות..